• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RETALEvropská unie
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BANSHEE: Celou dobu se bavime o regulacich v osobni doprave, argumentovat zbozim si zacal ty. :)
    Jak tahle regulace osobi doprat pomuze madarskemu dopravci je mi zahadou - naopak krome narodnih norem bude muset vyhovet jeste evropske a to v oblasti ochrany spotrebitele.

    A kdyz jsme u toho, existuje snad jedina oblast, kde nemusis resit narodni zakony a vyhlasky, protoze jsou misto nich evropske? Imho ve vsech oblastech musis vyhovet narodnim i evropskym pozadavkum.
    Navic kdykoliv muze jakykoliv stat schvalit vyhlasku, ktera je v rozporu s evropskou a ty jsi jako subjekt podnikajici te zemi se ji musis ridit..
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BANSHEE: ano řeším míru, výška je jakasi dána povahou, že???
    jinak nevěřím tomu že obecná míra regulace na mezinárodnáí úrovni bude znamenat méně, ne spíš váce ,protože a právě se do n promítnou regulace vššech nárdoních států, ergo pak autobus do rumunska bude muset splňovat podmínky cestování autobusem třeba v lucembursku, z tohoto pohledu se jedná tedy o navýšení nákladů,alias zhoršení systému,což se imho může promítnout neblaze třeba v ceně jízdného či zájezdu
    toto je mimchodem zcela logický důsledek centralizace,či sjednocování ,aneb regulačn rámec se nastaví VŽDY SMĚREM NAHORU NIKOLIV DOLU,rozuměj v míře...
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    ITCHY: IMO tady narážíš na dvojí problém - "míru" regulace a "výšku" regulace.

    Nemám absolutně představu o tom, jak v tomto konkrétním případě regulují autobusovou dopravu jednotlivé státy. Nepochybuji, že některé mají požadavky na provozovatele autobusové dopravy poměrně mírné, což nepochybně prospívá konkurenci, zatímco jiné mají požadavky hodně rigidní. Tedy co do "míry" regulace je to spektrum zřejmě dost široké. Účelem té evropské je určit nějakou společnou míru, která bude znamenat, že pro řadu stávajících dopravců se podmínky zkomplikují. Na druhou stranu se ale pro řadu jiných dopravců otevřou možnosti, které do té doby neměli právě kvůli nemístně vysokým požadavkům některých států. Jestli se ta konkrétní míra ve výsledku blíží tomu či onomu konci spektra nevím - jisté je, že vždycky bude někdo nespokojen.

    Ovšem co do "výšky" regulace se není o čem bavit. Pro mezinárodní dopravu je nejnižší možná úroveň regulace ta mezinárodní...
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BANSHEE: ne nesmysl to samozřejmě není,pokud by nová regulace přinášela zpřehlednění, zpřesnění,zjednodušení a hlavně přínos jak přepravcům ,tak pasažérům
    ala jako že slunce zapadá na východě(futurama,6 serie) tak se v rámci nadnárodních norem tak státi už z principu nemůže
    vysvětli prosím přínos této regulace mimo obvyklé mantry, centrální regulace je vždy lepší než lokální, myšleno brusel vždy lépe než národní stát...což předjímáš tímto způsobem zcela nekriticky a automaticky
    opakuji čím je regulace na nižší úrovní tím víc můlže brát ohled na odlišnosti, jiné kulturní zvyklosti ,ekonomickou situaci
    one size fits all,jasně jen někoho ta bota tlačí víc a někdo se do ní nevejde vůbec....ale co, když tak mu uřízneme prsty
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    E2E4: Když zůstaneme u těch autobusů (protože nákladní doprava je ještě lahůdkovější) co jsou podle tebe ty "regulace, které existují už dnes na mezinárodní úrovni"?

    Vezmi v úvahu, že pokud budeš provozovat tu tvou linkovou (nikoli tedy jednorázovou přepravu lidí třeba na dovolenou) dopravu maďarským autobusem ze Slovenska do Česka, jsi v tom okamžiku subjektem, který podniká v autobusové dopravě (tradičně dost regulované na národní úrovni) rovnou ve třech právních řádech a jednomu každému z těch řádů musíš beze zbytku vyhovět. Fakt trváš na tom, že mít namísto toho jednu jedinou sadu základních pravidel je nesmysl?


    (Mimochodem, mluvil jsem o volném pohybu služeb - podnikání v dopravě a zboží - myšleno v té nákladní dopravě. Volný pohyb osob sem netahej)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    OTAVA: Jasně a dneska ti to všechno došlo. Tak jdi & oslavuj ýzy livin. Páč kdby ses narodil v Mogadišu, měl bys zaručeně jiný starosti ;)
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    Ajajajajaj dalsi socialni pravo. Zacinam byt pomalu prehlceny tim s kolika socialnimmi pravi jsem se narodil aniz jsem to dosud vedel.

    Bankovní účet zdarma má být v Evropské unii pro každého. Je to sociální právo | byznys.ihned.cz - Zpravodajství
    http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-evropa/c1-59447170-bankovni-ucet-zdarma-ma-byt-v-evropske-unii-pro-kazdeho-je-to-socialni-pravo
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BANSHEE: Spis naopak, ne?
    To je fakt jak newspeak - cerna je bila.
    Na to, abych mohl jet madarskym autobusem ze slovenska do cech regulace potreba nejsou, resp ne vyssi nez existuji dnes na mezinarodni urovni.
    Krome toho tady jde o ochranu spotrebitele, ne volny pohyb osob. Tomu regulace brani.
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    E2E4: Tak zrovna provozování mezinárodní dopravy (nákladní či osobní) je, myslím, klasickou ukázkou oblasti, kde jsou jednotná pravidla tvořená Unií potřebná - pokud tedy vycházíme z premisy, že chceme volný pohyb služeb a zboží...
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BANSHEE: No zalezi na tom jaka pravidla a proc maji nutne byt ve vsech zemich stejna.. A jestli jsou vubec nejaka potreba. A kdo je stanovi, na zaklade ceho, a pro koho to pak bude vyhodne ekonomicky a pro koho ne..
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    LEXIK: Bavíme se tu o mezinárodních dálkových linkových spojích a ne o MHD, víme?
    LEXIK
    LEXIK --- ---
    OTAVA: Vždyť je to jednoduché ... dopravci si nová rizika zakalkulují do cen, vyrazně zvednou ceny jízdenek = výrazně se zvednou částky odvedených daní, takže na tom státy jedině vydělají ...! ;-)

    A komu by se snad nelíbilo jezdět ekologicky MHD, ať si jede autem, případně sedí domy na zadku.. co na tom, že se MHD opět propadne ještě do větších ztrát, vždyť ochota státu dotovat je téměř neomezená.. Proč takové věci řešit systémově a snažit se minimalizovat roli státu, když na to můžu vzít "kladivo" dotací poskytovaných z veřejných peněz!!!
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    OTAVA: Jenže to tvrdí ten článek, nikoli ta směrnice, že ano...
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    BANSHEE: Zustava mi rozum stat z toho ze stat narizuje platit dopravcum za zpozdeni ktere vznikne i zacpou - coz je :

    a) nemohou dopravci jakkoliv ovlivnit
    b) potazmo je stat kdo je zodpovedny za dopravni infrastrukturu, kvalitu vozovky a vykon dolhledu nad silnicnimi pravidly (policie) - je tedy on primo ci neprimo zodpovedny za pripadne zdrzeni.

    To ti prijde normalni ?
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    OTAVA: Tobě zůstává rozum stát z toho, že se zpřesňují jednotná pravidla pro mezinárodní autobusovou dopravu? Aha...
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    E2E4: To je trochu zvláštní otázka. Ptal by ses mne stejně třeba na otázku: "Co si myslíš o vyhláškách ministerstev?"

    Komitologie (respektive nějaká forma nižší normotvorby, které se tak říká) je podle mne nezbytná. Je nereálné a hlavně nesmyslné rozhodovat všechno na úrovni EP a Rady. Systém zavedený Lisabonskou smlouvou dává oproti tomu předchozími o něco větší smysl. A bude tomu tak hlavně v okamžiku, kdy padnou první zásadní judikáty. Bohužel je celá nová komitologie stále ve fázi politické přetahované. EP chce téměř jen a pouze delegované akty, protože na ně má vliv. Členské státy se probudily o trochu později, ale už do vlaku naskočily a bijí se za prováděcí akty, zejména protože na ně vliv EP nemá. Komise se snaží držet linii, podle které mezi těmi dvěma typy aktů striktně rozlišuje, ale tlak EP je poměrně velký. A krom toho si chce udržet co největší samostatnost. A k tomu přistupují ty problémy zmiňované v linkovaném článku...
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    Porucime vetru, desti a nove i doprave na silnicich !

    cloveku zustava rozum stat.

    Rozkaz z Bruselu dopravcům: plaťte cestujícím i za dopravní zácpy - iDNES.cz
    http://ekonomika.idnes.cz/kompenzace-cestujicim-za-zpozdeni-autobusu-fmc-/eko-doprava.aspx?c=A130305_110211_eko-doprava_neh
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    JACOB: Ono logicky. V prostředí elit bank- korporací- státní byrokracie vznikají profilované zájmové skupiny, které spekulují na maximální zisk a zároveň mají tu moc, že jaksi " zakřivují prostor" tak aby v nějakém intervalu vykázali oslnivé účetní zisky, ze kterých si poté vyplatí nehorázné bonusy. V podstatě jsou to ale jen chytřejší & organizovanější Rathové a žádnou přidanou hodnotu nevytvářejí.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    JACOB: ale vzdyt jsou v Evropske unii, tomu teda nerozumim - na jednu stranu jsou vyspele demokraticke staty lepsi nez treba turecko a na druhe strane o ty prizivniky v Evrope nikdo nestoji ? Asi nejake politika nebo co ..
    JACOB
    JACOB --- ---
    OTAVA: Asi proto, ze ty dva staty v Schengenu nikdo realne nechce ;)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BANSHEE: no a co si o komitologii myslis ty? Jako ze dobry nebo jako ze spatny nebo jako ze "EU je unikatni mezivladni pravni specificka bla bla bla takzejakekoloiv hodnoceni je nefer" ? :)
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    http://web.volny.cz/noviny/ze-sveta/clanek/~volny/IDC/238076/nemci-chteji-zablokovat-prijeti-rumunska-a-bulharska-do-schengenu.html

    to je ale velmi socialne nekohezni tento sobecky pristup nemecka, jakto ze nikdo nekrici ze nemci nici evropu ? ;)
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    Pokud tu někdo sleduje blížící se ostudu se jmenováním českého soudce Tribunálu, vřele doporučuji tenhle článek:

    JINÉ PRÁVO: Lenaerts ve Strakovce
    http://jinepravo.blogspot.be/2013/03/lenaerts-ve-strakovce.html
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    OTAVA: Kde že by ten úředník měl mít dva hlasy? A co proboha znamená "přijít s hotovou komitologií"??
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    BANSHEE: porad este plati ze predsedajici bruselsky urednik ma dva hlasy a obykle prijde s hotovou komitologii ? :)
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    OTAVA: Promiň, ale o komitologii se s tebou bavit nebudu. Ty o ní moc nevíš, zatímco já se s jejími aspekty střetávám denně - zbytečně bych se pak rozčiloval;)

    Nicméně ten článek jsem nedával ani tak kvůli komitologii, jako spíš kvůli stížnosti na first reading agreements, právě ty pekelné trilogy...
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    BANSHEE: To, ze komitologie muze zmenit v podstate jakykoliv zakon do jakekoliv jine podoby jsem tu psal uz pred dvema, trema rokama.
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    "... those infernal trialogues" - svatá pravda...

    EUobserver.com / Political Affairs / Complex EU law-making dubbed 'infernal, undemocratic'
    http://euobserver.com/political/119181
    JACOB
    JACOB --- ---
    TEDDYBEDDY: Pekne shrnute reakce jsou ve Spiegelu (na to EU), napr. tohle, ale je jich tam vic a vicemene vsechny mi prijdou podobne jako tato:

    The conservative Frankfurter Allgemeine Zeitung writes:
    "The cap on bonuses is not just a shot in the foot, but also a serious blunder. Of course, the outrage is understandable that taxpayers have been required to support the sector both directly and indirectly with enormous sums of money, even as bankers continued to receive millions in bonuses. They seem to subscribe to the principle of socializing losses and privatizing profits. Still, the need for politicians and people to cool their anger is no excuse for this kind of large-scale incursion on the free markets. … That's not to say that reform isn't needed. It is true that bonuses based on short-term success have caused major damage because it wasn't in the recipient's interest to trim banks down for sustainable success. That's why it is the best interest of shareholders to correct these false incentives and to reform the bonus system. Of course, the situation is different if a country has to use tax money to prevent the collapse of an ailing financial institution. But then the state also becomes a shareholder."


    Nebo

    Conservative daily Die Welt writes:
    "The alienation between the working class and the economic elite is bigger than ever. In Germany, too, many people have little understanding for the fact that a senior executive at a blue-chip company earns an average of 54 times what a normal employee makes. And most consider it completely crazy that Christian Bittar, an investment banker who worked for Deutsche Bank before being fired, earned as much as €80 million annually."

    "How should policymakers react, though? Limiting manager salaries to a specific maximum misses the point. Any amount chosen would be arbitrary. Some would be satisfied if a top manager's annual salary were reduced from €6 million to €3 million, while others would still find that to be much too high. (Demands) for a ban on severance packages likewise make no sense. And the regulation passed this week by the European Parliament ... is also a mistake. Such a rule will first and foremost result in an increase in base salaries. State interference helps little."


    German Press Review on EU Cap on Banker Bonuses - SPIEGEL ONLINE
    http://www.spiegel.de/international/business/german-press-review-on-eu-cap-on-banker-bonuses-a-886384.html
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    JACOB: Tak nikdo se samozřejmě nepohoršuje, když si podnikatel/ ředitel soukromé korporace vykazující zisky přijde na nějaký M nebo i 10. Ale xx M odměny úředníkům v polostátních firmách??? To vždy smrdí a na to jsou švýcaři vysazení.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam