• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    UNREALONEAD(H)D - porucha pozornosti s hyperaktivitou i bez
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: O tom učiteli a kolektivu je to hrozně moc. Za mě Scio škola spíš ne, ale nějaká vstřícná, klidně soukromá s menším kolektivem ano.
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    SPIKE411: se samostatností problém nemám, to je v pohodě. tohle asi řešit nepotřebuju, spíš mě trápí ta škola / velký kolektiv / neschopnost plnit úkoly ve stejném tempu/stylu, jako ostatní děcka... popravdě, já to vůbec nechápu, mám ještě druhé dítě, mladší (školka) a to je úplně v pohodě.. kdybych nezažil, tak nevěřím, že je ten rozdíl takový (mezi "normošem" a ADHD)
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    (A určitě tam má i nějaké ty ADHD případy.)
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB:
    Bez "úplatku" ale prakticky nejde dělat nic, co ho nebaví - má problém se ráno obléct a vyčistit zuby (většinou skejsne někde v rohu s legem nebo komixem)..

    Jaké si to uděláte, takové to máte.
    Úplně běžně jsou ta děcka ve školce naprosto samostatná, dokážou se obléct, zavázat si tkaničky, nanadat si jídlo. Jakmile se ve dveřích objeví rodiče, tak jsou z nich najednou malá nesamostatná miminka.
    Proč asi.
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    SPIKE411: nevím, zda reaguješ na můj dotaz a reakci ID DR_NIKITA, ale můj syn je právě ten "psychicky nevyrovnaný" (agresivní naštěstí ne). Proto řeším velikost kolektivu, která je ve SCIO škole poloviční a může mu učitel věnovat více péče... Bez "úplatku" ale prakticky nejde dělat nic, co ho nebaví - má problém se ráno obléct a vyčistit zuby (většinou skejsne někde v rohu s legem nebo komixem)..
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Přítelkyně jede Montessori ve školce a většina jejích dětí při přestupu na základku byla hodně napřed ve čtení, psaní, samozřejmě angličtině (protože čistě anglická školka), v podstatě o dobrý rok, nějaké děcko myslím i přeskakovalo první ročník, běžně s nimi dělá věci, co se na našich ZŠ dělají někdy v druhé třetí třídě (typu zeměpis, přírodopis), ale je to individuální podle každého dítěte.
    Hodně pracuje s jejich vnitřní motivací a pěstuje u nich samostatnost, naprosto neuznává jakékoli metody odměn/úplatků a už vůbec citové vydírání typu co by na to řekla maminka apod. Mluví s nimi jako s dospělými. Co po nich chce, sama dělá, tzn. žádný křik, přezouvá se s nimi apod., prostě modeluje požadované chování. Pracují jak v celé skupině, tak v menších skupinkách, tak individuálně.
    Vůbec si nedovedu přestavit, že by tyhle děti někoho vyrušovaly a nerespektovaly jeho potřeby, určitě ne ve větší míře než produkty běžného českého školství.

    Ale zároveň od ní vím, že ostatní (i certifikované) učitelky v některých těchle "Montessori" školkách dělají přesně to, co ona nesnáší. Hulákají, uplácejí, nezacházejí s nimi jako s rovnými, jedou s nimi pracovní listy a pak se diví, že jejich děti jsou rozjívené, nezvladatelné, nesamostatné.

    Typicky ale i tak má každý rok ve třídě nějakého psychicky hodně nevyrovnané a agresivní dítě (typicky chlapečka), na které je sama krátká, v podstatě by mu musela věnovat 100 % pozornosti, což je nefér k ostatním dětem/rodičům. To už je pak případ na odborníka a extra asistenta.
    MART1NKA
    MART1NKA --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: kamaratka ma high iq adhd brata a na zakladke ho dost sikanovali. rodicia sa potom rozhodli mu urobit iq testy, ktorymi splnil poziadavky na mensove gymnazium a dopadlo to skvelo. sikana prestala, kluk dokoncil uspesne vysoku skolu (znam ho od strednej, teraz ma 30) a je z neho vyspely dospely muz bez psychickych problemov. trochu mu zavidim pristup rodicov teda. mat to takto, tak by som mohla byt uplne niekde inde.
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    VYHULENY_UFO: :) jenze najit tu spravnou miru "obrany" - posledne typek, co mu nadaval odesel s krvavym nosem.. nicmene jsem rad, ze to je takto, nez naopak...
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: jestli je fyzicky zdatny, at se neboji branit a poradne skolni zmrdy sikanovat. to se taky musi v zivote naucit, ze kdyz neco bude chtit ziskat, musi rozdavat rany kolem.
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    Díky za odpovědi! Kdyby ještě někdo další měl tip/radu, tak uvítám;)

    DR_NIKITA: to je právě to, čeho se obávám, že to je moc málo náročné a že to naopak potenciál dětí zabije... tak teda nevím, co je správná volba:/

    VYHULENY_UFO: v 1. třídě to bylo fakt náročné a dost se obávám, že 2. bude podobná - prakticky na denní bázi hlášení od třídního, jaký to bylo peklo a co všechno dělal a nedělal.. jde teda také o kolektiv, který mu jeho pošahanost dává dost sežrat (naštěstí je fyzicky zdatný...)
    DR_NIKITA
    DR_NIKITA --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: Ahoj) Sama deti nemam, ale uz tretim rokem s nima dost intenzivne pracuju a proslo mi pod rukama hodne trid z ruznych skol. Na zaklade pozorovani, kdy jsem se na to fakt zamerila jelikoz sama budu u svych sklebaku jednou dost resit, kdo a jak je bude vzdelavat, musim s politovanim rict, ze deti ze Scio skoly mi prisly neco vic "pozadu" z beznym ucivem. Ctvrtakum daval pekne zabrat treba pravopis, kdy mi nebylo par z nich schopni napsat jedinou vetu gramaticky spravne. Nekteri z nich ani neumeli skladat slova - rozdelovat je spravne na slabiky a to mi prislo fakt divny. A to jsem po nich nezadala zadny dlouhy ani slozity text.. V krouzku jsem zase videla, ze deti z alternativnejsich skol maji vetsi problem udrzet pozornost u jedne cinnosti a vic skacou od ukolu k ukolu kdyz je ten prvni prestane bavit. A casto nerespektovali ani to, ze treba ostatni potrebuji klid a nechteji se tolik bavit. No jsem z toho dost na rozpacich a ackoliv se mi tyhle skoly vzdy zdaly jako vhodnejsi, zacinam o tom lehce pochybovat. Kazdopadne urcite to zacina na tom, kdo konkretne deti uci a jak to zrovna vase skola cele pojima. Tohle bude hodne individualni a urcite to neznamena, ze vsechny deti z Scio nebo Montessori skol jsou na tom takhle) Na druhou stranu jsem tam videla, jak jsou si deti zvykle navzajem pomahat a resit konflikty i bez zasahu vedouciho nebo pedagoga, to me potesilo moc)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: ja mam adhd jenom samodiagnozou a muzu te ubezpecit, ze dlouhodobym vyzkymem na byvalych spoluzacich a kolezich z prace jednoznacne rikam, ze skola pro nas byla rozhodne narocna. tam malokdo chodi rad, malokoho to tam bavilo a to jsme byli kolektiv od 25-30 deti. nicmene lekce to zivota to je skvela, priprava na setkani s vetsim kolektivem(treba tim pracovnim) nez je jenom uzka rodina to byla nejlepsi. dulezity to je nevzdat a nepodlehnout reklame, ze jinde budelip. nebude, cesta k budelip je dlazdena i neprijmnymi vecmi, ktere nikoho nebavi (jako treba skola), proste vydrz, to se zlomi a mladej taky jednou bude mit svuj ucet na elitnim nyxu.
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    Zdravím, rád bych znal váš názor - mám syna, nyní chodí do 2. třídy státní školy. Má ADHD (čekáme na druhé sezení u psychologa, který dokončí diagnostiku, ale závěr je vcelku jasný..). Ve škole to je pro něj dost náročné (a tedy nejen ve škole a také nejen pro něj, ale pro všechny okolo). Zvažuji změnu školy za SCIO. tento typ školy jsem vždy odmítal, protože pro mě je standardní školství ideální varianta.. nicméně nyní vidím, jak někdo může být "jiný" a neschopný "normálně" pracovat, tak uvažuji, že bych tomu další šanci. Máte někdo zkušenost, že SCIO přístup je pro podobná děcka dobrá volba (SCIO jen proto, že je to blízko bydliště - jinou soukromá blízko není). Hlavním přínosem je podle mě jen 13 žáků ve třídě... Díky!
    PAN_UZIVATEL
    PAN_UZIVATEL --- ---
    Ahoj, zacal jsem znovu uzivat Stratteru, drive u toho byl tak tyden, jelikoz VU byly silne, ze to neslo. Nyni ji mam tak 2 tydny, VU mam take, i kdyz jine, dlouhodobe jsou neakceptovatelne, ale zatim mi nevadi. Plus by se daly jakoby davkovat, kdybych 2 dny ji neuzival, tak 3. den je bez nich, ale takto take uplne nejde zit.

    Nicmene jake mate zkusenosti? Vnimali jste, ze pozornost byla lepsi? Ja to resim zejm. kvuli cteni a to moc zmenu nevnimam.
    ELLIE
    ELLIE --- ---
    QUANTI: I mean that's the point, no? ;)
    Mě trochu srala ta hromada dotazníků s odpověďmi "přesně sedí - trochu sedí - neutrální - spíš nesedí - vůbec nesedí", ale to mi dali vyplnit domů, na to jsem měla dva týdny, tak jsem mohla vždycky patnáct minut vyplňovat a pak si dát pauzu...
    MART1NKA
    MART1NKA --- ---
    TRAFO: Pokial ta nebavi vyplnat kvizy :D
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    TRAFO: Tolik jsem jich naštěstí neměla 😁
    TRAFO
    TRAFO --- ---
    QUANTI: Bude to dobrý. Není se čeho bát. :) Čím víc se toho dozvíš teď o to méně pak budeš mít starostí. :)
    Taky jsme byl na testech. Když jsem dostal 500 otázek, tak mi to nedalo a řekl jsem: "To fakt chcete po někom kdo má ADHD vyplnit tři papíry otázek?! To není vůbec ADHD friendly!"
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    MART1NKA: kurýr nenosí myši?
    MART1NKA
    MART1NKA --- ---
    S mojou poruchou by sa nosenie mysi premenilo v nezvladatelny vopruz.
    Kocici zradlo donesie pohodlne kurier.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam