Pojetí reklamy je tady jak když si Hurvínek představuje válku ;) Reklama není jenom na produkt, který si každodenně kupuju, ale taky na celou značku, životní styl, způsob myšlení, jednání a rozhodování. Reklama ovlivňuje subkultury, uměle celé takové subkultury pomáhá vytvářet. Atd.
Příklad: Ignoruju reklamy na prací prášky atd., ignoruji reklamu na Tesco, protože je levnější než Lidl ... ale podle čeho se vlastně rozhoduju, kam půjdu nakoupit a co budu kupovat, případně že vůbec budu kupovat a nebudu si to třeba obstarávat úplně jinak, případně zjistím, že to vlastně ani nepotřebuju...? To, že dejme tomu všechny velké řetězce supermarketů majíj konstantně marketingovou kampaň nemá jen ten účinek, že teda na základě takového sdělení vyrazím do Tesca. Stačí, že jsem v kontaktu s těmi značkami, a tedy vůbec VÍM, že támhle je Tesco, jehož nějakou mentální reprezentaci mám uloženou v palici, tady na rohu je Lidl, k němuž se mi rovněž váží nějaké asociace atd. To, že malý obchůdek Franty Vopršálka, který je o dvě ulice vedle, tj. vlastně blíž než oba ze supermarketů v podstatě neznám, protože Franta žádnou reklamu ala Tesco nedělá, má za následek to, že když něco budu potřebovat, tak si ani nevzpomenu na Frantův krámek, a rovnou budu přemýšlet (racionálně! ;e)), jestli půjdu do Tesca nebo Lidlu. A taky NEbudu přemýšlet o rozličných otázkách typu jak to ty obchody dokážou, že mají tak levné zboží - to je taky velká magie - protože je důmyslně oddělena exoterní část celého systému (hezké prodejny, osvětlené regály, každý týden noviny až do domu, kecy o sociální odpovědnosti atd.) a ta esoterní (zaměstnanci řetězce, co objíždějí výrobce a dodavatele a de facto je vykořisťují tím, že po nich chtějí ceny, za které oni to ani nevyrobí atd. - stačí se zeptat lidí, co tuhle esoterní část systému znají, protože tam dělali nebo dělají)