• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Metabones Speed Booster for Canon EF to Micro Four Thirds Mount – Blackmagic Pocket Cinema Camera Edition | EOSHD.com
    http://www.eoshd.com/...ter-canon-ef-micro-four-thirds-mount-blackmagic-pocket-cinema-camera-edition
    Canon EF to BMPCC Active Metabones Speed Booster!! | Philip Bloom
    http://philipbloom.net/2014/06/21/canon-ef-to-bmpcc-active-metabones-speed-booster/
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    SGNLR: pokud mas nejakej dotaz tak klidne do posty, mam ho i s sebou tedka v praci. ja sem zatim spokojen. mel sem v kitu s EF 22/2 + EF/EF-M redukci.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    MURHAAYA: dik!zrovna hledam kapesni hracku na dovoleny/rychly neocekavany nataceni operativne dkekoli a na Sony Nex7 nemam, takze se nabizi Eos M jako reseni(navic kdyz uz ted mam na svoje maly toceni 60D a k nemu skla, tak se to hodi)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    MURHAAYA: mensi update:
    ve video modu se vypne take AF prisvetlovani (to by bylo supr na rychlej prechod mezi normalnim a inkognito modem na foceni, ale ve video modu zaverka nejde delsi nez ta 1/30 takze to moc low light stejne neni).

    Automaticky rezim nataceni funguje podle prvnich testu nasledovne: Expozicni hodnoty jsou videt pri namacknuti spousti. ukaze to aktualni iso (ma to mod auto iso), aktualni clonu a cas. Cas se drzel vzdy kolem 1/30 - 1/60 a clonil treba na f/9 a az kdyz jsem ho dal uplne k zarovce tak mel f/20, iso 100 a casem sel k 1/100, takze se zda, ze se snazi drzet nejaky rozumny hodnoty zaverky aby to nebylo "choppy"
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    Podelim se s vama o dalsi update s Canonem EOS M. Jednak jsem si dneska udelal tohle kombicko: http://murhaaya.com/odd/ja/nyx/hddslr/eos-m.jpg mel jsem doma spatnej ramecek, kterej jsem kdysi koupil k 5D2. Byl to ten sroubovaci nikoli ten co se lepi na sklo (typ LCD V3 pro 600D/60D), tak jsem ho uriznul, zacistil a prestrikal a prilepil (jinak dela se i primo pro eos m to je typ V6), takze je to docela prijemne, ale vypada to jako prijemne male, ale sikovne kombo.

    V cem spatruju jeho nespornou vyhodu (je jeho kratka bajonetova vzdalenost, ktera je 18 mm, coz je furt o 1.25 mm min nez treba m4/3 pricemz ale ma cip daleko vetsi, tzn ze na to jde nasadit skoro uplne vsechno. Jakykoli half framovy skla (olympus PEN) a tedka se mi podarilo sehnat si Belomo chaika a cekam na leica M39 adapter http://hamishgill.blogspot.cz/2008/11/modify-industar-69-for-use-on-epson-r.html. Diky tomu kratkemu bajonetu je taky docela prdel freelensing. Jak tam zatejka svetlo, tak to dela hodne pekny a nahodny efekty, light streaks, film burns... Docela me potesila i funkce Auto iso, reaguje to docela dobre, i kdyz by to chtelo mit moznost udelat tomu kompenzaci expozice, ale mozna to tam jde, ale jeste sem na to neprisel. V automatickym natacecim modu tam ta moznost je, ale clovek nevidi expozicni hodnoty a musel bych udelat test, jesli treba meni rychlost zaverky

    ale neni vsechno zlato co se trpiti. Je malicky a tim padem se blbe drzi jako fotak, chtelo by to nejaky grip nebo thumbrest jako maji leicy. Hodne, ale fakt hodne tam postradam tocitko kolem spouste, ktere by nebylo jako volic modu (ten volic modu je vice mene zbytecny), ale ktere by ovladalo expozicni hodnoty. Tocitko na zadni strane si clovek zakryva rukou. Da se to naklikat na touch screenu, ale je to trochu voser.

    Volic modu ma polohu kompletni automat (pche), foto a video. rozdil mezi foto a video je, ze ve video modu nejde zaverka nad 1/30 a u objektivu, ktery si s fotakem povidaj je vzdy zacloneno na pracovni clonu a ukazuje to obraz tak jak bude vypadat. Ve fotomodu ma vzdy odcloneno a jen pri foceni zacloni. Kdyz na to nasadite manualni sklo, tak ve fotomodu to neukazuje spravne jak ten obraz bude vypadat, pro foceni s manualnim sklem je treba prepnout do video modu, tam to co je na LCD odpovida tomu jak to bude na videu nebo na fotce. Fotky ve video modu maji v sobe crop na 16:9, ale to jde v kompu odstranit. ve fotaku to ukazuje takovy dve carky (jdou tam i dalsi aspect ratia ve foto modu a ukazuje je to tez). Ve filmovem modu z nejakeho duvodu neni polozka My Menu Settings kde si clovek muze navolit polozky menu co chce mit po ruce. Tak ci tak ve fotomodu menu ale stejne hned neskoci do My menu settings (coz se na 5D da nastavit jesli posledni menu nebo vzdy my menu)

    Mam z toho uz nejaky videa, ale zatim nejsou verejny, ale casem se podelim, ale co se tyka obrazovy kvality a sumu tak na 5D2 to nema, ale rozhodne nezaostava prilis (preci jen 5D2 uz ma nejake roky)
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    HUGGI: Zatim jsem nasel thole:
    BL-HD80 Video Light
    http://www.boling.com.cn/en-US/products/detail?pid=200
    http://www.boling.com.cn/en-US/products/detail?pid=202 (silnejsi verze, ale ta neni na tuzkovky)

    Vypada to kvalitne udelany, s moznosti regulace..jen co ten vykon..:)
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    Nejakej navrh na diodovy svetlo an fotak, ktery by bylo pokud mozno co nejmensi, ale dostatecne silny i pro foceni?
    Mam takovej ten panel 160diod, kterej je super, ale chtel bych neco mensiho jeste, pokud mozno s sirokym uhlem..nema nekdo neco vyzkousenyho? idealne ebay/dx.com..
    RED_KOMUSO
    RED_KOMUSO --- ---
    Jakej používáte přehrávač na mlv RAW videa pod windows?
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    LADINEK: Jasné nebo jak píšeš, druhý asistent kamery, ale často jsem byl svědkem, že AD...
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    SRNECEK: tak to se holt asi pohybujeme po jinejch placech :) Samozrejme obcas AD pomuze kdyz stoji vedle, ale obvykle ma tolik prace, ze ho s tim ani neotravujes a stand ina ti udela druhej asak od kamery :)
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    LADINEK: Vím, kdo je AD, spíše jsem to myslel tak, že z mé zkušenosti AD slouží jako "statista" pro ostrost nebo svícení... Jelikož ne vždy herci jsou ochotni být k dispozici pořád.
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    SRNECEK: ostrenim se obcas zivim tak zkusim odpovedet.

    O hloubku ostrosti ani tak nejde. DoF ma vliv na to jak musis bejt presnej, ale jako ostric bys to mel mit ostry furt at je clona jakakoliv. Akorat se vic zapotis :D Treba kdyz ti v noci daj 85mm, plna dira a jeste pred to soupnou POLA pac se moc leskne ta mokra silnice :DD
    Obvykle jak pise MURHAAYA pouzivas nejaky znacky kam dojde herec, nebo pomocny body. Pokud znacky kvuly zaberu nemuzes pouzit. Treba strom, okno nebo ten stul.
    Ja to delam tak, ze si na zacatku nataceni, nejlepe jeste v pujcovne udelam skaly, tj. opises si vsechny objektivy, bud na dalkovy ostreni nebo na ten follow focus. Do ty skaly si obvykle barevnou fixou vyznacim prave ty znacky kam by mel herec dojit. Pak uz je to jen o tom spravne a v cas odhadnout vzdalenost. Neni to prdel, proto si ostric tu vzdalenost obcas premeri, zvlast v dlouhejch sklech nebo v detailech.
    AD neni zadnej statista :) ale Assistent Director nebo-li placovej reziser. To je obvykle pan co na vsechny krici a pta se za jak dlouho :D


    MURHAAYA: na filmovejch kamerach zadnou ostrici matnici nemas a v dobach kdy jeste neexistovala snimacka si proste ostrost videl az kdyz ti prisel film z laborek :) Kdyz prisly snimacky tak uz sis mohl nekam na video nahrat to co delas a rovnou na place si ostrost zkontrolovat na monitoru.
    Focus peaking se defakto nepouziva, maximalne jako hodne hruba reference. Neda se tomu verit.
    Driv ostric monitor nepouzival dneska se bez nej nehne :) navic se ted hodne rozsiril tzv. Cine Tape coz je ultrazvukovej meric vzdalenosti http://www.cinemaelec.com/products/cinetapemeasure.php to hodne pomaha, zvlast treba na steadicamu pri chuzi kde se ti vzdalenost objektu a kamery muze mirne menit nebo na jerabu kde ti zase vejska kamery hodne zkresluje...

    Ale zkratka jako ostric bys mel mit dobrej odhad vzdalenosti, neni to sranda povolani a obcas ses pekne ve stresu. Rekl bych, ze focus puller je ta nejnevdecnejsi prace u filmu. Vsechno vyjde krasne, herci bajecni, kamerove super jen ty to mas slepy :D takze znova...
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    SRNECEK: tak muze si vyznacit vzdalenosti k ruznym znackam nebo treba ke stolu, k oknu, a oznaci si to, pro pripad ze herec bude treba improvizovat. Ne vzdycky ma k dispozici nejakyho ho cloveka na stand in.

    Krom toho nejsem si uplne jistej, jesli ve filmovych kamerach (protoze je to zvyk z dob filmu) vubec meli na matnici nejakou ostrici pomucku jako rozdeleny hranol nebo mikrohranol, ale myslim, ze spis ne.

    arri ground glass - Hledat Googlem
    https://www.google.cz/...ms&tbm=isch&sa=X&ei=VxecU7TjOoKy7Ab7_ICoAg&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1920&bih=905

    proto DP neni schopny posoudit ostrost pouhym pohledem do hledacku. Na digitalnich kamerach uz mas focus peeping.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    ANONYM_CZ:
    a) u vetsi formatu se to pise taky, ale vzdy se to vztahuje k 35mm full frame policku. Ty si jako vztazny etalon vzdal APSC. Nyni trochu matiky.

    Mame objektiv treba Samyang 16mm f/2 pro apsc. Jeho ohniskova vzdalenost je a vzdycky bude 16mm. Jeho uhel zaberu na APSC odpovida 24 mm objektivu na fullframe. Je to stejne jako bys nasadil 16-35/2.8 L na Canon 5D a z toho vyrizl (proto crop) vnitrni obdenilcek o velikosti crop senzoru.

    Pokud by se ti podarilo nasadit Samyang 16mm f/2 na full frame a cirou nahodou by vykreslil cele pole, tak bude mit uhel zaberu jako 16 mm, protoze je 16mm.

    16 mm skutecnych * 1,5 = 24 mm ekvivlentnich
    tvuj vypocet naznacuje ze 16 mm skutecnych * 0,66 = 10,56 mm ekvivlentnich pri nasazeni na full frame a zde je ta chyba, protoze to musi platit jako prvni rovnice opacne, tudiz
    24mm EKVIVALENTNICH * 0,66 = 16 mm skutecnych.
    Jenze ono i na APSC a vubec vsude krom nejlevnejsich kompaktu, se udava vzdycky skutecna ohniskova vzdalenost objektivu. Canon 22/f2 STM pro EF-M ma ohniskovou vzdalenost 22mm a je co se uhlem zaberu ekvivalentni 35 mm na EOSu M, neprodava se jako 35mm, prodava se jako 22 mm. Tzn jim bys musel nasobit tu ekvivalentni ohniskovou vzdalenost, ale nevidim duvod ji tim nasobit, kdyz znas tu skutecnou jejiz uhel zaberu na full frame si dokaze clovek predstavit.
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    Možná to sem úplně nepatří, ale zeptal bych se, proč přesně měří ostřič vzdálenost od čipu kamery a objektu před ní? Jelikož místo ostrosti si může vyznačit na "follow focus". Je to zejména proto, aby věděl, v jaké hloubce ostrosti, resp. v jakém velkém poli ostrosti, se bude postava pohybovat? Je si to potřebuji ujasnit. (Propočet skrze clonu, vzdálenost objektu a ohniska objektivu.) Pokud vím, tak stejně při zkoušce se "statista"(AD) nastavuje tak, aby si vyznačil ostrost na follow focus, proto přesně nevím ten hlavní důvod měření té vzdálenosti. Děkuji za odpověď.
    ANONYM_CZ
    ANONYM_CZ --- ---
    MURHAAYA: nikde se takovy cislo neuvadi a ano, pro prepocet ohniska je to k nicemu .. pokud bys ale bral crop factor ciste jen jako pomer velikosti snimacu, tak dostanes tohle .. rekne ti to akorat, kolik priblizne vyuzijes (a kolik ne) plochy toho vetsiho snimace (kdyz se odprostis od toho, ze ten objektiv muze vykreslovat vetsi prostor nebo kruh)
    crop factor se pouziva hlavne vuci 35mm a u vetsich formatu se to tak pise taky .. nepru se, ze tam bude mit srnecek vinetaci, jen jsem uz vcera chtel jit spat a nerozepisoval jsem to ;) pripadne na novy full frame NEXy das prave i APS-C objektivy a bud ti je cropne fotak, nebo je muzes pouzit i bez cropu
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    Co to je za blbost? Aps objektiv vetsinou nevykresli celej full frame, druha. 18 mm je 18 mm. Na apsc ma zaber jako 28 mm na full frame ma zaber jako 18 mm, kdyz odpustim od toho, ze nepude nasadit a kdyz jo (nikon) tak nevykresli celej snimac.

    Jakej 0.66? Co to je za matiku?
    ANONYM_CZ
    ANONYM_CZ --- ---
    SRNECEK: (1 / 1.5) = 0.66? pripadne dle dle konkretniho vyrobce
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    Ahoj, prosím Vás, jak mám přepočítat crop-factor při použití APS objektivu na fullframe tělo?
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    video spichnuty za hodinu "na koleni" pred samotnym zacatkem koncertu v Neone.toceno na 5D a 60D

    NEONE AV SESSIONS #1 - Rec_Overflow & Geso
    https://vimeo.com/97718046
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam