• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    QUITEČeské Dráhy - z provozních důvodů nejede
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    QUITE: ja bych byl ochoten priplatit si za skutecne drahou prepravu, ale musi tomu odpovidat kvalita. v zapadni evrope je normalni, ze vlaky jsou alespon o tretinu drazsi nez autobusy, ale zaroven tomu taky odpovida komfort, sluzby okolo, a narozdil od silnicni dopravy dochvilnost. u nas jsou drahy jen drahe, zbytek je shit.
    QUITE
    QUITE --- ---
    HARALD: dobře, omlovám se za ten bold :) nicméně každý kdo jezdí vlakem si těch problémů vybaví několik. a budou to ty "jeho". a tím spíše by se k iniciativě mohl přidat. ovšem asi lépe bude, když všechny problémy budou někde jmenovitě vypsány. takže když ho náhodou zrovna nic nenapadne, bude si "svůj" největší problém s ČD moct vybrat ze seznamu.

    tak ho uděláme. já začnu, někdo se přidejte, dáme to na nástěnku:

    příliš častá zpoždění, výskyt zpoždění i nad 60 minut (u většiny IC a EC v průměru jednou do týdne), zastaralé vozy, rozpadávající se příslušenství vozů (zejména dveře, okna, stolky,..), špína, hajzlíky, pobudové na nádražích, nepříjemní průvodčí, na některých tratích enormě dlouhá doba jízdy vůči ujetým kilometrům, přejetí lidé (nezabezpečené koridory), přejetá auta (nezabezpečené přejezdy), nezabezpečená technika obecně (v zimě sůl v přejezdech, zamrzlé výhybky, ...), neprůhledné a překomplikované tarify a slevy, "slevy" jež ani nejsou slevy (ale v médiích se vyjímají), "auta stojí, vlaky jedou", ......

    HARALD: nemělo by jít o pičování. šlo by o důrazné upozorňování na to, co nám vadí (nejlépe vtipnou, volnou formou - ale nenechat se odbýt). :)

    _BENNY: stát to lepí a lepit bude, vláda která by nechala zkolabovat železnice by byla šílená. a no to vedení drah evidentně sází.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: on existuje nejaky diametralni rozdil mezi pruvodcim a letuskou (ty jsou zvykle resit veskere picovani klientu s usmevem a bez afektu)? :-)
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: nebo tě pošle do prdele. zejména když mu budeš vyčítat špinavý hajzly ve vlaku. :-)
    ale je to tvůj boj, hodně štěstí. :-)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    mi se proste nechce verit tomu, ze na ceske drahy nefunguje lautr zadny trzni tlak typu "tak na to serem Maano, pojedeme busem". vzdyt i ten nejblbejsi manazer na drahach musi tusit, ze stat uplne vsechno donekonecna lepit nebude. ale on to porad lepi, ze? achjo :)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: ale dyt jo, cisnikovi bych prece nedobre jidlo taky rovnou nevysypal na hlavu ;) jde o to vyjadrit svou nespokojenost se sluzbami, zamestnanec to bude bud obhajovat anebo to hodi na nejakeho sveho nadrizeneho.
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: což nejlíp zjistíš klidným hovorem se zaměstnanci :-) cílem není pičovat, ale něco změnit, ne?
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: coz asi nejlepe zjistim skrz picovani smerem k ordinernimu zamestnanci :D
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: to není ono. :-) napřed si zjisti, komu má vůbec smysl si stěžovat; taky by se mohlo stát, žetě zcela po zásluze pošle do prdele :-)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: ale to je prave ono... postezovat si nejblizsimu pracovnikovi, rict mu jak je to vsechno na hovno :-)
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: on nebude ani odbor brzd nebo odbor plácaček. musíš vybrat to, co nejvíc sedí na hajzlíky. což jsou O7 a O16, o kterých jsem už psal.
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: ten nejvyšší management byl jenom příklad. důležitý je předtím něco o ČD vědět. a věř mi, že nejvíc se dozvíš, když se prostě zeptáš. vyber si vhodného zaměstnance - průvodčí v lokálce, zaměstnanci na nějakém menším nádraží, apod. teprve pak má smysl si říct jak dosáhnout svých cílů.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: jasne. ja tu ted resim jen takove ty technikalie kde presne si mam tedy stezovat na spatne toalety. jestli je skutecne potreba vest ten boj globalne, zamireny na nejvyssi management, nebo je to i otazka pile jednotlivych lidi, kteri okoli vlaku skacou. predpokladam (probuh snad spravne!), ze v zadne interni vyhlasce nemaji neco jako "hajzly umyvejte jednou za tyden, ale jen kdyz se vam bude chtit".
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: hmmm, dokážeš si představit, že existuje zodpovědný papaláš, který (nejak nastavenou) odpovědnost nepřenese na podřízené? to by byl debil a ne papaláš. ale jde i o to změnit to nastavení tedy třeba z pokynu "mejte hajzly jednou denně" na "myjte hajzly každé 4 hodiny".
    HARALD
    HARALD --- ---
    QUITE: jenomže kaplického iniciativa měla zcela konkrétní cíl; ty tu deklaruješ jako cíl nasírat zaměstnance drah aniž bys řekl proč a doufáš přitom, že přenesenou nasraností dosáhneš změny, která ti přinese větší spokojenost. nedokážeš přitom ale říct, co by ta změna měla znamenat. pak máš ovšem šanci uspět ještě měnší, než zastánci blobu.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: chtel jsem se jen ujistit, ze veskera ta hygiena spada pod nejaky podnikovy organ/odbor a nezalezi to na lidech, kteri s tim vlakem jezdi (tzn. jestli jsou cisty zachodky neni jejich vec, od toho je nejaky papalas)
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: to je samozřejmě o pár hodinách zkoumání jak fungují české dráhy. a protože ČD nejsou akciovka obchodovaná na burze, tak nemají povinnost o sobě tyhle užitečné informace publikovat. ale i tak jde i jen na webu najít pár zajímavých informací.

    Užitečná může být třeba následující stránka. I když jsou to stránky ČD Cargo, tak odkazují na strukturu ČD. Kromě telefonů na sekretariáty a odbory (které do začátku dvakrát nepomůžou), tam najdeš přesné názvy odborů pro další hledání v googlu. Zajímavé jsou O7 a O16.
    http://www.cdcargo.cz/kontakty/generalni-reditelstvi/-1351/

    A další zajímavé informace, které úplně chybí na stránkách ČD, lze najít na wikipedii:
    http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A9_dr%C3%A1hy

    QUITE
    QUITE --- ---
    Pochopitelně by v rámci jisté "kulturnosti" bylo dobré vymyslet méně primitivní a více intenzivní formu nátlaku. Aktuálně tu ale nabízíme tuto. :)
    QUITE
    QUITE --- ---
    HARALD: Rozumím tomu. Ale jak už jsem nakousnul, při takto určeném cílu existuje negativní efekt všech podobných aktivit započatých v mediálním prostoru. Viz. knihovna od Kaplického a spol. Průběh je takový: vznikne iniciativa, debatuje o problému, rozhodne se k nátlaku, uspořádá demonstraci, sejde se, hodinku-dvě demonstruje, rozejde se s pocitem, že něčeho dosáhla a cíl je nablízku, druhý den jsou v médiích titulky "vypadá to, že se iniciativa přiblížila k cíli", iniciativa je spokojená, s dojmem splnění "usíná na vavřínech", ... čas ... , vše se nakonec upeče jinak.

    Při neurčeném cílu zase hrozí, že bude akce v médiích označena jako "pubertální".

    Samozřejmě by to šlo otočit - určit cíl a datum splnění. Pak ale někdo pochopitelně přijde s tím, že je datum nereálné, nesplnitelné.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam