• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    UNREALONEAD(H)D - porucha pozornosti s hyperaktivitou i bez
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    TRISSIE: třídní schůzky jsou velmi rafinovaný způsob mučení. Nejvtipnější je, že i těch pedagogů.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    VYHULENY_UFO: to se nedivim, když píšeš knížku na internetu.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    CYBERWOLF: ja sem si treba tedka posledni 4 roky plnil starej sen, kdy me zajimalo, jak dlouho trva napsat knizku. docela mi tech skoro tisic stranek dalo docela zabrat.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    VALENTINA, ZUZKAOU: "domluvte mu, ať nevyrušuje/dává pozor" jsem slýchala od učitelky v přípravce (ano, v PŘÍPRAVNÉM ROČNÍKU určeném pro děti s odkladem, tedy logicky pro děti nemající požadovaný soubor schopností a dovedností k nástupu do první třídy) prakticky denně (osobně nebo ve formě stížností v notýsku). Prý to zdržovalo výuku.

    ke konci, kdy už jsem pochopila, že se to prostě nezlepší a že nezbývá než to do konce školního roku doklepat, jsem už radši i zazdila třídní schůzky, abych na ni nezačala řvát, že co si jako myslela, když brala třídnictví ve třídě, kde 1/5 až 1/3 dětí má ADHD a jestli kdyby to dítě bylo třeba nedoslýchavý, tak by po mně taky chtěla, ať mu domluví, aby líp poslouchalo, a jestli by třeba nebylo jednodušší se řídit nějakými základními pravidly pro práci s tímhle typem dětí, když už má ve třídě čtyři.

    ale zas současnou synovu třídní, která je prostě normální (no, dobře, víc než normální, je fakt dobrá a syna dokáže namotivovat k téměř bezproblémové (spolu)práci) miluju, jak se říká, celým svým srdcem, celou svou duší, a celou svou myslí :-)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    VYHULENY_UFO: podle mě je hranice kde se z psaní stává umění poněkud výš, ale ok.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    VALENTINA: já tady na toto zareaguju, oba moji kluci jsou trochu po mně, každej jinak, ale obou se syndromy víceméně tykaji. Občas, když dávám nějakej úkol, tak chci, aby mi hned zopakovali, co mají dělat. Starší prvňáček tu rekapitulaci zvládá v pohodě, mladší pro změnu nechce odpovídat. Tuhle jsem to z něj vymámil a bylo vidět, že ví o čem mluvím, jen to zapira. Ale jinak mají hlavy v pejru jak popisujete všechny. Bude to boj.
    Stále můžeš zkusit MyQ, ty omega-3 kyseliny pry celkem fachci.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    CYBERWOLF: ja treba trpim grafomanii, takze si vedu blogysek a tam pisu vselijaky hovadiny. a kdyz pisu pro blogysek, tvorim a tudiz nesedim nad nyxem.
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    VYHULENY_UFO: Hlavně ti připomínám, že pokud ti to přijde jako žvanění a ztrácení času, tak můžeš klidně odejít a přenechat to lidem, kterým to tak nepřijde.

    (Btw všichni: Vím, že se to tak říká, že online svět a offline svět jsou dva odlišné světy. Ale ve skutečnosti je to jenom jeden. Bacha na to.)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    VYHULENY_UFO: jen pro pořádek, jak se programuje nebo umělecky tvoří na internetu?
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    VYHULENY_UFO: Já ti tvoje hodnoty neberu, tak mi laskavě nech ty moje.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    KOLLUCHA: konstruktivni traveni na internetu si predstavuju spis jako venovani se umelecky tvorbe, programovani nebo treba psani dokumentaci. rozhodne ne zvaneni na xchatech, fakebookach ci nyxech. muj konstruktivni svet je v offline realite, zvanici server je pro zabavu.
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    VYHULENY_UFO: Tak jak to teda je? Buď přestávají kouřit a chlastat po prvním zeblití nebo kvůli obrazovkám. Obojí najednou nejde. A já nevím, jak ty, ale já tady svůj čas nezabíjím, ale konstruktivně trávím svůj čas.

    Jestli máš pocit, že tady zabíjíš čas, zkus dělat něco jiného, všeobecně prospěšného.

    VALENTINA: Já si nemyslím, že pohlaví učitele v tom hraje nějakou roli ;-)) Ale ta s tím léčitelem byla teda slušná kráva.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    VYHULENY_UFO: to seš jak alkoholik za barem - dělej elektrické sítě a máš klid :)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    CYBERWOLF: dalo by se tak rici, muj problem je, ze sem k internetu pripojenej uz ctvrt stoleti a masivni zavislost, kdy sem prvni roky nemohl bez internetu byt, mam za sebou. ted me uz jen site zivi.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    CYBERWOLF: jak kde. Někde ano, jinde ne. Primárně většinou záleží na řediteli, jestli ví jakou chce školu - pak si na to časem dá dohromady tým, co mu to zajistí.

    Ale spousta škol a ředitelů obého pohlaví jede prostě na setrvačnost, když to bylo dobrý pro nás, je to dobrý i pro spratky dnešní doby.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Jak to tak poslouchám, tak ty dnešní školy mají budovy v lepším stavu, ročník se nezahajuje vyškrtáváním nevhodných úloh s učebnic (třeba s pionýry a tak), židle mají všechny nohy a ve třídě je projektor který se používá místo meotaru na nějž se nesmí sáhnout, v šatnách jsou skříňky namísto společných klecí, ale jinak je to vlastně furt stejný.
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    ZUZKAOU: ano, první učitelka mu pravidelně psala do žk-nedává pozor, prosím domluvte mu. Té druhé už jsem rovnou řekla, ať mu to tam nepíše, že je to zbytečné, že já mu domluvit můžu, ale co dělá ve škole, to neovlivním. Jo, a ta první mi dávala kontakt na nějakého léčitele, že by nám mohl pomoct..
    Od žádné úči jsem neslyšela nic pozitivního, až ten učitel si všiml, že má syn občas bystré postřehy, když ho něco zajímá...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    MORKANT: jo, klíče si taky poutám, tím není co ztratit :)

    VYHULENY_UFO: tvl, to je jak kdyby mi řezník vyprávěl, že jak je nejlepší bejt vegan :)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    VALENTINA: to je super, že svoji neschopnost učitelky házejí na tebe. To mě vždycky fascinovalo, jak si asi učitelky představujou, že rodiče zajistí aby děti během doby, kdy jsou ve školy byly ukázněné, soustředěné a tak.



    On tvůj syn nepotřebuje vyléčit - ale potřebuje podpořit v hledání kompenzační mechanismů jak zvládnout to, že jeho mozek je jiný a svět je nastavený pro lidi s mozkem jako má většina. Tedy jak s tím žít, jak využívat poztiviní stránky a zvládat ty složitější.

    Jinak programy pro žáky občas i podpůrne setkávání pro rodiče (to fakt chceš, dost to uleví) tady


    http://www.dyscentrum.org/nabidka (mají skupinové programy, to se dost hodí)
    Karlínské centrum pro školáky
    https://centrumproskolaky.webnode.cz/
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    KOLLUCHA: vetsinu deti koureni ci chlast po prvnim zebliti prejde, s tema mobilama, fakebookama, instacema ci nyxema je to horsi... to vidis i tady, kolik dospelych lidi zabiji pres den cas.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam