• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    UNREALONEAD(H)D - porucha pozornosti s hyperaktivitou i bez
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    BUBBLE: Problem je v tom, ze - vzhledem k tomu jak funguje lidska psychika - je pravdepodobne jako pricina hyperaktivity u deti nekde nekym povazovano uplne cokoliv, vcetne koprovy omacky.
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    UNREALONE: no tak to se muzes vysrat na cukry a jit kazdej den meditovat :-D a ano i s ADHD se da meditovat pokud clovek opravdu chce. ono totiz ve chvili kdy se nekdo posadi a rekne si, ze bude meditovat, tak ma ADHD uplne kazdej :-D
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    ad HARVIE:
    z toho co jsem četl o ayurvédě jsem pochopil, že každý člověk je jiný a je potřeba zjistit co mu vyhovuje a co mu způsobuje problémy...

    kdoví jak to s tím cukrem je, ale dokud to člověk nezkusí, tak to nezjistí...
    BUBBLE
    BUBBLE --- ---
    AXTHEB: taková zvláštní studie...aspartam se totiž taky považuje za příčinu hyperaktivity u dětí, ovšem stejně jako u cukru se to nepotvrdilo. Zajímalo by mně jestli u aspartamovách studií používali zase cukr jako substitut :))
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    NIMH · Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)
    http://www.nimh.nih.gov/health/publications/attention-deficit-hyperactivity-disorder/index.shtml

    The idea that refined sugar causes ADHD or makes symptoms worse is popular, but more research discounts this theory than supports it. In one study, researchers gave children foods containing either sugar or a sugar substitute every other day. The children who received sugar showed no different behavior or learning capabilities than those who received the sugar substitute.

    In another study, children who were considered sugar-sensitive by their mothers were given the sugar substitute aspartame, also known as Nutrasweet. Although all the children got aspartame, half their mothers were told their children were given sugar, and the other half were told their children were given aspartame. The mothers who thought their children had gotten sugar rated them as more hyperactive than the other children and were more critical of their behavior, compared to mothers who thought their children received aspartame.
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    HARVIE: o tom cukru už mi říkala kamarádka co zkouší praktikovat makrobiotiku...já sice sladim jen minimálně, ale podle toho co jsem slyšel a četl, tak je cukr prakticky ve všem co se prodává...možná že na tom něco bude...
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    UNREALONE: hmm tak pak napis na co si prisel :-)
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    HARVIE: Pěkný! Nedávno jsem si pořídil knížku o ayurvédě, ale ještě to moc nepraktikuju...asi si zas počtu...
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    HARVIE: Par slunickovejch drobnosti bylo v dejvicky budove FELu - napr. maly dvirka uz v nevim kterym patre a na tom napis: Katedra permoniku a trpasliku. Nebo vitriny s ca 20 let starejma expozicema - vrcholy techniky jako toroidni transformator apod., pod tim clanek z nejakyho svazarm casaku - z toho jsem mel vzdycky smich. A zahranicni studenti byli nejvic vypleskli z patera nostera, udajne to pro ne z celyho FELu byl nejmocnejsi zazitek, poutova atrakce :-) Jinak souhlas, starej FEL byl svym zpusobem depresivni, hlavne katedry elektro predmetu.
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    UNREALONE: Hmm no treba ČVUT/FEL byl pro me dost depresivni (tmavy chodby tomu moc nepridaly) a pamatuju si, ze den kdy me po trech semestrech vyhodili (resp. jsem byl donucen studium "dobrovolne" ukoncit) byl pro me jeden z nejpozitivnejsich zazitku za poslednich par let. Ted studuju o neco min narocnou skolu (CZU), sice sem prisel o dost zajimavejch predmetu, ale za tejden mam asi tolik predmetu jako na CVUTu jenom za 2 dny... a vseobecne mame to na skole takovy veselejsi a slunickovejsi, dokonce sem se dostal i do druhaku. a matikou jsem se prokousal (asi uz mi taky za tu dobu doslo, ze opakovat si porad ze to nejde neni spravnej pristup k reseni diferencialni rovnice). analyza a priklady byly sice uplne stejny jako na FELu, ale myslim, ze vyuka byla trochu vic polopaticka, profesori mladsi a znamkovani o neco volnejsi. velkou roli taky asi hraje fakt, ze sme tech matematik (a ekvivalentne obtiznejch predmetu) nemeli v jednom semestru vic najednou.
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    HARVIE: jj taky mám VŠ, ale pedagogickou fakultu a už jsem od toho sběhl a neučím...
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    HARVIE: já jsem VŠ pozitivní...jsem tvrdohlavej ;-)

    zjišťuju, že je to asi nejdůležitější - nevzdávat se, ale hlavně jak říká Stopařův Průvodce "DON'T PANIC" :-)

    Pokud mi na něčem záleží a začnu se propadat do chaosu, neschopnost udržet myšlenku a myšlenku opustit, tak je to často následováno vyschýzováním a je těžké udržet se v pohodě resp. produktivním režimu...

    ...v horším případě následuje režim "vyvoraná myš" a "hlava v pejru"...což je důsledek toho vystresování se ze ztráty kontroly - když to člověk ví a uklidní se včas - "vybere zatáčku" a pokračuje kde skončil :-) ale chce to cvik...
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    Je v tomhle auditku nekdo, kdo vystudoval VS? Zrovna sedim na prednasce a asi bych mel prestat nyxovat :-)

    MEJLA77: no tak pro zacatek je dobry naucit se uvolnit, aby te neprudilo nic co mas v hlave :-) neni to vzdycky jednoduchy, ale ono se toho pak i lip zbavuje, kdyz ses s tim za jedno (a jako vedlejsi efekt ti zas tak nevadi kdyz se toho nezbavis uplne :-) mozna jenom potrebujes vybrat lepsi earworm, youtube je jich plnej :-D

    BTW s kamosem mame vzdycky problem kdyz projizdime na kole hlááásnou třebááání :-D
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    HARVIE: každý máme svoje techniky - každému vyhovuje něco trochu jiného... mě třeba earwormy děsně prudí, nicméně každá technika, která pomůže zmírnit tenzi je dobrá, tak nepopírám, že někomu earwormy hoví.)
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    MEJLA77: me pripadaj mnohem efektivnejsi 2 druhy manter. jednak mantry prevzany z buddhismu a dalsich podobnejch uceni a druhak oblibeny pisnicky, ktery si clovek musi zpivat celej den od rana kdyz je uslysi (earworms). O proti "i tento den přejde" maj par vyhod:

    - jsou navrzeny tak, aby bylo snazsi je monotone opakovat
    - jsou navrzeny tak, aby zklidnovaly mysl (zadny nepŘŘŘíjemný zvuky)
    - jsou navrzeny tak, aby se pri nich dobre a klidne dejchalo (pokud je clovek opakuje/zpiva nahlas)
    - oblibeny pisnicky jsou navic prijemny uz ze svyho principu (jinak by nebyly oblibeny)
    - opakovanim navykovy pisnicky clovek krasne uspokoji jednu vyznamnou kompulzivne-obsesivni potrebu, coz ho zklidni :-)
    BUBBLE
    BUBBLE --- ---
    Ozval se vám už někomu ten doktor Goetz?
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    UNREALONE: tak nějak jsem to myslel.)
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    MEJLA77: mě obvykle stačí vědomí, že se to časem přežene...trpělivosti mám dost :-)
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    vivat brmlab! :)

    ad špatné nálady - je dobré se naučit nějakou mantru, která vám pomůže to období překonat - mně docela funguje: i tento den přejde... je dobré si i v totální bezvýchodnosti uvědomovat dočasnost všeho, tedy i toho nepříjemného, držím vám palce.)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam