• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISTRANSFORMACE - síť života: o všem, co pomáhá léčení a probuzení člověka,společnosti,Země
    Restartováno :)
    O cestách, technikách, prostředcích, projektech, hnutích, myšlenkách velkých i malých, co pomáhají člověku osvobozovat se a naplňovat svůj potenciál, a skupinám, místům, ekosystémům, uzdravovat se z nemoci civilizace.
    Společným jmenovatelem témat je uzdravení, obnovení rovnováhy, návrat k přirozenosti, nalézání cesty, která je v souladu se životem.

    Ráda bych, aby klub byl o sdílení informací, nápadů a zdrojů - spíše než o diskusích a rozebírání, jestli je nějaké téma dobré-špatné, reálné-nereálné, apod ;) (na tento druh vyžití tu máme klubů dostatek :)

    organnic.blogspot.com (Conti)
    rozbalit záhlaví
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    MORPHLER:no to mas blby
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    JUNIPETRUS: ne, nechapu. :)
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    MORPHLER: ..jestli chapes zasadni vyznam pojmu skutecnosti a pravdy PRO cloveka
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    JUNIPETRUS: "jestli chapes zasadni vyznam pojmu skutecnosti a pravdy proc cloveka": nechapu
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    MORPHLER: 1/promin, tohle je ale opravdu naivni. Bhagavadgita orpravdu neni jako nejaka capkova knizka o ktere vime, ze byla napsana r.1930.
    Bhagavadgita (v nejake forme) existovala predtim, nez byla sespana, a hlavne nikdo nevi kdy byla sepsana. Pokud ty to vis, tak se te ptam, kdy byla sepsana, kdy mela bg svou dobu?
    Ze byla sepsana z nejakeho duvodu, to ano, vsak ty duvody jsou v knizy uvedeny

    4/A k cemu je "informace" ci spis neci nazor, ze bg ma diskursivni povahu? K nicemu
    Jinak v bhagavadgite je mnoho jinych "informaci".
    K cemu ti jsou nejake informace to musis rozhodnout ty. Jde o to jestli mas potrebu vnimat sve takovy jaky je a jestli chapes zasadni vyznam pojmu skutecnosti a pravdy proc cloveka.
    Kdyz se podivas na svet jako na to neco co vznika a zanika jako vlna v oceanu, divas se na svet z pocize sub specia aeternatis. To znamena menis sve vedomi, rozsirujes ho a osvobozujes atd.
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    JUNIPETRUS: ano, diskurzivni povahu pojem diskurz rozhodne ma. Na druhou stranu neni uplne zbytecny a ma svuj smysl i mimo svuj puvodni uzky okruh, asi proto se prosadil a rozsiril do obecnejsi zasoby. Nejde ani tak o dobu, spise o ten ucel proc se neco vysvetluje tak jak se to vysvetluje.

    1)bg urcite nejakou svou dobu ma, nekdy byla sepsana poprve (a hlavne, proto byl vypichly diskurz- byla sepsana z NEJHAKEHO DUVODU), urcite prosla casem spoustou uprav, take provedenych z nejakeho duvodu. a ty duvody moc nezname.
    2)ano ano
    3)Ano, ale ukazuje na ni (onu transcendenci) urcitym popisem, ktery mohl v dane dobe mit trochu jine vyznamy, byt jinak vniman. Opet pripominam, v diskurzu nejde o dobu, ale o pozici a metanarace jeho konstrukteru.

    Priklad diskurzu: V dnesni dobe mas treba odborny lekarsky clanek, napsany v lekarskem diskurzu, se svymi definicemi slov a jejich vyznamu chapanych automaticky velmi podobne temer vsemi v danem diskurzu se vyznajicimi(tedy prevazne doktory-ne a to jeste vsemi a pak par dalsimi lidmi kterym je to blizke ci se z nejakeho duvodu naucili v danem diskurzu vyznat). Takovy clanek je pak citovan novinarem, ktery se pohybuje v diskurzu jinem a napr slova vetsina a vyznamna souvislost a pod nechape striktne statisticky (tedy nad 50% a nad 0,6 korelace) ale vice lidsky (vetsina bude tak nekde u 90% a vyznamna souvislost je ze to je na tom (a jen na tom) prakticky primo zavisle). A ten novinovy clanek si precte clovek co o vyzkumu, medicine a statistice (a diskurzu) nevi nic a zakrici: mamo, maji lek na rakovinu.

    4)Je hezke ze te to oslovuje. Naprosto souhlasim, ze nejlepsi by bylo se vyjadrit ke konkretnimu obsahu. Mam na tebe otazky, kdyz uz jsem si dal tu praci s tim vysvetlovanim diskurzu: K cemu je mi informace ze svet neustale zanika a vznika uzitecna? Proc je tak dulezite sdelit prave ji? Proc ne jine podobne univerzalni pravdy? Proc nevyzdvihnout jine vlastnosti sveta, ale prave tuhle?
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    KUATO: :)))
    to je úžasná knížka
    a pomohla mi mj. začít být opravdu vděčná za všechen ten čas, kdy jsem v dětství byla nechána na pokoji :o)))
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    LOOK: strašně suché jídlo. řekla bych, že nebude pro tělo moc přirozené.
    pro tebe, protože budeš IMHO kapha, ještě relativně přijatelnější ;)
    naprosto totálně nevhodné pro váty, nic moc pro pitty.
    určitě bych toho nejedla velké množství, a imho je dobré kombinovat to s něčím normálním, něčím to namazat, zelenina, apod :)
    KAREN
    KAREN --- ---
    CONTINUITY: jasne jasne. ja nedavno valila oci na krajenej chleba, kterej tu ma spolubydlici... tam je asi 18 ingredienci!
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    KAREN: jasně, pokud si to člověk sám uvaří a harmonicky namíchá, nebo mu to uvaří nějakej hodnej dobrej kuchař:), může si dát tolik ingrediencí, kolik umí sladit ;-D....nemyslela jsem tím vařené jídlo, ale jen všelijaké průmyslové výrobky, do kterých se z podivných důvodů dává pět druhů obilí, deset druhů živočišných produktů a patnáct ochucovadel ;)
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    MORPHLER: Cili pojem diskurs ma sam diskursivni povahu.
    Ja tu vidim navic velky rozdil mezi teorii diskursu, pak vlastne muzem rict, ze vse, kazde dilo, je provejem nejakeho diskursu, to jest ze ma pozadi, konotace, predpoklady, vcetne teorie diskursu a postmoderny samotne, a tim, rici, ze neco je poplatne sve dobe, a potvrzuje a utuzuje popis poplatny sve dobe.

    Kdyby rekl Darjeel rovnou, ze je bhagavadgita je poplatna sve dobe, bylo jasne, jak je mimo a ze jeho hodnoceni ma jasne diskursivni povahu
    Protoze
    1/ bhagavadgita nema nejakou svou dobu. Nemuze nikdo rict,ze byla napsana treba roku 500 a vyjadruje 100procentni nazor 90procent obyvatelstva.
    2/Indicka spolecenstvi byla vzdy nazorove ruznoroda, nemluve o ruznych druzich spolecenstvi, ktera se lisila prostorove, zmenila xkrat v prubehu staleti.
    3/Uceni je nadcasove, ukazuje na transcendentalni ideal, ktery 99 nezije, a vetsina lidi ani nezna, ideove casto lezi v primem protikladu k bezne orientaci jak cloveka tak spolecnosti.
    Pokud nejake spolecenstvi zacne vyznavat ve vetsi mire nejake idee nebo jsou vychovavani v nejake vire, je to samo od sebe, nebo proto, ze zacali studovat nejaky posvatny text? Jeli to na zaklade toho textu, pak urcite v prvni moment nemohl byt poplatny sve dobe, a vstoupilo nebo vstupovalo jako neco noveho a to se muze stat kdykoliv
    4/Bez ohledu na to jestli ma bg "diskursivni povahu", me bhagavadgita oslovuje a nachazim v ni nadcasovou dharmu, ktera muze byt prospesna cloveku v kazde dobe(za predpokladu,ze nebude vyrazne prekroucen preklad).
    To znamena, ze jsou jiste pravdy, ktere jsou platne jak pred 3000 lety, 1000lety, tak i dnes
    Z toho plyne,ze zrejme pro me diskursivni povahu nema, nebo ze argument,ze neco ma diskursivni povahu(text poplatny sve dobe) neni vlastne zadny argument, ale je to vlastne takovy ad hominem ve vztahu k textu, to jest najde se zastupna vytka, aby se nekdo nemusel vyjadrit nebo uvazovat o konkretnim obsahu, a presto nejak dany text nejak diskvalifikovat.
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    JUNIPETRUS: Diskurz neni sproste slovo ani nejak odsuzujici. Diskurz (pro me) znamena, ze dany popis vychazi z nazoroveho, mj. jazykem, kulturou a obecnymi metanaracemi daneho pohledu. Tedy ze je dany popis (v tomto pripade gita) poplatny sve dobe a svemu kontextu, potvrzuje ho a utuzuje. Ma sve (v textu primo nevyjdrene) konotace, predpoklady a skryte manipulace, zkratky a vyznamy. Je to pomerne klicovy pojem postmoderny, pokud bys potreboval, rad se ho pokusim vysvetlit vice.
    PIZI
    PIZI --- ---
    Ježíš to je super!
    Nehodnotím lidi o kterých ten dokument je ani pravdivost toho dokumentu (nastříhat se to dá různě), hodnotím pocit, který to ve mě zanechalo. Hodnotím tu ideu, ten mem, možnost že někdo tak opravdu žije.
    Super šestiletá holka, která se o sebe umí postarat. Skvělý je její rozhovor s koněm :-)
    Bohužel video má technické problémy. Všelijak se zadrhává, takže se připravte na to, že to budete spíše poslouchat jako audio s takovým slideshow a občas kus pohyblivého videa. Ale i tak, podle mě ná-dhe-ra.

    Tak to vidím já: Amia — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/porady/10266701443-tak-to-vidim-ja/21055211333-amia/

    Dokument o každodenním životě šestileté dívky, která spolu s rodiči a bratrem bydlí na šumavské samotě, obklopena zvířaty a vílami. Režie B. Rychlík
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    WANAH: odsoudil? Kde jak?
    PIZI: a jak moc je slaná a oslazená bílým cukrem?
    PAULMUADDIB: nezavrhuj, pro mě za mě :)))

    LOOK: jiný způsob přípravy (jiný alchymistický postup) vede k tomu, že tělo takové vejce potom jinak tráví. Obecně je mi příjemnější vajíčko na tvrdo, je takové satvičtější či jak to říct, smažené je s olejem a na pánvi a po snězení je mi po něm trochu těžko. Výborné je ale k pivu nebo po alkoholovém excesu ,) Nejlepší je vyzkoušet si, jak rozdílně to na člověka působí.
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    LOOK: To jsou slisované pukance zrn dané obilniny. Rýže, kamut, špalda, kukuřice. Popcorn znáš, ne? :) Na rozdíl od popcornu se to zpravidla nedochucuje a nedosoluje. Podle mě v klidu. Jenom to vypukání proběhlo za vyšší teploty patrně. Možná mikrovlnně. Kdo ví. Zpravidla se jedná o celá zrna včetně slupky, což je fajn.

    Při smažení vznikají různé aromatické sloučeniny. Aminokyseliny/bílkoviny nevím co dělají v těch vysokých teplotách. Při použití polynenasycených mastných kyselin (aka rostlinných olejů) na smažení u nich n avíc dochází ke kroucení řetězce do transizomerů až aromatických kruhů. (Aneb sádlo, ghí, palmový a kokosový tuk je lepší, protože má převážně nasycené vazby, které jsou stabilní).
    Víc mě nenapadá... osobně si ale volské oko dělám celkem často ;)
    LOOK
    LOOK --- ---
    DARJEEL: pls rozved rozdil mezi vajicem natvrdo a smazenym :)

    otazka na vsechny zdravojedliky: co casta konzumace tech polystyrenovych ryzovych chlebicku? (racio, bona vita atd)
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    DARJEEL: Já bych to ekonomické hledisko nezavrhoval - ono pokud je správně pochopeno a uchopeno, dává jednu z nejlepších odpovědí, co činit. Bohužel tato hlediska jsou silně narušena, sám nemám jasno, zda vinit stát že prasí trh, nebo trh, že prasí stát :-).
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    JUNIPETRUS: To je klasická poučka z ekonomie o přebytku spotřebitele a přebytku výrobce - pokud je 10% lidí ochotno zaplatit více za zvláštnější produkt, nabídne se jim za tu vyšší cenu a prodejce tak nezíská 100x 2 koruny za obyčejný rohlík (který by si bez alternativy koupili i ti "fajnovější"), ale 10x 4 koruny + 90 x 2 koruny. Proto jsou studentské a důchodcovské slevy do muzeí, aby vůbec přišli a tak. Nejlépe to funguje u individuální ceny v dražbě - tam se prodá přesně za to maximum, co je někdo ochoten nabídnout.
    KAREN
    KAREN --- ---
    CONTINUITY: ja bych se tim poctem neridila az tak striktne. rozhodne to taky uznavam/vyznavam, ale mam za to, ze i vetsi pocet kvalitnich ingredienci v dobry kombinaci je ok) treba v indicky kuchyni by se ti do tech 5 ingredienci mnohdy veslo jen koreni)) [aha ted jsem to docetla az nahoru, podobne viz Darjeel a Pizi]
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    PIZI: mnam, indicky vypalovaky jsou skvely. tejden jsem bydlel na byte s indama a voni furt varili od rana do vecera ty jejich vypalovaky. intenzivni poindicteni, super vec :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam