• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    UNREALONEAD(H)D - porucha pozornosti s hyperaktivitou i bez
    Tenhle klub je určený diskusi o poruchách pozornosti, řešení problémů, výměnu zkušeností, atd.
    Laik nechť se zeptá a nejlépe si o tom něco přečte (online jsem toho našel dost, ale většinou anglicky), pokud sem zavítá odborník, budu moc rád za jakékoliv rady a připomínky.

    ADD resp. ADHD jsou zkratky pro anglické termíny Attention-Deficit Disorder resp. to samé s "Hyperactivity", dříve se pro toto používalo označení LMD (Lehká Mozková Dysfunkce).

    Pokud nevíte o co se jedná, ale zaujalo vás to, zkuste si něco málo přečíst...nechci sem opisovat ani základní popis, protože je toho docela dost, ale následujících pár odkazů by mohlo aspoň pro začátek pomoct:
    Příznaky (symptomy) [anglicky]
    Portál o AD(H)D na about.com [anglicky]
    Wikipedie [česky]
    Wikipedie [anglicky]


    http://www.nepozornidospeli.cz/

    Průběžně bych chtěl doplňovat odkazy a moudra na nástěnku, ale ne vždy mám čas (a jsem chaotik ;-) ) takže se hlaste o práva pokud se chcete realizovat :-)
    rozbalit záhlaví
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    AXTHEB: inu přeformuloval bych to. v zásadních bodech mám naprostou pravdu, sdiagnózami lepší šetřit, s léky též a těm má předcházet terapie a neb je má minimálně doprovázeet. thats all, folks.

    ten skupinovej hysterickej záchvat jste si už vytvořili sami.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    PALEONTOLOG: Problém je, že sice nejsi úplně mimo, ale podáváš to tak, že by tě člověk hodil z útesu.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    VON_GILOTINE: tys upad ne, ale jako vážně. a velké výšky a přímo na budku.

    Psychoterapeutické přístupy
    Při psychoterapeutické léčbě školních dětí s ADHD stojí v popředí metody behaviorální terapie. Do terapie je zapojeno školní i sociální prostředí. Školení pro rodiče a další blízké osoby a další speciální vzdělávání pedagogických pracovníků posilují porozumění ADHD a pomáhají společně lépe zvládat každodenní život.

    Psychoedukace podporuje porozumění této poruše. K lepšímu zvládání situace napomáhá cvičení, jejichž cílem je zlepšit koncentraci, dále sebeřízení a sociální kompetence, herní terapie krok za krokem. Možná je také skupinová terapie, při které spolu mohou děti a dospívající interagovat a učit se jeden od druhého. Jedním z důležitých bodů je ADHD ovládat a nenechat se jí přemoci.

    Uvážlivé nasazení léků
    Od šesti let je možná medikamentózní léčba různými účinnými látkami. Na jednu stranu jsou k dispozici stimulanty (účinná látka methylfenidát nebo amfetamin), na druhou stranu takzvané blokátory nové tvorby noradrenalinu (účinná látka atomoxetin). Obě skupiny léků zasahují do metabolismu neurotransmiterů a umožňují jejich lepší regulaci. V průběhu medikamentózní léčby jsou nezbytné pravidelné kontroly u lékaře. Nasazení léků by mělo být uvážlivé a pouze tehdy, je-li to nezbytně nutné.


    ADHD u dětí: léčba | NZIP
    https://www.nzip.cz/clanek/676-adhd-u-deti-lecba
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    Terapie jsou vzorce jednani a jejich naprava, adhd nejsou vzorce jednani, adhd predchazi jednani.
    Vubec nerozumim tve misi kterou tady pachas.
    Nechces jit kopat do deprese do lidi at se zkusej vic usmivat?
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    PALEONTOLOG: Nech mě laskavě na pokoji.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    kollucho a když tak hezky plusíčkuješ, jestli pak se pokusila krom prášků a diagnozuy a kogitivně behaviorální terapii ? :)
    KOIRA
    KOIRA --- ---
    PAKOBYLKA_: přiznám se, že mě trochu drazdi ten podtitul, řekneš trochu víc v čem té to oslovilo?
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ECLECTICA: k těm lékům - to ti tak jen připadá. význam nezpochybňuju a vím, že pro spoustu lidí je to jediná volba. ale je dobrý to podpořit terapií, na což by tady dost lidí zapomnělo.
    ono je to vlastně součástí doporučení každýho psychiatra - účastnit se adekvátní terapie, nehledě na konkrétní problém. možnosti jsem nezkoumal. koukám v praze nic a v brně 2 ( http://www.cskbt.cz/adresar-terapeutu.php ).
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    PALEONTOLOG:
    PALEONTOLOG:
    Na různé druhy terapie jsem chodila úhrnem cca 6-7 let a absolvovala jsem šestitýdenní program ve stacionáři.

    Připadá mi, že léky považuješ za určitý způsob podvádění, díky kterému má člověk bez námahy to, o co ostatní musí usilovat. Což je pitomost. Léky jenom umožní, aby veškeré snažení nepřišlo vniveč a přineslo taky nějaké výsledky.

    Co se týká toho odkazu, který jsi sem dal, tak jeho ultimátním cílem je prodávat, informační hodnota je podružná. (Mimochodem, účinnost biofeedbacku dosud není uspokojivě prokázaná.) Realita je taková, že terapie cílená na práci s ADHD a terapeuti specializující se na práci s lidmi s touhle poruchou, de facto není dostupná. Konkrétního odborníka mi např. nebyli schopní poradit ani v INEPu.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    a za další, kolik v vás se pokoušelo o kompenzaci terapii před nasazením medikace ?
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    Jen tak mezi reci, kolik z vas s leky vyuziva navic nejakou formu terapie?

    10 metod v terapii ADHD – 1. část | Mentem.cz
    https://www.mentem.cz/blog/10-metod-proti-adhd-1/
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    ECLECTICA: dekuju, zes to rekla za ostatni
    PAKOBYLKA_
    PAKOBYLKA_ --- ---
    MAJKA: Ale kdyz nad tim premyslim, hodne mi to pomohlo ohledne otazky seberegulace (mimo jine). Ale byla a je to ma velka bolest prave kvuli synovi a moji nevypocitatelnosti. Konecne snad vim, jak na to.
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    PAKOBYLKA_: Jasný, v poho, chápu :) No já se ke knížce asi dostanu s prckem kdo ví kdy, leda si najít audioverzi. Ale omrknu ji, dík za tip
    PAKOBYLKA_
    PAKOBYLKA_ --- ---
    MAJKA: No nevim, mam asi 4 A4 poznamek a neco je dost osobni. Vsak si to precti.
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    PAKOBYLKA_: Klidně všechny! :)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ECLECTICA: to je takové typické hyperaktivně emocionální, nedočtené, zkratkovité. víš jistě, že ti medikace zabírá správně ? :)
    za prvé nevím o tom houby - vím o tom svoje, a za druhé si myslím, že snaha o kompenzaci by tam prostě měla být vždy. spoléhat se na medikaci je jalové, jakkoliv je účinná. u všech psychických poruch by měla být součást medikace taky odpovídající terapie, neboli snaha o kompenzaci deficitu.
    popisuju naprosto konkrétní případy, kdy rodič děcku přivodil diagnózu, protože to prošlo u 6 lékaře.
    nerazím tady nějakou biocestu, alternativní metody nebo šarlatánství. jsem prostě přesvědčenej, že někde má být hranice diagnózy a každej pšouk by se řešit neměl a měl by se člověk snažit to kompenzovat.
    PAKOBYLKA_
    PAKOBYLKA_ --- ---
    MAJKA: Jako jednu vec? To nevim. Cetla jsem to postupne, delala poznamky a prubezne si to v sobe rovnala. Zatim porad “dojizdi”.
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    PAKOBYLKA_: A co se ti na tom líbilo? Co sis z toho vzala konkrétního, jestli něco? Díky :)
    PAKOBYLKA_
    PAKOBYLKA_ --- ---
    Nic lepsiho ohledne adhd jsem tatim necetla. (A cetla jsem toho hodne.) Pardon, jestli je to velky, nevyznam se v tom.

    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    PALEONTOLOG: tak já jsem například do těch 40, kdy jsem dostala diagnózu ADHD a správnou medikaci, byla v porovnání s dneškem naprostý loser na hranici schopnosti fungovat a uzlíček nervů zmítaný úzkostmi, depresemi, OCD, záchvaty paniky atd.

    Je pěkný , že máš potřebu se vyjadřovat, ale víš o tom, čím si prochází dospělí s ADHD, naprostý houby.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam