• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISTRANSFORMACE - síť života: o všem, co pomáhá léčení a probuzení člověka,společnosti,Země
    Restartováno :)
    O cestách, technikách, prostředcích, projektech, hnutích, myšlenkách velkých i malých, co pomáhají člověku osvobozovat se a naplňovat svůj potenciál, a skupinám, místům, ekosystémům, uzdravovat se z nemoci civilizace.
    Společným jmenovatelem témat je uzdravení, obnovení rovnováhy, návrat k přirozenosti, nalézání cesty, která je v souladu se životem.

    Ráda bych, aby klub byl o sdílení informací, nápadů a zdrojů - spíše než o diskusích a rozebírání, jestli je nějaké téma dobré-špatné, reálné-nereálné, apod ;) (na tento druh vyžití tu máme klubů dostatek :)

    organnic.blogspot.com (Conti)
    rozbalit záhlaví
    JULYZ
    JULYZ --- ---
    ENKIE: k tomu sa hodí citát z jedného blogu:

    Lidský čas je tak možné rozdělit na dvě základní využití: čas věnovaný činnostem, které nejsou vykonávány samy pro sebe (práce) a čas věnovaným činnostem vykonávaným pro ně samotné (hra). Zdali je daná činnost v daný okamžik prací či hrou nelze zjistit z jejího vnějšího popisu. Proměnnými jsou vždy zároveň činnost, konkrétní jednající i konkrétní okamžik, jde tedy o subjektivní postoj jednajícího k dané činnosti v daný okamžik.
    Práce je tedy prostředkem k získání jiného hodnoceného statku, ať již přímo – samovýroba – či následnými směnami s ostatními, kteří si cení vašeho produktu, a kteří disponují vámi hodnocenými statky. Hra je cílem sama o sobě, zároveň však pro vás může mít další hodnotné důsledky.

    zdroj:
    Drugstar vítězí nad Godotem - Ekonomie - Kategorie - Drugstar's blog on man, economy and state - MyEgo.cz
    http://myego.cz/item/drugstar-vitezi-nad-godotem/category/ds-ekonomie/group/18
    ANNA
    ANNA --- ---
    ENKIE: http://cs.wikipedia.org/wiki/Pr%C3%A1ce vcelku zajímavý.

    třeba mně přijde tvoje definice práce směrodatná, vezmu-li v potaz konkrétní nastavení člověka, který takto k věci přistupuje, obecně mi přijde neplatná. protože považuju za práci i takové věci, jako třeba orání pole - činnost nezbytnou pro to, abych mohla jíst třeba brambory, ke které se nutím sama, protože nechci mít hlad, zato chci jíst brambory. čiliže práci obecněji chápu jako činnost vyvíjenou&energii vydávanou za účelem uspokojení životních potřeb.
    můžeš se lidí ptát nejen, co dělají za práci, ale taky co mají za zaměstnání, nebo povolání.

    jinak mi přijde, že systém fungující na donucování k práci nutně spotřebovává spoustu energie, taky to funguje jen s pomocí cukru a biče:) prostě člověk pracující v tomto systému vynakládá jednak samotnou energii potřebnou k odvedení práce, druhak vynakládá energii na přemáhání odporu vůči ní.
    imho právě proto, že si lidé fungující v takovém systému spojují práci s něčím nepříjemným, mají problém si vůbec představit, že by třeba bylo možné spojit práci se zábavou. jen šílenec by přece makal, když nemusí, zábava a práce jsou protichůdné. no a ony fakt jsou, když práce člověka nebaví.

    a s tou svobodou - myslím, že Hajzler tam dost zmiňuje zodpovědnost. imho svoboda je o přístupu k možnostem, které nám dovolují okolnosti. a imho spousta frustrovaných lidí si svobodu plete s libovůlí.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    ENKIE: to mi pripada jako blbost. Kdyz by ses s kamaradkou poradne vysoulozil, nemel bys tenzi a klidne ti muze nastoupit autenticka potreba posedet v kanclu a neco treba naprogramovat abys vylepsil svet. Za penize.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    BROZKEFF:
    "Proto je mou hlavní náplní šířit principy svobody v práci."

    Bohuzel, tahle veta je nesmyslna. To slovo "prace" z definice znamena "spolecensky nezbytna cinnost, ke ktere jsme donuceni proti nasi svobodne vuli externi moci". Nebo tak neco - vzdy je tam ta nedobrovolnost, kdy autenticke a nevysublimovane potreby jednotlivce (treba touha soulozit s kamaradkou namisto sezeni v kanclu) jsou v konfliktu s potrebami spolecnosti.

    Pokud cinnost delame dobrovolne a "svobodne" (?), tak uz se nejedna o praci, jak proste. Takze muzes zkusit vytvaret svet bez prace treba pomoci nejakych dobrych napadu atp., ze z te prace udelas zabavu, ale svoboda v praci je proste blbost a zadne pozitivni mysleni na tom nic nezmeni.
    KUATO
    KUATO --- ---
    TLUSTEI: mi prave prislo, ze pri deletrvajicimu vystavovani se intenzivni hudbe (mis) doslo az ke zmenenemu stavu vedomi, uplne jiny vysledek nez bezne "harmonizacni hrani". technika je jednoducha - bud jeden sedi na zidli a kolem nej na zemi jsou misy, ktere ten druhy "obsluhuje", nebo kdyz jsi sam, tak si sednes se zkrizenyma nohama doprostred mistnosti na zem a ty misy das kolem sebe tak, abys je obslouzil, kdyz se budes na jednu nebo druhou stranu otacet. co se poctu mis tyce, tak si myslim ze tak 4+- je tak akorat. velikost stredni (asi jaks mel u Martina). vybrat ruzne od tenkostennych po vic tlustostenne, aby bylo co nejsirsi pokryti tonin. pokud nemas dve filcove palicky, kteryma muzes klepnout vic proti sobe, tak je nutno pri uderech jednim prstem primacnout misu stredem k zemi a pak teprve uderit (jinak se furt posouvaji a clovek je nahani), po uderu das prst pryc. u jednoho znameho mi kdysi prislo velice zajimave vic bouchat do malych tlustostenych misek palickou s gumovym mekcenim (staci hodne gumicek), davalo to hluboky pronikavy ton him him him, ale ja takove misky doma nemam, tak smula.. jinak prislo mi nejlepsi vzdycky obejit/poklepat vsechny misy a pak treba minutu dve sedet a "vstrebavat". nebo tim drevenym koncem/drevenou palickou vyklepavat na misy melodie a do toho si zpivat. ale to spis az v druhe fazi, kdyz uz je clovek "zmeneny". myslim, ze se to da jasne poznat. hrome, ja si asi dneska zacinkam :o).
    TLUSTEI
    TLUSTEI --- ---
    KUATO: :) jeste ne. nejak to necejtim... prijde mi totiz, ze pri pouzivani Tibetskych mis (a zvuku pri lecbe obecne) neplati, ze 'cim vic, tim lip' rsp. cim hlasitejsi tim ucinnejsi. ;) priklanim se spis k neznejsimu, harmonictejsimu pristupu.
    ale vyzkouset bych to mel,...muzes mi ten recept pripomenout prosim?
    AMBIENTIUM
    AMBIENTIUM --- ---
    BROZKEFF: :)))
    YouTube - Bob Marley "Rat Race"
    http://www.youtube.com/watch?v=3GVzsuDsxW8
    KUATO
    KUATO --- ---
    TLUSTEI: uz jsi zkousel ten experiment s vice misama a dvema filcovyma palickama, at se do nich da vic mlatit?
    TLUSTEI
    TLUSTEI --- ---
    Dobry den vespolek.
    Dovolim si tady udelat si lehkou reklamu na muj workshop/dilnu konajici se 3.2. v Atelieru Alf. A dovolim si to nejen proto, ze Conti je f poho, ale hlavne proto, ze to primo souvisi s tematem klubu.
    Lecba zvukem za pomoci Tibetskych mis a lidskeho hlasu.

    Vice v letaku...

    Dekuji za schovivavost i pripadnou podporu. :)

    Kouzlo zvuku flyer.pdf (950052 B)
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    Tomáš Hajzler - Wikinomics Forum 2010
    http://www.wikinomie.cz/konference/hajzler.html
    Tomáš Hajzler (PeopleComm)

    Do třiceti let věku jsem se to snažil daleko dotáhnout. Odseděl jsem si dvacet šest let ve školách (několika českých, dvou ruských, jedné holandské a jedné americké).

    Strávil jsem deset dalších let na různých manažerských stoličkách tří nadnárodních firem (Douwe Egberts, Vitana a GE Capital). Založil jsem tři firmy (cestovku, šnečí farmu a síť obchodů s africkým uměním).

    Až jsem jednoho rána místo do práce šel k lékaři. Ten mi oznámil syndrom vyhoření a doporučil razantní změnu života. Já ho poslechl a v roce 2001 jsem se pustil do peoplecommu.

    Od té doby zkoumám svět firem, vedení, náš postoj k práci a další souvislosti pracovního života. Znepokojuje mě fakt, že více než osm z deseti lidí chodí denně do práce, kterou nemají rádi. Proto je mou hlavní náplní šířit principy svobody v práci.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Poselství Kogiů (Alan Ereira: Poselství ze srdce světa)

    úryvky...ale v zásadě je to všechno, to podstatný
    Malý bratr = my "civilizovaní" lidé ze západní civilizace

    ---------
    Malý bratr nemyslí na nic jiného než na kořistění

    Matka se o něj stará, ale on nepřemýšlí

    Ryje do jejího masa
    Ryje do jejích paží
    Ryje jí prsa
    Rve jí srdce
    Vraždí srdce světa

    Až padne poslední temnota, bude všemu konec
    Ohňům, lavicím, kamenům, všemu
    Celý svět bude trpět

    Svět je živá bytost – stvoření. A jako všechna stvoření potřebuje k životu krev a vodu.

    Země chřadne
    Zemi ubývá sil
    Protože sebrali příliš mnoho ropy
    uhlí
    mnoho minerálů

    Lidská bytost má v sobě mnoho tekutiny
    Když tekutina vysychá, slábneme
    Stejná věc se může přihodit Zemi
    slabost tě ničí
    slabost

    A tak dnes Zemi napadají nejrůznější choroby
    Zvířata umírají
    Stromy usychají
    Lidé jsou stíháni nemocemi
    Objeví se mnoho nemocí
    A nebude na ně žádného léku
    Proč?

    Protože Malý bratr je mezi námi
    Malý bratr porušuje
    podstatu Zákona světa
    Úplně jej porušuje
    Loupí
    Plení
    Staví dálnice
    těží ropu
    minerály

    My vám říkáme
    my, zdejší národy
    Tohle je znesvěcování

    Země stále slábne
    musíme ji chránit
    musíme k ní chovat úctu
    protože Malý bratr k ní úctu nechová
    protože on ji nerespektuje

    Malý bratr si myslí?
    „Pohleďte na mě! Vím toho spoustu o vesmíru!“
    Jenomže tohle vědění učí, jak ničit svět
    jak všechno zničit
    celé lidstvo

    Země cítí
    Když těží ropu
    Země cítí v tom místě bolest
    A tak Země sešle nemoc
    Bude hodně léků
    drog
    ale nakonec už drogy k ničemu nebudou
    A léky také k ničemu nebudou

    Víme, co se děje
    Říkají, že svět skončí
    Ale ještě neskončí
    Budeme-li se dobře chovat, neskončí
    Země je stále ještě plodná
    Stále ještě dává úrodu
    Úroda stále ještě roste

    Až bude umírat docela, bude vyschlá a neúrodná

    Otec Serankua stvořil tuto zemi
    aby nikdy neskončila
    abychom tu všichni mohli nadále žít

    Malý bratře
    tvá voda dole se vypařuje [v odlesněném podhůří Sierry Nevady]
    Nemysli si, že za to můžeme my
    nemysli si, že jsme zapomněli na svůj úkol
    Kdy skončí svět?
    Nevíme
    Ani Malý bratr to nemůže vědět

    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    ENKIE: Musím uznat, že na tomhle něco je, s tímhle popisem způsobu, jak systém integruje projevy counterkultury, dost souhlasím.

    Jsou povoleny určité svobody, aby se odvedla pozornost od toho podstatného. Zároveň jede velmi silná mind control, která brání lidem si ty opravdu podstatné věci vůbec uvědomit, natož podle nich jednat, a to přesto, že je mají přímo před očima a všude kolem sebe, že se o nich naprosto normálně ví. Není zakázáno o nich mluvit, ale většina nenaslouchá, a zásadní poselství zapadají uprostřed šumu hromady nesmyslů.

    ENKIE: Tohle je pravda, ale domnívám se, že ten "nezájem o svobodu" není přirozenej stav člověka. Spíš je to tak, že tahle potřeba je hluboce potlačená. Traumatizací od kojeneckého věku a intenzivním brainwashingem během výchovy. Řekla bych, že v tom hraje roli i rodová paměť, právě to, že naši předkové prošli vším tím šílenstvím válek, továren, atd, takže dnes už jsou lidé unavení a vděční za jakoukoli trochu klidu a dostatku a mají pocit, že nemohou nic změnit.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    Je to vlastne o smyslu lidskyho jednani. Chytra zena treba vi, ze cim vic se ji podari muze motivovat k tomu, aby ji pracne a pomalu ziskaval a musel na sobe pri tom pracovat, tim lepsi zaklad pro budouci trvaly vztah vytvori. Protoze smysl veskere te aktitivty neni ani tak v tom cili samotnem, jako spis v ty ceste k tomu cili. Vetsina kluku ma myslim pocit, kdyz dostane prvni holku konecne do postele a k orgasmu, ze ten samotnej cil je vlastne uplne spolecensky overrated. Tedy alespon vetsina tech chytrych kluku. Celej ten smysl toho konani je v tom potencialu, v tom rozdilu mezi soucasnym a moznym, v tom usili o neco, to lidi motivuje a spojuje, z toho vychazi energie a novy napady a novy formy. Proto ten pocit, ze ted uz ta spolecnost jen vyhniva, celej ten odpor mel kdysi smysl sam o sobe, bez nej toho moc v zivote nezbyde. I kdyz ta cena za takovyhle oddani se tyhle existencialni droze muze byt hodne vysoka, ostatne jako kdyz si clovek dovoli skutecne se zamilovat do nejaky nedostupny zensky :)
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    Naprosta vetsina lidi psychickou potrebu svobody proste nema, to je smutny fakt. Jakmile produktivita systemu stoupne natolik, ze muze dobytku povolit a zajistit vsechny ty jeho zcela svetske potreby - konzumovat, promiskuitne sexovat, konkurovat si v ramci korporatnich mantinelu - je konec jakekoliv touze po skutecne svobode, ktera vzdy byla (alespon tedy v ramci te vysoke kultury) vnimana spolecensky jako svoboda od moci, nikoliv jako "svoboda" (lepsi slovo by zde bylo "moznost") jednotlivce vykonavat takove a takove aktivity se svolenim nejake tridy porucniku. Takovehle "osvobozeni" prineslo jenom degenraci - vsechen ten dobytek, kdysi zavreny 16 hodin denne v tovarnach, ma ted volny cas, volebni pravo, kupni silu, moznost sirit svoje primitivni nazory, volit tu odpornou levici atd.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    CONTINUITY: Moje intuice mi rika, ze ten uzivateluv mentalni "set" by se v takovem mainstreamovem settingu zmenil uplne zasadne, a taky by se zcela zmenil charakter toho zazitku. Ne pro nejaky pacienty terapeutu atp., ale pro normalni kluky a holky, kteri se k tomu dostanou nekdy na stredni skole s kamarady a tak. Ty drogy maji svou moderni historii, nejakej vyvoj za sebou, a v moderni dobe byly vzdy vyuzivany v tom counter-culture kontextu, protoze civilizace zalozena na represi si ostatne navrat nejakeho samanismu nemuze dovolit. S timhle kontextem podle me stoji a pada jakykoliv jejich skutecny potencial pro ovlivneni vyvoje spolecnosti, pokud pomineme leceni nejakych konkretnich individualnich psychickych problemu, ktery se daji ale lecit i jinak.

    Tu sexualni revoluci jsem nezminil nahodou - v dobe, kdy probihala, byl ten odpor proti tem ruznym omezenim smysluplny, protoze ty jednotlivce v tom zapojene osvobozoval vnitrne a spojoval je v boji proti tomu spolecnemu systemovemu nepriteli, vytvarel komunitu a tenzi, motivoval, a tohle vsechno probihalo v podstate na podvedome urovni, melo to obrovsky podvedomy presah, kdy ten boj proti sexualnim omezenim vytvarel ve spolecnosti vir, ktery strhaval i dalsi a dalsi omezeni, zacalo se to cele propojovat s jinymi druhy odporu a vypadalo to nadejne, melo to nejaky presah, smerovalo to k mozne synteze vsech tech proudu odporu do nejake snad stabilni osvobozujici alternativy na urovni cely spolecnosti, k nejaky historicky alternative.

    Ten samotny kyzeny efekt - ta konkretni moznost mit sex kdykoliv a s kymkoliv bez spolecensky penalizace - byl jen povrchni fenomen, odraz mnohem hlubsich tenzi v psychice cele te tridy podannych.

    Jenze bohuzel, system ustoupil, a povolil tem lidem prave nekolik techto konkretnich svobod. Tim ale uplne zmizel ten puvodni, autenticky impuls a motivace a pro dalsi generaci uz se tyhle svobody staly jen dalsim represivnim mechanismem, ktery je demotivuje od celkoveho odporu k tomu systemu, neco jako ten konzum. A takhle je to se vsim, v tom spociva ta hluboce represivni povaha techto svobod, vcetne moznosti konzumovat a volit a svobodne psat cokoliv - s nadeji v ziskani techto svobod byla kdysi spojena jako podminka i ta hloubkova spolecenska zmena v rozlozeni moci.

    Jakmile lidem moc ty svobody poskytne, stanou se z nich (resp. spis z jejich deti) spokojeni konzumenti, kteri uz zadne revolucni myslenky nemaji - maji sice svobodu projevu, ale nejednou neni co projevovat. Takto system v podstate vymazal veskery odpor, i na urovni psychiky lidi, na urovni kultury a na urovni jazyka. Pokud to studujes do hloubky, k cemuz je treba se ponorit do historie, uvedomis si, jak masivni je ta psychologicka zmena, kterou tyhle represivni svobody vyvolavaji.

    Ty drogy se ted zdaji byt posledni nadeji, ale tohle taky padne, a pak se treba zas objevi neco jineho, co lidi primeje k odporu, zase to bude mit povrchni cast a systemovou cast. System nejspis zas nejak kooptuje a povoli tu povrchni cast a tak dal a dal., dokud se nejak vyrazne nezvysi inteligence cely populace.
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    CONTINUITY: Napadá mě analogie - Facebook. Sám si čím dál víc říkám, jak je tu supr technologie, jaký má potenciál, a jak je to vůbec skvělé např. pro propagaci různých aktivit, akcí, memů, způsobů myšlení atd, neinvazivním způsobem - já totiž nejsem ten, kdo nutí druhého, aby si četl statusy, které píšu - to ten druhý se dobrovolně rozhoduje strávit takovou aktivitou čas. Zároveň takovým statusem na FB neadresně oslovím třeba 300 lidí co mám v kontaktech, osobně bych každému z nich určitě neříkal 2x denně o všem co tam píšu. Třeba na kurs jantrajógy co bude o příštím víkendu v Brně se mi hned na základě FBstatusu přihlásil spolužák, kterému by mě normálně vůbec nenapadlo o něčem takovém dávat vědět :)

    Ale na druhou stranu -- jaké je asi tak "obvyklé" využívání facebooku? ;)

    to samé je se vším :) když máš čistou vizi tak je všechno čisté a vice versa
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Myslím, že je dost těžký předvídat přesně, co by udělala legalizace psychedelik.

    Je jasné, že za současného stavu by nevedla k nějakému masovému osvícení a změně systému.

    Je taky jasné, že by se kolem nich rozjel masovej byznys korporací, reklama, atd, a to by bylo dost nechutné. Praktické konzumní užívání by ale fungovalo asi docela stejně jako současnej masovej konzum např. ještěrama na technopárty, prostě konzum, nic moc by se na tom nezměnilo, jen by přibyly plakáty a letáky a slogany, atd, blabla-bleble, a zřejmě by to v některých prostředích (ne zrovna na technu;) dělalo víc lidí než předtím.... Pozitivum je, že by to snad dělali o něco bezpečněji, protože by bylo snazší dostat k nim informace. A také to, že by se díky změně společenského statutu možná dostali k psychedelikům noví lidé, kteří by je ochutnali v rámci "normálního konzumu" a nečekaně by jim to přineslo nějaký vhled, poznání, probuzení (jak se někdy stává).

    Zároveň by se otevřel prostor těm, kdo jsou schopni a chtějí užívat psychedelika nějakým tvořivějším a smysluplnějším způsobem, případně přispívat k tomu, aby se tak užívala. Pravděpodobně by vznikly různé organizace, skupiny a centra na toto zaměřené.
    Léčebné a terapeutické využití psychedelik by se mohlo stát normální a jeho výzkum by patrně už nebyl spojen s tolika byrokratickými překážkami, což by nabídlo cennou alternativu mnoha lidem, kterým psychedelická terapie může pomoct a současné zdravotnictví jim pomoct neumí.
    Také by bylo snadnější zkoumat psychedelika z nových úhlů, například z hlediska celostní medicíny - jejich energetické účinky, vedlejší účinky a kontraindikace, což je oblast, která je nezmapovaná, chybí, a jejímu rozvoji překáží především ilegální status a démonizace substancí.

    Psychedelika by se mohla oficiálně používat k rituálům, a k podpoře uvědomění spojení se Zemí a všeho, co se kolem nás děje.

    Samozřejmě, o tyto aktivity má zájem relativně málo lidí, takže si nedělám velké iluze o tom, že by přinesly nějakou zásadní změnu společnosti. Na druhou stranu bych to ale ani nevylučovala. Staly by se jedním kamínkem v mozaice, který by třeba nějaké věci ovlivnil. Jak a kam, těžko říct.

    Myslím si, že i ve světě s legálními psychedeliky by to bylo stejně jako dnes především na lidech. Mnoho lidí by je užívalo, aniž by je to jakkoliv změnilo - jako dnes. Někteří lidé by je užívali k dobrým a užitečným věcem.

    Nevím, jestli by ten stav byl celkově "lepší" nebo "horší"...to by musela posoudit další generace. Záleží, jak moc zlé by to bylo s tou vlnou zájmu korporací. Milé by určitě bylo, že by člověk v záležitostech "drog" mohl komunikovat zcela pravdivě a otevřeně.
    ANNA
    ANNA --- ---
    prostě to vidím tak, že život funguje podle nějakých zákonitostí, včetně utváření (neustálého) lidské společnosti. a že ve hře je spousta stochastiky, protože lidský pohled je limitovaný. krom toho mi přijde, že každá akce vyvolá i nějakou protiakci. tady se utvoří řád, který je následně obejit nějakým neřádem, řád se snaží záplatovat a neřád nadále nalézá škvíry. teď je naše kapacita pochopení toho a toho taková, takže z toho vyplyne určitá podoba uchopení oné věci. jsme teď neosvícení parchanti, námi utvořené systémy tomu budou odpovídat. vrhneme na trh super zážitky s psychedeliky i s příručkou jediného správného výkladu, vyvoláme protiakci u nonkonformních lidí, zakážeme psychedelika, vyvoláme protiakci v dalších řadách. atp.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    Muj osobni nazor je, ze tyhle drogy fungujou predevsim jako katalyzator spolecenskych zmen prostrednictvim pusobeni na psychiku a kulturu, ruznymi zpusoby, ktery ted nebudu rozvadet, neni to zrovna muj obor.

    Vim ale, ze vsechny takovyhle katalyzatory spolecensky zmeny maji velmi podobnou strukturu, at uz se jedna o psychedelika ci o nejaky novy utopicky ideje atp. Vsechny tyhle katalyzatory v sobe nesou prislib nejakeho lepsiho budouciho stavu sveta a spolecnosti, ale ten prislib neni jejich skutecnou podstatou.

    Ten spolecensky katalyzator ma totiz vedomou cast (ten samotny prislib) a nevedomou cast (urcity nevysloveny podminky, systemovy zmeny nutny ke skutecne realizaci toho prislibu).

    Treba prislibem sexualni revoluce byla samozrejme sexualni svoboda. Prislibem demokracie byla politicka svoboda. Prislibem liberalniho prava byla svoboda projevu. Atd.

    Nicmene vsechny tyto prisliby jsou jen na povrchu, co ve skutecnosti motivuje tyhle ideje, je v nich obsazena holisticka, politicka zmena, ta stara revolucni touha po odstraneni moci cloveka nad clovekem jednim vrzem, totalni osvobozeni a deifnitivni odstraneni spolecenskyho odcizeni - tahle touha ale nesmi byt vyslovena, psychika prumerneho cloveka ji musi neustale vytesnovat, aby si ten clovek mohl zachovat zdani vlastni integrity.

    Ten system ale bohuzel dokaze se prizpusobit a tyhle katalyzatory neutralizovat, zneskodnit je tak, ze je kooptuje, nejak zrealizuje ten povrchni prislib, ale bez zmeny celkoveho systemu. Vysledkem je vetsinou nejaka strasna fraska, the achievement cancels the premises.

    Vysledkem sexualni revoluce je pak univerzalni prostituce, vysledkem realizace liberalismu je eliminace vysoky kultury a moznosti svobodne myslet, vysledkem realizace demokracie je nova oblbujici fraska, horsi nez cokoliv, ve svy schopnosti lidi do hloubky oblbnout, nez co bylo predtim.

    Vysledkem legalizace psychedelik by bylo totalni otroctvi, protoze ten system by splnil ten povrchni prislib v jejich legalizaci obsazeny, ale nedoslo by k te hloubkove systemove zmene, ktera je jejich skutecnou podstatou - stal by se z nich jen jeste ucinnejsi nastroj integrace jednotlivce do toho spolecenskeho hnusu.

    Proto je treba udrzovat tyhle drogy nelegalni, protoze jejich legalizaci by doslo na urovni jednotlivce k dalsi represivni desublimaci, stejne jako na konci sedesatych let v USA. Ten prislib spojeny s jejich svobodnym uzivanim by byl realizovan predcasne, beze zmeny toho celkoveho systemoveho kontextu, a vsechno to alternativni a dobre v nich by zmizelo. Ty drogy by ztratily tu svou uzasnou schopnost lidi spojovat a zaroven odpojovat ze systemu, stala by se z nich komodita pro dobytek.
    ANNA
    ANNA --- ---
    YMLADRIS: já píšu o něčem jako šoku z vlastní kultury, kdy na člověka vybafne něco, co považuje za nestandardní. ne z hlubin před 300, 500, 1000 lety. a ani bych tak neoddělovala postoje establishmentu a davu, přijde mi, že jsou to spojité množiny vzájemně na sebe působící.
    se vší vládou rozumu, civilizovaností, právním řádem etc. mi přijde pak taková záležitost exorcismu šokující. kde se to vzalo v té moderní racionální společnosti? no a to si říkám i u toho pálení knih. knihy pálili úředníci, u posedlé ďáblem zavinili smrt klér a příbuzní. obojí by se dalo označit barbarstvím.
    samozřejmě, že onen barbarský potenciál nikdy nezmizel, ale dost se upozadil. prostě člověka překvapí, že někomu spálili jeho dílo v 50. letech 20. stol., ne v dobách temného středověku, nebo že někoho vymítají až za hrob ještě o 20 let později, vše v tzv. civilizovaném světě pyšnícím se svou racionalitou.

    ENKIE: tak masové oblbování populace teď taky funguje, je otázka, co by na tom a jak změnila psychedelika (nevím, nakolik by byli produktivní otroci na lsd, například, pokud by nebyly vyvinuty sofistikovanější preparáty - opět, dnes s různýmy psychofarmaky lze "léčit" nejrůznější věci, např. poruchy nálad etc., a uvádět tak otroky do výkonějšího stavu bez hlubšího pátrání po příčinách). myslím, že blb pravděpodobně zůstane blbem a pilule ze sušených žab v tomto směru nejsou všespásné. stejně jako se objevují jedinci, kterým primitivní konzum vadí a kteří vytváří alternativní cesty.


    establishment je sice Moloch a vyvolává spekulace, jestli jsou projevy jeho tuposti odrazem tuposti stáda úředních šimlů, nebo je to mazaný záměr otrokáře bez svědomí, pořád ale vytváří nějakou ohradu pro dobytek.
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    ENKIE: Máš pocit, že kdyby došlo ke komodifikaci psychedelik, či jejich "legalizaci", tak by se nevyhnutelně vytvořil "oficiální výklad", který by komplikoval možnost na věc pohlížet jinak, alternativně, svobodně,hlouběji? Aspoň takhle tvé sdělení čtu. Kdyžtak upřesni.

    Mimochodem ale - to by znamenalo to, že by z toho bylo nové tabu, s tím spojené rituály atd., podobně jako v tradičních kmenových kulturách - jen metafyzický cíl by byl jiný a těžko říct, jakým záměrům by to sloužilo. Z hlediska nějaké opravdové svobody asi limitující, z hlediska "stability společnosti", "pocitu patření(belonging)" a nějaké té "jistoty" ale třeba fajn nástroj.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    YMLADRIS: Na to musi mit clovek urcity charakterovy vlastnosti, nejspis vrozeny zcasti, zcasti ziskany vychovou, a zcasti pochazejici z kulturniho prostredi. Ne kazdej muze byt prirozenou autoritou a inspirovat druhy. Ja tyhle vlastnosti nemam a snaha je rozvijet v mem veku by byla pro me asi ztratou casu.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    ANNA: Statni represe psychedelik je snad to jediny dobry, co aktivity Dr. Learyho prinesly - casto si rikam, jestli to sam vedome ci nevedome takto sam neplanoval, ale takto inteligentni ve sfere politickeho mysleni nejspis nebyl. Bez te statni represe by byl konec vseho dobreho, co ty drogy kdy prinesly - alternativni kultury, komunity, moznosti ekonomickyho i psychickeho odpojeni se ze systemu atp. Stal by se z toho primitivni konzum ovladany farmaceutickymi firmami. Dobytek mezi uzivateli z toho sice postupne sam vytvari neco podobneho, ale alespon to neni rizene shora jako soucast toho masoveho oblbovani populace.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam