zamestnance je nutne prudit a bude treba jeste vic. pokud je zmena nutna, tak se dotkne v podstate vsech zamestnancu, nejak. zmena popisu prace, v lepsim pripade, zmena naplne prace v neutralnim pripade, az po prebytecnost .. stare zanika aby udelalo prostor novemu, vzniknou nove prilezitosti. CD hromadily stary balast, pod nim ted chcipaji. nestranna procesni efektivita, kvalita, minimalismus, flexibilni dopravni pokryti, nejnizsi udrzitelne ceny (umoznujici primereny rozvoj a aktualizaci), sluzba verejnosti, efektivni marketing myslenky a efektivnosti hromadne vlakove dopravy, jejiho prinosu a jedinecnosti.
blby je, ze vsechno narazi na dalsi a dalsi a dalsi duvody proc je prave tak. jak je. a neni jinak :) .. o co tezsi s nima neco delat, pokud neni vize, ktera muze v nekterych pripadech, rozlisit kterym smerem se vydat.
jednim z nich, by podle me mohla byt i spolecenska funkce, udrzba puvodnich zeleznicnich staveb a jejich historicka sprava, udrzba, pokud mozno, jejich mnohdy jedinecny atmosfery. na misto bezhlavych a smrdute impotentne prazdnych rekonstrukci. podobne, jako spolecenska funkce, v ochrane zivotniho prostredi, vyplivajici z efektivnosti zeleznicni dopravy. zalozene na studii rozdilu dopadu automobilove a zezeznicni dopravy (pochyboval by nekdo o vyraznych rozdilech?). a na zaklade takovych celospolecensky plnenych funkci, by melo dochazet k odpovidajicmu prerozdelovani financnich prostredku. to nejsou dotace. pouze narovnavani podivnych deformaci vznikajicich nejruznejsimi zpusoby na rozhrani penez/komerce/marketingu a skutecnych lidskych a spolecenskych hodnot. coz jsou dve mnohdy, vyrazne ruzne veci :).