• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    Pokud je v tom něco vědeckýho a je to k něčemu, hažte to sem. Berem všechno: chemii, fyziku, filozofii, matematiku, psychologii... a další


    Za přílišné a především opakované OT budou dárkové poukazy v podobě RO a ovocných košů s banány.

    Kecy k věci tu nechám, hlavně když budou vtipný. Zbytek mažu.





    Ňáký odkazy... vozte to sem na dvoukoláku a pište to tam hráběma.
    http://wiki.matfyz.cz/wiki/Category:Humor
    http://www.frozen-planet.mysteria.cz/pages/vtipy/m-vtipy.php
    http://fora.tv/2009/11/08/Science_Laughs_Science_Comedi
    rozbalit záhlaví
    BONEMINA
    BONEMINA --- ---
    ROZI: Jo, můj bývalý taky tvrdil, že v jakési bitvě byla tak hustá střelba, že v průměru dopadlo 600 tun dělových koulí na metr čtvereční. Když jsem to zpochybnila, oponoval, že on, coby vystudovaný historik, to musí vědět.
    ROZI
    ROZI --- ---
    Tak já taky přihodím. Někteří studenti VŠ jsou schopni při výpočtu navážky na přípravu 100 ml roztoku dojít k výsledku, že je potřeba navážit třeba 1,2 kg dané látky aby získali požadovanou koncentraci. Vůbec se nepozastavují nad tím, že do odm. bky. na 100 ml by 1,2 kg čehokoliv narvali poměrně obtížně :D
    BROMDEN
    BROMDEN --- ---
    Tahle debata si skoro řádá superdemenci kterou znám z vlastního "studia". Jeden expert opsal řešení příkladu až po výsledek tg x = t (s nějakým tím intervalem pro t). Tam se ovšem nazastavil a dál pokračoval sám, takže vykrátil t, dostal xg=1 a protože g je plusmínus deset tak je jasný že x=0,1
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    ACHERON: no bejvalka jakozto ucitelka neumela ani spocitat 17+8 a pak buzerovala decka ze jim to nevyslo 26. Kdyz sem ji kontroloval pripravy tak sem se chytal za hlavu a pri cestine to bylo jeste horsi, takze se muze ucit jakekoliv mysleni ale musi ho ucit nekdo, kdo ho sam umi aplikovat a dojde mu, ze kdyz 15 deti ma spatnej vysledek trivialniho scitani, ze to ma asi blbe on...
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    hele asi jste se minuli tématem, ne? :)

    základní příčiny jsou jsou dlouhodobé podfinancování školství, orientace kultury na "have fun, enjoy life" a absence nějaké systémové institucionální podpory výuky kritického myšlení na ZŠ a SŠ stupni, tím by se to asi dalo uzavřít, ne? :)
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    QUENDULUIN: Nezamýšlet se nad reálným významem je ale takové vědecké :o) Zažila jsem dva inženýry, jak se hádali, jestli má větší hustotu led nebo voda, přebíjeli se vzorečkama a nemohli dojít k závěru, kdo má v tom svém vzorečku chybu. Když jsem přistoupila a nesměle podotkla "Led má nižší hustotu, dyť plave" - tak nastalo hluboké ticho s otevřenou pusou :D
    QUENDULUIN
    QUENDULUIN --- ---
    MHO: Připadá mi, že takovíhle studenti mají dva problémy: první, že neumí matematiku, druhý, že se nezamyslí nad tím, co jim vyšlo. Jako cíl svého snažení chápou číselný výsledek a už nepátrají po jeho reálném významu. Pak jsou schopni napsat, že lokomotiva musí při rozjezdu vyvíjet tažnou sílu 10 N nebo že součinitel tření je roven 20.
    ZCR
    ZCR --- ---
    Viděl jsem ve třetím ročníku přírodovědy (exaktnější, prosím pěkně, žádná ekobehaviorální dojmologie) sdostatek nepochopení trojčlenky, procent a (vyšší dívčí) logaritmů, abych si nedělal iluze, že problém snad spočívá v ekonomických oborech.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    RAB1T: neruš, plníme pětiletku na tituly
    Evropská komise chce více vysokoškoláků – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/kariera/272826-evropska-komise-chce-vice-vysokoskolaku.html
    MHO
    MHO --- ---
    SUCHRE: Svata pravda. Navic lide s nizsi inteligenci proste jsou a budou. Dobrá společnost se pozná dle toho, zda se v ní mohou důstojně realizovat ti chytří i ti méně nadaní.

    PS: sorry za preklepy. Nejsem negramot, ale kombinace vlak + tablet je vrazedna.
    MHO
    MHO --- ---
    LUKAS87: Manzelka (MFF statistika) si behem materske nasla praci u nas na malomeste v soukrome vysoke skole, kde vytvareli za penize ruzne uredniky.

    Ucila par hodin informatiku (realne excell) a financni matematiku (realne procenta).

    A to s čím se setkala mne dlouhostrašilo. Třeba perspektivní mladá dívka, která dokázala pomocí kalkulačky dopočítat více než pětset buněk v excelu (místo aby tam dala vzorec). Navíc špatně, protože nechápala jak se počítají procenta. Nebo celé stádo lidí, kteří do banky vloží X a při úroku 3% p.a. si odnesou po dvou letech cokoliv od X/2 po 10*X.

    A ještě si pak jsou schopni stěžovat.
    IORETH
    IORETH --- ---
    SUCHRE: ... jo a ke Kalichu ještě chodil směrem od Kateřinský takovej podivnej chlápek a když mu zaplatili pivo, tak povídal moc divný věci, že uprostřed Země je ještě jedna - větší... :)
    SUCHRE
    SUCHRE --- ---
    „ Každej nemůže bejt chytrej, pane
    obrlajtnant, “ řekl přesvědčivě Švejk, „ ti
    hloupí musejí dělat výjimku, poněvadž
    kdyby byl každej chytrej, tak by bylo na
    světě tolik rozumu, že by z toho byl
    každej druhej člověk úplně blbej. Kdyby
    například, poslušně hlásím, pane
    obrlajtnant, znal každej zákony přírodní
    a doved by si vypočítat vzdálenosti
    nebeský, tak by jenom vobtěžoval svoje
    okolí, jako ňákej pan Čapek, kterej chodil
    ke ,Kalichu’ do hospody a v noci vždycky
    vyšel z výčepu na ulici, rozhlížel se po
    hvězdnatej vobloze, a když se vrátil,
    chodil vod jednoho k druhýmu a
    říkal: ,Dneska krásně svítí Jupiter, ty
    nevíš, pacholku, ani, co máš nad hlavou.
    To jsou vzdálenosti, kdyby tě, lumpe,
    vystřelili z děla, tak bys tam rychlostí
    dělový kule letěl miliony a miliony let.’
    Bejval přitom tak sprostej, že potom
    vobyčejně vyletěl z hospody sám,
    vobyčejnou rychlostí elektrický tramvaje,
    asi tak, pane obrlajtnant, deset kilometrů
    za hodinu.
    Nebo máme například, pane obrlajtnant,
    brabence... “
    RAB1T
    RAB1T --- ---
    LUKAS87: málo kdy se někdo takovejhle dostane k nějaké zajímavé pozici natož, aby si jí udržel. Je spíš smutné jak to devalvuje hodnotu vzdělání a na to navazující problémy. I na místa, které by zvládal průměrný středoškolák je požadavkem titul.
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    N4RC0T1C: Gratuluji nicméně očekával bych, že osoba s tvým vzděláním pochopí, že kretény jsem mínil osoby, který nevědí, že 10-3 není záporný číslo, ne všechny studenty/absolventy ekonomických škol.
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    Paškoly nepaškoly, takovýhle kreténi pak zasedaj v ekonomickejch radách vlád, spravujou veřejný finance, raděj velkejm firmám a nebo "pomáhaj" lidem za přepážkou investovat. To je hodně velkej průser.
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    VANEK: paradni, silnejsi kafco, ale v zasade se neni cemu divit..v jedne knizce od Feynmana je cilena debilizace populace jasne popsana (jim navrhovane knihy pro Brazilii, kde tenkrat ucil fyziku byly zamerne nahrazovany) a to je cca jiz 50 let zpatky.
    VANEK
    VANEK --- ---
    ULTRAMARINE: Aha, to jsem netušil. Tak já to sem pastnu bez autorova jména a identifikace kraje, aby si nemohl stěžovat (doufám, že sem nechodí ;-)

    Tak dnes slečna ve druháku při zápočtu ze statistiky nespočítala jediný příklad. Když jsem se ptal proč, tak jsem se dozvěděl, že "já mám asi rozbitou kalkulačku, pořád mi to tam místo výsledků píše nějaký x [iks]"
    Tak jsem tu její kalkulačku podrobil inspekci a měla pravdu....
    2.1032548752x10-3
    Snahy o vysvětlení se zcela minuly účinkem. Dobrosrdečně jsem pravil, že to není [iks], ale "krát deset na mínus třetí. Tedy vlastně děleno tisícem... Kolik tedy bude výsledek?"
    "No... ...asi záporný, když je tam krát mínus tři".
    Ale jinak dnes samá překvapení. Kolik lidí si myslíte, že načrtlo správně regresní přímku se zápornou směrnicí? Všichni malovali rostoucí. (Protože v minulé písemce byla směrnice kladná)
    A ještě do třetice. Když máte roční objem prodeje, jak zjistíte průměrný prodej za jeden měsíc? No přece vynásobením ročního objemu hodnotou 0,12

    Rozkaz zní jasně - musí projít! (Studenti nově otevřeného "prestižního oboru", který "reaguje na značné zvýšení poptávky finančních institucí po specialistech, kteří ovládají široké spektrum kvantitativních přístupů vědecké analýzy pro řešení složitých rozhodovacích problémů v prostředí bank, pojišťoven a investičních společností. Požadované teoretické znalosti zahrnují metody ekonomických a manažerských disciplin, matematiky, teorie pravděpodobnosti, statistiky, stochastických procesů a finanční matematiky s důrazem na jejich aplikaci při řešení problémů finančního managementu.")

    "Myslím si ,že učiva není přehnané množství ,zatím by se to dalo srovnat s množstvím učiva na gymnáziu ,když samozřejmě občas je potřeba učit se o něco víc.Jen je škoda ,že se stále drží již zajetý systém vyučování a psaní písemek tím způsobem ,že se student musí „nadrtit“ spoustu vzorečků , ikdyž je v zásadě v životě mnohem důležitější vědět ,kde potřebné vzorce v případě potřeby najít .Stačí jednoduše otevřít sešit ,nebo internetovou stánku ,není nutností si vše pamatovat, naopak ,většina studentů vzorečky stejně deset minut po napsání písemné práce zapomene,což se není čemu divit.Myslím ,že je důležitější látce porozumnět ,pochopit principy, a pak být schopen rychle potřebné vzorce vyhledat a správně aplikovat na daný problém ."

    Tak jsem se dnes z referátu jedné té mojí "finanční specialistky" dozvěděl, že investovat na 3% p.a. v dolarech je díky směnnému kurzu USD/CZK zhruba dvacetkrát výhodnější, než stejná 3% p.a. investice v korunách.
    BESH
    BESH --- ---
    PISKVOR: Radka Zítková to právě v živém vstupu ČT24 povýšila na 3000m2...pomalu se blížíme. :)
    ULTRAMARINE
    ULTRAMARINE --- ---
    PISKVOR: Ja myslím, že tam řádí tiskařský šotek. Nemá tam být vodní dílo, ale vodní dělo :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam