KAERO: No, kdyz jdu kramem, tak vetsinou co vidim je neco ve stylu: blbiny, kraviny, chleba, blbiny, kraviny, syr, blbiny kraviny ... to neznamena, ze nevidim lidi a kosiky na koliznim kurzu, ale ze vetsinu produktu vyhodnotim jako nezajimave.
Jeste vyraznejsi je to s reklamama, kde do vedome mysli vstupuji vetsinou jako anonymni plochy bez obsahu. Jednou (uz je to par let) jsem jednu urcitou reklamu hledal, protoze jsem potreboval do toho kramu zavolat. Vedel jsem, v kterem casopise je a jak asi tak vypada. Na prvni asi tri az pet pokusu jsem ji proste nenasel. Az pak se zadarilo, byla asi tak uprostred prez pul stranky a vypadala tak, jak jsem si ji pamatoval.
V prohlizeci mam nejaky ten add banner, kam si muzu pridavat i svoje vyrazy - takze jakmile me nejaka reklama prudi, tak si ji tam pridam i s okolim (misto ads.company.com/banners/imgs/campaing/12345678.png tam dam ads.company.com - nebo company.com). Takze spousta webovych stranek ma po okrajich radu prazdnych obdelniku. Ale v realu pro me tak vypada i rada obchodu, zastavek a tak - je tam nejaka velka plocha s tagem #reklama, od koho a na co uz fakt netusim. Obcas, kdyz se nudim, tak to vedomne prokouknu a je tam nejaka holka s plavkama za 3.999,- o velikosti kapesniku, nebo zajezd kamsi jen za 99.999,- nebo nejaka jina blbost. Takze zjevne o nic neprichazim a misto sledovani blbosti se muzu venovat necemu zajimavejsimu, ci potrebnejsimu.
Na dalnici me zajimaji omezeni a odbocky a ostatni auta, nikoli pujcky na dovolenou. Na zastavkach si radci poctu o porgramovani ci elektronice, nez o zlevnene ceste nekam, kam rozhodne nechci, nebo naprosto nepouzitelnem "pomocniku do kuchyne" za naprosto neprimerenou cenu.
Ono to tak funguje od pradavna - uz praclovek Janecek v lese ignoroval neznou krehkost kazde jehlicky a kapky rosy a sledoval co by se dalo sezrat, nebo co by mohlo chtit sezrat jeho. I kdyz tech jehlicek a kapek rosy tam bylo vic nez podstatneho obsahu.