• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    QUITEČeské Dráhy - z provozních důvodů nejede
    ZUZU
    ZUZU --- ---
    MITTRON: no tak občas se auto docela hodí. např. když se chceš dostat někam v noci. nebo potřebuješ něco akutně (rodící do porodnice). či něco většího transportovat (tahat se se skříní na nádraží?) atd.

    ale víceméně s tebou souhlasím - totiž, že automobilismus je značně nepřímo dotovanej a jen proto se jeví na "běžnou osobní dopravu" výhodnější a levnější než vlak.
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    globalista .. hlavni problem je, kdo jsou ty oni. oni, je stat .. a jakou ma stat momentalne motivaci nebo vizi? zadnou. kdo tlaci na stat za CD? nikdo? v podstate nikdo.

    na druhe strane (a vic jich momentalne neni) v automobilove doprave, je stat mocne tlaceny, tazeny, tunelovany, nuceny, manipulovany, stovkama a tisicema velmi aktivnich a dravych firem k tomu aby skakal jak hvizdaj a potrebuji.

    stat je zastupce spolecnosti, celospolecenskych hodnot. hodnot, ktere jsou v zajmu tech tisicu automobilovych dravcu manipulovane a deformovane. az by si snad clovek myslel, ze je vrcholem blazenosti starat se o auto, auta, uskakovat pred autama, poslouchat auta, cuchat auta. koukat se na auta. cist si o autech, bavit se o autech. opravovat auta. pojistovat auta. ridit auta. vozit se v autech. mejt auta. parkovat auta. zdobit auta. vonet auta. auta. auta. a pritom, to neni nic, nez drtivy tlak ultra sofistikovane, spickove marketingove manipulace - vyplachu mozku, ktery je pricinou. jako bych videl ty vesnicky kluky ktery nemaj a neznaj nic lepsiho, nez travit cas, svuj zivot, na tom svym malim bohovi (co natom, ze je to nabarvena plechovka z reklamy, ze?). a soucasny stav, je primim dusledkem. jde o hodnoty a neviditelnou-nevedomelou manipulaci cele spolecnosti s obrovskymi dopady na vsechny. nemluve o tom, kolik lidskeho usily a casu energie, se projezdi v autech. proc ne, kdyz cislicka tak hezky vychazeji a vyplaci se to .. ale vyplaci se to skutecne, co je vsechno zapocitane do ceny automobilove dopravy? kolik na to vsechny stoji? dopravni policie, obrovske zdravotni dopady, pokles cen nemovitosti, nehody (je uplne jedno ze to plati pojistovny, kazda nehoda je nevratna ztrata hodnoty), mrvti, zraneni? .. a kolik nas to vsechny stoji casu? auta. mysleni na auta. cas jsou penize, cas je zivot. kolik promarneneho casu a zivotu uz nas auta stala? a kolik ho bude? n e s k u t e c n y

    tam, kde si clovek koupi jizdenku, nastoupi, vystoupi z vlaku a tecka. dal se venuje necemu smysluplnejsimu nez doprave z mista A do mista B.
    GLOBALISTA
    GLOBALISTA --- ---
    mě minulý týden nadzvedlo, že dva dospělí a dítě (necelých 8 let) platí stejně jako tři dospělí!!! ve všech možných i nemožných kombinacích... oni dělají skutečně všechno proto, aby na ně lidi zanevřeli:/
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=674703
    ještě jsem to teda nečetla ale ten nadpis mě zase nadzvedl ze židle
    BULHI
    BULHI --- ---
    Bárta podá žalobu na ex-šéfa ČD Cargo. Bývalé vedení prý škodilo firmě
    http://ekonomika.ihned.cz/c1-45226230-barta-poda-zalobu-na-ex-sefa-cd-cargo-byvale-vedeni-pry-skodilo-firme
    EXX
    EXX --- ---
    kupovat lístek zásadně ve vlaku a mít vždy jen "velké" na keré nemají na vrácení...
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    bulhi .. CD reformovat pujde .. ale ted zadny tlak neni. ted je momentalne podtlak/protitlak .. protoze to hraje do karet automobilovy loby, je obrovska a naprosto ji musi vyhovovat ze CD zdaleka a siroka nefunguji umerne realnemu potencialu a prinosum zeleznicni dopravy. jde o ministerstvo dopravy. tady plati prima umera, jeden clovek prevezeny CD = o jednoho min, pro autaky. jde o obory, ktere jsou vuci sobe zcela primo vylucne.

    kdo si asi tak myslis ze na min dopravy lobuje za zajmy CD a vlakove dopravy?????
    a kolik autopricmrdavacu se myslis tlaci ve fronte aby mohlo jeste dneska naspat svuj kufricek do zadku nejakymu uradovy???

    je to tak 1 vs 100 000, podle me. momentalne. a to se primo rovna motivaci/tlaku. ten je nulovy a nebo jeste presnej, zaporny.

    maly vlacky, jestli si myslel tohle, jsou hodne dulezity (i kdyz samozrejme, je to priorita az po fungovani a rozvoji spojeni mezi vetsimi mesty). jen je treba pristupovat k jejich provozu efektivnej, flexibilnej, aktualne a ne s myslenkovym ramcem z predminuleho stoleti.

    regulovana konkurence by rozhodne byla zasadni zmenou a prinosem. predevsim proto, ze prinese motovane subjekty, prinasejici napady tam kde je ted jedina, obrovska, napul chcipla krava kera je rada ze kdyz sere tak ji to nepada do huby a na vic se nezmuze. o nejakych napadech, inovaci, vyvoji a naslednem rozvoji a motivaci k cemukoliv snad ani nemluve.
    BULHI
    BULHI --- ---
    no jenze to je prave takova trosku iluze, v nakladni doprave to samozrejme plati (v dalkovy osobni asi taky), ale nakej smrdutej osobacek s 30 let starym motorem nebude ekologictejsi, nez moderni malej autobus na stejny trase.. to je prave ten hlavni rozpor mezi rychlikama a temahle pricmrndavacema, ktery casto jezdej fakt uplne prazdny a jejichz provoz nema vubec zadnej racionalni duvod.. ale je dotovanej, tak proc ty spoje rusit zejo? proste ja bych tam vypustil ten dravej kapital at nam ukaze, jak se ma spravne podnikat.. CD zjevne reformovat zhora nepujde, ale verim, ze ten konkurencni tlak by je mohl vybicovat k neuveritelnejm vykonum :-) no a pokud se nevybicujou, tak to holt krachne, na tom neni nic spatnyho (i kdyz nam ruzni Paroubkove budou stejne vzdycky tvrdit opak) a cestujici by na tom jedine vydelal
    SQUZZA
    SQUZZA --- ---
    BULHI: tak to jsem na vita zvedava, jak to stihne 8)

    EVZENECEK: autobusem neprevezes takovy mnozstvi nakladu jako vlakem... autobus nijak neodlehci silnicni sit, ktera je pretizena nakladakama, o ekologii ani nemusim mluvit....
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    evzenecek .. v cem bude CR lepsi? naopak, doplacime vsichni na auta a autaky. kolik casu lidi stravej tim, ze cumej na uta, povidaj si o autech, opravujou auta, parkujou auta, mejou auta, auta, auta, auta .. cas sou penize. a na auta, primo a neprimo, doplacime mnohem vic nez na vlak. i ted. dotace drah by meli zkoncit, a meli by je nahradit platby za celospolecensky prospesne sluzby ktere CD zajistuji. zejmena, rozdil v nevycislenych dopadech a nakladech prepravy jednotky/cloveka autem v porovnani vlakem. jsou to predevsim zdravotni naklady, nehody, urazy, devastace zivotniho prostredi v podobe HLUKU, naklady na dopravni policii (to by te asi nenapdalo, rikat, ze rozpocet dopravni policie dotujes vid? a presto, neni nic vic, nez zrizenci u drah) .. a co trebas, pokles cen nemovitosti, v souvislosti s hlukem? koli to dela? kdo to komu zplati? tou sou stovky miliard. dotace? ale k cemu to dotovat? kdyz je to cely blbost, efektivita automobilovy dopravy je vyrazne nizsi nez vlakovy.

    vyplach mozku, marketing, miliony chlapecku kterym kdyz byli malicky, vyplachli mozecek s anglicakem a oni pak jak nauceny oslikove v dospelosti si realizujou "svoje" automobilovy sny .. koli penez a casu do autaku lidi vrazej. a proc? co z toho?
    BULHI
    BULHI --- ---
    Hlavní priority nového ministra dopravy Víta Bárty prý budou - zavedení konkurence na železnici, levnější výstavba dálnic a větší bezpečnost na silnicích.

    http://ekonomika.ihned.cz/c1-44849270-sance-pro-jancurovy-zlute-vlaky-ministr-barta-chce-prosadit-konkurenci-na-draze
    EVZENECEK
    EVZENECEK --- ---
    _BENNY: To nemá smysl. Dokud budeš platit danně, stejně dráhy platíš, i když jima nejezdíš. Jediná možnost je to zprivatizovat a celý tý díry se zbavit. Radši dát desetinu tý částky na autobusy a ČR bude mnohem lepší.
    ZUZU
    ZUZU --- ---
    NKÚ: České dráhy vyhrávaly státní tendry nekorektně | Ekonomika.iHNed.cz -
    http://ekonomika.ihned.cz/c1-44695360-nku-ceske-drahy-vyhravaly-statni-tendry-nekorektne
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    ono, to je prave o te efektivite. kolik je nejruznejsich nakladu a kolik z nich je nezbytne nutnych. jaka je pridana hodnota kazdyho cloveka na draze a jestli se takovy clovek vyplati (tj. jestli si vydela aspon na svuj plat). reditelem pocinaje, uklizeci cetou konce. jak efektivne je vydana kazda dalsi koruna. vcetne ruznych nakupu "modernich" souprav, osobne bych v tom byl naprosty minimalista. myslim, ze tady jsou netuseny rezervy.

    jakou zivotnost maji vlakove soupravy, koleje, kolik milionu kolometru a sto tisic tun nakladu? jakou energetickou efektivitu? jake jsou porizovaci naklady, jaka je bezpecnost. jake jsou vyhody proti jinym zpusobum dopravy? kdyz se to srovna s automobilovou dopravou, musi byt nekde velka chyba ..

    nejde jenom o to aby vlaky byli ciste a jezdily v cas. jde o cenu za jakou to budou delat a o dalsi prinosy jake vlakova doprava celospolecensky, ma. podle me by melo jite o pater celkeho dopravniho reseni a spojeni mezi vetsimi mesty.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    QUITE: ta suma mě fakt dostala - tak uvidíme kolik bude nových vlaků nebo spíš nově zařízených kanceláří

    dostalo mě, že tam píšou, že cena jízdenky je jen třetina skutečných nákladů a zbytek se dotuje :o((( ale napadá mě, že vlastně s MHD ve městech to asi neni lepší :o(
    QUITE
    QUITE --- ---
    Státní České dráhy si půjčily miliardy. Státu navzdory - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy/clanek.phtml?id=672193
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    veronika22 .. otazka je cemu rikas pruzeni zamestnancu. efektivita je jediny zpusob jak fungovat, aktualize se tyka zmeny, potreba prace vznika bez ohledu na to kdo co uz umi. vznika na zaklade toho co je potreba. aktualne. je prirozeny ze kdo neumi, bud bude nucen se naucit neco jineho (jedna z variant pruzeni) nebo si bude muset sam sehnat jinou praci (dalsi varianta pruzeni). je to ale prirozene a jinak tezko, leda v matersky skolce .. a to snad CD nejsou, at uz si kdo mysli co mysli :)

    schwalbe .. se zamestnanci, se musi hybat pomalu, plynule, smerovat, je to kolos, stejne jako cina, ale ze zmeny jdou a funguji, je videt treba prave na cine celkem jasne a zretelne. ryba smrdi od hlavy. tou neni zalud, on je supinka na hlave ryby. primarne je zdrojem nezdraveho stojateho smradu, to jak je zeleznice celkove pojimana. jeji soucasne ambice, ideje, poslani, oceneni celospolecenske dulezitosti, efektivity, prinosu a hodnoty .. to smrdi. a zalud se zahnivajicim personalni klima, smrdi proto. ne naopak.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    VERONIKA22: tak ja drahy trestam tim, ze jimi jezdim & platim minimalne. ale jak bych jinak drahy trestal za jejich nekvalitu, kdyz bych jejich sluzeb vyuzivat musel... to teda nevim.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    MITTRON: já jsem nepochopila proč se mají zaměstnanci prudit? většina tam stejně dělá pro to, že jinde nesehnali místo.
    když někoho vyprudíte natolik aby odešel tak tam přijde stejně někdo novej - zvlášť když je taková doba kdy lidé hledají jakkékoliv zaměstnání
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    zamestnance je nutne prudit a bude treba jeste vic. pokud je zmena nutna, tak se dotkne v podstate vsech zamestnancu, nejak. zmena popisu prace, v lepsim pripade, zmena naplne prace v neutralnim pripade, az po prebytecnost .. stare zanika aby udelalo prostor novemu, vzniknou nove prilezitosti. CD hromadily stary balast, pod nim ted chcipaji. nestranna procesni efektivita, kvalita, minimalismus, flexibilni dopravni pokryti, nejnizsi udrzitelne ceny (umoznujici primereny rozvoj a aktualizaci), sluzba verejnosti, efektivni marketing myslenky a efektivnosti hromadne vlakove dopravy, jejiho prinosu a jedinecnosti.

    blby je, ze vsechno narazi na dalsi a dalsi a dalsi duvody proc je prave tak. jak je. a neni jinak :) .. o co tezsi s nima neco delat, pokud neni vize, ktera muze v nekterych pripadech, rozlisit kterym smerem se vydat.

    jednim z nich, by podle me mohla byt i spolecenska funkce, udrzba puvodnich zeleznicnich staveb a jejich historicka sprava, udrzba, pokud mozno, jejich mnohdy jedinecny atmosfery. na misto bezhlavych a smrdute impotentne prazdnych rekonstrukci. podobne, jako spolecenska funkce, v ochrane zivotniho prostredi, vyplivajici z efektivnosti zeleznicni dopravy. zalozene na studii rozdilu dopadu automobilove a zezeznicni dopravy (pochyboval by nekdo o vyraznych rozdilech?). a na zaklade takovych celospolecensky plnenych funkci, by melo dochazet k odpovidajicmu prerozdelovani financnich prostredku. to nejsou dotace. pouze narovnavani podivnych deformaci vznikajicich nejruznejsimi zpusoby na rozhrani penez/komerce/marketingu a skutecnych lidskych a spolecenskych hodnot. coz jsou dve mnohdy, vyrazne ruzne veci :).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam