• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TOMAS3333: fakt bych se s double res na tvem misto moc nesral. Ono hrozne zalezi na stylu grafiky, jestli to vubec bude rozumne rozpoznatelne. Samozrejme to tak udelat muzes a pak se chlubit, ze mas ultra super hires pro ipady (koncekoncu, ja to tak u jednoho komiksovo/herniho projektu mel)

    ad atlasy - pokud jsou to male sprajty, co se hejbou po obrazovce, atlasuj, atlasuj, atlasuj, atlasuj!

    pokud mas na obrazovce stovku ruznych sprajtu, je to stovka drawcallu. pokud je tam stovka sprajtu z jednoho atlasu, je to jeden.

    s ohledem na to, ze v unity muzes atlasovat automaticky a celkem rozumne naprosto jednoduse, staci nastavit jmeno atlasu na sprajtu, rozhodne to udelej. Usetris spoustu pameti na platformach, ktere neumi non power of 2 textury (coz jsou s ohledem na podporovane komprese mobilni vsechny....) a obrovske mnozstvi vykonu
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Predpokladam, ze to takto urobit pre vsetky sprity? Jo a k tym atlasom este, sorry za hlupe otazky, ked tak ma niekde odkazte na ctivo ale z manualov velmi mudry nie som.

    Co sa tyka performance, ma zmysel to mat vsetko v tom jednom atlase? Od grafika dostavam sprity osobitne, je to logicka hra, v podstate vsetko sa pouziva od zaciatku do konca v kazdom leveli. Predpokladam, ze tam ide hlavne o to, ze ked to bude v atlase tak sa to nacita rychlejsie prvykrat, ale uz ked to je v pamati tak je to jedno?
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    TOMAS3333: Svého času jsme prostě nakráčeli do iStore, půjčili si co šlo, koukli se na náš web, kde jsme měli nahrané různě velké textury, jak na tom vypadají a podle toho optimalizovali. Resp. se na optimalizaci v daném případě vykašlali :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TOMAS3333: at to udela v 2k, rucne(! ve fotokramu nebo necem podobnem, nenechavej to na unity, ten jejich downscale je casto nejaky divny) to stahni na 1k, dej obe verze do resources a pri nacteni si natahni 1k, jen pro opravdu velke rozliseni si nahraj tu velkou.

    Teoreticky to muzes nejak atlasovat a vyuzit cely texturovaci prostor, ale pro backgroundy, kdyz uz jsou komplet obrazek a ne skladane, mi prijde nejjednodussi pouzivat jednu samotnou texturu resiznutou na 1024x512 (pripadne 1024x1024) - ten rozdil neni fakt zas tak velky, aby to na mobilnim zarizeni bylo videt, vyjimkou je jen novejsi ipad, ale i tam, pokud ten background neni nejak super dulezity a nemusi byt hodne detailni, je to imo jedno
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    SHIGORBIRDMAN: to som si myslel. v akom rozliseni ma potom zmysel robit grafiku? pojde to na iphony/ipady/androidy, ofc grafik urobi grafiku pren ajvacsie rozlisenie ktore existuje, ale to asi nie je uplne to prave ne? Alebo urobit viac verzii grafiky a pouzivat vhodnejsiu podla zariadenia?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TOMAS3333: no tak to rozhodne neresi :) co mu das, to tam bude :) (max muzes nastavit velikost textury rozdilnou pro ruzne platformy)
    Doporucuju kde to jde pouzivat veci, ktere se daji slicovat (cili jasny okraj a zbytek se da resiznout). Kdyz uz musi byt fullscreen obrazek v pozadi, pouzij rozumnou velikost textury - 1024 ti bude prakticky vzdy stacit, uz to chce mit duvod k 2048)
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    BYDK: mne nejde ani tak o to, aby sa to dobre zobrazilo (to mam), skor mi ide o to, ci mam riesit vykon - kolko to zerie pamate a tak, alebo to unity riesi nejak samo.
    BYDK
    BYDK --- ---
    TOMAS3333: V Canvasu si nastavis nativni rozliseni. Reknes, podle ceho se ma scalovat, nebo to delas rovnou v relativnich souradnicich. A od toho rozliseni, ktere jsi nastavil se vse bude odvijet. Je dobre nastavit neco mezi, aby jsi to pak mohl dostat na vsechny zarizeni.

    Kazdopadne cele GUI , meny vytvarej v Canvasu, aby ti sel rescaler, interakce, atd....
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    Jak by sa mali spravne riesit v Unity rozne rozlisenia?

    Mobilna hra, na iphony, ipady a androidy. Najvacsie rozlisenie ake vidim pre iPad je 2048 x 2732. To znamena, ze ak tam je nejaky background obrazok, tak by mal mat taketo rozlisenie, ze jo? Skalovat to podla rozlisenia potom nie je problem, ale nebude na mensich/starsich zariadeniach problem s pamatou? Staci ked sa to bude skalovat v Unity alebo by sa mali riesit rozne velkosti spritov?

    Je to 2D hra, pouzivam bud Sprity ako GameObject alebo UI Image.
    APH
    APH --- ---
    no v petce to je taky, status bar z mobilov zatial nezmizol, preco by to davali prec...
    podobne ako prezentacia glview nie je zalezitost unity ale os - i.e. vsetky aplikacie su v tomo rovnake, to nie je nejaka specialita unity
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    2NDREALITY: schvalne koukam, ve ctyrce to jeste je (v petce jsem s mobilem nic nezkousel).

    A sen... to je proste takovy UNITY DREAM ;)
    APH
    APH --- ---
    2NDREALITY: ios ma na nechcene vytahovanie vsetkych bocnych xujovin kiosk mode; handroid netusim, ale googli tymto smerom
    status bar hidden tam most certainly furt je
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    edit / project settings / player / Resolution and presentation - melo by tam byt "hide" status bar. swipe netusim
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    to bych se bal vyzkouset :D ale dobry krok, konecne se to mozna kapku pohne... (a ze zmizi bordel z foreache je jen dobre, treba je zas zacnu pouzivat... pokud teda jeste budu nekdy neco delat na unity).

    Byl bych teda mnohem radsi, kdyby umoznili na desktopu pouzivat i nejaky jiny scripting backend, idealne standarni mrkvi net :) ale kdyz jsem se s unitaky kapku dohadoval pred casem, tak tvrdili, ze ani il2cpp, ani microsoft net pro standardni desktopy jeste dlouho nehrozi...
    UNTOY
    UNTOY --- ---
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    APH: Nevim jestli to nejak nemuze souviset, ale v praci taky zustavame na 5.3.2p1 kvuli tomu, ze dalsi verze na haluz rozkurvi ulozene assety. Udajne nam ted z Unity poslali neofiko posledni release a bude se testovat, jestli to porad jeste dela bordel nebo ne... jen FYI.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    jj, pokud by to dali open, aby se dalo aspon nahlidnout pod kapotu wtf se tam zase kurva deje...
    APH
    APH --- ---
    no to je dobra otazka
    jak to teraz vidim, tak mozno (!) napriklad prvy f release po f1 - obsahuje vsetky patche a ma full qa testing ( nech to uz znamena cokolvek )

    aspon tak to prezentuju, ale tie tvrdenia stoja priblizne za staru backoru - podla nedavneho pripadu, ked na os x nefungoval (vobec) Input alebo editor startoval pol hodiny ( lebo bola pripojena nejaka nestandartna mys, nastastie ju mala v office aurore, tak to fixli rychlo (!) ), nemaju na editor ani nejake zakladne integracne finalne testy
    (our team of highly specialized manual testers ensures that each final release... bla bla bla)

    btw issue ktoru fixli a bola zrejme pricinou aj mojho problemu testoval nebohy beta tester ( read: normalny uzivatel ) podla public issue trackera na styroch ci piatich roznych major point releasoch ak som to dobre pozeral

    - proste cirkus

    tato polootvorena uzavretost smerom k verejnosti je tak trochu bizardna, uz nech to drbnu cele na github nech moze clovek po dvoch dnoch zakomentovat jeden riadok a aspon to funguje eh lol
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam