• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GREATDRAKEŠkolné na VŠ - diskuze o existenci a dopadech možných i historických u nás a ve světě
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    SPEEDY: jistě :) Do budoucna jsou garance politického vývoje nulové (stejně jako nikdo negarantuje, že půl roku po odhlasování zákonů o školném nepadne vláda a případná nová ho nezruší).

Osobně nejsem příliš nakloněn jakémukoli strašení typu "vypuštíme džina z láhve a může to dopadnout katastrofou" - jistě, že může, to však nesmí být limitující prvek našich úvah a rozhodování. Tj. pragmaticky zvažovat negativní dopady (i z pohledu jestli to zlé nebude pro něco dobré) a poté rozhodnout -- nikoli čekat garance, že něco nemůže nastat.
    VLADIKS
    VLADIKS --- ---
    Tak přidám taky svuj názor:
    Jsem student VŠ - mechatronika, ted koncim druhej rocnik a jsem pro zavedeni skolneho.

1) na VS to zkousi opravdu kazdy: v prvnim rocniku je odpad 50% a tak dale az do konce, skolu dodela treba jen 20 % lidi co nastoupilo. Verim ze se skolnym se tenhle pristup zmeni - bud do toho vubec nepujdou nebo se budou snazit. Sam jsem byl nejdriv na cvut kde jsem to nezvladal a pak jsem se vratil na TUL kde je to v pohode. Ted uz bych si nedovolil znova jeden rok promrhat a kdyby bylo skolne tak uz vubec ne. zaver: lidi budou chodit na obtiznosti primerene obory - uz nebude preplneno na humanitnich oborech kde je "nadstav" a spousta lidi odpadne. Ani tolik lidi s timhle vzdelanim neni potreba - proste vetsi samoregulace.

2) doufam ze penize pujdou skolam a ac to nekteri popiraji, tak jim to prinese penize na zlepseni kvality vyuky. Nevim jak moc je to realny ale ja v to doufam. Prachy jsou proste potreba, vysokoskolsti profesori musi mit solidni platy aby vyuka za neco stala.