R0C3S3K: No o tom to je, vytáhnout z té fotky to podstatné, pochopit, na čem je její síla a účinek založený... díky tomu člověk pak ví, jak funguje soumrak, jak vypadá večerní nebe, když slunce čerstvě zapadlo atd... A přitom se to snažit zachytit co nejjednodušejí, jen z hlediska těch podstatných věcí, které už nejde odejmout, aniž by to nezměnilo vyznění... mazání se s detaily snižuje vědomí o celku. Navíc si člověk dostatečně užije i jen s mícháním barev, aby seděly k těm na fotce... někdy musím vzít barvu kapátkem a porovnat ji s tou, kterou jsem opticky zvolil, abych se ujistil, jak daleko od ní jsem :) Barva jako taková nikdy nefuguje stejně, jako když se položí vedle jiné barvy, jeden z nejzákladnějších zákonů barevné malby. Plán byl takový udělat denně alespoň jednu takovou studii, a nedat jí víc než pár desítek minut... ale už za plánem dost pokulhávám :)