• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    QUITEČeské Dráhy - z provozních důvodů nejede
    Pro srovnání:
    Společnost Apple Inc. má 34 300 zaměstnanců. České dráhy 41 081.
    rozbalit záhlaví
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    _BENNY: sai tak dvacet 20 000 měsíčně-

    BULHI: Vlak do každý prdele není nesmysl. Nesmysl ale je, aby ten vlak uvez 50 lidí a vážil 20 tun. I ty nejmenší lokálky jsou 2x težší než busy se stejnou kapacitou - nehledě na to, že dost podobnejch míst obsluhujou daleko větší soupravy. IMHO při cílový rychlosti (+-50km/h) není problém vyrobit karoserii z tvrzenýho plastu nebo jakýhokoliv jinýho lehkýho materiálu.


    MITTRON: nene, další bojovník proti automobilové totalitě a ještě vtipnější než ti předchozí... Obzvláště ta pasáž s deformací těla díky autům mě pobavila. Zkus si spočítat, kolik času denně prosedíš na židli a kolik strávíš v kárce a pak možná příjdeš na to, že problém je někde jinde. Vlaky ve městech jsou dost problém, co se týče třeba vytyčování tratí a schánění pozemků - proto už se to cca sto let řeší podzemkou nebo tramvajema.
    BULHI
    BULHI --- ---
    no me prave prijde, ze ve vedeni CD snad jeste nepochopili, ze ve vytizeni vlaku lze taky vysledovat nejaky trendy a podle nich planovat spoje.. jinak konkurence na draze samozrejme mozna je a ve svete to funguje, i kdyz to pochopitelne neni tak flexibilni jako silnice.. musi dojit ke striktnimu oddeleni spravy zeleznice od dopravce, coz sice jakoby probehlo, ale SZDC je zrejme porad zavisla na CD..

    kazdopadne dokud u nas ta konkurence nebude, nic se nezlepsi... a at se nam to libi nebo ne, tak vlak do kazdy prdele je socialistickej prezitek, kterej nema sanci na preziti.. jinak si ale myslim, ze i osobni preprava muze mit nejakou uroven a pritom vydelavat.. ale nekdy mi prijde, ze situace je uz tak daleko, ze nejlepsi by bylo privatizovat CD Cargo a zbytek nechat zkrachovat, protoze ten moloch se neda vubec ridit.. je to drasticky, ale pak by se treba konecne na zeleznici udelalo misto pro normalni, racionalne uvazujici podnikatele..
    KLUSI0
    KLUSI0 --- ---
    VERONIKA22: myslím, že na to bude nějaká směrnice, kolik takový rychlík má mít vagónů... docela to má smysl - nikdy nevíš, jestli ti vlakem pojede 15 lidí, nebo 60 - třeba na trase Praha-Brno, když se to sejde, někdy stojí lidi v uličkách nebo u záchodů :)
    s tou konkurencí bych to taky tak horký neviděl - oni by rádi jezdili spoje mezi menšími nebo většími městy, ale o ztrátový lokálky už nestojí... kromě toho by to bylo náročný na logistiku, trať není silnice, nemůže se o ní přetahovat více společností... funguje to vůbec někde jinde v Evropě?
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    _BENNY: tak tomu věř, že žádný tlak na ně nepůsobí! vidíš tady snad nějakou viditelnou změnu?
    když už třeba koupěj super vlaky aby lidem dopřáli rychlé spojení napříč republikou tak pak zjistěj, že ty vlaky stejně nepojedou víc jak stovkou neboť koleje na to nejsou stavěné.....
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    PAZZITKA: taky fandim student agency - kdyby tady českým drahám nikdy žádná konkurence nevznikla tak by se tu zlepšilo prd! a nebo něco málo ale nejdřív za 100let - vždyť to je taková černá díra na peníze.
    viz ten horní údaj o počtu zaměstnanců!
    a student agency zároveň obdivuju, že na to mají nervy bojovat s poslancema o to aby tady na kolejích mohli něco provozovat!!!

    měla bych dotaz proč neustále rychlíky (zelený vagóny) jezděj třeba o 6 vagónech když celkem jede tak 15lidí? myslim, že by snad mohl být rozdíl ve spotřebě paliva u mašiny pokud veze jeden vagón nebo 6 ne???
    DREAMCASTER
    DREAMCASTER --- ---
    Kurna jsem rad, ze tu neco takvoeho je ...
    NE, ze bych si chtel uplne stezovat, ale prijde mi, ze to co predvadeji CD v Mlade Boleslavy je fakt mazec nejprve Nadrazi.. to je vazne peklo nejsou tam ani pouzitelny zachody hospoda ktera vypadala jak vylet do 50.let us je taky zavrena. na perone je us jen tabule odjezdu a ne prijezdu. Vlaky pravidelne jezdi pozde. 10-15min a navic jezdej primarne jen pro Skodovku. Mne to stve us jen z duvodu, ze auto nevlastnim a vlak beru jako super zpusob dopravy ktery holt kdyby lepe fungoval nemuseli by mesta tolik smrdet od aut pro vsechny by ta doprava byla razem pohodlnejsi.. bohuzel se bojim, ze zmena v tehel zemi je sci-fi... ale keep it pozitiv!!:)
    HONZIK96
    HONZIK96 --- ---
    PAZZITKA: to je dobře
    PAZZITKA
    PAZZITKA --- ---
    hele, tak ceske drahy na tom nejsou dvakrat dobre... propousteji zamestnance a zacinaji se klepat pred student agency...
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    QUITE: ja bych byl ochoten priplatit si za skutecne drahou prepravu, ale musi tomu odpovidat kvalita. v zapadni evrope je normalni, ze vlaky jsou alespon o tretinu drazsi nez autobusy, ale zaroven tomu taky odpovida komfort, sluzby okolo, a narozdil od silnicni dopravy dochvilnost. u nas jsou drahy jen drahe, zbytek je shit.
    QUITE
    QUITE --- ---
    HARALD: dobře, omlovám se za ten bold :) nicméně každý kdo jezdí vlakem si těch problémů vybaví několik. a budou to ty "jeho". a tím spíše by se k iniciativě mohl přidat. ovšem asi lépe bude, když všechny problémy budou někde jmenovitě vypsány. takže když ho náhodou zrovna nic nenapadne, bude si "svůj" největší problém s ČD moct vybrat ze seznamu.

    tak ho uděláme. já začnu, někdo se přidejte, dáme to na nástěnku:

    příliš častá zpoždění, výskyt zpoždění i nad 60 minut (u většiny IC a EC v průměru jednou do týdne), zastaralé vozy, rozpadávající se příslušenství vozů (zejména dveře, okna, stolky,..), špína, hajzlíky, pobudové na nádražích, nepříjemní průvodčí, na některých tratích enormě dlouhá doba jízdy vůči ujetým kilometrům, přejetí lidé (nezabezpečené koridory), přejetá auta (nezabezpečené přejezdy), nezabezpečená technika obecně (v zimě sůl v přejezdech, zamrzlé výhybky, ...), neprůhledné a překomplikované tarify a slevy, "slevy" jež ani nejsou slevy (ale v médiích se vyjímají), "auta stojí, vlaky jedou", ......

    HARALD: nemělo by jít o pičování. šlo by o důrazné upozorňování na to, co nám vadí (nejlépe vtipnou, volnou formou - ale nenechat se odbýt). :)

    _BENNY: stát to lepí a lepit bude, vláda která by nechala zkolabovat železnice by byla šílená. a no to vedení drah evidentně sází.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: on existuje nejaky diametralni rozdil mezi pruvodcim a letuskou (ty jsou zvykle resit veskere picovani klientu s usmevem a bez afektu)? :-)
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: nebo tě pošle do prdele. zejména když mu budeš vyčítat špinavý hajzly ve vlaku. :-)
    ale je to tvůj boj, hodně štěstí. :-)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    mi se proste nechce verit tomu, ze na ceske drahy nefunguje lautr zadny trzni tlak typu "tak na to serem Maano, pojedeme busem". vzdyt i ten nejblbejsi manazer na drahach musi tusit, ze stat uplne vsechno donekonecna lepit nebude. ale on to porad lepi, ze? achjo :)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: ale dyt jo, cisnikovi bych prece nedobre jidlo taky rovnou nevysypal na hlavu ;) jde o to vyjadrit svou nespokojenost se sluzbami, zamestnanec to bude bud obhajovat anebo to hodi na nejakeho sveho nadrizeneho.
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: což nejlíp zjistíš klidným hovorem se zaměstnanci :-) cílem není pičovat, ale něco změnit, ne?
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: coz asi nejlepe zjistim skrz picovani smerem k ordinernimu zamestnanci :D
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: to není ono. :-) napřed si zjisti, komu má vůbec smysl si stěžovat; taky by se mohlo stát, žetě zcela po zásluze pošle do prdele :-)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: ale to je prave ono... postezovat si nejblizsimu pracovnikovi, rict mu jak je to vsechno na hovno :-)
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: on nebude ani odbor brzd nebo odbor plácaček. musíš vybrat to, co nejvíc sedí na hajzlíky. což jsou O7 a O16, o kterých jsem už psal.
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: ten nejvyšší management byl jenom příklad. důležitý je předtím něco o ČD vědět. a věř mi, že nejvíc se dozvíš, když se prostě zeptáš. vyber si vhodného zaměstnance - průvodčí v lokálce, zaměstnanci na nějakém menším nádraží, apod. teprve pak má smysl si říct jak dosáhnout svých cílů.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam