• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    Pokud je v tom něco vědeckýho a je to k něčemu, hažte to sem. Berem všechno: chemii, fyziku, filozofii, matematiku, psychologii... a další


    Za přílišné a především opakované OT budou dárkové poukazy v podobě RO a ovocných košů s banány.

    Kecy k věci tu nechám, hlavně když budou vtipný. Zbytek mažu.





    Ňáký odkazy... vozte to sem na dvoukoláku a pište to tam hráběma.
    http://wiki.matfyz.cz/wiki/Category:Humor
    http://www.frozen-planet.mysteria.cz/pages/vtipy/m-vtipy.php
    http://fora.tv/2009/11/08/Science_Laughs_Science_Comedi
    rozbalit záhlaví
    TMA
    TMA --- ---
    IORETH: To mi nevychází, kdyby to byla voda, tak 600 tun vody na metr čtvereční znamená vodu do výšky 600 metrů (protože jeden metr krychlový vody má přibližně tunu -- 1000 litrů po 1 kile). Pokud to vydělím hustotou železa 7870 kgm-3, vychází mi sloupec vysoký 76 metrů, čili desetkrát vyšší.

    ALDEMIK: Takže nejen naprosto bezprecedentní plýtvání železem ale i naprosto unikátní studna, zajímavé...

    BONEMINA: Kteráže to byla bitva?
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    IORETH: Nebo to všechno napadalo do jedné studny.
    IXTREMIST
    IXTREMIST --- ---
    ROZI: Presne takhle u nas na psychologii trolil jeden prof. pipinky co se ucily vse nazpamet. Napr. na psychopatologii jim tyden pred zkouskou doporucil naucit se celou MKN (mez. klasifikace nemoci).
    ROZI
    ROZI --- ---
    ACHERON: Ideálně odkázat na nějakou výživnou literaturu, kterou s největší pravděpodobností neměli vůbec v ruce.
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    MYKEZ: Přesně, zkomolit jména i příjmení!
    MYKEZ
    MYKEZ --- ---
    ACHERON: Jo, a ještě k tomu přidej špatně napsaná jména, to a to, bla bla, zítra bude slunečno, a že sám ještě nevíš, jaký chytáky si na ně zítra připravíš :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    LUKAS87: Mám jim napsat: "Ničeho se nebojte, prý je tento stav den před zkouškou normální, se srdečným pozdravem, XXX" ? :D
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    ACHERON: Den před zkouškou si většinou myslím úplně to stejný, co oni... :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    A tak když jsme u těch historek, tak budiž let's roll, tohle mi přišlo dneska odpoledne:

    Dobrý den pane XXX (špatně napsané jméno),

    dneska jsme se tak s lidmi, kteří zítra jdou na Vaši zkoušku, shodli, že vůbec nevíme, co se přesně máme učit a máme v tom leda dobrý zmatek. Kdybyste si to stihl přečíst ještě dnes, byli bychom hrozně vděční za nějaký informace typu - kroužkovací/otevřené, to a to, bla bla. Mysleli jsem všichni, že víme co a jak a nakonec vůbec nevíme :D Děkujeme!

    S pozdravem
    YYYYY ZZZZ a spol.
    IORETH
    IORETH --- ---
    BONEMINA: to není moc, jen asi tak sedm a půl metru vysokej homogenní sloupec... a podle velikosti bitevního pole buďto použili veškeré dostupné železo ze zúčastněných zemí, nebo celého známého světa. Vítěz to tam pak určitě obšancoval a několik dalších století těžil :-)
    BONEMINA
    BONEMINA --- ---
    Což mi připomíná, že jsem kdysi viděla krásný obrázek, kde se přepočítávalo, jak dlouhý by musel být ten klasický "středověký rytířský třicetikilový meč" a z jakých materiálů by mohl být vyrobený. Nemáte to někdo?
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    BONEMINA: no pořád je to reálnější představa než brodění v 600 tunách železa
    BONEMINA
    BONEMINA --- ---
    BALAENA: Než by to nasbírali, museli by po sobě střílet dodneška :)
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    BONEMINA: to by se dalo realizovat, kdyby to byla skotská bitva a sčítaly se dopady koule za časovou jednotku

    Dva skotské hrady proti sobě vedou válku. Z prvního vyletí dělová koule a na druhém hradu urazí kus hradeb. Z druhého hradu vyletí dělová koule a z prvního urazí věžičku. Tak po sobe střílejí už dva dny, když v tom najednou z ničeho nic - ticho.
    Z jednoho hradu vystrčí trubač hlavu a zakřičí: "Hej, proč nestřílíte?"
    Na druhé straně vykoukne trubač: "Nemůžem, koule je u vás!"
    BONEMINA
    BONEMINA --- ---
    ROZI: Jo, můj bývalý taky tvrdil, že v jakési bitvě byla tak hustá střelba, že v průměru dopadlo 600 tun dělových koulí na metr čtvereční. Když jsem to zpochybnila, oponoval, že on, coby vystudovaný historik, to musí vědět.
    ROZI
    ROZI --- ---
    Tak já taky přihodím. Někteří studenti VŠ jsou schopni při výpočtu navážky na přípravu 100 ml roztoku dojít k výsledku, že je potřeba navážit třeba 1,2 kg dané látky aby získali požadovanou koncentraci. Vůbec se nepozastavují nad tím, že do odm. bky. na 100 ml by 1,2 kg čehokoliv narvali poměrně obtížně :D
    BROMDEN
    BROMDEN --- ---
    Tahle debata si skoro řádá superdemenci kterou znám z vlastního "studia". Jeden expert opsal řešení příkladu až po výsledek tg x = t (s nějakým tím intervalem pro t). Tam se ovšem nazastavil a dál pokračoval sám, takže vykrátil t, dostal xg=1 a protože g je plusmínus deset tak je jasný že x=0,1
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    ACHERON: no bejvalka jakozto ucitelka neumela ani spocitat 17+8 a pak buzerovala decka ze jim to nevyslo 26. Kdyz sem ji kontroloval pripravy tak sem se chytal za hlavu a pri cestine to bylo jeste horsi, takze se muze ucit jakekoliv mysleni ale musi ho ucit nekdo, kdo ho sam umi aplikovat a dojde mu, ze kdyz 15 deti ma spatnej vysledek trivialniho scitani, ze to ma asi blbe on...
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    hele asi jste se minuli tématem, ne? :)

    základní příčiny jsou jsou dlouhodobé podfinancování školství, orientace kultury na "have fun, enjoy life" a absence nějaké systémové institucionální podpory výuky kritického myšlení na ZŠ a SŠ stupni, tím by se to asi dalo uzavřít, ne? :)
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    QUENDULUIN: Nezamýšlet se nad reálným významem je ale takové vědecké :o) Zažila jsem dva inženýry, jak se hádali, jestli má větší hustotu led nebo voda, přebíjeli se vzorečkama a nemohli dojít k závěru, kdo má v tom svém vzorečku chybu. Když jsem přistoupila a nesměle podotkla "Led má nižší hustotu, dyť plave" - tak nastalo hluboké ticho s otevřenou pusou :D
    QUENDULUIN
    QUENDULUIN --- ---
    MHO: Připadá mi, že takovíhle studenti mají dva problémy: první, že neumí matematiku, druhý, že se nezamyslí nad tím, co jim vyšlo. Jako cíl svého snažení chápou číselný výsledek a už nepátrají po jeho reálném významu. Pak jsou schopni napsat, že lokomotiva musí při rozjezdu vyvíjet tažnou sílu 10 N nebo že součinitel tření je roven 20.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam