ROXTYDY_A_BIBOB: Ahoj) Sama deti nemam, ale uz tretim rokem s nima dost intenzivne pracuju a proslo mi pod rukama hodne trid z ruznych skol. Na zaklade pozorovani, kdy jsem se na to fakt zamerila jelikoz sama budu u svych sklebaku jednou dost resit, kdo a jak je bude vzdelavat, musim s politovanim rict, ze deti ze Scio skoly mi prisly neco vic "pozadu" z beznym ucivem. Ctvrtakum daval pekne zabrat treba pravopis, kdy mi nebylo par z nich schopni napsat jedinou vetu gramaticky spravne. Nekteri z nich ani neumeli skladat slova - rozdelovat je spravne na slabiky a to mi prislo fakt divny. A to jsem po nich nezadala zadny dlouhy ani slozity text.. V krouzku jsem zase videla, ze deti z alternativnejsich skol maji vetsi problem udrzet pozornost u jedne cinnosti a vic skacou od ukolu k ukolu kdyz je ten prvni prestane bavit. A casto nerespektovali ani to, ze treba ostatni potrebuji klid a nechteji se tolik bavit. No jsem z toho dost na rozpacich a ackoliv se mi tyhle skoly vzdy zdaly jako vhodnejsi, zacinam o tom lehce pochybovat. Kazdopadne urcite to zacina na tom, kdo konkretne deti uci a jak to zrovna vase skola cele pojima. Tohle bude hodne individualni a urcite to neznamena, ze vsechny deti z Scio nebo Montessori skol jsou na tom takhle) Na druhou stranu jsem tam videla, jak jsou si deti zvykle navzajem pomahat a resit konflikty i bez zasahu vedouciho nebo pedagoga, to me potesilo moc)