• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    UNREALONEAD(H)D - porucha pozornosti s hyperaktivitou i bez
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    VYHULENY_UFO: Hele podle mě je dobře, že děti nekouří, nechlastají a nefetují.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    CYBERWOLF: ufo bych byl stejne. snad vis, co ta zkratka znamena: Unidentified Fucking Object
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    VYHULENY_UFO: to ovšem znamená, že kdybys byl školák dneska, byl bys NEVYHULENY_UFO. Hmm, bylo by to špatně?
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    CYBERWOLF: ty vole, ses si vedom toho, ze diky mobilum se decka neuci navazovat vztahy v normalni offline realite, ve ktery zijeme? mobily detem do ruky nepatri... drobne zapojeni do domacich praci neni na skodu, a kdyz tatinek provozuje uhelny dul, tak proc by nemohl synka brat do prace, zejo.. je normalni, ze tatinci berou deti do zamestnani, kdyz nema kdo hlidat nebo rodice nemaji ucet na nyxu a nemuzou si dovolit zaplatit hlidani.

    Školáci přestávají pít alkohol, kouřit či užívat lehké drogy - ceskapozice.lidovky.cz
    http://ceskapozice.lidovky.cz/...lkohol-kourit-ci-uzivat-lehke-drogy.A191010_154950_pozice-tema_lube
    Posedávat na lavičce v parku či se poflakovat po okolí. V ruce cigaretu, joint, případně lahev s levným alkoholem. Ještě před deseti lety bylo takzvané zevlování běžnou součástí života dospívajících. Doba se ale mění. Jak potvrzují aktuální data, školáci přestávají pít alkohol, kouřit či užívat lehké drogy.
    ...
    Ačkoliv další studie HBSC z roku 2018 ještě není kompletně publikovaná, LN znají podstatné části jejích závěrů. „I z aktuálních dat plyne, že trendy ve snižující se konzumaci alkoholu a marihuany pokračují,“ potvrdil Michal Kalman, hlavní řešitel studie. Naopak se prodlužuje doba, kterou mladí tráví na internetu. „Školáci zároveň zvládají multitasking, jsou na více zařízeních najednou, kdybychom to sečetli, nestačilo by nám 24 hodin,“ doplnil Kalman.
    ...
    Neřesti u tuzemských dětí stále víc „prohrávají“ s tím, kolik času stráví na počítačích či chytrých telefonech, jež hojně využívají k brouzdání na sociálních sítích.
    ...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    VYHULENY_UFO: nj, to ještě děti místo čučení do mobilu radši fáraly
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    KOLLUCHA: ja kdyz chodil do skoly, tak dyslexie a jiny poruchy neexistovaly. bud byl jedinec vzdelatelny a nebo nebyl. pokud byl, tak se vzdelal tolik, kolik zvladl, traktoristi nebo zednici fakt nemusi resit kubicky rovnice a predcitat z vergilia.
    SARGO
    SARGO --- ---
    KOLLUCHA: Vtipné je, že naše máma je hrozně přesvědčená, že bratr je hyperaktivní kvůli porodu (kleštěma mu poněkud zplacatili hlavu - vlastně se dost čekalo, že bude postižený, nakonec nadpůměrně inteligentní, fyzicky naprosto v pořádku - jen prostě lehká mozková dysfunkce, jak se tomu říkalo :-)), ale že dcéra je to schytala v bledě modrém, tomu nevěří dodnes. Patrně proto, že žákovskou mi nedodepisovali jak byl rok dlouhý a na otázky "co bylo ve škole" jsem odpovídala "nic". Si to někdo umí zařídit! :-D

    Fakt se ještě někdo necháte vyprovokovat od Ufa na podobné hlášky? :-D
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    VYHULENY_UFO: v učitelské rodině je celkem fuk, jestli je problém učitel nebo rodič, ne? :)
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    VYHULENY_UFO: Hele ok, já taky nemám ráda lidi, ale ADHD je nemoc a ten člověk by ho měl, i kdyby jeho rodiče byli andělé. Stejně tak dyslexii a další poruchy učení.
    SARGO
    SARGO --- ---
    KOLLUCHA: Notebook ne-e. Ať tam programy a nastavení omezíš sebevíc, pořád je spousta věcí, co se na něm dá dělat. Odvádí to pozornost a rozptyluje, je to další věc náročná na sebeovládání. Spolužáci trpí, protože cokoli má obrazovku, je chtěné. Navíc způsob zacházení průměrného žáka druhého stupně k aktovce není kompatibilní s elektronikou :-D O tom, kdo si zrovna rozbil mobil, slyším prakticky denně, a to nejsou tak náchylné...

    Šikovný psychiatr asi musí být terno. Na blint ale už se mi nikam nechce a dosavadní zkušenosti jsou spíš bídné. Třeba to nebylo špatné... ale taky to nebylo k ničemu.
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    VYHULENY_UFO: jasně a proto má jedno moje dítě vyznamenání a je bezproblémové a o druhém se tu radím:)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    VALENTINA: ja nevim, nase souska ucitelka pres cestinu nas taky mela rada, ale co se tyce diktatu byla spravedliva ke vsem stejne. jedna chyba, znamka dolu.

    KOLLUCHA: netusim, ja sem z ucitelsky rodiny a vim, ze nejvetsi problem byvaji hlavne rodicove.
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    díky všem za tuto debatu. Kdybyste měli konkrétní nápad, kam s ním zajít v Praze, tak klidně do pošty, jinak budu hledat sama.
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    VYHULENY_UFO: Hé? No asi to bylo bez problémů neasi.
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    VALENTINA: Tak ale to je právě ono, to dokazuje, že učitelé nechápou, o co jde. Já bych trvala na tom, že se dovzdělají ohledně poruch učení. Kluk za to nemůže a je její práce, aby s tebou vymyslela něco funkčního. Ne "maminko domluvte mu".

    SARGO: Jasně, vždycky jsou to chlapečci. Proto jsem dostala diagnozu až ve 40... :-))
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    VYHULENY_UFO: ADHD tu vždycky bylo, jen se to jinak jmenovalo. už můj manžel měl svého času osvícenou učitelku, která mu dávala na diktát víc času a dávala mu často místo toho doplňovačky.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    not this shit again...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    VYHULENY_UFO: že je něco problém neznamená že to nejde. Jenom že je to problém.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    KOLLUCHA: Škola je pro lidi s ADHD vážný problém

    ty jo, tak to nevim, jak dokazali udelat skoly lidi pred tim, nez se ve spolecnosti adhd znicehonic objevilo.
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    VALENTINA: Zaprvé psycholog a terapie. Existují lidi, kteří jsou placení za to, že budou se synem pracovat a pomůžou mu líp sebe sama poznat a zvládat. Mohou ho naučit různé dovednosti a dát mu psychologické nástroje, které mu budou sloužit celý život. Zadruhé léky. Já jsem si dala léky poprvé ve čtyřiceti, ale pomohlo mi to šíleně strašně neuvěřitelně moc. Chce to akorát šikovného psychiatra, který nedá pokoj, dokud ve spolupráci s vámi nenajde ideální lék a ideální dávkování. V praxi se nejlíp osvědčila kombinace obého.

    Další věc je to, že je nutné klukovi říct, že to není jeho vina. Je super, že ho nemlátíš. Ale lidi s ADHD prostě potřebují slyšet pochvalu víc než jiní, protože je pro ně všechno mnohem těžší a navíc pochvala způsobí vylučování dopaminu, kterého máme my s ADHD nedostatek :-) On je prostě takový a bude fajn, když bude vědět, že ho máte rádi takového, jaký je.

    A nakonec, hodila bych řeč s učitelkou. Nevím, jak je to tady, ale na Západě je celkem běžné, že podobné věci berou ve škole v potaz. Mnohdy pomůže jen malé přizpůsobení. Některé děti mají dovoleno se kdykoli při vyučování zvednout, jiným pomáhá psaní testů v klidu v kabinetu. Cokoli, co vás mohlo napadnout. Jestli má problémy se psaním a čtením, možná by pomohlo testování ústně namísto písemně.

    Škola je pro lidi s ADHD vážný problém a je to samozřejmě na úkor celého života. Tak je super, že máš o to starost*

    MORKANT: Říkám si, zda by nepomohlo mít při vyučování tablet nebo notebook a psát si poznámky elektronicky. Jinak ta kopírka je samozřejmě #1 nápad :-)

    VALENTINA: Hehe jako kdybys mluvila o mně. Zvlášť s tím splachováním jsem měla jeden čas problém :-))) Ale musím říct, že na tyhle problémy mi obrovsky pomohla ta Strattera.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam