• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    QUITEČeské Dráhy - z provozních důvodů nejede
    HARALD
    HARALD --- ---
    QUITE: Co je potřeba změnit si myslím vedení velmi dobře ví. Cílem tedy je vytvořit prostředí,...
    Co se má změnit si musíš říct předtím, než začneš. Jinak budeš mít kupu nasraných zaměstnanců a nic víc. Odkaz, že vedení ČD ví, je ti nanic.
    QUITE
    QUITE --- ---
    HARALD: ...jež vedení donutí změnit zavedené. Co je potřeba změnit si myslím vedení velmi dobře ví. Cílem tedy je vytvořit prostředí, jež donutí vedení k akci. V ČD je toho ke zlepšení dost a dost... A je potřeba nenechat zaangažované cestující uchlácholit se splněním některého z cílů. (proto nevymezení)

    HYPNOGEN: navrhni řešení, viz. HARALD ,)
    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---
    líbí se mi staré vlaky, oldschool design, červené koženkové sedačky (jsou snáz udržitelné v čistém stavu), prostor na nohy (to mi docela v nových vlacích chybí (2.tř)), odkládací nosiče ze syrového hliníku (v osobácích; není nic krásnějšího, než průhled řadou takových nosičů, jsou prostě stylové). dogma, že "nové vlaky" vyřeší problém je taková obecná česká demence, kdy každý věří, že nové = lepší.

    jsem pro čistotu!! graffiti však nepovažuju za něco, co by vlak nějakým způsobem technicky omezovalo a pasažéry nějak ohrožovalo. pod iniciativou za "čisté vlaky" si představuju větší úsilí v jejich hygienické údržbě a ne chorobné utápění peněz za odstraňování "uměleckých děl" ..kterými navíc jejich autoři poskytují ČD (zdarma) antikorozní úpravu :)

    a včas.. je prostě včas. o tom žádná.

    rozhodně bych ale pro dosažení svých ideálů vůči ČD nebojoval způsobem pruzení řadových zaměstnanců. to vše je otázka managementu nebo tak. na ty platí asi upe jiné páky :(
    HARALD
    HARALD --- ---
    QUITE: Cílem je vyvést vedení drah z jejich pohodlí. (což mi připadá daleko efektivnější, než předkládání stížností) Vytvořit umělý problém (krajně nespokojení zaměstnanci), jež vedení donutí změnit zavedené.
    Cílem není, hádám, vyvédst vedení drah z jejich pohodlí. To je prostředek k dosažení něčeho jiného. A to je to "něco jiného" tu ještě nezaznělo.

    Jediný, kdo může za zaměstnance něco vůči vedení dosáhnout, jsou odbory. Pokud chcete, aby si stěžovali zaměstnanci, můžete prudit plošně (a tím pádem neefektivně) nebo prudit tak, aby se to odborové organizace dozvěděly co nejrychleji a začaly jednat. Což zase znamená určitou přípravu.
    QUITE
    QUITE --- ---
    _BENNY: vpodstatě se jedná o zefektivnění systému reklamací který ČD v současné době mají. :))

    HARALD: problém je, že lidé ve vedení ČD o špinavých hajzlících velmi dobře vědí. jakákoliv reklamace (i s odvoláním se na ztrátu apod) tak je jen čistě administrativním aktem. vedení drah se vyznačuje absolutní nepružností, stagnací a chybějící vůlí něco změnit. (jsem přesvědčen, že i kdybychom vypracovali detailní plán nápravy, byl by shozen ze stolu) při nasazení takové plánované akce by bylo potřeba nasadit proti vedení minimálně stejný počet úředníků/školených osob/zaměstnanců pořadu Na vlastní oči. Viz. to, jak s drahami válčí kraje.

    HARALD: Cílem je vyvést vedení drah z jejich pohodlí. (což mi připadá daleko efektivnější, než předkládání stížností) Vytvořit umělý problém (krajně nespokojení zaměstnanci), jež vedení donutí změnit zavedené. To není měřitelené. Nicméně je potřeba vzít v potaz, že ve struktuře ČD nefungují základní firemní hodnoty (motivace, loajálnost, kreativita, ...). V takovém prostředí je imho třeba (náš) zásah maximálně zjednodušit a donutit je problém dál neodkládat.

    Něco jako když dav skandoval na Štěpána: "nejsme malé děti".
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: když už dojdeš k tomu, že víš, že je dobrá nějaká kampaň, třeba formou samolepek, tak použij individuální lidi. ale jinak budou individuální akce jenom vyléváním si frustrace bez jakéhokoliv úspěchu na osobách, které nic neovlivní. ale je to samozřejmě snazší. :-)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: aha, tak to mluvis o nejake organizovane akci. ja vychazel z toho, ze zde pujde spise o nejake solo akce. jasne, takhle organizovane to ma mnohem vetsi smysl.
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: 1) zkvalitnit/zefektivnit sluzby CD
    Tohle není konkrétní scíl. Konkrétní cíl je takový, u kterého můžeš říct jak ho budeš měřit. Např, že hajzlíky budou vytřeny, umyty a doplněn papír každé 4 hodiny, jednou denně doplněno mýdlo a naplněny papírové ručníky.
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: v soukromém sektoru funguje padající hovno pozpátku pokud je naplněna jedna ze dvou podmínek
    1) jedná se o malou firmu, kde se každý zná s každým
    2) jedná se o natolik pokročilou firmu, že podněty svých zákazníků uchovává a zabývá se jimi (což źnamená, že má alespoň funkční CRM)
    České dráhy nespadají ani do jedné z obou uvedených kategorií. Vedení ČD a Ministerstva dopravy je skutečně ukradené, jestli prudíš průvodčí, výhybkáře a uklízečky.

    Co mě napadá jen tak po dvou minutách rozmýšlení. Případ čistých hajzlíků:
    Cílové osoby:
    - vedení ČD, primárně náměstek zodpovědný za osobní dopravu
    - osoby na miisterstvu dopravy zodpovědné za plánování dopravní strategie (proč, to uvedu níž)
    - libovolná strana nebo poslanec, který čistotu na drahách použil jako argument
    - krajští zastupitelé a hejtmani, pod které spadá místní osobní doprava

    Čím argumentovat:
    - ukázat, že špinavé hajzlíky způsobují snížení počtu cestujících v porovnání s čistými hajzlíky [dopad na hospodaření českých drah]
    - vyčíslit náklady na přesun těchto cestujících do aut a autobusů včetně potřeby stavět nové silnice [náklady na ministerstvu dopravy]
    - vyčíslit ekologické dopady [úrp další popužití]

    Jak postupovat:
    - publikovat zjištěné informace ve sdělovacích prostředcích (patřičně marketingovou formou)
    - ztotožnit negativní dopady s konkrétními osobami
    - průběžně konfrontovat na veřejnosti tyto osoby se zjištěnými dopady - pořady v televiizi a diskusní pořady jsou pro toto ideální
    - před jakoukoliv další volební kampaní (obecní, krajská, sněmovní, senátní) dané informace zvěřejňovat a získávat vyjádření od dalších potenciálních kandidátů

    Tolik vteřinový nástřel. Plán musí být zamozřejmě jmenovitý a mnohem podrobnější, musí projít oponenturou více lidí.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    1) zkvalitnit/zefektivnit sluzby CD
    2) nejblizsi zamestnanec drah ktery je po ruce a ma nejakou vyznamejsi funkci nez je uklizecka
    3) rict mu svou nespokojenost se sluzbami
    4) a to ihned
    5) ...
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: ale ja myslim ze na to nejdeme uplne polovicate. mezi firmou/podnikem a klientem prece existuje nejaka vazba. kdyz se mi v nejakem podniku neco jakozto zakaznikovi nelibi (cokoliv), reknu to nejblizsi obsluze. QUITE to popsal jako "padajici hovno pozpatku". takhle to alespon funguje v soukromem sektoru.
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY¨, _BENNY: Neber mne jako oponenta. České dráhy jsem odhadem 10 let nepoužil a tuhle diskusi mám zabookovanou jenom proto, že se tak děje automacky, když jsem ji založil. Téma mě zaujalo, ale nemám důvod vystupovat na jedné či druhé straně.

    Obecně dobrý postup pro dosažerní výsledku v libovolné oblasti činnosti je
    1) ujasnit si čeho chceš dosáhnout
    2) identifikovat správné osoby, jejichž prostřednictvím lze cíle dosáhnout, pokud to nejsi ty sám
    3) rozhodnout se jaké prostředky je vhodné kpoužít, aby dotyčná osoba udělala to, co chceš
    4) naplánované také provédst
    5) body 1-4 průběžně upravovat a aktualizovat

    Vy jste tuhle debatu začali od bodu 3, když jste si určili, že metodou bude pruzení zaměstnanců. Bez bodů 1 a 2 to je ale zbytečně vyhozené úsilí.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    co treba vystavni skrin ceskych drah - toalety ve vlacich? komu se tam libi?
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: chci aby Ceske Drahy s.p. fungovaly jako napriklad holandske soukrome linky. nejsem nejaky velky cestovatel, ale v evrope jsem jeste nevidel, ze by mely informacni panely specialni kolonku "zpozdeni", to je snad jen nase rarita :) mma to vic opsat, doplnit?
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: tak dobré je začít tím, čeho chceš dosáhnout. teprve pak je dobré vymýšlet jak.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: ale jake? jsem jen "obycejny clovek", ktery se obcas sveze vlakem...
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: narazis tedy na to, ze jednou za 4 roky si mame zvolit tu spravnou stranu, ktera to vyresi efektivneji odshora?
    to tedy nenarážím. tahle argumentace mě spolehlivě zvedá ze židle. chci tím říct, že pokud chcete na dráhách něco změnit, tak je potřeba dělat jiné věci, než prudit zaměstnance.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: narazis tedy na to, ze jednou za 4 roky si mame zvolit tu spravnou stranu, ktera to vyresi efektivneji odshora? pokud ano, jedna se v pripade jednotlivce o skutecne vetsi moc neco zmenit, nez v pripade pruzeni radovych zamestnancu?
    HARALD
    HARALD --- ---
    To co tu vymýšlíte dost připomíná situaci z Grossmanovy scénky "když se nepřestanete tlačit, praštím tady pána výhybkovou tyčí" ;-)
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: ne.
    QUITE: to máš pravdu, ale z pruzení zaměstnanců taky žádná změna nepřijde
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam