• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    APH
    APH --- ---
    2NDREALITY: to mas prefaby ? tak uloz pole pozicii do playerprefs ^ + nejake properties a pri loade instancuj
    ale spravna serializacia bude podla mnozstva properties etc asi spravnejsia
    APH
    APH --- ---
    2NDREALITY: na iOS by som ti vedel poradit, ale na android moc ne;
    btw na ios je to os nastavenie / volba mimo aplikacie, takze ani na androide to nemusi byt nastavitelne v manifeste - ale android nepoznam, takze mozno kecam
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    nejaky pluginy asi budou, ale tohle je zrovna vec, ktera se da jen mimoradne blbe resit obecne (jedine komplet celou serializaci celeho objektu....)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    2NDREALITY: napis si sam. zalezi CO chces ukladat. zeserializovat state monobehavioru pres reflexi je par radku, ja to vetsinou delam tak, ze schvalne serializuju jen veci, ktere maji specialni atribut, a mam interface pro serialize/deserialize pro nejakou custom logiku. Pokud nekde neco instancujes, stejne si to budes muset podchytit a serializovat z nejakeho manazeru
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Jak ulozit? Myslis ulozit state behem hry, cili savegame?
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    APH: Licence apod. nejsou muj biznis. Ja jsem tady vlastne uplny noob - jenom jsem chtel postnout info.
    Z vnitrofiremni diskuze ovsem vyplyva, ze je to vlastne primarne release pro komunitu, ktera se tak jako tak ted uz jedina stara o DeadZone - par lidi z komunity melo pristup na SVN a spravovali si to po vlastni ose - v Madfingerech po case prestal byt tenhle projekt zajimavy. Takze je to spis odevzdani odpovednosti do rukou nekoho jineho (coz uz tak napul fungovalo nejakou dobu). Jako bonus se na tom lidi muzou ucit a co se tyce licence - myslim si, ze vselike predelavky a free releasy nebude nikdo resit. Na druhou stranu (jak kdosi kdesi v diskuzi zminil) - nemuselo by se na storech/steamech a podobne zacit objevovat milion zpoplatnenych remaku...nejak se chces proste pojistit proti zneuzitelnosti. Je to free s nastavenim nejakych mantinelu - at si s tim kazdy dela co chce, dokud to bude v mezich slusnych mravu...
    APH
    APH --- ---
    JAACOB: pre lahsie rozsirenie skoda toho uLinku (ktory sa aj importuje najdlhsie), ale to je len technicky detail..
    tiez by som mozno PR zaadresoval vyhrady k licencii v diskusii :)
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Kdyby vas nekoho zajimalo - v Madfingerech jsme dneska uvolnili Shadowgun:Deadzone Game master's kit na asset storu. Je to lehce osekana, ale plnohodnotna verze zadax - potahnete, mrknete, pohrajte si. Z vlastnich zkusenosti se z techhle projektu dobre uci - treba to nekomu k necemu bude...

    Shadowgun DeadZone Game Master’s Kit – Unity Blog
    http://blogs.unity3d.com/2015/07/08/shadowgun-deadzone-game-masters-kit/

    Upozornuju, ze jestli se v tom nekdo budete hrabat, projdete si how-to. Resilo se, ze je potreba rozbehat server build a client build ve dvou projektech. Sam jsem si s timhle projektem jeste nehral - jen at se pak nekdo nedivi/nenadava...
    https://madfingerwebstatic.ssl.hwcdn.net/Download/SHADOWGUN-DeadZoneGMKit-howto-v2.pdf
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    APH: jj, to delali ex z ceskyho disney mobile
    APH
    APH --- ---
    dobry priklad inak left/right *only* ovladania je radiant (neviem, ci ho nahodou nerobil nejaky cech alebo tak nejak) - na mobile je plne dostacujuce, build na desktope je 1:1 a tam je to vyslovene nudna a ubijajuca hra, kvoli nedostatku akcie - takze na platforme zalezi..
    no a z hentoho spravim prinajhorsom screensaver ^]
    APH
    APH --- ---
    delat asi urcite, je to sice side projekt, v kt. mi povodne slo o to, ci to vobec nejak ide, ale po zmene na vertex lit render path to v takomto stave dava na 3gs a itouch 4(?)th gen (prvy s retinou) stabilne 3o fps, takze to naozaj ide
    problem je zatial ta minimalna machanika, chcel som to povodne drzat dost minimalne, ale takto je to az prilis
    nieco spravi vizualny feedback - da sa pridat relativne dost (dufam) vzhladom na to, ze este je priestor na optimalizacie - napr. ako vizualne reakcie na audio, pozitivny feedback v pripade dlheho chainu, negativny, ked sa netrafi apod, ale budem musiet asi vymysliet minimalne este jednu akciu, okrem left/right, o kt. zatial nemam sajnu
    -- ono left/right na mobiloch celom staci - viz napr. impossible road - , ale tu to z nejakeho dovodu nefunguje ( aj ked IR ma vlastne este ten dalsi rozmer, ze sa da 'cheatovat' mimo drahy.. )
    -- hudba/audio je inak uplne random - vie to streamovat webradio/stream (akurat nie na desktopoch, maju to kompletne rozbite asi od 4.1.z , nastastie sa ten fmod na iOS na net chyti, android som zatial neskusal)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    celkem hezka hudba, ale jinak fakt nic co by zabavilo na vic nez par vterin. budes s tim jeste neco delat, nebo si jen tak neco zkousis?
    APH
    APH --- ---
    update showcase, skora letna uroda:
    Unity Web Player | >:o
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/874646/sp1/sp1.html
    je tam 1 ( slovami jedna ) mechanika, co je zatial fest malo, zabavi tak na minutu
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SHIGORBIRDMAN: jasne - vy jste resili 5.1 - jsem slepej. Slo mi o petku...sry.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    APH: jj, nejasne si pamatuju, ze se chlubili nekde na blogu, ze nasli nejaky bug v transform property - pokud v petce vyhazeli ty shorthandy, jen dobre, aspon to nebude svadet k jejich pouzivani)

    JAACOB: webgl uz snad bylo v petce ne? a legacy system animaci az mi vezmou tak se budu zlobit a budu nasrane zly :)
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SHIGORBIRDMAN: jsem v Unity novacek, ale z odposlechu v praci a na netu jsou IMHO nejvetsi zmeny physics-based standart shader, novy audio mixer, hromada zakladnich deprecated zalezitosti (to by snad u odvaznejsich melo jit poresit autoupdaterem), podpora webGL - dulezito pro ty, co resi webplayer buildy (velky pruser, protoze Chrome jako prvni zrusil podporu pro NPAPI a ostatni to ceka brzo), pak jsem jeste zaslechl neco o vychytanejsim multithreadingu - snad primo core zalezitost fyziky v Unity a nejake upgrady se tykaly nastroju pro animace, ale myslim si, ze legacy system je porad v provozu.

    A jako bonus jeste neco resil nas buildmaster s 32bit buildem do konce minuleho mesice pro IOS appstore (ted uz snad muzes posilat na schvaleni jen 64bit buildy) - ale to myslim zvladala uz Unity 4.6, takze to neni uplne k tematu...
    APH
    APH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: nech to tu nemusim na konci roku pastovat: http://docs.unity3d.com/Manual/UpgradeGuide5.html - budem to musiet asi tiez prejst
    APH
    APH --- ---
    jo, pravda
    (v 5 akurat nefunguju existujuce shorthady typu .rigidbody, .collider atd )

    btw cachovanie by malo byt v 5 tiez lepsie, u transformu urcite ( dokonca na to prisli... ); odhliadnuc od toho, ze v GUI event handleroch to az tak netlaci..
    v dalsich pripadoch na to ale zrejme urcite narazim, zatial neviem, ci to este bude mat zmysel v 5 rucne cachovat alebo nie
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    jiste ze to funguje a bude fungovat, ale je to zbytecny a celkem pomaly getcomponent (oba komponenty budou odkazovat na stejny gameobject, na kterem se ten getcomponent provadi)
    APH
    APH --- ---
    "..jasne to ukazuje, ze nechape, jak to funguje" - to sice ano, 'problem' je, ze to uplne v pohode funguje - aspon v < 5, neviem ako v 5 kvoli zmenam v pristupe ku komponentom.. ale nevidim dovod, aby to neslo ( skusat sa mi to tiez nechce )

    - v 5.1 je + vr /oculus z editora a asi pat stran changelogu, i.e. neviem
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam