• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SEJDA: je hezké, že ses takhle vrátil k tématu klubu, protože takové prohlášení je v mnoha ohledech vědecký vtip. Z více oborů současně.
    FIONOR
    FIONOR --- ---
    SEJDA: ani to nejsou všechny stránky... prohlaš to za fejk, ať má dušička pokoj (já se dokonce budu tvářit, žes mi to ukrutně nandal, abys mohl dělat dojem na slečny - wini-win pro oba)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    FIONOR: znamka kde?
    FIONOR
    FIONOR --- ---
    FIONOR: narazil jsem i na tvrzení že to je fake (klidně možné, I don't really care - přišlo mi to vtipné a v rámci tématu auditka)
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    ERGOSUM: to je druhy problem.
    FIONOR
    FIONOR --- ---
    Linda McMahon (americká ministryně školství) napsala dopis na Harvardovu univerzitu.

    Odpověděli tím, že jí ho opravili a oznámkovali.

    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    VON_GILOTINE: To bych přeformuloval na "Nemá mít doklad, že správně čte a píše." = "To by chtěl být úředník každý."
    To je v současnosti běžné. Potřebuješ lejstro. Jestli něco umíš je až podružné.
    Kolik už každý dělal papírů, protože byl papír požadován?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ERGOSUM: dekuji, od 21. stoleti se skolstvi orientuje na "klicove kompetence" a tedy je maturitni zkouska irelevantni. I kdyz si ji nektere skoly davaji do podminek nutnych k podani prihlasky, nestanovuji explicitne, ze by potrebovali z matematiky vice nez 33 % :D
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    VON_GILOTINE: tak kdyz to srovnam se zacatkem 20. stoleti (4 deti na zenu) a dneskem (2 deti na zenu), tak je jasne, ze maturitu musi dostat i kondomy. :D
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    SEJDA: proc? uplne vidim jak argumentujes na zacatku 20 stoleti a rikas "muzeme se shodnout ze 30proc nema umet cist a psat?"
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    SEJDA: Problém je v nepoměru.
    a) co má umět člověk s maturitou.
    b) co má umět člověk ber maturity
    c) kolik je požadovaných maturantů

    No a pak se učí kažtý z budoucích vysokoškolských specialistů základy toho co už nebude platit až bude na vejšce. A k tomu všichni věci co nebudou potřebovat.

    Stále se ale IMHO neučí, jak efektivně získávat a třídit vědomosti, nebo jak s nimi pracovat.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KAERO: to je ten americky system, ne? Kazdy dostane federalni percentil a je to.
    KAERO
    KAERO --- ---
    SEJDA: jako ze by testy mely pohyblivou hranici? Nechame napsat deti test, a pak proste 30 % nejhorsich oznamime ze maturitu nedostali? :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Muzeme se dohodnout na tom, ze 30 % lidi maturitu mit nema? :D
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    GILHAD: Nebo hrubou silou :-)
    /11 - je mimo rozsah (pokud pamatuju ;-)
    /10
    /9
    ...
    SH_PANDA
    SH_PANDA --- ---
    QZUZKA: i ten priklad z vektorem - si to nakreslis a vidis pravouhly trojuhelnik s odvesnou 5 a dalsi stranou 4. co tak asi muze byt ta dalsi?
    SH_PANDA
    SH_PANDA --- ---
    GILHAD: a to je vtipne, ze kazdy vidime v 1470 neco jineho, mne jako prvni napadlo 21*70
    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    To celé zase naráží na to, že máme jednu maturitu z matematiky, kterou skládají lidi z gymplu, průmyslovky i zdravotní školy, kteří ji ani nemají celé čtyři roky. Tím obtížnost nemůže být v šíři matematických konceptů, protože to některé školy vůbec neproberou - a proto by prošla gramotnější část deváťáků.
    Takže aby zadání nebylo megatrapně lehké (proti příjimačkám, z pohledu gymplu a intermetového komentariátu), zkouší ty povolené koncepty přiměřeně zabalit.

    Z výběru matematika - angličtina si matematiku volí buď ti, komu jde matematika, nebo ti, komu nejde angličtina. Pro skupinu maturantů, pro které je principielní problém angličtina (zjednodušeně lidmi, kteří mají problém s jazykovými strukturami) bude jakéhokoliv ztížení v tom obalu (tedy jazyku) výrazně větší problém.

    Kdybych to řídila já, vrátím maturity na školy, ale zavedu státní kritéria pro puštění k maturitě, konkrétně napsat test pro přijímačky z deváté třídy na x% podle typu školy. Někteří tedy budou mít hotovo od přijetí do prváku, a zbytek bude mít další až čtyři roky povinné hodiny druhostupňové gramotnosti a dva pokusy ročně dokud to nenapíšou. Prostě využít čas na střední k tomu trochu doplnit mezery které si někteří přinesou ze ZŠ, stejně se bez čtení na úrovni testu po devítce strašně těžko učí cokoliv dalšího, a netvářit se, že ten státní (před)maturitní požadavek má nějakou hodnotu pro výběrové školy.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    ERGOSUM: případně že dostali úkol, co řešení nemá, nebo nemá žádný řešení, který by šlo realizovat!
    DAROS
    DAROS --- ---
    GILHAD: jo to je to slozitejsi reseni... snadnejsi si reknu kolikrat jsou meze v intervalu... dostanu rozah 4..12 (pro jistotu zahrnu mezni cisla) z toho dostanu delitelnost 5,6,7,10 ... najdu vysledky a jsem hotov...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam