• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)

    Všechno o DSLR vybavení pro točení videa v malém i větším.

    Na nástěnce postupně zpracuju jednovlivé části produkce, od výběru a možností vybavení, až po základy postprodukce a úpravy dat i finální úpravu videa.

    Netvrdíme tu že se dá DSLR technikou nahradit profesionální filmová produkce, ale jen že se k ní dá nejvíce přiblížit. A časem, kdo ví.

    Související kluby: [ Strih - AVID,IMIX,Premiere,Lightworks a jine ... vsechno kolem toho...(postprodukce, video, TV) ]
    rozbalit záhlaví
    OT_
    OT_ --- ---
    SGNLR: na natáčení kdy mi nejde o nějaké kinematografické kvality používám Panasonic 12-35 mm f/2,8 II. Oproti fullframe sklům se Speedboosterem je ten obraz sterilní nuda, ALE ten jejich Power O.I.S. je fakt pecka, v podstatě nepotřebuješ gimbal, ani stativ, nádherně s tím lze natáčet z ruky.


    Disclaimer: Od té doby, co mám obstarožní Sony Cinealtu F3, stejně většinou GH5 leží doma, protože obraz ze Sony F3 má koule, kterým se žádný foták ani nepřiblíží:)
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    ahoj. je tu nekdo, kdo na Panasonicu pouziva ty Lumix skla? Ja na to pres Metabones davam Canon skla a Samyangy, ale vlastne se casto pristihnu, ze kdyz jedu treba na dovolenou, nebo nekam, kam sem linej tahnout sadu skel, tak bych rad mel nejaky zakladni zoomovaci skladny a ne nejak tezky sklo. Ale vlastne neznam nikoho, kdo toci na GH5 a mel by ty jejich skla
    MIKEKT
    MIKEKT --- ---
    OT_: jo uz jsem to dohledal. v davinci je to optimized media.
    OT_
    OT_ --- ---
    MIKEKT: quarter resolution pro prlayback ale není proxy. Proxy je, že si editor napřed předžvýká (což nějakou chvíli trvá) video soubory do pro něj nativního kodeku (třeba Prores), se kterým dokáže pracovat mnohem rychleji než s H264 apod.
    MIKEKT
    MIKEKT --- ---
    Tak playback se trochu zlepsil. mam v davinci cca hodinu a pul dlouho timeline s jendou video stoupou a 2 audio. Jeno kdyz soupu spodnim posuvnikem, abych se mohl po timeline pohypovat tak mam CPU na 100%, protoze to tam asi nacita ty nahledy v timeline. nejaky tip jak tohle vylepsit?
    MIKEKT
    MIKEKT --- ---
    OT_: podle tipu jsem zkusil prepnout GPU config na CUDA a manualne vybrat externi grafiku a jeste tu proxy v playback nastaveni na quarter resolution. tak uvidim. diky za tip
    OT_
    OT_ --- ---
    MIKEKT: zkus pracovat s proxy (jestli to tvůj editor umožňuje), to by mělo počítači ulehčit.
    MIKEKT
    MIKEKT --- ---
    Ahoj mam dotaz na HW pocitace. Vetsinou spis delam s fotkami a tam mi tak nejak vykon staci, ale ted jsem strihal rodinne video co jsem tocil na fotak (4K) a pocitac se u toho dost zadychal.
    Mam tuhle konfiguraci
    Intel Core i5-6600 - Procesor | Alza.cz
    https://www.alza.cz/intel-core-i5-6600-d3029415.htm?catid=18856874
    https://www.alza.cz/samsung-850-evo-250gb-d2288264.htm - tady mam jenom system a aplikace
    Kingston 16GB KIT DDR4 2133MHz CL14 HyperX Fury Black Series - Operační paměť | Alza.cz
    https://www.alza.cz/kingston-16gb-kit-ddr4-2133mhz-cl14-hyperx-fury-black-series-d2357550.htm?o=1
    GIGABYTE H170-D3H - Základní deska | Alza.cz
    https://www.alza.cz/gigabyte-h170-d3h-d2919747.htm?catid=18856825
    Grafika
    NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB

    Data mam ulozene na WD red, ktery mi tady zustal z nasky.
    A ted otazka.
    Pomuze mi nejak vyrazne kdyz bych koupil jenom vetsi SSD na data?
    Pomohlo by, kdybych koupil treba jenom vyssi radu procesoru, ktera by byla kompatibilni se soucasnou deskou?
    Nebo se nevyhnu vymene procesor, deska a ram?
    Kdyz by mi update zrychlil i praci s fotkami, tak by to bylo fajn.
    Díky
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    OT_: F3 byly super, uz jsem ji leta nevidel :)
    OT_
    OT_ --- ---
    Půjčil jsem si poprvé v životě pořádnou kameru (Sony Cinealta F3) a teda je to ÚPLNĚ jiná liga než jakákoliv mirrorless kamera - snadností obsluhy, ergonomií, kvalitou výstupu (na první dobrou, bez jakéhokoliv tweakovaní parametrů) a to je pořád skoro deset let stará kamera. Uff, teď se mi bude ke GH5 těžko vracet:)
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    GONDAR: Panasonic “dejcha” i v S rade... ostreni na kontrast ani jinak nejde, je to horor IMHO
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    NYX: nenatáčela jsem do logu. Prostě mne jen zajímalo, jestli někdo s barvami z gh5s taky tak zápasí, nebo prostě dělám jen něco špatně já... teď jsem si zkusila nastavit zpět vlog... nevím, třeba to bude lepší. Lut pak dávám správný, ale stejně, to, co leze z canonu je prostě mnohem hezčí. Sony mi přijde někde mezi.
    NYX
    NYX --- ---
    PIPLA: A jake barevne profily mas kde nastavene? Pokud nejaky log/flat, aplikujes pak na videaspravny lut co to prevede zpet?
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    PIPLA: ok, to patří asi jinam, ale potřebovala bych stejně poradit s nastavením GH5S... ty barvy prostě vypadají pořád dost hrozně, ten obraz, když natáčím na Canon, obraz je tak krásný... jaký používáte, prosím, profil na natáčení - obecně venku v přírodě u GH5S? díky moc!
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    Prosím, pomůže mi někdo? bojuji s barvami u videí - colorování v Da Vinci Resolve... myslela jsem, že je to problém GH5s, ale koukám, že je to špatný i z canonu a ze sony...a já nevím, jak to opravit. Pomohl by mi někdo, klidně i za peníze, konzlutaci přes sdílenou obrazovku třeba... prosím. Díky.
    GONDAR
    GONDAR --- ---
    PIPLA: ja presel kvuli reportazim na sony a6500 a jsem za ty prachy spokojenej kvuli jedny veci: spojil jsem tim moji "dvoukolejnost", kdy jsem vzdycky jel reportaze na mensi kamery (sony vx2000, fx1, canon xa10..) a na foto fotaky (canon 5dmark2, panasonic gh2, nexy se speedboosterem a starejma canon fd objektivama). pokracovat na panasonicich jsem nechtel kvuli dlouho nevyresenemu dychani ostreni (jestli uz je to u gh5 v poho nevim) a neidealnimu low-light (coz asi gh5s resi).

    tedy pri reportazi na to hodim sony 18-105/f4, max iso na 6400 a je to pro moje ucely vyreseno. ostri to samo (nebo tuknu na displej), zvuk je z rode videomicro v poho, sluchatka mi jdou z monitoru viltrox dc-50 za par korun. fullHD obraz maji panasonicy ostrejsi, ale kdyz porad dycha zmatene ostreni, je to pro me nepouzitelny.
    https://foto.bazos.cz/inzerat/112193017/sony-18-105mm-f40-g-oss-selnn.php

    cimz nerikam, ze gh2 s hackem na bitrate byl jinak fajnovej ;]...ale spis jsem ho pouzival na foceni:
    https://www.facebook.com/...m-photo-video-173881795979852/photos/?tab=album&album_id=872354076132617

    a kdyz mam chut a cas si pri foceni "hrat", dam na a6500 ty stary canon fd manualni objektivy (skvela je stabilizace na cipu):
    https://www.facebook.com/...-photo-video-173881795979852/photos/?tab=album&album_id=2826862104015128

    zaroven to pouzivam jako "kapesni" fotak/kameru pri cestovani s pancakem 16-50.

    opruz je s prehrivanim ve 4k (mam na tom pri 4k nataceni DIY vetracek, ale opruz opruzem zustane..pobiham s tim v klubech, kde byva horko). takze ciste pro reportaze bych si spis vzal bazarovou a6300 za dnes uz paradni ceny, stabilizovanej 18-105 a jel fullHD..4k taky pouzivam, ale pokud mozno ne pri konktinualnim nataceni (resp. v tom pripade s ofukem ;]) :
    https://foto.bazos.cz/inzerat/111592950/sony-a6300-telo.php

    ..a abych nezapomnel, cela "jednokolejnost" je mozna kvuli hacku, kterej umoznuje nahravani vic nez 29min (stabilne treba konference 8hod fullHD, kazdy den/tyden trvajici..4k s ofukem delavam tak 2-4hod v kuse, vic jen testy, v poho):
    https://www.youtube.com/watch?v=wFZ5U8kRRqQ
    ..netusim, jestli to facha s novejsimi firmware, uz na to nesaham ;]

    shrnujici blabla k tomu tady:
    youtube.com/watch?v=0Fuq2-JMEXo&t=7s

    ideal to teda neni, ale pomer cena/vykon me bavi.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    PIPLA: Nikon Z6 kdyz mas skla nebo chut investovat do native Z systemu, natacet ve 4K (ne fullHD).
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    RUDOLF: asi jen bojuju v Resolvu s barvami a neumím to.. měla bych se to naučit, vědět, kterej profil používám a proč... zkoušela jsem VLOG, teď jsem přešla na 709L... prostě to asi nejde řešit intuitivně, ale měla bych to nastudovat, že :-)

    a koukám, tak je ta GH5s lepší na video, než A7 III.. jen jsem teď zjistila, že je ještě stabilizovaná GH5... uf... což bych asi brala víc, neb častějc točím z ruky a s tou GH5s je to z ruky dost naprd...
    Pak koukám ještě na SONY a7r III a a7r IV, a a9 II.... co já vím, co je nejlepší...na řekněme, reportážní natáčení.... sakryš.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    PIPLA: kvůli barvám? jako že nejedeš barevnou postprodukci? nebo nějaký jiný problém?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PIPLA: pro me je top BMPCC4k za tu cenu
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    OT_: jj, to jsem koukala :), zajímala mne ale osobní zkušenost.... já jsem třeba s GH5S strašně nespokojená - ale jen kvůli barvám a chci z ní přejít na A7 III, tak mne zajímalo, jestli ji bude někdo vůbec doporučovat, pořád ji dost lidí bere jako top....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam