• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    SRNECEK: tak to se holt asi pohybujeme po jinejch placech :) Samozrejme obcas AD pomuze kdyz stoji vedle, ale obvykle ma tolik prace, ze ho s tim ani neotravujes a stand ina ti udela druhej asak od kamery :)
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    LADINEK: Vím, kdo je AD, spíše jsem to myslel tak, že z mé zkušenosti AD slouží jako "statista" pro ostrost nebo svícení... Jelikož ne vždy herci jsou ochotni být k dispozici pořád.
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    SRNECEK: ostrenim se obcas zivim tak zkusim odpovedet.

    O hloubku ostrosti ani tak nejde. DoF ma vliv na to jak musis bejt presnej, ale jako ostric bys to mel mit ostry furt at je clona jakakoliv. Akorat se vic zapotis :D Treba kdyz ti v noci daj 85mm, plna dira a jeste pred to soupnou POLA pac se moc leskne ta mokra silnice :DD
    Obvykle jak pise MURHAAYA pouzivas nejaky znacky kam dojde herec, nebo pomocny body. Pokud znacky kvuly zaberu nemuzes pouzit. Treba strom, okno nebo ten stul.
    Ja to delam tak, ze si na zacatku nataceni, nejlepe jeste v pujcovne udelam skaly, tj. opises si vsechny objektivy, bud na dalkovy ostreni nebo na ten follow focus. Do ty skaly si obvykle barevnou fixou vyznacim prave ty znacky kam by mel herec dojit. Pak uz je to jen o tom spravne a v cas odhadnout vzdalenost. Neni to prdel, proto si ostric tu vzdalenost obcas premeri, zvlast v dlouhejch sklech nebo v detailech.
    AD neni zadnej statista :) ale Assistent Director nebo-li placovej reziser. To je obvykle pan co na vsechny krici a pta se za jak dlouho :D


    MURHAAYA: na filmovejch kamerach zadnou ostrici matnici nemas a v dobach kdy jeste neexistovala snimacka si proste ostrost videl az kdyz ti prisel film z laborek :) Kdyz prisly snimacky tak uz sis mohl nekam na video nahrat to co delas a rovnou na place si ostrost zkontrolovat na monitoru.
    Focus peaking se defakto nepouziva, maximalne jako hodne hruba reference. Neda se tomu verit.
    Driv ostric monitor nepouzival dneska se bez nej nehne :) navic se ted hodne rozsiril tzv. Cine Tape coz je ultrazvukovej meric vzdalenosti http://www.cinemaelec.com/products/cinetapemeasure.php to hodne pomaha, zvlast treba na steadicamu pri chuzi kde se ti vzdalenost objektu a kamery muze mirne menit nebo na jerabu kde ti zase vejska kamery hodne zkresluje...

    Ale zkratka jako ostric bys mel mit dobrej odhad vzdalenosti, neni to sranda povolani a obcas ses pekne ve stresu. Rekl bych, ze focus puller je ta nejnevdecnejsi prace u filmu. Vsechno vyjde krasne, herci bajecni, kamerove super jen ty to mas slepy :D takze znova...
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    SRNECEK: tak muze si vyznacit vzdalenosti k ruznym znackam nebo treba ke stolu, k oknu, a oznaci si to, pro pripad ze herec bude treba improvizovat. Ne vzdycky ma k dispozici nejakyho ho cloveka na stand in.

    Krom toho nejsem si uplne jistej, jesli ve filmovych kamerach (protoze je to zvyk z dob filmu) vubec meli na matnici nejakou ostrici pomucku jako rozdeleny hranol nebo mikrohranol, ale myslim, ze spis ne.

    arri ground glass - Hledat Googlem
    https://www.google.cz/...ms&tbm=isch&sa=X&ei=VxecU7TjOoKy7Ab7_ICoAg&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1920&bih=905

    proto DP neni schopny posoudit ostrost pouhym pohledem do hledacku. Na digitalnich kamerach uz mas focus peeping.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    ANONYM_CZ:
    a) u vetsi formatu se to pise taky, ale vzdy se to vztahuje k 35mm full frame policku. Ty si jako vztazny etalon vzdal APSC. Nyni trochu matiky.

    Mame objektiv treba Samyang 16mm f/2 pro apsc. Jeho ohniskova vzdalenost je a vzdycky bude 16mm. Jeho uhel zaberu na APSC odpovida 24 mm objektivu na fullframe. Je to stejne jako bys nasadil 16-35/2.8 L na Canon 5D a z toho vyrizl (proto crop) vnitrni obdenilcek o velikosti crop senzoru.

    Pokud by se ti podarilo nasadit Samyang 16mm f/2 na full frame a cirou nahodou by vykreslil cele pole, tak bude mit uhel zaberu jako 16 mm, protoze je 16mm.

    16 mm skutecnych * 1,5 = 24 mm ekvivlentnich
    tvuj vypocet naznacuje ze 16 mm skutecnych * 0,66 = 10,56 mm ekvivlentnich pri nasazeni na full frame a zde je ta chyba, protoze to musi platit jako prvni rovnice opacne, tudiz
    24mm EKVIVALENTNICH * 0,66 = 16 mm skutecnych.
    Jenze ono i na APSC a vubec vsude krom nejlevnejsich kompaktu, se udava vzdycky skutecna ohniskova vzdalenost objektivu. Canon 22/f2 STM pro EF-M ma ohniskovou vzdalenost 22mm a je co se uhlem zaberu ekvivalentni 35 mm na EOSu M, neprodava se jako 35mm, prodava se jako 22 mm. Tzn jim bys musel nasobit tu ekvivalentni ohniskovou vzdalenost, ale nevidim duvod ji tim nasobit, kdyz znas tu skutecnou jejiz uhel zaberu na full frame si dokaze clovek predstavit.
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    Možná to sem úplně nepatří, ale zeptal bych se, proč přesně měří ostřič vzdálenost od čipu kamery a objektu před ní? Jelikož místo ostrosti si může vyznačit na "follow focus". Je to zejména proto, aby věděl, v jaké hloubce ostrosti, resp. v jakém velkém poli ostrosti, se bude postava pohybovat? Je si to potřebuji ujasnit. (Propočet skrze clonu, vzdálenost objektu a ohniska objektivu.) Pokud vím, tak stejně při zkoušce se "statista"(AD) nastavuje tak, aby si vyznačil ostrost na follow focus, proto přesně nevím ten hlavní důvod měření té vzdálenosti. Děkuji za odpověď.
    ANONYM_CZ
    ANONYM_CZ --- ---
    MURHAAYA: nikde se takovy cislo neuvadi a ano, pro prepocet ohniska je to k nicemu .. pokud bys ale bral crop factor ciste jen jako pomer velikosti snimacu, tak dostanes tohle .. rekne ti to akorat, kolik priblizne vyuzijes (a kolik ne) plochy toho vetsiho snimace (kdyz se odprostis od toho, ze ten objektiv muze vykreslovat vetsi prostor nebo kruh)
    crop factor se pouziva hlavne vuci 35mm a u vetsich formatu se to tak pise taky .. nepru se, ze tam bude mit srnecek vinetaci, jen jsem uz vcera chtel jit spat a nerozepisoval jsem to ;) pripadne na novy full frame NEXy das prave i APS-C objektivy a bud ti je cropne fotak, nebo je muzes pouzit i bez cropu
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    Co to je za blbost? Aps objektiv vetsinou nevykresli celej full frame, druha. 18 mm je 18 mm. Na apsc ma zaber jako 28 mm na full frame ma zaber jako 18 mm, kdyz odpustim od toho, ze nepude nasadit a kdyz jo (nikon) tak nevykresli celej snimac.

    Jakej 0.66? Co to je za matiku?
    ANONYM_CZ
    ANONYM_CZ --- ---
    SRNECEK: (1 / 1.5) = 0.66? pripadne dle dle konkretniho vyrobce
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    Ahoj, prosím Vás, jak mám přepočítat crop-factor při použití APS objektivu na fullframe tělo?
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    video spichnuty za hodinu "na koleni" pred samotnym zacatkem koncertu v Neone.toceno na 5D a 60D

    NEONE AV SESSIONS #1 - Rec_Overflow & Geso
    https://vimeo.com/97718046
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    GH4 maj k ted k osahani a snad se da i vypujcit u Skody.skoda ze treba ten externi zvukarskej hebl na to stoji dalsich nekolik tisic dolaru atak.nicmene vypada to moc dobre
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    OT_: to jo, ale teď jsem to měla půjčený s FF a nějak jsem se rozmlsala.... že mi přijde škoda, když to budu kupovat, že už to nemám teď.
    Ale jasně, bez FF to nemá cenu půjčovat... na to mi fakt stačí ten stativ.
    OT_
    OT_ --- ---
    PIPLA: Tak v nouzi ti skoro stejně poslouží Gorilla Pod nebo vlastně i obyč. stativ..
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    Sím, nepůjčíte někdo teď na neděli Shoulder Rig? Budu si ho kupovat, tak případně pak můžu půjčit též, ale zatím ho nemám a tohle spěchá. Díííík..
    S FF ideálně.
    PRAHA
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    Kdyby někdo potřeboval něco půjčit v Brně.. http://www.samadhiproduction.cz/rental.html
    OT_
    OT_ --- ---
    BLACKDRAGON: Test GH4: http://www.eoshd.com/content/12771/panasonic-gh4-review
    Já bych asi měl ve výběru jasno (s jedinou výtkou - na focení fotek imho nic nepřekoná zrcadlovku nebo pořádný dálkoměr).
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    Zdar, ceka me brzy nakup 5D3 a vrta mi hlavou jedna otazka, na kterou nejsem schopnej nikde najit odpoved.

    Kdyz budu pouzivat zaroven SD i CF karty, je potreba aby Magic Lantern byl nahranej na SD nebo CF, nebo obou nebo je to jedno?

    Pokud je to jedno, tak ktera karta ma prednost? Muzu si vybrat, ze ktery karty budu bootovat a startovat ML?

    Use case: Bootovat na 5D3 ze SD a na vsech CF kartach mit ML pro 5D2 (sekundarni kamera) a na vsech SD zas ML pro 5D3. Tim padem budu moct vzit jakoukoliv CF kartu a pouzit ji v kterykoliv kamere. Mit vyhrazeny karty jen pro 5D3 mi prijde docela narocny.

    Dik
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    BLACKDRAGON: Pokud aj na video tak spis D610, pres hdmi dava nekomprimovany vystup, instantne umi delat videa z casozberu (parada, okamzite mas fullhd a nemusis to spajat v kompu) a vysoky dynamicky rozsah je naprostej ulet, to ti zadnej m4/3 nebo aps-c neda.

    Co se tyce skel, tak Mr.M. ma recht stim bajonetem a kloudne na to jde jenom nikon ALE ten ma zase nejvic objektivu na svete a hromadu starejch skel s perfektni kresbou, v kovu a s jemnym a dlouhym chodem ostreni. V CFS jsem uz nekolikrat videl v bazaru jak na vsechny mozny systemy vybiraj hlavne stary pevny svetelny Nikkory (24, 35, 50, 85, 135mm..) a pak Zeisse, ale ty jsou cenove na dvoj-troj nasobku.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    OT_: GH4 4k 8bit 4.2.0 prevedes na 1080p 10bit 4.4.4, pokud netocis film do kina nepotrebujes externi 4K rekorder
    Exclusive: here is the first app to resample Panasonic GH4 4K 8bit to 10bit 4:4:4 | EOSHD.com
    http://www.eoshd.com/content/12594/exclusive-first-app-resample-panasonic-gh4-4k-8bit-10bit-444
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam