• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TYKVEAntiFacebook
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    S obratem okolo jedne miliardy $, kdyz navrch maji jeste prijmy z FB kreditu a dost mozna i od spolecnosti provozujici na FB megauspese hry? Zas tak malo penez se v internetove reklame opravdu netoci ;)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: ale jo
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Facebook shrabne nejvetsi podil reklamy? To snad ne...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    téma online reklamy je zajímavé, ale nebyl by na to nějaký jiný klub tady na NYXu ?

    toto je klub pro lidi, co nepoužívají Facebook. reklama je i jinde mimo Facebook, sice diskutabilně je relevantní, že Facebook z ní shrábne asi největší podíl, ale stejně: to není podle mě hlavní důvod, proč ho lidi nepoužívají.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    Jen jsem se snažil naznačit, že reklamobijec může mít i jiné opodstatnění než jen "vygumování" otravných prvků na stránce - já konkrétně s 25 Mb/s problém s rychlostí nemám.

    A tohle je můj poslední příspěvek na dané téma, protože je opravdu mimo hlavní téma klubu..
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    STEPNI_VLK: a toho casu co to zabere - platit by nam meli za to ze na ty jejich stranky lezeme a ne nam jeste cpat reklamy!
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    Jo, s výjimkou procesoru počítače a prohlížeče (a ve finále tedy i jeho uživatele) - ani v dnešní době totiž není super rychlý Internet/počítač žádnou samozřejmostí. A v pokřiveném Česku, kde se většina lidí k Internetu připojuje před mobilní operátory, což v cizině v podstatě nemá obdoby, už teprve ne. A vo vo vo tom to je, náčelníku..
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    STEPNI_VLK: Tak timto prostredkem blokuj i internetovou reklamu a vsichni budeme spokojeni :)
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    CYBERWOLF: Jo, vím - mé smysly: vidím/slyším reklamní znělku, ztlumím zvuk a jdu na hajzl, popř. přepínám. ;) Jak prosté, milý Watsone..
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: ve skutečnosti, reklama ale není moc používána k šíření informací o věcech, které si reklamu dokáží udělat samy.

    cyklus je spíše takovýhle:

    dobrý nápad -> rizkový investor (venture capital) -> malo- nebo středně- sériová výroba -> konkurence si najde velkého investora -> ten dosáhne masivních úspor z rozsahu a vytlačí původní produkt z trh.

    do tohoto koloběhu diskutabilně zasahují jen případné copyrightové, patentové, trademarkové a jiné spory - ale jinak je to často fakt o tom, že se prosadí produkt, který má nejvíc peněz na reklamu - a ne nutně produkt, který je nelepší.

    je to tady offtopic. nechci reklamu nikomu nijak plošně shora zakazovat (to tak max. na billboardech podél D1... i když tam půjde z poloviny nejspíš o konkurenční boj billboardových společností mezi sebou...). ale vnímám sociální web 2.0 jako prostředek, který umožní reklamu nahradit právě onou "globální šeptandou".

    toto ale pochopitelně nebude možné, pokud bude nástroj tenhle šeptandy od začátku pod centrální komerční kontrolou... proto to, jaký nástroj "elektronické globální šeptandy" se rozšíří mezi lidi, bude mít zásadní vliv na podobu života v 21. století.

    popravdě mě by ani tolik nevadilo, že někdo šmíruje jestli třeba náhodou nevyrábím podomácku bomby nebo neorganizuju únosy dětí, nebo co já vím: sice by měla platit presumpce neviny, ale dovedu pochopit, že mě někdo bude šmírovat a na základě soudního rozhodnutí třeba ty data dostane policie. v případě vyšetřování vážného zločinu. takže moje paranoia má určité meze: mám zájem žít ve světě, kde vražda zůstane vraždou a policie vždy dostane možnost jí vyšetřit.

    ...ale odmítám být šmírovaný plošně, kvůli lepšímu zacílení reklamy a odmítám hrozbu, že někdo můj účet svévolně zruší, protože moje online aktivita byla nejspíš vyhodnocena jako komerčně bezcenný statistický šum. ale nejen to - je tu právě obrovská "šedá zóna" přímé soukromé komunikace mezi lidmi, do které si myslím, že nemá co kdo strkat prsty - stát ani korporace - aspoň dokud nedojde na konkrétní vyšetřování konkrétního zločinu. a používání FB víceméně existenci takové "šedé zóny" vylučuje - mizí soukromý prostor, zbývá je "despotizovaný" veřejný prostor.
    GIANT
    GIANT --- ---
    kvalitni vyrobky reklamu nepotrebujou, maximalne upozornit na naky novinky, bezny spotrebni zbozi a obrovsky firmy se bez ni neobejdou. to je tezky. televizi jsem kvuli reklame vytesnil ze zivota, na netu se kouknu na co chci a jakmile pred to cpou nejakou reklamu, co se neda preskocit, tak ten server u me vetsinou konci. bannery ignoruju, nechapu k cemu to je. ale mozna jsem jedinej, jinak by se to nedelalo ;-D to jen tak na doplneni.

    a co se tyce FB abych nebyl uplne Ot, tak ten uz reklamu nepotrebuje, pac to je vpodstate monopol v nasi zemi :-( myslenka decentralizace je zajimava, ale udelat nakej komunikacni standard a osetrit vseljaky aplikacni moznosti, co to ma umet a neuzavrit cetu k dalsimu rozvoji neni prdel a zadarmo to nikdo neudela. Sice si muze sednout bandicka zapalenejch lidi, ale dokud se to nejak na ty stavajici site nenavaze nejakym rozhranim, tak se to nikdy neprosadi. Navic zas otazka security pro komunikaci s FB by asi taky nebyla uplne trivialni. Pokud nejaky takovy rozhrani udela spolecenstvi firem v oboru, tak uz to udelaj zase jen kvuli budoucimu zisku a to momentalne zrovna FB nepotrebuje.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: ano, nějaký čas se v USA prodávaly televize z vestavěným hard-disk recordingem, ve kterých pak šlo "přetáčet" reklamy - finta byla, že si se prostě začal na pořad koukat až o něco později.

    víceméně jim to nemohli zakázat, ale pokud vím, tak to vždy zmizelo po nějakém čase z trhu, tyhle hračky... nevím jaký je současný status. jeden typ se jmenoval Tivo.

    tady je to samozřejmě těžce offtopic. Díky Facebooku se ale nemusíme obávat, že by se ještě někdy nějaká podobná podvratná technologická hračka rozšířila: Facebook prostě bude blokovat sdílení odkazů na web dané firmy, pokud si to u něj někdo zaplatí :-)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    STEPNI_VLK: Ty snad vis o nejakem prostredku na blokovani reklam v radiu nebo televizi?

    Provozovatel dela nejake stranky a je na nem, jestli je bude cvakat z vlastni kapsy, platit z reklami, spolehat na milodary, poskytovat placene sluzby nebo to delat jinak. Nastavi si tak pravidla, jak chteji obsah poskytovat.

    Slusny navstevnik ta pravidla bud prijme, nebo pujde jinam. Vychcanek bude blokovat reklamy, sharovat ucet, pod apely na prispevky psat "nasrat" a tak podobne. O tom to cele je.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    Bylo mi jasné, že kino neprojde, nicméně televize a rozhlasu ses ani nedotkl. A to je dle mého stejné médium jako Internet.

    A proč to, proboha, není etické? Ty provozovatele stránek snad někdo nutí, aby je provozovali? Je to jejich věc. A stejně tak je věcí lidí, jestli reklamu sledovat chtějí nebo ne. Po pravdě, mně už je mnohem sympatičtější koncept přímého placení provozovateli služby než zprostředkovaného skrze reklamu. Problém je v tom, že spousta serverů by se takhle neuživila, resp. že by lidé nebyli ochotni platit za jejich obsah. A jsme opět u otázky: bylo by špatné, kdyby zavřeli krám?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    STEPNI_VLK: tohle nejsou ani jabka a hrusky, ale jabka a samice hrabace. Platis za pripojeni k internetu, ne za jeho obsah. V analogii s kinem je tohle placeni listku na tramvaj. Z tech penez zadna stranka, kterou navstivis, neuvidi ani halir. Jenze do kina te s listkem do tramvaje nepusti.

    Take bych rad upozornil, ze nerikam, ze reklamu musis sledovat, nebo na ni nedej boze klikat. Rikam ze jeji blokovani neni eticke - protoze se obcas plati i za zobrazeni a i kdyz ne, tak obcas nejaka reklama zaujme a uzivatel klikne. A takhle se to hraje.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    CYBERWOLF: No, já bych se spíše vrátil ke kořenům této minidiskuse. Osobně si myslím, že "přinutit" lidi nevypínat reklamu na stránkách, které navštěvují, je stejně marný boj jako mazání linků s nabídkou hudebních alb ke stažení. A apelovat tady na morálku je čistá blbost.

    Když jdu do kina, také tam před představením vidím reklamu, přestože jsem si za film zaplatil. Ale když mi vadí, tak ji buď nemusím sledovat (zavřu oči a nechám si puštěnou hudbu do sluchátek) anebo s ní počítám a na sedačku přijdu o několik minut později. Za vstup na Internet platím rovněž, a to providerovi. A stejně tak si mohu vybrat, jestli reklamu na konkrétních stránkách budu sledovat nebo ne.

    Mimochodem, pokud bys chtěl náhodou zpochybňovat souvislost mezi kinem a Internetem, to samé platí pro soukromou televizi či rozhlas. Nutí tě snad někdo, abys sledoval reklamu mezi pořady? Káže ti někdo něco o špatné morálce, když to neděláš?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    STEPNI_VLK: V zasade to uz rekl NYX - kdyz se mi podari vyslechtit brambory, co se samy skrabou, tak na tom tezko zbohatnu tak, ze ukecam zelinare na rohu, aby je prodaval a budu cekat, az se mezi lidma roznese, ze brambody co se samy skrabou vubec existuji. Reklama je daleko rychlejsi zpusob.

    Reklama na webu ma navic dalsi rozmer v tom, ze aby se vyplatila, nepotrebuju primo aby si clovek neco koupil, ale staci, ze shleda to, co propaguje zajimavym a bude se vracet (a pak me se to pak vrati treba z reklamy co na tech strankach mam ja, tim ze o tom napise na svem blogisku, do neceho se zapoji a udela neco, co zaujme nebo udrzi dalsi lidi atd.)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    YBUKO: to platilo tak před pěti lety... dnes je NYX sítí odrůstajících ex-narcisů a ex-narcisek, kteří se už zvolna připravují na krizi středního věku :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    tak konečně už víme, co znamená zkratka WTF:
    Lamebook – Funny Facebook Statuses, Fails, LOLs and More – The Original » Welcome!
    http://www.lamebook.com/welcome/
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    NYX: Je mi jasné, že nemohu mluvit za všechny, nicméně já - pokud si kupuji něco dražšího na delší čas - vždy sbírám informace po webu, svých známých či i těch obchodech (když vím, že je někde fundovaný člověk, který svému oboru rozumí). Reklama je mi v tomhle absolutně u prdele. A i lidé kolem mne to často dělají obdobně. Naprosto běžně se na mne obrací s žádostí o radu ohledně produktů, kterým se dlouhodobě věnuji a o kterých mám přehled.

    Jediný případ, kdy s tebou budu souhlasit, jsou tak možná ty slevové akce - a i tak si něco nekoupím jen proto, že to mohu mít levněji.

    Neuvědomělé nakupování funguje dle mého spíše u potravin a jiných věcí, jejichž nákup peněženku až tak nezatíží (a i tak to nebude platit pro všechny). A ta image značky, to také ani zdaleka neplatí pro všechny reklamy: asi těžko se s nějakou firmou budu identifikovat na základě reklamy na libovolný prášek na praní. Jinými slovy, většina reklam je spíše trapná, úsměvná nebo jednoduchá/prvoplánovitá. Z českého trhu mne napadá akorát tak Oskar/Vodafone, jehož reklamy mne relativně pravidelně oslovují/baví (ale ani tak mne to nepovede k tomu, abych si bezmyšlenkovitě koupil jejich produkt bez srovnání s nabídkou konkurence). Možná by se daly přidat reklamy na pivo - ovšem to je zase "potravina" a nízkonákladová položka, pokud jeden není notorik. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam