SORBAK: Ad pevnosti: kazda je v necem specificka, umi to vic jak ostatni, v jedne je vic chovu jaku a koz a pridruzena vyroba. Dalsi se specializuje na pestovani jidla, hlavne “horizontalni zemedelstvi pod lampami (magie, stejne jako hvozd rostouci pomalu ale prece v -35*C), dalsi trenuje lovce a drevorubce, “hlavni mesto” DrakoSpar (jak jsem psal, kdo mesta pojmenuje a dobre, dostane lore a geography skilly) se specializuje na chemickou/alchemickou vyrobu a hutnictvi, pevnosti vic na vychod kutaji a tezi, uhli, rtut, syru, zelezo, med, zinek... vsecko... kazda pevnost ma vlastni zdroj vody, nektere maji geotermalni energii. Vsechny jsou castecne pod zemi. Jen severnejsi mesto na rece je zname tezbou dreva a rozsirovanim na ukor hvozdu, dik bruslo/sanim a lodim mohou prepravovat drevo. Umrtnost pri jeho dobyvani je obrovska a mrtvi se bezne vraceji (lidi nekromancii provozuji take, nejen corrupted lide, ale pouze ucelne). Jakykolyv zarez do lesa je dlouhodobe neudrzitelny, tzn zadne pestovani v lese, ale jsou mista, kde duch/zonalni magie/prunik sfer... narusuji silu hvozdu a tam muze byt neco jinak. Je mozne vdet sad s Mrazo Hruskami 2mile (cca 4,6km) od pevnosti a cesta k nemu nezarusta, jenze v sade steasi duch jeho byvaleho zakladatele... je mozne najit cestu pres Jecici Prusmyk, ktera vede lesni pesinou vyslapanou Chodeckym Kmenem Bilych Lidi, Jecici Prusmyk je premosteny kamennym provazovym mostem, pres ktery projde jen ten, jehoz telo je jeste ciste, jini se pridaji k jecicim dusim na dne.
V Lese jsou obcas i chramy, povestny je chram bahennich draku, ... naprosto necekans Zeleny a Hnedy drak zije ve hvozdu a bazinach, rudy a zluty na geotermalnich zridlech, bily a modry na vrcholcich hor, cerny na nebi mezi hvezdami. Vsichni draci muzou lovit i v lidskych pevnostech i ve hvozdu, taky to delaji. Hvozd a Drak nejsou v opozici, mozna se vzajeme mohou pidporovat.
Nevis.
Vlastne vic informaci o tom svete neni potreba, zadny jedinec ze soucastne doby nevi vic, ale existuje malo takovych, kteri ctou stare svitky a knihy (papir je ponekud draha komodita, btw).
Vzdelanost je pomerne velmi vysoka, ale vzdy zalezi na klanu/cech z ktereho postava pochazi. Dik systemu teleportu je velmi obtizne ve svete cestovat, je mozne, ze to nekdo zkusil horami ci hvozdem, o tech se nic nevi.
Nic se taky nevi o tom, kdo rozdelil draci supiny kazdou na 100 zlomku, nevi se, jakou vsechnu magii v sobe draci materialy nesou, zda se lisi podle druhu draka a jak je vubec mozne draky byt i jen zranit. Ale i tomuhle vyzkumu se venuji nekteri (vetsinou bohati a vlivni) clenove klanu a cechu. Kazdopadne vacek s 200 zlomky predstavuje zemljanku na jeden rok, za draci leblu by bylo mozne koupit si na 10 let celou mensi pevnost (ne Klondajk, Drakospar ci Benatky).
Sila draku, podle starsich vypraveni, by se dala srovnat se silou 20kT jaderne hlavice ci divize tanku oproti beznejsimu beranidlu, katapultu, meci ci kopi.
Mmchodem: v tomhle svete existuje strelny prach, jakesi zaklady raket a delobuchu, zastrasit ci zabit draka neni timhle ovsem mozne. Neni mozne ocarovat projektil, i kdyz koluji ruzne povesti.
Antibiotika v tomhle svete nejsou a bezne magicke leceni NEPOMAHA proti vecem, jako je rakovina, nebo cokoliv na co se v nasem svete musi ockovat. Leceni magii je take ucinnejsi na bakterie, viry se daji lecit pouze pomoci dracich materialu (jejich znicenim/obetovanim - nevis jak) nebo pomoci magickych materialu z Hvozdu.
Nemoci typu ztrata esence zpusobene BansHee (zesedivis, oci ztrati lesk, body esence dolu, za kazdy +10 let veku u zijicich kratce, + 100 u zijicich dlouze)... tyhle nemoci leci jen specializovana magie a artefakty z magickych materialu...
To jsou uz ovsem podrobnosti, ktere bude znat kouzelnik, sama, zaklinac/vedmak, madtickar a podobne.
Nize zminena lepra je bez lecby vzdy nakazliva 7/10, vetsinou smrtelna 8/10 a zanechava trvale nasledky i po leceni 50:50.
Rika se, ze je mozne ji lecit tim, ze se clovek necha 5 dni a noci nahy a sam v Lese...,