• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    Zdar, ceka me brzy nakup 5D3 a vrta mi hlavou jedna otazka, na kterou nejsem schopnej nikde najit odpoved.

    Kdyz budu pouzivat zaroven SD i CF karty, je potreba aby Magic Lantern byl nahranej na SD nebo CF, nebo obou nebo je to jedno?

    Pokud je to jedno, tak ktera karta ma prednost? Muzu si vybrat, ze ktery karty budu bootovat a startovat ML?

    Use case: Bootovat na 5D3 ze SD a na vsech CF kartach mit ML pro 5D2 (sekundarni kamera) a na vsech SD zas ML pro 5D3. Tim padem budu moct vzit jakoukoliv CF kartu a pouzit ji v kterykoliv kamere. Mit vyhrazeny karty jen pro 5D3 mi prijde docela narocny.

    Dik
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    BLACKDRAGON: Pokud aj na video tak spis D610, pres hdmi dava nekomprimovany vystup, instantne umi delat videa z casozberu (parada, okamzite mas fullhd a nemusis to spajat v kompu) a vysoky dynamicky rozsah je naprostej ulet, to ti zadnej m4/3 nebo aps-c neda.

    Co se tyce skel, tak Mr.M. ma recht stim bajonetem a kloudne na to jde jenom nikon ALE ten ma zase nejvic objektivu na svete a hromadu starejch skel s perfektni kresbou, v kovu a s jemnym a dlouhym chodem ostreni. V CFS jsem uz nekolikrat videl v bazaru jak na vsechny mozny systemy vybiraj hlavne stary pevny svetelny Nikkory (24, 35, 50, 85, 135mm..) a pak Zeisse, ale ty jsou cenove na dvoj-troj nasobku.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    OT_: GH4 4k 8bit 4.2.0 prevedes na 1080p 10bit 4.4.4, pokud netocis film do kina nepotrebujes externi 4K rekorder
    Exclusive: here is the first app to resample Panasonic GH4 4K 8bit to 10bit 4:4:4 | EOSHD.com
    http://www.eoshd.com/content/12594/exclusive-first-app-resample-panasonic-gh4-4k-8bit-10bit-444
    OT_
    OT_ --- ---
    BLACKDRAGON: Jak říká MURHAAYA. Ještě je třeba si uvědomit že RAW video zabírá fakt spoustu místa. 4k taky bude na úložistě náročné. K tomu GH4: abys z něj dostal maximum, potřebuješ k němu ještě nějaký recorder, ale to už jsi asi vyčetl z recenzí. Ale i holé tělo bez všech těch serepetiček bude asi ultimátní.

    Mám to podobně jako Murhaaya - 5D MkII + Sony Nex 6 (pro případy když se mi nechce tahat ta kráva MkII se stativem, mikrofonem apod. a přesto chci relativně kvalitní video a foto)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    BLACKDRAGON: na focenie aj tocenie mam 5D2. Je to uz starsi stroj a je to poznat. Vysoky iso neni zdaleka tak cisty, ale na nejaky iso 2500/3200 je v pohode pouzitelny a kdyz odsumis neat videem tak pohoda. Na canon EOS pres redukce nandas spoustu skel (ja pouzivam svoje Olympus OM skla, ale nandas pentax K, M42, Nikon F) coz na nikon das jen nikon kvuli delsimu bajonetu. Co se foceni tyce je Canon vs. Nikon prast jako uhod a podle me ma smysl vybirat jen podle toho, jak ti to sedne do ruky. Ale na Canon je Magic lantern. Ten nikoni hack neznam a nevim na jaky je urovni, ale tusim ze neco taky kuti.

    Pokud nepotrebujes fullframe kvuli foceni, tak bych se klidne zamyslel nad necim s mensim cipem, protoze pro nataceni mas zase vetsi hloubku ostrosti nez na fullframu. Na m4/3 se nasadi pak cokoli, ale je problem se sirokymi ohnisky. Vsechny manualni skla na ff jsou potom moc dlouhy. Daji se pouzit nejaky C mount skla z 16mm kamer asi a nebo pak Samyang ma uz docela vyber skel na bezzrcadla.

    Asi zalezi co je pro tebe prioritni. Pro me je 5D2 super (ve vztahu k cene za kterou jsem ho mel a ze je to uz starsi stroj). 99 procent casu s nim fotim a na obcasne video v pohode dostacuje (plus jsem poridil ten EOS M kvuli videu).

    Sony A7 bezrcadlovka ma silenej jello efekt co jsem videl, ale zas ma husty iso a je to fullframe a nandas na to vsecko, protoze ma kratkou registracni vzdalenost. Ale treba u sirokacu pro leicu to dela bordel, protoze paprsky dopadaji na cip moc sikmo, ale zas na to nandas uplne vsecko, takze pohodova sada skel s jemnym a dlouhym chodem ostreni za hubicku. vsecko pevny svetelny od sirokyho po dlouhy.
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    Co som vylucil: Blackmagic Design Pocket aj 2,5K

    Nad cim rozmyslam: Sony A7, D600, 5mkII, GH4, GH3

    D600 – najlepsie na fotku, neraw video vyzera slusne
    GH4 – co som videl rozne testy (myslim na vimeu, nie cisla) tak vyzerali videa dost brutalne, takze asi naj na video
    u Sony A7 som nejak nenasiel, nataca do RAW video alebo nie? – inak video mi prislo velmi slusne :)
    5mkII – taky stred vsetkeho
    a GH3 mi zas pride dost lacna na to ake vie zazraky :)

    ale asi najviac
    D600, Sony A7, GH4

    co by ste brali vy na fotenie aj tocenie? Ak by ste chceli len jeden pristroj, pocitat aj v suvislosti s objektivmi a tak
    RED_KOMUSO
    RED_KOMUSO --- ---
    OT_: Zoom H4 na natáčení nebrat - nemůžeš individuálně nastavovat gain jednotlivejch kanálů, raději Tascam
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    really quick test of Gh4 slow mo
    https://www.youtube.com/watch?v=uRsn9GqTBHM
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    BMC má mít větší dynamickej rozsah, tj. lepší zachycení baravného prostoru.. ale znám to jen papírově.
    OT_
    OT_ --- ---
    BLACKDRAGON:
    -Blackmagic Pocket Camera má dost omezujících nedostatků, které si sám vyguglíš a nic s ní nevyfotíš. Nějaký Canon který umí natáčet RAW s Magic lantern firmwarem nebo Panasonic GH4 (klidně asi i GH3) by ti mohl vyhovovat. S Nikonem (ale i např. s Canonem který neumí Magic Lantern RAW video) budeš odkázaný na komprimované video, což může (ale taky nemusí, např. český film Pojedeme k moři byl teď natočený na D800) být omezující.
    -Zvuk - buď připojíš mikrofon (např. Rode Videomic, Rode Stereomic) k foťáku (mají audio 3,5mm jack vstupy). Tohle stačí na interview a podobné záležitosti bez štábu (tzv. run and gun). Pokud chceš pracovat se zvukem vážněji (a budeš mít ideálně k dispozici někoho kdo se aspoň trochu vyzná) tak se vyplatí externí rekordér (např. Zoom H4 nebo lepší), který má zabudovaný stereo mikrofon zabudovaný a můžeš k němu připojit další). Případně použít chytré krabičky jako JuicedLink.
    -Stativ co nejrobustnější a slidery jsou imho ve stejné cenové relaci víceméně srovnatelné.
    -steadicam si můžeš pořídit např. Glidecam či MErlin nebo nějakou kopii či klon, případně si je (jako i ostatně vše ostatní) můžeš za celkem rozumné peníze i pronajmout (třeba biofilms.cz). Případně to řešit pronájmem (nebo koupí, pokud máš na rozhazování) gyroskopu (např. Movi).
    -slušný notebook bude na zpracování fullHD stačit, na zpracování 4k už asi budeš muset hledat dostatečný výkon.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    MURHAAYA: Tak ML slape slusne na EOS M. Je teda ze zacatku hodne neprehlednej. Ten autorestart ztrati zlomek vteriny, vterinu max. Na ostrej provoz jsem to nakonec nepouzil, protoze bych u toho stejne musel sedet a clonit, takze jsem zustal u svoji kamerky Vixia Mini, ktera me opet prijemne prekvapila. Ten EOS M, ale od ty doby taham s sebou denne jako kapesni fotacek. Velke plus je, ze si v pohode rozumi s infraspousti a ve video modu umoznuje jednim tlacitkem poridit fotku a druhym zahajit nataceni videa.
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    este zaujala Cinema Camera 2,5K
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    Ahoj,

    chcem zacat s videom, dufam, ze nikoho nenastvem, ak sa budem pytat na veci, ktore tu uz boli prebrate mozno tisickrat

    rad by som natacal video aj fotil (s prioritou videa), doteraz som fotil na Nikon D700 s Nikkor 24-70/2.8 a 50kou 1.4

    moj prvotny plan bol Nikon D600 alebo D610 a znova Nikkor 24-70/2.8, sice mam silu zvyku pre Nikon, ale som ochotny vyskusat aj inu znacnu ak by bola pre video lepsia, nasiel som rozne odporucania na fullframy Canon, Panasonic GH3 alebo Blackmagic Design – Pocket Cinema Camera

    odporucit pristroj, pripadne objektivy

    poziadavky:
    - cena telo a objektiv do 60000kc, dalsie prislusenstvo si dokupim postupne :)
    - chodim casto do prirody, vodeodolnost by nebola na skodu (dazd, vlhkost)
    - doteraz som neriesil zvuk, ako ho relativne efektivne a lacno vyriesit? zvuk prostredia, rec z jedneho miesta – pouziva sa pre to iny druh mikrofonu? (v tomto som uplny laik)
    - odporucanie na dobry stativ a slider vzhladom na zvolene zariadenie
    - pripadne nejake rozumne upevnenie na telo, obdoba stredicam
    - k spracovaniu bude stacit iba software a notebook? Kedysi davno som pouzival nejaku predpotopnu verziu adobe premiere a na kompresiu si uz ani nepamatam co, prosim o odporucania aj co sa tyka spracovania (a tusim som mal aj nejaku pci kartu s prevodnikom)

    kludne mi poposielajte aj linky do posty :)

    a dakujem za trpezlivost :}
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    Tak jsem vcera poridil EOS M s 22/2 + EF - EOS M adapterem, stahnul jsem si ML nightbuild a dneska to na tom zkusim rozchodit s tim, ze ve ctvrtek bych ho uz chtel pouzit v ostrym provozu prave na nataceni divadla, tak pak podam report.
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    PLAYER: no já bych to zkusil.. pro zajímavost, když je voba máš k dispozici natočit to stejný..
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    KARYSLAV: to nevim, nezkousel jsem to. Ale format videa pouziva stejny, tak bych rozdil necekal.
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    PLAYER: jo a z té x20 to lepší není?
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    PLAYER: konverotr a hodně štěstí :-)
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    Kdyz ja mam urcita videa, ktera urcite nechci kdekoliv publikovat. Ta videa jsou povetsinou tocena prave za snizene hladiny osvetleni :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam