MAR_TINA:
http://zpravy.idnes.cz/...-zari-ve-skolach-zmeni-inkluze-dt8-/domaci.aspx?c=A160712_151727_domaci_zt - viz bod 4 - ano, doposud na to naše školství kašlalo a tak je potřeba udělat humbuk, když ty naše talenty chce podpořit EU, protože vše z EU je zlo? Moje osobní zkušenost ze školství (pár let učitel 2.st ZŠ včetně třídnictví, předseda předmětových komisí, dávali jsme dohromady tématické plány apod.) je taková, že občas se najdou sponzoři, občas škola něco dostane za tříděný sběr a občas jim zřizovatel něco pošle, ale jen na počet žáků a do budovy se obvykle investuje jen tolik, aby nespadla... na škole, kde jsem působil se to snažili změnit a měli s tím tunu práce navíc a léta neúspěšného bojování, nakonec jejich aktuální standard, který je o něco vyšší než u ostatních státních škol, je především díky sponzorům ze soukromého sektoru - jinými slovy - náš stát na vzdělávání docela kašle, osobně vítám snahu to zlepšit... navíc z EU by měl přijít opravdu velký balík peněz, takže pokud to zase vychcánkové nerozkradou nebo nepošlou zpátky, protože tady jsou všichni proti inkluzi, tak by to mohlo pomoci už současné generaci, která chodí do školy...
Fakt se omlouvám za OT, ale že někdo bude šířit bludy právě v tomto auditku jsem nečekal :)
(Navíc me celá ta mediální masáž o špatné inkluzi hodně štve.)
ALDARION:
MAR_TINA: vyzkoušel jsem si obojí, byl jsem ve třídě s rozšířenou výukou přírodovědných předmětů a taky jsem po základce nastoupil na učiliště do učebního oboru (protože mám šílenou matku a nechtěla mě nechat jít na gympl.) - být nejchytřejší mezi 30 tupouny - na tom by se dalo i vydělávat, kdybych na to měl náturu... stíhal jsem v matice spočítat výsledky pro svou skupinu i ty tři další, které matikářka dělala jako zábranu proti opisování, takže v mém okolí měli jedničky, pokud to stihli opsat - osobně jsem se tam toho naučil taky dost, co v normální ani výběrové třídě nešlo, ale zkušenost je nepřenosná, tak mi to nemusíte věřit.)
Celá diskuze o kvalitě vzdělávání a šikaně by šla vyřešit výrazným snížením počtu žáků ve třídách - ve třídě, kde je 15 žáků se jako vyučující zvládnete věnovat i těm slabším i lepším vymýšlet zajímavé úkoly, šikana v tak malém kolektivu jde taky lépe uhlídat - jenže to by stálo spoustu peněz a ty děcka musí poslouchat a my jsme taky chodili takhle tak oni musí taky... jen ať si to hezky užijí jako my!