• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    Pokud je v tom něco vědeckýho a je to k něčemu, hažte to sem. Berem všechno: chemii, fyziku, filozofii, matematiku, psychologii... a další


    Za přílišné a především opakované OT budou dárkové poukazy v podobě RO a ovocných košů s banány.

    Kecy k věci tu nechám, hlavně když budou vtipný. Zbytek mažu.





    Ňáký odkazy... vozte to sem na dvoukoláku a pište to tam hráběma.
    http://wiki.matfyz.cz/wiki/Category:Humor
    http://www.frozen-planet.mysteria.cz/pages/vtipy/m-vtipy.php
    http://fora.tv/2009/11/08/Science_Laughs_Science_Comedi
    rozbalit záhlaví
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    SEJDA: U autonomních vozů by nemělo být povinné ručeni :-)
    To je to dilema mezi "Umřu, ale udělal jsem všechno co jsem mohl." a "Umřu a vůbec nic s tím nemůžu udělat."
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ERGOSUM: Az bude potreba rucne ridit provoz a autonmni auta v nem, tak najit reseni potrva asi tak 5 minut. A budou to vedet vsechna autonomni auta v regionu, resp. na celem svete.
    Dneska resi debilitu ridicu, kteri si vypinaji asistenty rizeni, resp. chovaji se jinak nezodpovedne, povinne ruceni a nasledny system vymahani skody, verim, ze se to podobne vyresi i u autonomnich vozu.
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    SEJDA: Na dálku by to dělal zase člověk. Už dnes je
    a) něco dokáže stroj a člověk ne(udržet nepřetržitě pozornost, detailní přehled o vozu)
    b) něco každý stroj a jen někteří lidé(dostat se ze smyku, rychle zareagovat)
    c) něco málokterý stroj a většina lidí(složité dopravní situace, ručně řízený provoz)
    d) něco stroj neumí / nesmí a zvládne to téměř každý člověk (jednat mimo pravidla/algoritmy, nebo proti nim)
    e) cokoliv mez tím

    Mějme situaci: Úzká jednosměrka. Zákaz zastavení. Vlevo strž, vpravo zákaz vjezdu. Jak chytrého máš autopilota?

    Dnes se běžně používá ABS, kontrola trakce, navigace,... , omezovač rychlosti. A jednotlivé funkce autopilota budou používané podle toho, jak budou pohodlné a spolehlivé.

    V daleké budoucnosti: Vy jste se věnoval řízení! Nevíte jak je to nebezpečné?
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    ASNEK
    ASNEK --- ---
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ERGOSUM: mas pravdu, ale ridic uz pak bude potreba jenom na otaceni vozu v jednosmerkach, coz by slo ale udelat i na dalku.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BROUKOID: podle mne je to fake, nemohl mit zapnuteho autopilota, proto kamera v aute nezabirala display a ani ne ukazatel rychlosti a vystrah. Proste nedodrzel bezpecny odstup a toto se stane kazdemu kdo si treba jenom mysli, ted je bezpecne predjizdet, tak se jeste trosku priblizim ..
    TRILOBYTE
    TRILOBYTE --- ---
    BROUKOID: xkcd prosim i s title atributem obrazku: I'm working on a car capable of evaluating arbitrarily complex boolean expressions on "honk if [...]" bumper stickers and responding accordingly.
    BROUKOID
    BROUKOID --- ---
    KAERO: sorry, obavam se ze to je moje vina.
    KAERO
    KAERO --- ---
    Mam pocit, ze jsem za poslednich par dni ztratil smysl pro humor. Tolik novych prispevku o autech, pocitacich a umele inteligenci, a ani v jednom jsem nepochopil vtip.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    BROUKOID: U tý úvodní scény (stojící auto ob jedno) je vtipný, že v době natáčení toho videa Tesla nasazovala novou verzi software, která to už uměla vyřešit (umí to přední auto najít radarem odrazem od silnice).
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: Jinými slovy, hodně to má přepálený marketing, velice ke škodě věci; oproti tomu v takových omezených doménách to bude naprosto zásadní game changer: náklad někdo odbaví ručně a doveze ho na dálnici, a na druhým konci ho zas někdo ručně vezme z dálnice.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    JANOS: No, to je pointa. "99% na kvalitním, ohraničeném, jednosměrném, regulovaném úseku" je super báječný, ba přímo revoluční (a to bez ironie!) asistent řidiče.
    JANOS
    JANOS --- ---
    Jsem trosku zmatenej, bezne jezdivam tak 7 hodin po autobahnu v tesle, kde defacto 99% prace dela auto za mne. Ja vezmu rizeni kdyz jsem na rekonstruovanem useku nebo musim zmenit dalnici... Spat nespim, ani si netukam do mobilu, ale koukam z okynka a premyslim o kvantove mechanice.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MHO: já zažil něco podobného, v BMV X5, kde nám na dálnici v pomalém pruhu začalo blikat auto a vypadalo že skočí před nás, tak kolega ťuknul na brzdu a systém vyhodnotil že je něco špatně a strhnul mu to do svodidel mezi pruhy. Naštěstí posilovač šel přeprat, takže jsme jenom vymetli trávu za krajnicí a nikdo nás netrefil, ale i tak jsme to šli vydejchat na benzinu... a od té doby je všechno vypnuté =)
    MHO
    MHO --- ---
    SIRIEN: Ja jsem jako spolujezdec zažil zákrok active safety brake od Peugeotu.

    Jeli jsme asi 60 v dvoupruhu kolem Motola. Auto tesne před námi začalo blikat vpravo a brzdit. chtělo parkovat kolama na chodníku. Můj kolega by se tomu v pohodě vyhnul, ale automat to vyhodnotil jako krizi a dubnu na to. Dost ostre a masakr.

    Ja jsem si hnul krkem a par tydnu jsem cítil zebra. Horší bylo, že starší pán za námi ve Fabii to nedal a nárazem zrušil zadek Peugeota. Nikomu se nic vážného nestalo, škoda jako kráva. Kolega si v rámci opravy nechal deaktivovat co šlo.
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    hm, nevidím 15 metrů na značku, autopilot by mě trošku ulevil, ale jestli to bude znamenat, že budu furt jednou nohou v hrobě a sdruhou v kriminále, tak nevím. Jo, nebojte, neřídím :)
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    ERGOSUM: zase hrozně vtipný OT, ale když už jsme v tom - já řídím rád, ale proti autopilotu nic nemám. Nicméně musí být 100 procentní - buď řídím já nebo řídí auto, ale aby mi systém sahal do řízení mimo mojí kontrolu, na to asi fakt nemám nervy o nic víc než aby mi spolujezdec trhal volantem a tahal za ručku. Jakože systém asistence držení jízdního pruhu nebo adaptivní tempomat sou ok, DOKUD si je můžu zapnout/vypnout sám a dokud je můžu za jízdy snadno "přebít". Ale aby mi auto samo hamptlo na brzdu bez toho abych mu mohl říct jestli může nebo ho mohl ihned donutit přestat - dík ne. A pokud řídí auto, tak ať po mě nikdo nechce žádnou pozornost a kontrolu - řídí, ok, v tom případě já sem cestující (A chci si číst / spát / pracovat...) Tyhle polo-automaty o kterých někteří sní jako o "mezistupni" a kde řízení "sdílím" s autem sou nahovno - horší z obou světů.
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    ONDRA_99: A pak někdo postaví na dálnici zákaz vjezdu. Místa kam se dá vjet, ale vyjet už ne, jsem také viděl.
    Člověk s podporou autopilota bude téměř vždy lepší, než samotný autopilot.

    Ne. Opravdu jsem tu bábu nechtěl srazit. A to "Di už do piči" jsem si říkal pro sebe.
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    ERGOSUM: No vzhledem k tomu ze se autopilot stale zlepsuje je velka pravdepodobnost ze v budoucnu bude lepsi ridic nez clovek. Protoze lide jsou stale stejne dobri ridici, generacne se nelepsi. Autopilot je ted horsi, ale lepsi se neustale. Ja naopak doufam ze se do stavu kdy autopilot bude lepsi dostaneme.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam