• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISTRANSFORMACE - síť života: o všem, co pomáhá léčení a probuzení člověka,společnosti,Země
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KERRAY: chapu

    no asi jsem reagovala ukvapene, asi by u mne zalezelo na konkretnim titulu, zda by to byla srdcovka, protoze nemam moc cas, kazdopadne keep me informed
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    YMLADRIS: standardně, tak jak se to běžně dělá, pokud zrovna nejde třeba o nějakou CC licencovanou věc... zkušenosti nemám žádné, ale nepochybuji o tom, že se to v pravou chvíli vyřeší - teď se mi zrovna úplně na haluz ozval člověk, který zabral na mou zmínku o překladu Rushkoffa, že by do toho šel - zrovna ve dnech, kdy jsem to celé dal tak nějak dokupy
    ANNA
    ANNA --- ---
    KERRAY: ano.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KERRAY: no ale jak bys resil autorsky prava
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    trochu vpadnu, týká se to toho Ishmaela, ale i dalších zásadních knih - Rushkoff a Life Inc., a podobně

    má někdo zájem se přidat do "experimentálního kroužku dobrovolných překladatelů hodnotné literatury"? v první fázi opravdu dobrovolně, bezplatně, ale zároveň i bez nějakých "povinností" typu "přeložíš 10 stránek denně nebo letíš" :)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    ooops, zas jsem zabředla do nějakého zbytečného tématu koukám ;) vyjadřovat konsternovanost nad nějakými způsoby přemýšlení, které jsou zcela pochopitelné, je zbytečné

    až přijdu domů, napíšu sem shrnutí Ismaela, to má daleko větší smysl :)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    PIZI: Tohle je ještě trošku jinak...na některá témata když sáhneš, stačí jen vyjádřit odlišný názor, mnoho lidí se fáákt rozčilí, nemusíš je ani poučovat (k tomu ani příležitost nedostaneš;-D), stačí jen že tomu nevěříš....
    A ta víra bývá v tu nejoficiálnější verzi. Např. v tu, kterou říkal první pan MUDr, ke kterému přišli. Nulové hledání něčeho dalšího, slepá důvěra.
    (tak mě ale napadá, že ta víra asi nebude až tak silná, když jsou odlišné názory tolik ohrožující)

    S lidma, co si najdou různý protichůdný názory na netu, už se obvykle o těchto protichůdných názorech dá normálně debatovat ;-D
    PIZI
    PIZI --- ---
    CONTINUITY: Nemuzes poucit nekoho kdo pouceni nehleda. Bud pripravena poradit, tem kteri chteji. Ostatni nechej byt.

    Problem s informacemi dnes je ten, ze dokazes najit protichudne informace o cemkoliv. Obe budou od Mudr, Judr, CsC. A budou v rozporu a co ted? Rada lidi proste rezignovala. Jini si holt vybiraji podle toho jaka informace jim vic vyhovuje.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    ZIKE: To je i tady.
    Setkávám se s tím pořád.

    Například poslední dobou, několikrát jsem se dostala do nějaký diskuse o psychofarmakách.
    Tam je to úplně hustý.

    Lidi NECHTĚJÍÍ slyšet žádnej alternativní názor na ty drogy, nechtějí si najít žádné alternativní informace na netu, nechtějí ani vědět, že nějaké alternativní názory existujou (a že jich existuje moře, těch alternativních názorů a informací)....cokoli s tím spojeného v nich budí prudké obranné reakce.
    Zřejmě jsou ty drogy poměrně funkční a opravdu jim přináší bezprostřední úlevu od skutečných bolestí života v této realitě, a nepřejou si vědět, že by to mohlo mít nějaké nevýhody, nebo by mohly být jiné cesty ("neberte mi tooooooooooooooo......").

    To jsou ty nejprudší reakce, ty, kdy mají lidé pocit, že nějaká nežádoucí pravda jim vezme něco, co je pro ně životně důležité.

    A pak jsou ještě prudké reakce, co vznikají, když mají pocit, že pokud by nějakou informaci připustili, zhroutil by se jim obraz světa, nebo by vzniknul nějaký, se kterým by nedokázali žít (moc velkej strach, apod....).

    To první mi přijde trochu jako nedorozumění. Lidi jsou hrozně moc zvyklí, že jim pořád někdo říká, co mají dělat, co je "správně a špatně"...a pokud nějakou věc chtějí dělat, bojí se slyšet něco jiného, než že je "správně".
    Otázka je, jestli by šlo sdělení podávat nějak tak, aby pochopili, že jim nikdo nechce brát nic, pro co se rozhodli, ani nikdo neříká, že je to pro ně implicitně špatně.... ale že pro ně samotné může být užitečné dozvědět se víc informací o dalších možnosteh.
    ZIKE
    ZIKE --- ---
    CONTINUITY: tak reakce byly ruzny. Ale chodilo tam i dost americanu, a tem se to moc nelibilo. Proste to vetsinou vytesnili...takova kognitivni disonance asi nejcasteji :) nebo, ze to je husty, ale stejne se tim nejde nic delat...tak je to vlastne jedno.

    ALe nekteri americani co jsem znal, tak i kdyz byli nejvic v poho, tak byli dobre brainwashed. Treba kamos delal vsechno, co americka vlada rekla, ze je ok. Napr. nejvic chlastal, a kdyz jsem se ho na to ptal, proc tak chlasta...tak rikal, ze proto, ze kdyz je to legalni, tak to nemuze skodit zdavi...kdyz nas to prece nechaj delat...a tak (nekecam) :)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Zajímavý je, jak ty dokumenty některý lidi rozčilujou ;)

    Přijde mi to skoro jak známka kvality, v naší společnosti je nesmírně silnej fenomén popření, a pokud někdo přijde s příliš velkou dávkou informací odlišných od toho, co jsme se učili, mnoho lidí to specifickým způsobem irituje.

    Dokonce jsem linkla Trap do jednoho klubu, a jednoho člověka nehorázně rozčílil už jen popisek toho videa, bez toho aby vůbec začal koukat. Hned věděl, že tyhle věci nechce vědět, nepřeje si, aby o nich byly filmy, a aby je někdo linkoval na nyx.

    lol ;)¨

    ZIKE: Jak na to reagovali lidi na výšce?
    ZIKE
    ZIKE --- ---
    ENKIE: lol. se to tady nak rozjelo, je to pro me celkem nostalgie ten curtis. Na vysce jsme s kamosem organizovali promitacky vetsiny jeho dokumentu...jojo to byly casy :D :D

    muj oblibenej je jeste The power of nightmares, celkem klasika o politice strachu...
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    CONTINUITY: Vida, daval jsem to na nyx asi pred mesicem, ale v jednom kuse pres Google Video, kdyby mel nekdo zajem ;)
    [ ENKIE @ CCCP - Sovetsky Svaz v obrazech 1917-1991 (fotografie, design, architektura a jine umeni) ]

    Je to vyborny serial, i ty dalsi dily stoji za shlednuti, ale tento prvni me dostal nejvic - nejlepsi je ta cast s tim matematikem, snazicim se vytvorit modely pro centralni rizeni ekonomiky: http://www.youtube.com/watch?v=-2BgMu32Yuk

    A zde jsem to nasel v avi k downloadu uplne cele, vsechny dily:

    BBC – Pandora’s Box by Adam Curtis | myTVblog.org : Your ultimate TV destination...
    http://www.mytvblog.org/?p=1944
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    YouTube - Pandora's Box 1/30 Adam Curtis (1992) The Engineers Plot
    http://www.youtube.com/watch?v=NZ6t5JA7OBA

    Tohle taky vypadá pěkně :)
    LOOK
    LOOK --- ---
    :)

    ZIKE
    ZIKE --- ---
    co me trosku stve, tak je to vsechno tady obecne ujety na ty abstaknosti...potom je to takovy vsechno odtazity. Treba na na vychodni kulture se mi moc libi, jak je vsechno mnohem vic vizualni...treba na zenu je to uplne krasne videt :D

    Jinak na svoje skoly si nemuzu stezovat, uz na stredni nas ucili myslet v souvislostech a argumentovat, psali jsem pravidelne argumentacni eseje na ruzny temata. Delali jsme analyzy lteranich del 2-3 za rok, neco bylo i dobry (napr. Animal farm...)..

    a na vysoke (humanitni) taky hodne...ten, kdo jenom srotil, tak to nedal vetsinou...Ale naucili ma fakt hodne veci, a jsem za to rad :)
    LOOK
    LOOK --- ---
    CONTINUITY: misto 'ucit se ucit' jsem mel napsat 'ucit se biflovat'. samozrejme ze to neni idealni, ale, kdyz to prezenu, je to aspon nejake meritko, podle ktereho se da posoudit vhodnost jednotlivych studentu k dalsimu vzdelavani. cili pokud nektery student (nebo jeho rodice), chce studovat dal, musi se aspon tuhle dovednost nejak naucit. dale se pri seznamovani s naplni predmetu seznamuje s oblastmi, ktere se daji studovat dal, a to mu umoznuje si lepe vybrat.
    (P.S. jen teoretizuju na zaklade sve zkusenosti a par clanku z netu.)
    ANNA
    ANNA --- ---
    JULYZ: já si zas třeba pamatuju ze střední školy, že se nestíhalo probrat všechno učivo z osnov pro dané pololetí/rok. pamatuju si například na dějiny výtvarné kultury, kdy se žáci krom učení na maturitu museli de facto sami naučit snad celé umění 20. stol. sami. samozřejmě tohle je určitě i o schopnosti učitele, jenže. se dostaneme zas na začátek, že spousta lidí je otrávených a bez motivace, nebo ani neví, jak co dělat. když něco nechápou ani rodiče, ani učitelé, je pro dítě, co to snad ještě nějak chápe nebo intuitivně tuší, těžký obstát.

    já opravdu spoustu věcí nechápala, pamatuju si na ty pocity, že sedím, koukám se a poslouchám, jak učitel mluví, ale je to pro mě jen slovní salát, jakási nepochopitelná abstrakce.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    JULYZ: Tak to moc ráda slyším, že třeba ve tvém oboru to bylo takhle.

    Myslím si, že to bude různé na různých školách,a i třeba v rámci těch škol. Ale rozhodně dostkrát mi lidi ukazovali, co se musí do pár dnů "naučit", a byly to třeba nekonečné tabulky nebo složitý hustý text plný konkrétních dat a čísel k pamatování, stovky údajů, které takhle na papíře odtržené od reality mají málo smyslu.
    Ale snad je potom zkoušejí přece jen spíš z chápání té věci, protože doopravdy si tyhle věci živej člověk snad pamatovat nemůže....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam