• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    QUITEČeské Dráhy - z provozních důvodů nejede
    Pro srovnání:
    Společnost Apple Inc. má 34 300 zaměstnanců. České dráhy 41 081.
    rozbalit záhlaví
    SQUZZA
    SQUZZA --- ---
    BULHI: tak to jsem na vita zvedava, jak to stihne 8)

    EVZENECEK: autobusem neprevezes takovy mnozstvi nakladu jako vlakem... autobus nijak neodlehci silnicni sit, ktera je pretizena nakladakama, o ekologii ani nemusim mluvit....
    BULHI
    BULHI --- ---
    Hlavní priority nového ministra dopravy Víta Bárty prý budou - zavedení konkurence na železnici, levnější výstavba dálnic a větší bezpečnost na silnicích.

    http://ekonomika.ihned.cz/c1-44849270-sance-pro-jancurovy-zlute-vlaky-ministr-barta-chce-prosadit-konkurenci-na-draze
    EVZENECEK
    EVZENECEK --- ---
    _BENNY: To nemá smysl. Dokud budeš platit danně, stejně dráhy platíš, i když jima nejezdíš. Jediná možnost je to zprivatizovat a celý tý díry se zbavit. Radši dát desetinu tý částky na autobusy a ČR bude mnohem lepší.
    ZUZU
    ZUZU --- ---
    NKÚ: České dráhy vyhrávaly státní tendry nekorektně | Ekonomika.iHNed.cz -
    http://ekonomika.ihned.cz/c1-44695360-nku-ceske-drahy-vyhravaly-statni-tendry-nekorektne
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    ono, to je prave o te efektivite. kolik je nejruznejsich nakladu a kolik z nich je nezbytne nutnych. jaka je pridana hodnota kazdyho cloveka na draze a jestli se takovy clovek vyplati (tj. jestli si vydela aspon na svuj plat). reditelem pocinaje, uklizeci cetou konce. jak efektivne je vydana kazda dalsi koruna. vcetne ruznych nakupu "modernich" souprav, osobne bych v tom byl naprosty minimalista. myslim, ze tady jsou netuseny rezervy.

    jakou zivotnost maji vlakove soupravy, koleje, kolik milionu kolometru a sto tisic tun nakladu? jakou energetickou efektivitu? jake jsou porizovaci naklady, jaka je bezpecnost. jake jsou vyhody proti jinym zpusobum dopravy? kdyz se to srovna s automobilovou dopravou, musi byt nekde velka chyba ..

    nejde jenom o to aby vlaky byli ciste a jezdily v cas. jde o cenu za jakou to budou delat a o dalsi prinosy jake vlakova doprava celospolecensky, ma. podle me by melo jite o pater celkeho dopravniho reseni a spojeni mezi vetsimi mesty.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    QUITE: ta suma mě fakt dostala - tak uvidíme kolik bude nových vlaků nebo spíš nově zařízených kanceláří

    dostalo mě, že tam píšou, že cena jízdenky je jen třetina skutečných nákladů a zbytek se dotuje :o((( ale napadá mě, že vlastně s MHD ve městech to asi neni lepší :o(
    QUITE
    QUITE --- ---
    Státní České dráhy si půjčily miliardy. Státu navzdory - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy/clanek.phtml?id=672193
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    veronika22 .. otazka je cemu rikas pruzeni zamestnancu. efektivita je jediny zpusob jak fungovat, aktualize se tyka zmeny, potreba prace vznika bez ohledu na to kdo co uz umi. vznika na zaklade toho co je potreba. aktualne. je prirozeny ze kdo neumi, bud bude nucen se naucit neco jineho (jedna z variant pruzeni) nebo si bude muset sam sehnat jinou praci (dalsi varianta pruzeni). je to ale prirozene a jinak tezko, leda v matersky skolce .. a to snad CD nejsou, at uz si kdo mysli co mysli :)

    schwalbe .. se zamestnanci, se musi hybat pomalu, plynule, smerovat, je to kolos, stejne jako cina, ale ze zmeny jdou a funguji, je videt treba prave na cine celkem jasne a zretelne. ryba smrdi od hlavy. tou neni zalud, on je supinka na hlave ryby. primarne je zdrojem nezdraveho stojateho smradu, to jak je zeleznice celkove pojimana. jeji soucasne ambice, ideje, poslani, oceneni celospolecenske dulezitosti, efektivity, prinosu a hodnoty .. to smrdi. a zalud se zahnivajicim personalni klima, smrdi proto. ne naopak.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    VERONIKA22: tak ja drahy trestam tim, ze jimi jezdim & platim minimalne. ale jak bych jinak drahy trestal za jejich nekvalitu, kdyz bych jejich sluzeb vyuzivat musel... to teda nevim.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    MITTRON: já jsem nepochopila proč se mají zaměstnanci prudit? většina tam stejně dělá pro to, že jinde nesehnali místo.
    když někoho vyprudíte natolik aby odešel tak tam přijde stejně někdo novej - zvlášť když je taková doba kdy lidé hledají jakkékoliv zaměstnání
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    zamestnance je nutne prudit a bude treba jeste vic. pokud je zmena nutna, tak se dotkne v podstate vsech zamestnancu, nejak. zmena popisu prace, v lepsim pripade, zmena naplne prace v neutralnim pripade, az po prebytecnost .. stare zanika aby udelalo prostor novemu, vzniknou nove prilezitosti. CD hromadily stary balast, pod nim ted chcipaji. nestranna procesni efektivita, kvalita, minimalismus, flexibilni dopravni pokryti, nejnizsi udrzitelne ceny (umoznujici primereny rozvoj a aktualizaci), sluzba verejnosti, efektivni marketing myslenky a efektivnosti hromadne vlakove dopravy, jejiho prinosu a jedinecnosti.

    blby je, ze vsechno narazi na dalsi a dalsi a dalsi duvody proc je prave tak. jak je. a neni jinak :) .. o co tezsi s nima neco delat, pokud neni vize, ktera muze v nekterych pripadech, rozlisit kterym smerem se vydat.

    jednim z nich, by podle me mohla byt i spolecenska funkce, udrzba puvodnich zeleznicnich staveb a jejich historicka sprava, udrzba, pokud mozno, jejich mnohdy jedinecny atmosfery. na misto bezhlavych a smrdute impotentne prazdnych rekonstrukci. podobne, jako spolecenska funkce, v ochrane zivotniho prostredi, vyplivajici z efektivnosti zeleznicni dopravy. zalozene na studii rozdilu dopadu automobilove a zezeznicni dopravy (pochyboval by nekdo o vyraznych rozdilech?). a na zaklade takovych celospolecensky plnenych funkci, by melo dochazet k odpovidajicmu prerozdelovani financnich prostredku. to nejsou dotace. pouze narovnavani podivnych deformaci vznikajicich nejruznejsimi zpusoby na rozhrani penez/komerce/marketingu a skutecnych lidskych a spolecenskych hodnot. coz jsou dve mnohdy, vyrazne ruzne veci :).
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    VERONIKA22: Horni udaj o poctu zamestnancu je uplne k nicemu, Apple myslim nevlastni moc koleji a ani neprepravuje moc lidi.
    ENPE
    ENPE --- ---
    KLUSI0: Klasickej blud vypouštěnej socanama a lidma od drah. Lokálky nejsou prodělečný a ani bejt nemůžou, protože ti na nich ztrátu hradí kraj.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    v čele ČD by měl stát někdo schpný kdo už má zkušenosti s vedením obrovské firmy a hlaaaavně! odměny představenstvu by měly být procentem ze zisku společnosti a né paušálem i při pomalém krachování!!!

    k tomu, že se ČD fakt nesnažej mě napadlo i to, že vlastně o ty spoje (třeba do brna) se taky nestaraj - místo aby vychytali období prázdnin a podobné návaly lidí a přidávaly vagony tak také nic. ani vylepšili aspoň vlaky na těch vytížených spojích.
    vždyť hned by se aspoň tam přidali zákazníci kdyby věděli, že si určitě sednou či, že ten vnitřní vzhled vagonů stojí za to.
    HARALD
    HARALD --- ---
    Ještě bych dodal, že víc, než pruzení zaměstnanců by kvalitě služeb ČD prospěla konkurence. Což je primárně záležitost krajů.
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    problemy ceskych drah jsou ruzny, nejruznejsi ... prave monopol a centralni rozhodovani, giganticka velikost, tak trochu bezzubost v obchodni taktice .. a podle me, je zasadnim problemem v podstate nulova motivace tech co by za CD meli kopat a tlacit je nekam dal. na rozdil od mnoha tisici hlave armady soukromych firem tocicich se napriklad kolem automobiloveho prumyslu. jako obrovska smecka hladovejch vlku .. tam kde CD je jedna jedina, osamocena, sotva stojici, cervava, kulhava, moc stara krava, ktera ma problem dojit se napit .. a jo, ma novej carovej stitek na svym stoletym uchu.

    o co smutnejsi, ze podle me jde o bezkonkurencne nejefektivnejsi zpusob dopravy. staci se trochu zamyslet, nad slunce jasny .. na cemz se da, podle me jasne zjistit, co vsechno se momentalne dela blbe .. a je to tragicky. nebo logicky? vzhledem k stadu vlku a jedny napul zdechly stolety krave, ktera by mela s tim stadem vlku zrat z jednoho talire?

    zeleznice a trate, jsou z v podstate bez vyjimek, stare sto let, od te doby, se vice mene nic (!) nepostavilo. a budu rad kdyz me nekdo vyrazne opravi .. :) .. coz je treba duvod, proc do liberce, vlakem? za trest. do boleslavi? to same. atd.
    BULHI
    BULHI --- ---
    no me prave prijde, ze ve vedeni CD snad jeste nepochopili, ze ve vytizeni vlaku lze taky vysledovat nejaky trendy a podle nich planovat spoje.. jinak konkurence na draze samozrejme mozna je a ve svete to funguje, i kdyz to pochopitelne neni tak flexibilni jako silnice.. musi dojit ke striktnimu oddeleni spravy zeleznice od dopravce, coz sice jakoby probehlo, ale SZDC je zrejme porad zavisla na CD..

    kazdopadne dokud u nas ta konkurence nebude, nic se nezlepsi... a at se nam to libi nebo ne, tak vlak do kazdy prdele je socialistickej prezitek, kterej nema sanci na preziti.. jinak si ale myslim, ze i osobni preprava muze mit nejakou uroven a pritom vydelavat.. ale nekdy mi prijde, ze situace je uz tak daleko, ze nejlepsi by bylo privatizovat CD Cargo a zbytek nechat zkrachovat, protoze ten moloch se neda vubec ridit.. je to drasticky, ale pak by se treba konecne na zeleznici udelalo misto pro normalni, racionalne uvazujici podnikatele..
    KLUSI0
    KLUSI0 --- ---
    VERONIKA22: myslím, že na to bude nějaká směrnice, kolik takový rychlík má mít vagónů... docela to má smysl - nikdy nevíš, jestli ti vlakem pojede 15 lidí, nebo 60 - třeba na trase Praha-Brno, když se to sejde, někdy stojí lidi v uličkách nebo u záchodů :)
    s tou konkurencí bych to taky tak horký neviděl - oni by rádi jezdili spoje mezi menšími nebo většími městy, ale o ztrátový lokálky už nestojí... kromě toho by to bylo náročný na logistiku, trať není silnice, nemůže se o ní přetahovat více společností... funguje to vůbec někde jinde v Evropě?
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    _BENNY: tak tomu věř, že žádný tlak na ně nepůsobí! vidíš tady snad nějakou viditelnou změnu?
    když už třeba koupěj super vlaky aby lidem dopřáli rychlé spojení napříč republikou tak pak zjistěj, že ty vlaky stejně nepojedou víc jak stovkou neboť koleje na to nejsou stavěné.....
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    PAZZITKA: taky fandim student agency - kdyby tady českým drahám nikdy žádná konkurence nevznikla tak by se tu zlepšilo prd! a nebo něco málo ale nejdřív za 100let - vždyť to je taková černá díra na peníze.
    viz ten horní údaj o počtu zaměstnanců!
    a student agency zároveň obdivuju, že na to mají nervy bojovat s poslancema o to aby tady na kolejích mohli něco provozovat!!!

    měla bych dotaz proč neustále rychlíky (zelený vagóny) jezděj třeba o 6 vagónech když celkem jede tak 15lidí? myslim, že by snad mohl být rozdíl ve spotřebě paliva u mašiny pokud veze jeden vagón nebo 6 ne???
    DREAMCASTER
    DREAMCASTER --- ---
    Kurna jsem rad, ze tu neco takvoeho je ...
    NE, ze bych si chtel uplne stezovat, ale prijde mi, ze to co predvadeji CD v Mlade Boleslavy je fakt mazec nejprve Nadrazi.. to je vazne peklo nejsou tam ani pouzitelny zachody hospoda ktera vypadala jak vylet do 50.let us je taky zavrena. na perone je us jen tabule odjezdu a ne prijezdu. Vlaky pravidelne jezdi pozde. 10-15min a navic jezdej primarne jen pro Skodovku. Mne to stve us jen z duvodu, ze auto nevlastnim a vlak beru jako super zpusob dopravy ktery holt kdyby lepe fungoval nemuseli by mesta tolik smrdet od aut pro vsechny by ta doprava byla razem pohodlnejsi.. bohuzel se bojim, ze zmena v tehel zemi je sci-fi... ale keep it pozitiv!!:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam