• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISTRANSFORMACE - síť života: o všem, co pomáhá léčení a probuzení člověka,společnosti,Země
    Restartováno :)
    O cestách, technikách, prostředcích, projektech, hnutích, myšlenkách velkých i malých, co pomáhají člověku osvobozovat se a naplňovat svůj potenciál, a skupinám, místům, ekosystémům, uzdravovat se z nemoci civilizace.
    Společným jmenovatelem témat je uzdravení, obnovení rovnováhy, návrat k přirozenosti, nalézání cesty, která je v souladu se životem.

    Ráda bych, aby klub byl o sdílení informací, nápadů a zdrojů - spíše než o diskusích a rozebírání, jestli je nějaké téma dobré-špatné, reálné-nereálné, apod ;) (na tento druh vyžití tu máme klubů dostatek :)

    organnic.blogspot.com (Conti)
    rozbalit záhlaví
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    PIZI: John Holt popisuje nějakou takovou instituci v jedné z knih, kdo měl chuť učit, vyhlásil kurz, kdo měl chuť se učit, kurz navštěvoval, všechno bylo na domluvě, a řešili to korespondenčně, s čímž byly náklady, což byl hlavní problém - píše něco jako "kéž bychom měli nějaký nástroj, kterým bychom mohli komunikovat, aniž by to stálo peníze"
    jen si nepamatuju, jak se ta instituce jmenovala, a nemám to po ruce k dohledání... vypadalo to nadmíru jednoduše a přitom jako že by to mohlo fungovat
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    PIZI: a jak by ses bez tech zkousek a certifikatu orientoval na trhu techto sluzeb? Mineno, kdyz zjistis ze te zajima cinstina nebo shiatsu a chces aby te nekdo ucil, jak posuzujes jeho kvalitu?
    PIZI
    PIZI --- ---
    Me chybi misto kde by se setkavali dospeli ucitele a dospeli zaci a navzajem by se ucili bez osnov, pisemek a certifikatu. Spousta veci me zacala zajimat az po skole. Rad bych ty vedomosti u kterych jsem ve skole nedaval pozor znovu ziskal, ale ne kvuli praci, ne kvuli nejakemu certifikatu, ale jen tak protoze me to zajima. A urcite existuji ucitele kteri svuj predmet miluji a hrozne je nebavi ucit podle osnov a opravovat pisemky, ale bavi je povidat o svem oboru. Misto ktere by dalo tyhle dve skupiny dohromady.
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    CONTINUITY: Jsme ale svobodní v tom si zvolit, jestli budeme takovou školu, ... studovat nebo ne. Mám na mysli teda terciární vzdělání tj. VŠ. U nižších stupňů tohle rozhodování moc student ve svých rukou ještě nemá.

    A taky je to o tom jakou máme "vizi reality kolem sebe". Je to jak se říká v tom tibetským buddhismu, kde guru má být tím ztělesněním Buddhy a oddaný žák nehledá, v čem dělá učitel chyby, ale prostě udržuje čistou vizi. No a stejně to je s realitou kolem. To "udržování čisté vize" ale podle mě neznamená "něco si nakecávat a popírat skutečnost", ale je to ten dovedný prostředek, který když se dovedně používá, tak to pomáhá tu realitu lépe zvládat, vnášet do ní tu harmonii, dobro, etc.
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    CONTINUITY: Ty obory, školy, předměty se jmenují FIRMY a tam jen asi málokde je čas na zbytečné věci ;-) Na druhou stranu tam zase neprobíhá moc ten tolik potřebný základní výzkum, tj. výzkum pro radost ze zkoumání, protože se spíš přebírá, co se dá tady a teď zužitkovat to make profit.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KERRAY: chapu

    no asi jsem reagovala ukvapene, asi by u mne zalezelo na konkretnim titulu, zda by to byla srdcovka, protoze nemam moc cas, kazdopadne keep me informed
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    YMLADRIS: standardně, tak jak se to běžně dělá, pokud zrovna nejde třeba o nějakou CC licencovanou věc... zkušenosti nemám žádné, ale nepochybuji o tom, že se to v pravou chvíli vyřeší - teď se mi zrovna úplně na haluz ozval člověk, který zabral na mou zmínku o překladu Rushkoffa, že by do toho šel - zrovna ve dnech, kdy jsem to celé dal tak nějak dokupy
    ANNA
    ANNA --- ---
    KERRAY: ano.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KERRAY: no ale jak bys resil autorsky prava
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    trochu vpadnu, týká se to toho Ishmaela, ale i dalších zásadních knih - Rushkoff a Life Inc., a podobně

    má někdo zájem se přidat do "experimentálního kroužku dobrovolných překladatelů hodnotné literatury"? v první fázi opravdu dobrovolně, bezplatně, ale zároveň i bez nějakých "povinností" typu "přeložíš 10 stránek denně nebo letíš" :)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    ooops, zas jsem zabředla do nějakého zbytečného tématu koukám ;) vyjadřovat konsternovanost nad nějakými způsoby přemýšlení, které jsou zcela pochopitelné, je zbytečné

    až přijdu domů, napíšu sem shrnutí Ismaela, to má daleko větší smysl :)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    PIZI: Tohle je ještě trošku jinak...na některá témata když sáhneš, stačí jen vyjádřit odlišný názor, mnoho lidí se fáákt rozčilí, nemusíš je ani poučovat (k tomu ani příležitost nedostaneš;-D), stačí jen že tomu nevěříš....
    A ta víra bývá v tu nejoficiálnější verzi. Např. v tu, kterou říkal první pan MUDr, ke kterému přišli. Nulové hledání něčeho dalšího, slepá důvěra.
    (tak mě ale napadá, že ta víra asi nebude až tak silná, když jsou odlišné názory tolik ohrožující)

    S lidma, co si najdou různý protichůdný názory na netu, už se obvykle o těchto protichůdných názorech dá normálně debatovat ;-D
    PIZI
    PIZI --- ---
    CONTINUITY: Nemuzes poucit nekoho kdo pouceni nehleda. Bud pripravena poradit, tem kteri chteji. Ostatni nechej byt.

    Problem s informacemi dnes je ten, ze dokazes najit protichudne informace o cemkoliv. Obe budou od Mudr, Judr, CsC. A budou v rozporu a co ted? Rada lidi proste rezignovala. Jini si holt vybiraji podle toho jaka informace jim vic vyhovuje.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    ZIKE: To je i tady.
    Setkávám se s tím pořád.

    Například poslední dobou, několikrát jsem se dostala do nějaký diskuse o psychofarmakách.
    Tam je to úplně hustý.

    Lidi NECHTĚJÍÍ slyšet žádnej alternativní názor na ty drogy, nechtějí si najít žádné alternativní informace na netu, nechtějí ani vědět, že nějaké alternativní názory existujou (a že jich existuje moře, těch alternativních názorů a informací)....cokoli s tím spojeného v nich budí prudké obranné reakce.
    Zřejmě jsou ty drogy poměrně funkční a opravdu jim přináší bezprostřední úlevu od skutečných bolestí života v této realitě, a nepřejou si vědět, že by to mohlo mít nějaké nevýhody, nebo by mohly být jiné cesty ("neberte mi tooooooooooooooo......").

    To jsou ty nejprudší reakce, ty, kdy mají lidé pocit, že nějaká nežádoucí pravda jim vezme něco, co je pro ně životně důležité.

    A pak jsou ještě prudké reakce, co vznikají, když mají pocit, že pokud by nějakou informaci připustili, zhroutil by se jim obraz světa, nebo by vzniknul nějaký, se kterým by nedokázali žít (moc velkej strach, apod....).

    To první mi přijde trochu jako nedorozumění. Lidi jsou hrozně moc zvyklí, že jim pořád někdo říká, co mají dělat, co je "správně a špatně"...a pokud nějakou věc chtějí dělat, bojí se slyšet něco jiného, než že je "správně".
    Otázka je, jestli by šlo sdělení podávat nějak tak, aby pochopili, že jim nikdo nechce brát nic, pro co se rozhodli, ani nikdo neříká, že je to pro ně implicitně špatně.... ale že pro ně samotné může být užitečné dozvědět se víc informací o dalších možnosteh.
    ZIKE
    ZIKE --- ---
    CONTINUITY: tak reakce byly ruzny. Ale chodilo tam i dost americanu, a tem se to moc nelibilo. Proste to vetsinou vytesnili...takova kognitivni disonance asi nejcasteji :) nebo, ze to je husty, ale stejne se tim nejde nic delat...tak je to vlastne jedno.

    ALe nekteri americani co jsem znal, tak i kdyz byli nejvic v poho, tak byli dobre brainwashed. Treba kamos delal vsechno, co americka vlada rekla, ze je ok. Napr. nejvic chlastal, a kdyz jsem se ho na to ptal, proc tak chlasta...tak rikal, ze proto, ze kdyz je to legalni, tak to nemuze skodit zdavi...kdyz nas to prece nechaj delat...a tak (nekecam) :)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Zajímavý je, jak ty dokumenty některý lidi rozčilujou ;)

    Přijde mi to skoro jak známka kvality, v naší společnosti je nesmírně silnej fenomén popření, a pokud někdo přijde s příliš velkou dávkou informací odlišných od toho, co jsme se učili, mnoho lidí to specifickým způsobem irituje.

    Dokonce jsem linkla Trap do jednoho klubu, a jednoho člověka nehorázně rozčílil už jen popisek toho videa, bez toho aby vůbec začal koukat. Hned věděl, že tyhle věci nechce vědět, nepřeje si, aby o nich byly filmy, a aby je někdo linkoval na nyx.

    lol ;)¨

    ZIKE: Jak na to reagovali lidi na výšce?
    ZIKE
    ZIKE --- ---
    ENKIE: lol. se to tady nak rozjelo, je to pro me celkem nostalgie ten curtis. Na vysce jsme s kamosem organizovali promitacky vetsiny jeho dokumentu...jojo to byly casy :D :D

    muj oblibenej je jeste The power of nightmares, celkem klasika o politice strachu...
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    CONTINUITY: Vida, daval jsem to na nyx asi pred mesicem, ale v jednom kuse pres Google Video, kdyby mel nekdo zajem ;)
    [ ENKIE @ CCCP - Sovetsky Svaz v obrazech 1917-1991 (fotografie, design, architektura a jine umeni) ]

    Je to vyborny serial, i ty dalsi dily stoji za shlednuti, ale tento prvni me dostal nejvic - nejlepsi je ta cast s tim matematikem, snazicim se vytvorit modely pro centralni rizeni ekonomiky: http://www.youtube.com/watch?v=-2BgMu32Yuk

    A zde jsem to nasel v avi k downloadu uplne cele, vsechny dily:

    BBC – Pandora’s Box by Adam Curtis | myTVblog.org : Your ultimate TV destination...
    http://www.mytvblog.org/?p=1944
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    YouTube - Pandora's Box 1/30 Adam Curtis (1992) The Engineers Plot
    http://www.youtube.com/watch?v=NZ6t5JA7OBA

    Tohle taky vypadá pěkně :)
    LOOK
    LOOK --- ---
    :)

    ZIKE
    ZIKE --- ---
    co me trosku stve, tak je to vsechno tady obecne ujety na ty abstaknosti...potom je to takovy vsechno odtazity. Treba na na vychodni kulture se mi moc libi, jak je vsechno mnohem vic vizualni...treba na zenu je to uplne krasne videt :D

    Jinak na svoje skoly si nemuzu stezovat, uz na stredni nas ucili myslet v souvislostech a argumentovat, psali jsem pravidelne argumentacni eseje na ruzny temata. Delali jsme analyzy lteranich del 2-3 za rok, neco bylo i dobry (napr. Animal farm...)..

    a na vysoke (humanitni) taky hodne...ten, kdo jenom srotil, tak to nedal vetsinou...Ale naucili ma fakt hodne veci, a jsem za to rad :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam