• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    Pokud je v tom něco vědeckýho a je to k něčemu, hažte to sem. Berem všechno: chemii, fyziku, filozofii, matematiku, psychologii... a další


    Za přílišné a především opakované OT budou dárkové poukazy v podobě RO a ovocných košů s banány.

    Kecy k věci tu nechám, hlavně když budou vtipný. Zbytek mažu.





    Ňáký odkazy... vozte to sem na dvoukoláku a pište to tam hráběma.
    http://wiki.matfyz.cz/wiki/Category:Humor
    http://www.frozen-planet.mysteria.cz/pages/vtipy/m-vtipy.php
    http://fora.tv/2009/11/08/Science_Laughs_Science_Comedi
    rozbalit záhlaví
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    BONEMINA: no pořád je to reálnější představa než brodění v 600 tunách železa
    BONEMINA
    BONEMINA --- ---
    BALAENA: Než by to nasbírali, museli by po sobě střílet dodneška :)
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    BONEMINA: to by se dalo realizovat, kdyby to byla skotská bitva a sčítaly se dopady koule za časovou jednotku

    Dva skotské hrady proti sobě vedou válku. Z prvního vyletí dělová koule a na druhém hradu urazí kus hradeb. Z druhého hradu vyletí dělová koule a z prvního urazí věžičku. Tak po sobe střílejí už dva dny, když v tom najednou z ničeho nic - ticho.
    Z jednoho hradu vystrčí trubač hlavu a zakřičí: "Hej, proč nestřílíte?"
    Na druhé straně vykoukne trubač: "Nemůžem, koule je u vás!"
    BONEMINA
    BONEMINA --- ---
    ROZI: Jo, můj bývalý taky tvrdil, že v jakési bitvě byla tak hustá střelba, že v průměru dopadlo 600 tun dělových koulí na metr čtvereční. Když jsem to zpochybnila, oponoval, že on, coby vystudovaný historik, to musí vědět.
    ROZI
    ROZI --- ---
    Tak já taky přihodím. Někteří studenti VŠ jsou schopni při výpočtu navážky na přípravu 100 ml roztoku dojít k výsledku, že je potřeba navážit třeba 1,2 kg dané látky aby získali požadovanou koncentraci. Vůbec se nepozastavují nad tím, že do odm. bky. na 100 ml by 1,2 kg čehokoliv narvali poměrně obtížně :D
    BROMDEN
    BROMDEN --- ---
    Tahle debata si skoro řádá superdemenci kterou znám z vlastního "studia". Jeden expert opsal řešení příkladu až po výsledek tg x = t (s nějakým tím intervalem pro t). Tam se ovšem nazastavil a dál pokračoval sám, takže vykrátil t, dostal xg=1 a protože g je plusmínus deset tak je jasný že x=0,1
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    ACHERON: no bejvalka jakozto ucitelka neumela ani spocitat 17+8 a pak buzerovala decka ze jim to nevyslo 26. Kdyz sem ji kontroloval pripravy tak sem se chytal za hlavu a pri cestine to bylo jeste horsi, takze se muze ucit jakekoliv mysleni ale musi ho ucit nekdo, kdo ho sam umi aplikovat a dojde mu, ze kdyz 15 deti ma spatnej vysledek trivialniho scitani, ze to ma asi blbe on...
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    hele asi jste se minuli tématem, ne? :)

    základní příčiny jsou jsou dlouhodobé podfinancování školství, orientace kultury na "have fun, enjoy life" a absence nějaké systémové institucionální podpory výuky kritického myšlení na ZŠ a SŠ stupni, tím by se to asi dalo uzavřít, ne? :)
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    QUENDULUIN: Nezamýšlet se nad reálným významem je ale takové vědecké :o) Zažila jsem dva inženýry, jak se hádali, jestli má větší hustotu led nebo voda, přebíjeli se vzorečkama a nemohli dojít k závěru, kdo má v tom svém vzorečku chybu. Když jsem přistoupila a nesměle podotkla "Led má nižší hustotu, dyť plave" - tak nastalo hluboké ticho s otevřenou pusou :D
    QUENDULUIN
    QUENDULUIN --- ---
    MHO: Připadá mi, že takovíhle studenti mají dva problémy: první, že neumí matematiku, druhý, že se nezamyslí nad tím, co jim vyšlo. Jako cíl svého snažení chápou číselný výsledek a už nepátrají po jeho reálném významu. Pak jsou schopni napsat, že lokomotiva musí při rozjezdu vyvíjet tažnou sílu 10 N nebo že součinitel tření je roven 20.
    ZCR
    ZCR --- ---
    Viděl jsem ve třetím ročníku přírodovědy (exaktnější, prosím pěkně, žádná ekobehaviorální dojmologie) sdostatek nepochopení trojčlenky, procent a (vyšší dívčí) logaritmů, abych si nedělal iluze, že problém snad spočívá v ekonomických oborech.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    RAB1T: neruš, plníme pětiletku na tituly
    Evropská komise chce více vysokoškoláků – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/kariera/272826-evropska-komise-chce-vice-vysokoskolaku.html
    MHO
    MHO --- ---
    SUCHRE: Svata pravda. Navic lide s nizsi inteligenci proste jsou a budou. Dobrá společnost se pozná dle toho, zda se v ní mohou důstojně realizovat ti chytří i ti méně nadaní.

    PS: sorry za preklepy. Nejsem negramot, ale kombinace vlak + tablet je vrazedna.
    MHO
    MHO --- ---
    LUKAS87: Manzelka (MFF statistika) si behem materske nasla praci u nas na malomeste v soukrome vysoke skole, kde vytvareli za penize ruzne uredniky.

    Ucila par hodin informatiku (realne excell) a financni matematiku (realne procenta).

    A to s čím se setkala mne dlouhostrašilo. Třeba perspektivní mladá dívka, která dokázala pomocí kalkulačky dopočítat více než pětset buněk v excelu (místo aby tam dala vzorec). Navíc špatně, protože nechápala jak se počítají procenta. Nebo celé stádo lidí, kteří do banky vloží X a při úroku 3% p.a. si odnesou po dvou letech cokoliv od X/2 po 10*X.

    A ještě si pak jsou schopni stěžovat.
    IORETH
    IORETH --- ---
    SUCHRE: ... jo a ke Kalichu ještě chodil směrem od Kateřinský takovej podivnej chlápek a když mu zaplatili pivo, tak povídal moc divný věci, že uprostřed Země je ještě jedna - větší... :)
    SUCHRE
    SUCHRE --- ---
    „ Každej nemůže bejt chytrej, pane
    obrlajtnant, “ řekl přesvědčivě Švejk, „ ti
    hloupí musejí dělat výjimku, poněvadž
    kdyby byl každej chytrej, tak by bylo na
    světě tolik rozumu, že by z toho byl
    každej druhej člověk úplně blbej. Kdyby
    například, poslušně hlásím, pane
    obrlajtnant, znal každej zákony přírodní
    a doved by si vypočítat vzdálenosti
    nebeský, tak by jenom vobtěžoval svoje
    okolí, jako ňákej pan Čapek, kterej chodil
    ke ,Kalichu’ do hospody a v noci vždycky
    vyšel z výčepu na ulici, rozhlížel se po
    hvězdnatej vobloze, a když se vrátil,
    chodil vod jednoho k druhýmu a
    říkal: ,Dneska krásně svítí Jupiter, ty
    nevíš, pacholku, ani, co máš nad hlavou.
    To jsou vzdálenosti, kdyby tě, lumpe,
    vystřelili z děla, tak bys tam rychlostí
    dělový kule letěl miliony a miliony let.’
    Bejval přitom tak sprostej, že potom
    vobyčejně vyletěl z hospody sám,
    vobyčejnou rychlostí elektrický tramvaje,
    asi tak, pane obrlajtnant, deset kilometrů
    za hodinu.
    Nebo máme například, pane obrlajtnant,
    brabence... “
    RAB1T
    RAB1T --- ---
    LUKAS87: málo kdy se někdo takovejhle dostane k nějaké zajímavé pozici natož, aby si jí udržel. Je spíš smutné jak to devalvuje hodnotu vzdělání a na to navazující problémy. I na místa, které by zvládal průměrný středoškolák je požadavkem titul.
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    N4RC0T1C: Gratuluji nicméně očekával bych, že osoba s tvým vzděláním pochopí, že kretény jsem mínil osoby, který nevědí, že 10-3 není záporný číslo, ne všechny studenty/absolventy ekonomických škol.
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    Paškoly nepaškoly, takovýhle kreténi pak zasedaj v ekonomickejch radách vlád, spravujou veřejný finance, raděj velkejm firmám a nebo "pomáhaj" lidem za přepážkou investovat. To je hodně velkej průser.
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    VANEK: paradni, silnejsi kafco, ale v zasade se neni cemu divit..v jedne knizce od Feynmana je cilena debilizace populace jasne popsana (jim navrhovane knihy pro Brazilii, kde tenkrat ucil fyziku byly zamerne nahrazovany) a to je cca jiz 50 let zpatky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam