• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SUN_VU_KUNGSvatostánek Opičího krále - tvorba nejrůznějšího druhu - SUN VU KUNG at work
    LOJZA
    LOJZA --- ---
    SUN_VU_KUNG: Skvělá práce! Přeju, ať se daří s prodejem. Pokud by výhledově zbyla nějaká kapacita na transformaci do nativního formátu pro Affinity Photo, budu jedním z prvních zákazníků ;) Díky.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Konečně hotovo! :) S velkou radostí jsem právě spustil prodej svého setu 100+ Tech Shapes 01 na ArtStation a Gumroad (ještě bude na Cubebrush). Jde o sadu tvarů, které lze použít jako šablony, masky nebo mapy v Photoshopu a všech programech, které umí pracovat s formátem *.csh. Na setu jsem pracoval od jara, většinou po nocích, kdy jsem spousty hodin hledal ty nejlepší a nejzajímavější zdroje (obvykle fotografie techniky a jejích částí), které jsem upravoval a retušoval tak, aby vznikla co nejlepší šablona. Je za tím opravdu hodně práce, ale takovýto set zaručeně na netu nenajdete. Jde o kreativní nástroj pro designery, ilustrátory, koncept artisty, kteří potřebují zajímavé struktury a tvary pro svou práci. Shapes by měly jít použít i pro 3D v Substance painteru nebo 3D coatu a asi i jinde. Koupí setu podpoříte mou další práci v téhle oblasti, protože bych rád vytvořil další sety. Momentálně se dá koupit zde:

    https://artstn.co/m/JV5W

    https://gum.co/aVAho

    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    QWWERTY: To bylo číslování série, binární, takže to byla třetí série triček. Všechna v sérii měla stejné číslo.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    SUN_VU_KUNG: uklízím skříň a když mi procházelo rukama, tak čistě ze zvědavosti - byly číslovaný (když byly "omezená série") nebo byly všechny 00000011?
    (s ohledem na náklady variabilního potisku, je mi to asi jasný, ale zeptat se musim) :))
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Dělal jsem s kluky z Kreativních Kreatur stream o ergonomii práce u počítače, kreslení a vlivu na zdraví. Když bude někoho tohle téma zajímat, určitě budeme rádi, když se na záznam streamu podíváte a případně nasdílíte dál. Dík.

    Zdraví a ergonomie při sedavém zaměstnání u počítače - Streamy - Kreativní Kreatury
    https://kreativnikreatury.cz/...fbclid=IwAR3xxI0A5z7e2PwjaNU_rzmdSIsE1nyMrxJLYU6U1rJwq1wiO0RHNK1aaJQ
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Testovací scéna na které jsem dělal ve spolupráci s Jakubem Javorou a Jirkou Wolfem. Kreslil jsem několik skic různých kompozic, ze kterých se vybrala jedna, kterou jsem propracoval do vrstev pro animaci.

    Krátká animace:
    winter forest test
    http://www.youtube.com/watch?v=BA0pgaJHFlA




    Skici kompozicí:


    Začátek práce:
    MADA
    MADA --- ---
    SUN_VU_KUNG: a žes něřek dřív, zrovna jsem se přihlásila na artcamp!
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    KID_MCHUTT: dík za feedback, stránky řeší kolega. Ale dnes nám opět zavařil hosting a tak to musí dát do pořádku.
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    SUN_VU_KUNG: nebudu rýpat do obrázků a grafiky, jenom do stránek :) Rozjíždějí se vám texty (je vidět, že byly zalomené manuálně, na těch stránkách to pak nefunguje), občas vám tam ujede text bez diakritiky + zdaleka ne všichni používají bankovní appku pro mobil, je dobré tam mít i tu platbu v čitelné podobě (ne že by to asi nešlo z toho QR vykuchat).

    Jinak se mláděte zeptám, jestli se na to cítí :)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Mám tu jednu novinku - s kamarádem začínáme dělat kurzy zaměřené na výtvarné základy, digitální malbu a concept art. Základ je daný - 3 tématické kurzy, rozdělené do 4 lekcí po dvou hodinách. K tomuto základu postupně přibude další obsah a zřejmě i advanced kurzy, které budou specializované na jednu věc a proberou ji opravdu do hloubky. Naplánován je další růst, který bude záviset i na zájmu. Takže pokud třeba víte o někom, koho by to zajímalo, klidně sdílejte :)

    http://kurzydigital.cz/

    FB
    https://www.facebook.com/kurzydigital/
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Airman - další z loňských prací pro Patreon - díky těm, co mne tam podporují.
    Jan Doležálek is creating Digital paintings, illustrations, concept art | Patreon
    https://www.patreon.com/dolezalek

    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    GANDHI: však jsem trochu uklidil :) ale bordel na pracovním stole kolem klávesnice nesnáším, tak nebylo moc co uklízet :)
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    SUN_VU_KUNG: heh, mas velmi uhlednej workspace - kdyz to srovnam se svym domacim bordylkem:)
    SSTTAANNAA
    SSTTAANNAA --- ---
    SUN_VU_KUNG: je někde k dispozici ta fotka?
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    GANDHI: no jasně, ale to je dané referencí :) Tou byl nějaký cvak alpinistů, co si prostě udělali fotku z hor. Takových cvaků jsou miliony, ale sem tam mě nějaký zaujme. V tomhle případě kompozicí, která byla prostě super. Ono je možná dobré zmínit, jak vlastně tyhle věci u mě vzniknou. Když si tak brouzdám tisícovkami fotek na netu, tak mě občas něco tak chytne, že si tu fotku uložím. Může to být světlo, kompozice, úhel kamery.. cokoliv, co vzbudí tu rezonanci. Po čase se k referenci vrátím, někdy ji smažu, protože nechápu, co se mi na tom vlastně líbilo :D ale někdy si ji vezmu a zkoumám dál. A buď si to prostě chci přemalovat po svém z "fotokvality" do malby, přičemž si některé věci upravím, přidám, odeberu, vylepším třeba kompozici nebo světlo, a nebo se mi v hlavě začne odvíjet nějaký děj, který pak do té scény udělám. Tohle byl ten první případ. Proto je v tom pořád znát ta původní reference.

    Kdybych to chtěl malovat sám o sobě, bez inspirace fotkou, tak by ten postup byl podobný, udělal bych si kompozici a pak bych stejně hledal reference, které by mi popsaly, jak bude vypadat světlo a jak se bude chovat. Spousta věcí jde udělat z hlavy - všichni víme, že při jasné obloze bude skylight na sněhu ve stínech modrý na vrcholu dne, a postupně přecházející k červené a žluté v krajních fázích dne. Ale nebude to tak přesné. Zkrátka, není to otrocké přemalovávání reference. Ta jen inspiruje a popisuje situaci. Já si na tom pomocí technik, které ovládám něco natrénuju a jsem s tím ok. Obsah tolik neřeším - vždycky bych mohl dát pryč horolezce a mohl tam do prostoru zavěsit třeba nějakou loď nebo objekt atd. Všechny ty kroky ale vědomě ovládám, musím vědět, jak napodobit ty skály, jak udělat, aby ten sníh vypadal v některých místech reflexně a v jiných ne, musím umět použít brushe tak, aby mi tam nechaly nějakou příjemnou stopu atd. A to je úplně něco jiného, než kdybych to poskládal z fotek - a to matte painting považuju za ještě náročnější než je tohle :)
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    Kdyz jsem to videl poprvy a ostatne i ted, kdyz na to koukam ponekolikaty - tak si rikam, ze to je presne ten tyb obrazu na kterym se da demonstrovat kompozice, prce se svetlem a barvou, stiny, materialy a textury - proste super:)
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    SUN_VU_KUNG: nedivim se, to svetlo tam mas dokonaly:)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    tak. A obrázek už zažehnul flame, že prý to je fotokoláž a že to není malované :D
    PHOB
    PHOB --- ---
    SUN_VU_KUNG: Sak ja si stary horal :), musime spolu neco podniknout, skoda ze nevysly ty feraty tehdy...
    jinak je to presne jak pises, vzdy jde stejne o vysledny pocit z cele prace... chyby najdes vsude... jinak me hodne bavi Nikolai Lockertsen, co cmara na ipadu, naproste pekelne veci, ale ma to proste zmakle a v oku... umi s barvickama, umi navodit atmosku, a i vnest do sceny detail...
    Rozhodne ale plati cim min srani, tim lepsi kolikrat...
    Ja mam zase problem, ze nad vecma moc premyslim a resim hodne tvary... :D
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    PHOB: Dík :) je fajn, že máš k horám tenhle vztah :)
    A ty brushe x rychlost - zkusím nad tím trochu uvažovat: ono hrozně záleží na stylu práce. Když je to hodně výpravný styl, tak tam strávíš vždycky víc času. Obecně organické tvary (hory, skály, lesy.. - příroda) jdou mnohem rychleji, než třeba architektura (uličky měst, letecké pohledy..), v té organice se spousta nepřesností ztratí. Další věc je, nakolik si dovolíš impresionistický přístup a určitou abstrakci. Tam je tenká linie, za kterou už leží realismus, který žere čas jako zjednaný :) A poslední věc je zoom - jak zazoomuješ a ztratíš se v detailech, tak se styl práce radikálně mění. Takže u podobných věcí, jako je tohle, se neustále hlídám a nezoomuji, všechno dělám tak, abych viděl obrázek celý. Jen výjimečně skočím o jedno, dvě přiblížení a pak hned zase pryč. Třeba karabiny na sedáku jsem udělal z téhle velikosti, bez zoomu, jedním tahem. Když to přiblížíš, tak jasně, nemají ani správný tvar a jsou nepravidelné, ale o to nejde, v celkovém stylu obrázku je to úplně ok a divák hned ví, co to je, a pokud je normální, tak nejde zkoumat, jaké HMSky to jsou :D Čili je to jen takový náznak, dotek. A když se člověk uhlídá, aby neudělal víc, tak sám sebe vytrénuje na to, že se "dotýká" jen v těch důležitých místech a neupadá do propracovávání všeho. A to přináší velkou rychlost. Brushe používám hlavně takové, aby měly artovou stopu, jinak mi stačí kruhové. Artová stopa dodává na některých místech detail, který stačí, a sjednocuje to. No a v tomhle případě jsem použil i custom shapes, které zrychlují práci velmi znatelně. Díky nim jsou třeba hory hotové během chvíle. Když se na to člověk zaměří, tak si toho může všimnout v určité křivkovitosti té kresby odhalené skály, ale pro celkový pocit to nehraje roli :) Když to celé shrnu, tak pro tenhle typ obrázků zcela jasně platí, že čím méně se s tím sereš, tím lépe :)) U mě je problém v tom, že takhle rychle mi jde třeba jeden obrázek ze tří :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam