• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISTRANSFORMACE - síť života: o všem, co pomáhá léčení a probuzení člověka,společnosti,Země
    Restartováno :)
    O cestách, technikách, prostředcích, projektech, hnutích, myšlenkách velkých i malých, co pomáhají člověku osvobozovat se a naplňovat svůj potenciál, a skupinám, místům, ekosystémům, uzdravovat se z nemoci civilizace.
    Společným jmenovatelem témat je uzdravení, obnovení rovnováhy, návrat k přirozenosti, nalézání cesty, která je v souladu se životem.

    Ráda bych, aby klub byl o sdílení informací, nápadů a zdrojů - spíše než o diskusích a rozebírání, jestli je nějaké téma dobré-špatné, reálné-nereálné, apod ;) (na tento druh vyžití tu máme klubů dostatek :)

    organnic.blogspot.com (Conti)
    rozbalit záhlaví
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    YMLADRIS: Ono taky, odžít život od zrození po smrt bez jakéhokoli napětí v rozpětí mezi těmito dvěma body rovná se promarněné lidské zrození.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    BROZKEFF: mam k tomu teorii, ze driv treba lidi taky mohli jist jen hrach a zito, presto ale chodili do lesa neco ulovit, i kdyz to neco obcas ulovilo je (medved, ... ruzny zraneni atd.) Proc. Protoze je lidska povaha dosahovat veci. A ta je silnejsi nez pud v klidu bez problemu zit. V dnesni dobe nikdo nechodi lovit, ale obdobne tolerujeme silnicni provoz, kde kazdy rok umre 10.6 lidi ze sta tisic. Protoze chceme rychle, efektivne, dosahovat veci. Ne jezdit 30 kmh nebo i min, aby se hlavne nikomu nic nestalo...
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    Opět odbočka jinam


    Zúčastnili jste se někdo přednášky Henriho Monforda? (breatharián / praktikující pokročilé formy čülenu?:-))

    ...we have one practice called Chülen. Chülen means “taking the essence.” The most simple Chülen is eating herbal remedy like vitamin pill, and you don’t have to eat any food. And next is drink water, and next is eat stone, digest stone. And next is eat space. So you don’t have to eat solid food, eat space. (The 12th Kenting Tai Situpa: Shangpa Kagyu Lineage and the Six Yogas)
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    KERRAY: Asi prvních 15 s mě to nadchlo, ale pak to dost rychle vyprchalo. Je to takové sociální inženýrství, které všechny tlačí k jakési větší všímavosti/bdělosti/citlivosti k okolí. To je jakoby fajn, ale klidně to může znamenat i to, že lidi budou víc chronicky vystresovaní, protože budou muset být mnohem víc příttomní. Já když jdu pěšky na chodníku, tak si docela bezpečně můžu pustit hudbu do sluchátek a takřka se z reality okolního prostoru odpojit, a pokud ještě jdu po chodníku/pěší zóně, mám značnou jistotu, že mě nepřejede žádné auto atd. Tj. můžu se v tom celkem snadno uvolnit. Pokud jedu autem, relativně podle pravidel a očekávám znalost a dodržování stejných pravidel i ostatními "účastníky silničního provozu", můžu PŘEDVÍDAT reakce/chování ostatních řidičů. Celkově ta dominantní pravidla chování na silnici se všemi těmi značkami atd. mají provoz usnadnit, zrychlit, zefektivnit atd., ,což myslím, že i dělají, a není to z principu nic špatného.
    LOOK
    LOOK --- ---
    bohuzel chodec a auto si nejsou rovnocenni, chodec riskuje zivot/zdravi, ridic jen kriminal..

    KERRAY: mno a co to rika jineho nez ze kdyz odstranis nektera pravidla, tak jsou z toho lidi zmateni? prednost zprava je taky pravidlo. v nekterych situacich je lepsi ho nahradit pravidlem hlavni/vedlejsi silnice.
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    těch městeček a článků je víc, ale o mentalitě to asi bude dost
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KERRAY: nemci jsou super. Cesi by 30 km/h nejezdili a indosi by ani nebyli ochotni davat tu prednost z prava. Ale jinak mily experiment.
    LOOK
    LOOK --- ---
    YMLADRIS: chapu, k volbam by clovek mel s uvazenim vseho co je dostupne, ale vse evidence-based byt nemusi. kdyz se mi treba libi jeden odstin zlute, nemusim na wiki zjistovat jeho rgb kod :) (pripomnel sem mi ten xkcd barevny vyzkum)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    LOOK: tak dokud plkame v hospode o nic nejde, ja mam ale obavu ze rada lidi se takhle rozhoduje fakt v realu. Cili nikdy neni dost propagace evidence-based pristupu :-)
    LOOK
    LOOK --- ---
    YMLADRIS: me tohle prijde jako projev rozdilu pohledu na svet vedecky (statistiky, dukazy, argumentace) vs sebe-zkusenostni. nekdo je proste typ ze nejde na tu wikipedii kdyz ho neco napadne.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    mne prave desi kolik lidi si dela usudky na zaklade "mne prijde ze jsou tak nejak hodnejsi, jasne ze krici ale skoro nebouraji..." a zavery, ze lepsi je doprava bez pravidel, hlavne kdyz se maji lidi tak nejak radi

    to myslim jako obecny komentar k tomu, jak si delat/nedelat nazory o svete
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    BROZKEFF: Ale to nepočítám v přepočtu na počet přepravených osob a počtu kilometrů, což je metodika Kosmova odhadu. Data o počtu reg. vozidel ale na rozdíl od průměrného počtu přepravovaných osobokilometrů jsou dostupná ;-)
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    YMLADRIS: Klíčově důležitý postřeh! :-)
    Takže dáme tato data dohromady, pro srovnání ještě přidávám USA:

    Počty motorových vozidel na 1000 obyvatel a počet obětí dopravních nehod ročně (United Nations World Statistics Pocketbook, Statistical Yearbook, Wikipedia) jsou takovéto:

    USA: 765/1000, 12,3 smrtí/100 000 obyv. za rok.
    ČR: 399/1000, 10,4 smrtí/100 000 obyv. za rok
    Indie: 12/1000, 16,8 smrtí/100 000 obyv. za rok

    Jasně že u Američanů někdo má dvě auta a ještě dvě motorky a nejede na všem najednou, u Indů bude v těch číslech hodně motorek atd. Ale i tak, Kosmův odhad o 20× nižší nehodovosti v Indii oproti ČR evidentně neplatí :-) Spojením dat o počtu motorových vozidel a počtu smrtí dostáváme, že každý rok zemře: (1 “řidič” se zde rovná 1 reg. motorovému vozidlu)

    0,016 % řidičů v USA
    0,026 % v ČR (1,62× víc jak v USA)
    1,4 % v Indii (53,7× víc jak v ČR a 87× víc jak v USA)


    DARUMA
    DARUMA --- ---
    KOSMO: Nevím no. Já jsem byl v Indii několikrát a jezdím převážně taxíkem a autobusem. To co popisuješ se může stát i v Čechách. Prostě jsou tady ohleduplní a neohleduplní řidiči, stejně jako v Indii. Já jsem v Indii potkal řidiče, kteří se honili po silnici s klackama, protože jeden do druhého lehce ťuknul. Nebo když byla v noci zácpa, tak tam kolem chodili vojáci se samopalem a bambusovou tyčí a organizovali neukázněné řidiče indických trucků.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    KOSMO: že jedou v amfetaminech, to chápu, ale že k tomu za tím volantem i pijou, uf, to jsou věci....

    jinak, teď už to dává docela smysl :), i pro člověka co nebyl v Indii ;)
    KOSMO
    KOSMO --- ---
    YMLADRIS: NO, to čílo mě fakt překvapilo, uznávám, že jsem napsal blbost. Mám tady po silnicích naježděno několik desítek tisíc kilometrů - za necelé dva roky - a viděl jsem jeden smrťák a jednoho ošklivě zraněného chlapíka z mopedu... ale kolik tady toho jezdí - to je naprosto nepředstavitelné množství na naše poměry - v Delhi je prý skoro 6 mil vozidel (možná kec) - a tady jsem viděl vždy jen ťukanec.

    Když tady třeba chlapík nedobrzdil a ťukl v zácpe před sebe - upadl mu nárazník - vystoupili oba řidiči - koukají na to - povídají si, pak to tam nějak nasadili po indicku zpět - podali si ruce - a jeli dál...

    Darumo: Ono když na to kouká člověk, který sotva přiletí z EU - tak je samozřejmě vyplašený, protože to je masakr, o kterém píšeš. Jenže není všechno, jak to vypadá - třeba ta bezohlednost - to je IMHO jen, že si představuješ, že tě někdo někam jen tak pustí, udělá ti místo - to tady neexistuje - ale napříč celou společnosti - tady si musíš udělat místo sám - jenže když tam vjedeš - ostatní zpomalí a nejsou agresivní... a ano, oni křičí, ale to křičí i na trhu - není v tom (většinou) agrese. Prostě křičí - hej, já jsem tady! A troubí a troubí... jiná morální přesvědčení.

    Možná je to číslo způsobené hodně profíkama - slyšel jsem tu šílené story o řidičích kamónů, kteří v těch autech vlastně žijí - řídí třeba dvacet hodin, pijou a jedou prý i v amfetaminech. A zboží koluje Indií nepřetržitě... Jsem třeba viděl gigantické cementárky v himáčalu, ze kterých jede nepřetržitý proud tracků k nejbližším kolejím... a jezdí i v noci - neosvětlení atd... no, a občas tu spadne autobus a tak... ale to nevidíš - dočtu se to na webu...
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    YMLADRIS: aha, tak to je ještě jina
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    CONTINUITY: to je ale prepocet na 100 000 obyvatel, predpokladam ze indie ma mnohem min aut na hlavu nez my. Prepocet na 100 000 aut pro Indii nemam.

    DARUMA
    DARUMA --- ---
    CONTINUITY: Jako dopravu? Bordel, hluk, chaos, smrad, X hodinové zácpy, řvoucí řidiči, rozmlácené silnice, (většinou) bezohlední řidiči.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    YMLADRIS: Tak jestli to tam vypadá tak, jak popisuje Kosmo, tak to, že mají počet mrtvých jen 1.6x vyšší než my, je úžasný výsledek :)....sice to Kosmo tedy malinko podcenil, ale v praxi klidně věřím, že to vypadá, jako by žádné nehody neměli
    - protože při těch podmínkách by mělo těch mrtvých být třeba 10x nebo ještě mnohem víckrát víc, a když je to jenom 1,6x, znamená to, že ve srovnatelné dopravní situaci se Češi srazej mnohem častěji než Indové....
    Možná tak to Kosmo myslel :)

    Ale zajímalo by mě, jak to myslel Daruma :)
    Darumo, popsal bys tu tvoji Indii ? ;)

    (teď zase nevím, jak moc je to k aktuální diskusi, kterou za příštích 10 min asi nepřečtu, ale myslím si, že rozdílné pohledy dvou inteligentních lidí na jednu zemi jsou k věci samy o sobě :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam