• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    UNREALONEAD(H)D - porucha pozornosti s hyperaktivitou i bez
    Tenhle klub je určený diskusi o poruchách pozornosti, řešení problémů, výměnu zkušeností, atd.
    Laik nechť se zeptá a nejlépe si o tom něco přečte (online jsem toho našel dost, ale většinou anglicky), pokud sem zavítá odborník, budu moc rád za jakékoliv rady a připomínky.

    ADD resp. ADHD jsou zkratky pro anglické termíny Attention-Deficit Disorder resp. to samé s "Hyperactivity", dříve se pro toto používalo označení LMD (Lehká Mozková Dysfunkce).

    Pokud nevíte o co se jedná, ale zaujalo vás to, zkuste si něco málo přečíst...nechci sem opisovat ani základní popis, protože je toho docela dost, ale následujících pár odkazů by mohlo aspoň pro začátek pomoct:
    Příznaky (symptomy) [anglicky]
    Portál o AD(H)D na about.com [anglicky]
    Wikipedie [česky]
    Wikipedie [anglicky]


    http://www.nepozornidospeli.cz/

    Průběžně bych chtěl doplňovat odkazy a moudra na nástěnku, ale ne vždy mám čas (a jsem chaotik ;-) ) takže se hlaste o práva pokud se chcete realizovat :-)
    rozbalit záhlaví
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    VALENTINA, ZUZKAOU: "domluvte mu, ať nevyrušuje/dává pozor" jsem slýchala od učitelky v přípravce (ano, v PŘÍPRAVNÉM ROČNÍKU určeném pro děti s odkladem, tedy logicky pro děti nemající požadovaný soubor schopností a dovedností k nástupu do první třídy) prakticky denně (osobně nebo ve formě stížností v notýsku). Prý to zdržovalo výuku.

    ke konci, kdy už jsem pochopila, že se to prostě nezlepší a že nezbývá než to do konce školního roku doklepat, jsem už radši i zazdila třídní schůzky, abych na ni nezačala řvát, že co si jako myslela, když brala třídnictví ve třídě, kde 1/5 až 1/3 dětí má ADHD a jestli kdyby to dítě bylo třeba nedoslýchavý, tak by po mně taky chtěla, ať mu domluví, aby líp poslouchalo, a jestli by třeba nebylo jednodušší se řídit nějakými základními pravidly pro práci s tímhle typem dětí, když už má ve třídě čtyři.

    ale zas současnou synovu třídní, která je prostě normální (no, dobře, víc než normální, je fakt dobrá a syna dokáže namotivovat k téměř bezproblémové (spolu)práci) miluju, jak se říká, celým svým srdcem, celou svou duší, a celou svou myslí :-)
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    VYHULENY_UFO: Tak jak to teda je? Buď přestávají kouřit a chlastat po prvním zeblití nebo kvůli obrazovkám. Obojí najednou nejde. A já nevím, jak ty, ale já tady svůj čas nezabíjím, ale konstruktivně trávím svůj čas.

    Jestli máš pocit, že tady zabíjíš čas, zkus dělat něco jiného, všeobecně prospěšného.

    VALENTINA: Já si nemyslím, že pohlaví učitele v tom hraje nějakou roli ;-)) Ale ta s tím léčitelem byla teda slušná kráva.
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    ZUZKAOU: ano, první učitelka mu pravidelně psala do žk-nedává pozor, prosím domluvte mu. Té druhé už jsem rovnou řekla, ať mu to tam nepíše, že je to zbytečné, že já mu domluvit můžu, ale co dělá ve škole, to neovlivním. Jo, a ta první mi dávala kontakt na nějakého léčitele, že by nám mohl pomoct..
    Od žádné úči jsem neslyšela nic pozitivního, až ten učitel si všiml, že má syn občas bystré postřehy, když ho něco zajímá...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    MORKANT: jo, klíče si taky poutám, tím není co ztratit :)

    VYHULENY_UFO: tvl, to je jak kdyby mi řezník vyprávěl, že jak je nejlepší bejt vegan :)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    VALENTINA: to je super, že svoji neschopnost učitelky házejí na tebe. To mě vždycky fascinovalo, jak si asi učitelky představujou, že rodiče zajistí aby děti během doby, kdy jsou ve školy byly ukázněné, soustředěné a tak.



    On tvůj syn nepotřebuje vyléčit - ale potřebuje podpořit v hledání kompenzační mechanismů jak zvládnout to, že jeho mozek je jiný a svět je nastavený pro lidi s mozkem jako má většina. Tedy jak s tím žít, jak využívat poztiviní stránky a zvládat ty složitější.

    Jinak programy pro žáky občas i podpůrne setkávání pro rodiče (to fakt chceš, dost to uleví) tady


    http://www.dyscentrum.org/nabidka (mají skupinové programy, to se dost hodí)
    Karlínské centrum pro školáky
    https://centrumproskolaky.webnode.cz/
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    KOLLUCHA: vetsinu deti koureni ci chlast po prvnim zebliti prejde, s tema mobilama, fakebookama, instacema ci nyxema je to horsi... to vidis i tady, kolik dospelych lidi zabiji pres den cas.
    MORKANT
    MORKANT --- ---
    CYBERWOLF: Já se dostal do stavu, kdy chodím prakticky vždycky v kapsáčích a s batohem. Cokoliv mám mít sebou, je buď trvale v nich, nebo to tam dám okamžitě, jak si vzpomenu. A klíče ještě k tomu na řetězu :)))
    Cokoliv nesmím zapomenout, píšu si na papír, kter je už asi 10 let stále na stejném místě. Už se do něj většinou nezapomenu kouknout...

    VALENTINA: To jenom znamená, že učitel neví o co jde, nebo to nechce řešit. Někdo, kdo chápe co je ADHD, tohle neřekne. Taky jsem to slýchal celé dětství...
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    VYHULENY_UFO: Hele podle mě je dobře, že děti nekouří, nechlastají a nefetují.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    CYBERWOLF: ufo bych byl stejne. snad vis, co ta zkratka znamena: Unidentified Fucking Object
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    VYHULENY_UFO: to ovšem znamená, že kdybys byl školák dneska, byl bys NEVYHULENY_UFO. Hmm, bylo by to špatně?
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    CYBERWOLF: ty vole, ses si vedom toho, ze diky mobilum se decka neuci navazovat vztahy v normalni offline realite, ve ktery zijeme? mobily detem do ruky nepatri... drobne zapojeni do domacich praci neni na skodu, a kdyz tatinek provozuje uhelny dul, tak proc by nemohl synka brat do prace, zejo.. je normalni, ze tatinci berou deti do zamestnani, kdyz nema kdo hlidat nebo rodice nemaji ucet na nyxu a nemuzou si dovolit zaplatit hlidani.

    Školáci přestávají pít alkohol, kouřit či užívat lehké drogy - ceskapozice.lidovky.cz
    http://ceskapozice.lidovky.cz/...lkohol-kourit-ci-uzivat-lehke-drogy.A191010_154950_pozice-tema_lube
    Posedávat na lavičce v parku či se poflakovat po okolí. V ruce cigaretu, joint, případně lahev s levným alkoholem. Ještě před deseti lety bylo takzvané zevlování běžnou součástí života dospívajících. Doba se ale mění. Jak potvrzují aktuální data, školáci přestávají pít alkohol, kouřit či užívat lehké drogy.
    ...
    Ačkoliv další studie HBSC z roku 2018 ještě není kompletně publikovaná, LN znají podstatné části jejích závěrů. „I z aktuálních dat plyne, že trendy ve snižující se konzumaci alkoholu a marihuany pokračují,“ potvrdil Michal Kalman, hlavní řešitel studie. Naopak se prodlužuje doba, kterou mladí tráví na internetu. „Školáci zároveň zvládají multitasking, jsou na více zařízeních najednou, kdybychom to sečetli, nestačilo by nám 24 hodin,“ doplnil Kalman.
    ...
    Neřesti u tuzemských dětí stále víc „prohrávají“ s tím, kolik času stráví na počítačích či chytrých telefonech, jež hojně využívají k brouzdání na sociálních sítích.
    ...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    VYHULENY_UFO: nj, to ještě děti místo čučení do mobilu radši fáraly
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    KOLLUCHA: ja kdyz chodil do skoly, tak dyslexie a jiny poruchy neexistovaly. bud byl jedinec vzdelatelny a nebo nebyl. pokud byl, tak se vzdelal tolik, kolik zvladl, traktoristi nebo zednici fakt nemusi resit kubicky rovnice a predcitat z vergilia.
    SARGO
    SARGO --- ---
    KOLLUCHA: Vtipné je, že naše máma je hrozně přesvědčená, že bratr je hyperaktivní kvůli porodu (kleštěma mu poněkud zplacatili hlavu - vlastně se dost čekalo, že bude postižený, nakonec nadpůměrně inteligentní, fyzicky naprosto v pořádku - jen prostě lehká mozková dysfunkce, jak se tomu říkalo :-)), ale že dcéra je to schytala v bledě modrém, tomu nevěří dodnes. Patrně proto, že žákovskou mi nedodepisovali jak byl rok dlouhý a na otázky "co bylo ve škole" jsem odpovídala "nic". Si to někdo umí zařídit! :-D

    Fakt se ještě někdo necháte vyprovokovat od Ufa na podobné hlášky? :-D
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    VYHULENY_UFO: v učitelské rodině je celkem fuk, jestli je problém učitel nebo rodič, ne? :)
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    VYHULENY_UFO: Hele ok, já taky nemám ráda lidi, ale ADHD je nemoc a ten člověk by ho měl, i kdyby jeho rodiče byli andělé. Stejně tak dyslexii a další poruchy učení.
    SARGO
    SARGO --- ---
    KOLLUCHA: Notebook ne-e. Ať tam programy a nastavení omezíš sebevíc, pořád je spousta věcí, co se na něm dá dělat. Odvádí to pozornost a rozptyluje, je to další věc náročná na sebeovládání. Spolužáci trpí, protože cokoli má obrazovku, je chtěné. Navíc způsob zacházení průměrného žáka druhého stupně k aktovce není kompatibilní s elektronikou :-D O tom, kdo si zrovna rozbil mobil, slyším prakticky denně, a to nejsou tak náchylné...

    Šikovný psychiatr asi musí být terno. Na blint ale už se mi nikam nechce a dosavadní zkušenosti jsou spíš bídné. Třeba to nebylo špatné... ale taky to nebylo k ničemu.
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    VYHULENY_UFO: jasně a proto má jedno moje dítě vyznamenání a je bezproblémové a o druhém se tu radím:)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    VALENTINA: ja nevim, nase souska ucitelka pres cestinu nas taky mela rada, ale co se tyce diktatu byla spravedliva ke vsem stejne. jedna chyba, znamka dolu.

    KOLLUCHA: netusim, ja sem z ucitelsky rodiny a vim, ze nejvetsi problem byvaji hlavne rodicove.
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    díky všem za tuto debatu. Kdybyste měli konkrétní nápad, kam s ním zajít v Praze, tak klidně do pošty, jinak budu hledat sama.
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    VYHULENY_UFO: Hé? No asi to bylo bez problémů neasi.
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    VALENTINA: Tak ale to je právě ono, to dokazuje, že učitelé nechápou, o co jde. Já bych trvala na tom, že se dovzdělají ohledně poruch učení. Kluk za to nemůže a je její práce, aby s tebou vymyslela něco funkčního. Ne "maminko domluvte mu".

    SARGO: Jasně, vždycky jsou to chlapečci. Proto jsem dostala diagnozu až ve 40... :-))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam