• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    SEJDA: U autonomních vozů by nemělo být povinné ručeni :-)
    To je to dilema mezi "Umřu, ale udělal jsem všechno co jsem mohl." a "Umřu a vůbec nic s tím nemůžu udělat."
    BIHARYS
    BIHARYS --- ---
    Pro milovníky geometrie:
    Euclidea - Geometric Constructions Game with Straightedge and Compass
    https://www.euclidea.xyz/
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ERGOSUM: Az bude potreba rucne ridit provoz a autonmni auta v nem, tak najit reseni potrva asi tak 5 minut. A budou to vedet vsechna autonomni auta v regionu, resp. na celem svete.
    Dneska resi debilitu ridicu, kteri si vypinaji asistenty rizeni, resp. chovaji se jinak nezodpovedne, povinne ruceni a nasledny system vymahani skody, verim, ze se to podobne vyresi i u autonomnich vozu.
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    SEJDA: Na dálku by to dělal zase člověk. Už dnes je
    a) něco dokáže stroj a člověk ne(udržet nepřetržitě pozornost, detailní přehled o vozu)
    b) něco každý stroj a jen někteří lidé(dostat se ze smyku, rychle zareagovat)
    c) něco málokterý stroj a většina lidí(složité dopravní situace, ručně řízený provoz)
    d) něco stroj neumí / nesmí a zvládne to téměř každý člověk (jednat mimo pravidla/algoritmy, nebo proti nim)
    e) cokoliv mez tím

    Mějme situaci: Úzká jednosměrka. Zákaz zastavení. Vlevo strž, vpravo zákaz vjezdu. Jak chytrého máš autopilota?

    Dnes se běžně používá ABS, kontrola trakce, navigace,... , omezovač rychlosti. A jednotlivé funkce autopilota budou používané podle toho, jak budou pohodlné a spolehlivé.

    V daleké budoucnosti: Vy jste se věnoval řízení! Nevíte jak je to nebezpečné?
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    ASNEK
    ASNEK --- ---
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ERGOSUM: mas pravdu, ale ridic uz pak bude potreba jenom na otaceni vozu v jednosmerkach, coz by slo ale udelat i na dalku.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BROUKOID: podle mne je to fake, nemohl mit zapnuteho autopilota, proto kamera v aute nezabirala display a ani ne ukazatel rychlosti a vystrah. Proste nedodrzel bezpecny odstup a toto se stane kazdemu kdo si treba jenom mysli, ted je bezpecne predjizdet, tak se jeste trosku priblizim ..
    TRILOBYTE
    TRILOBYTE --- ---
    BROUKOID: xkcd prosim i s title atributem obrazku: I'm working on a car capable of evaluating arbitrarily complex boolean expressions on "honk if [...]" bumper stickers and responding accordingly.
    BROUKOID
    BROUKOID --- ---
    KAERO: sorry, obavam se ze to je moje vina.
    KAERO
    KAERO --- ---
    Mam pocit, ze jsem za poslednich par dni ztratil smysl pro humor. Tolik novych prispevku o autech, pocitacich a umele inteligenci, a ani v jednom jsem nepochopil vtip.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    BROUKOID: U tý úvodní scény (stojící auto ob jedno) je vtipný, že v době natáčení toho videa Tesla nasazovala novou verzi software, která to už uměla vyřešit (umí to přední auto najít radarem odrazem od silnice).
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: Jinými slovy, hodně to má přepálený marketing, velice ke škodě věci; oproti tomu v takových omezených doménách to bude naprosto zásadní game changer: náklad někdo odbaví ručně a doveze ho na dálnici, a na druhým konci ho zas někdo ručně vezme z dálnice.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    JANOS: No, to je pointa. "99% na kvalitním, ohraničeném, jednosměrném, regulovaném úseku" je super báječný, ba přímo revoluční (a to bez ironie!) asistent řidiče.
    JANOS
    JANOS --- ---
    Jsem trosku zmatenej, bezne jezdivam tak 7 hodin po autobahnu v tesle, kde defacto 99% prace dela auto za mne. Ja vezmu rizeni kdyz jsem na rekonstruovanem useku nebo musim zmenit dalnici... Spat nespim, ani si netukam do mobilu, ale koukam z okynka a premyslim o kvantove mechanice.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MHO: já zažil něco podobného, v BMV X5, kde nám na dálnici v pomalém pruhu začalo blikat auto a vypadalo že skočí před nás, tak kolega ťuknul na brzdu a systém vyhodnotil že je něco špatně a strhnul mu to do svodidel mezi pruhy. Naštěstí posilovač šel přeprat, takže jsme jenom vymetli trávu za krajnicí a nikdo nás netrefil, ale i tak jsme to šli vydejchat na benzinu... a od té doby je všechno vypnuté =)
    MHO
    MHO --- ---
    SIRIEN: Ja jsem jako spolujezdec zažil zákrok active safety brake od Peugeotu.

    Jeli jsme asi 60 v dvoupruhu kolem Motola. Auto tesne před námi začalo blikat vpravo a brzdit. chtělo parkovat kolama na chodníku. Můj kolega by se tomu v pohodě vyhnul, ale automat to vyhodnotil jako krizi a dubnu na to. Dost ostre a masakr.

    Ja jsem si hnul krkem a par tydnu jsem cítil zebra. Horší bylo, že starší pán za námi ve Fabii to nedal a nárazem zrušil zadek Peugeota. Nikomu se nic vážného nestalo, škoda jako kráva. Kolega si v rámci opravy nechal deaktivovat co šlo.
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    hm, nevidím 15 metrů na značku, autopilot by mě trošku ulevil, ale jestli to bude znamenat, že budu furt jednou nohou v hrobě a sdruhou v kriminále, tak nevím. Jo, nebojte, neřídím :)
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    ERGOSUM: zase hrozně vtipný OT, ale když už jsme v tom - já řídím rád, ale proti autopilotu nic nemám. Nicméně musí být 100 procentní - buď řídím já nebo řídí auto, ale aby mi systém sahal do řízení mimo mojí kontrolu, na to asi fakt nemám nervy o nic víc než aby mi spolujezdec trhal volantem a tahal za ručku. Jakože systém asistence držení jízdního pruhu nebo adaptivní tempomat sou ok, DOKUD si je můžu zapnout/vypnout sám a dokud je můžu za jízdy snadno "přebít". Ale aby mi auto samo hamptlo na brzdu bez toho abych mu mohl říct jestli může nebo ho mohl ihned donutit přestat - dík ne. A pokud řídí auto, tak ať po mě nikdo nechce žádnou pozornost a kontrolu - řídí, ok, v tom případě já sem cestující (A chci si číst / spát / pracovat...) Tyhle polo-automaty o kterých někteří sní jako o "mezistupni" a kde řízení "sdílím" s autem sou nahovno - horší z obou světů.
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    ONDRA_99: A pak někdo postaví na dálnici zákaz vjezdu. Místa kam se dá vjet, ale vyjet už ne, jsem také viděl.
    Člověk s podporou autopilota bude téměř vždy lepší, než samotný autopilot.

    Ne. Opravdu jsem tu bábu nechtěl srazit. A to "Di už do piči" jsem si říkal pro sebe.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam