• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISTRANSFORMACE - síť života: o všem, co pomáhá léčení a probuzení člověka,společnosti,Země
    EVA_
    EVA_ --- ---
    GEN_IO: Neurolingvistické programování?

    Obrovsky jsem to tu zaevovala...chtěla bych to shrnout. Pro mě osobně jsou hlavním zdrojem transformace vztahy. Učím se je horkotěžko, protože mě odmalička bolely, hledám návody, příručky, narážím, padám a vstávám. Učím se nakládat se svojí skrytou agresí, s afektem apod., snažím se vyrovnávat se s tím, co jsem musela potlačit, abych přežila, s pocity, které mě formovaly v dětství. Na cestě se mi podařilo zkoumat energie, taoistická dechová cvičení, feng-šuej, sem tam astrologii, ale kdysi dávno mi pomohlo splynutí, nyní je to sdílení a dobré slovo. O mě howgh.:-)
    GEN_IO
    GEN_IO --- ---
    dobrá budu věcnější a dám příklad. také zápor a nesouhlas s čímkoliv se dá vyjádřit jinak. a je to naprosto o čemsi jiném než o sluníčkaření. dá to ale o mnoho větší práci.

    můžu říct; bacha ať nešlápneš do díry, anebo; bacha obejdi tu díru. připadá ti to příliš sluníčkové? ;) mi osobně to příjde jako věcné zacílení na myšlenku, či proces, který se má udát, či nikoliv. praktický návod jak se vyhnout ustavičnému zacyklování situacích každodenního života. a velmi dobré transformační cvičení.

    a vlastně proč by mělo být, tedy pokud se budeme držet tématu tohoto fóra, špatné myslet pozitvně a s láskou v srdci? a dále a dále tuto absolutně kreativní energii v sobě konzervovat a pěstovat? má i naprosto odlišnou váhu, pokud řeknu; "toto je neskutečně dobré jídlo", anebo; "toto je skutečně dobré jídlo".

    kdo se bojí pustit pomluvit svůj cit ať dá tedy mínus :)
    ~~
    EVA_
    EVA_ --- ---
    _BENNY: Ne, myslím, že je úplně zbytečné řešit, kdo za co může, věci jsou tak, jak jsou, přišli jsme do nich a těžko dnes můžeme najít odpověď na to, jestli bylo dřív vejce, nebo slepice.
    Abych věci přidala kontext. Nedávno jsem četla článek, který není na netu, abych sem poslala odkaz. Týkal se tradičního uspořádání společnosti v Koreji a intimity. Dálný východ vypadá, že funguje tak, že jsou role extrémně rozdělené, muž nadřazen, silný, agresivní, žena podřazená, jemná, něžná. Tohle je ale jen vnější projev. Doma dochází ke splynutí pohlaví, respektive k dominanci ženy; muž domů nosí peníze a poslouchá. Žena mu poskytuje emocionální zázemí, téměř splyne s jeho životem. Sňatek je na celý život, a tak se doma nehrají divadla typu "jsem lepší". Celkově je ve vztazích větší citová uvolněnost, protože city se nepovažují za rozhodující kvalitu a nejsou důvodem pro utváření názoru na druhého. Čili...je-li muž rozladěn z práce a protivný, přijde domů a je protivný, žena ho opečuje, pochopí a nechá být stejně, jako on ji, je-li protivná ona (v Koreji existuje menstruační dovolená a vztahuje se i na domácí práce). Když ji ale naštve, může počítat s tím, že bude fyzicky napaden. Manželství je považováno za stvrzení existujícího splynutí pohlaví, tudíž odpadá potřeba fyzických projevů náklonnosti na veřejnosti.
    Pro muže platí, že se pustí maminčiny sukně a chytí se manželčiny, přičemž je nucen navenek plnit funkci toho silného, zralého, zodpovědného. Po narození potomků je to vše pak...fakt náročné.

    EVA_
    EVA_ --- ---
    OGMIOS: Víš, na to neumím nic moc rozumnýho říct. Já sice ryju, ale jak tady Ymladris psala, dokážete nám dát směr (duchovně, co do orientace v životě), setkala jsem se s tím, tudíž nemůžu souhlasit s tím, že jsou dnes muži vykolejení, naopak.
    EVA_
    EVA_ --- ---
    GAISAKA: Zkušenost osobní a transformační. Ve školce jsem si nejvíc hrála s klukama. Ve škole, kam jsem chodila, mě titíž řezali hlava nehlava (žádné pošťuchování, regulérní kopance a modřiny). Nechápala jsem to, nikdo mi to nevysvětlil, a tak jsem to vytěsnila. Jako velká holka jsem měla tu "čest" pár klukům hlavu poplést, ale nepomohlo to, zůstala tam nedůvěra, které jsem nerozuměla a jen jí dál potvrzovala.
    Teď jsem starší vdaná paní, není to vůbec jednoduché, ale ve svém muži postupně objevuju to, o čem píšeš.:-) Je to jako kdyby postupně tál led.
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    _BENNY: jo proto by bylo nejlepsi vetsi provazanost zenskeho spolecenstvi aby si byly zeny blizke a kdyz bojovaly tak aby tak nesoukromnicily :D
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    _BENNY: Kde to teď bylo...v citátech?
    Něco jako "pokud by ženy měly vedoucí úlohu v politice, nebyly by sice války, ale jen spousta států, co spolu nemluví."
    ,)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    EVA_: takze za to ze je svet v takovych srackach v jakych je muzete vlastne vy zeny? (abych tomu sovinismu dostal ;)

    ja chtel jen rict, ze zeny az na par vyjimek nemaji tendence bojovat za jine zeny. ony primarne bojuji za svou rodinu, za svou tlupu a tedy i za svyho chlapa.
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    EVA_: jj, samozrejme samozrejme je nejlepsi kdyz se obe pohlavi podileji na budovani zdarnych zitrku a samozrejme kvetnych dnesku :D a tim sem nechtel rict ze ani chlapi nemaj co dohanet. me to prijde ze v dnesni dobe jsou chlapi vykolejeny a veskrze zbytecny na to na co byli potreba po dlouha tisicileti. ale neni to jen na jedny ci druhy strane. pravda je vsechno dohromady :D a verim tomu ze to nejak dopadne :D
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    GEN_IO:
    GEN_IO:
    Mě to moc vysvobozující nepřijde, nevím jestli si mou pozici neidealizuješ,) Odpovídat ti bez použití předpony ne jaksi nemůžu, neboť jejím nepoužitím se mé myšlenky nestanou sluníčkovější, ale jen nebudu mít jak se properly vyjádřit.

    Měl sem za to, že tahle diskuze je ještě celkem normální, tedy že když má v názvu slovo transformace, bude to tu o transformaci, ne workshop mladých tichých revolucionářů,)
    Ad waldorfské školy - zní to skvěle, ale odporočuju pročíst si i kritiky, svědectví ne tak spokojených žáků a rodičů /jistě, ty se najdou všude../ atd.
    Plus je tu otázka toho, že na každému musí wald. a podobné alternativy vyhovovat, a to zas nejen rodičům ,ale i dětem. Neříkám, že jsem zastáncem pedagogiky přelomu století, humanizovat se to musí, ale zase nepřešlápnout, abychom pak neměli spokojené a citově vyvážené nichtsmochry,) V tomhle je pro mě shrnující Marshallova /HIMYM/ řeč při koučování malejch basketbalistů, který Lily rozmazluje stylem "není důležité vyhrát, ale zvítězit":

    Marshall:Could be 53 to zero.
    Could be some other score. It's 53 to zero.
    Kids:What are we doing wrong, Coach?
    M:You know what? You're not doing anything wrong.
    It's great that you guys are losing,
    because in life, it doesn't matter how much effort you put in,
    or how hard you try,
    people will just give you things.
    Like diplomas and jobs and promotions.
    So, it doesn't matter what you do out there,
    as long as... as long as you have fun.

    EVA_: Já bych to neřekl tak, že sme na vás citově závislí, ale že bysme pro vás udělali všechno,) Což myslím ve výsledku cílí stejným směrem jaks to myslela ty..
    EVA_
    EVA_ --- ---
    CRANK: Díky moc...:-)
    EVA_
    EVA_ --- ---
    OGMIOS: Trochu jsem si dělala legraci. S tou přirozeností nás žen a její nedostatečností souhlasím, nicméně nejde říct "ženy makejte", protože jsme, ať chceme, nebo nechceme, provázaní, jde o spojené nádoby, bez vás to, podle mě, nejde.
    CRANK
    CRANK --- ---
    EVA_: Srovnal jsem to ... :-D
    EVA_
    EVA_ --- ---
    GAISAKA: Posouvala jsem myší a omylem klikla na dislike - vůbec to tak nemělo být a neumím to dát zpátky a palec nahoru tam nejde dát.
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    EVA_: naopak, ja si myslim ze matriarchalne zalozena spolecnost by mohla fungovat lip. ale jak jsem jiz zminil drive tak by to vyzadovalo zmenu u zen, tak jak jsou zeny nastavene dneska, by zmena k matriarchalne zalozene spolecnosti byla uplne zbytecna neb by to porad bylo o nicem. zeny by se nejdriv potrebovaly zpatky naucit byt zenami a pak teprve by to mohlo fungovat.
    ikdyz idelane spolecnost vidim tak ze by byla rozdelena na mensi skupiny kde by si kazda skupina ridila sve zalezitosti a mela svoji radu kde by byla zastoupena kazda zajmova skupina ale i pres to by bylo umozneno kazdemu prijit a vyjadrit svuj nazor k tomu jak to funguje pro tu danou komunitu.
    EVA_
    EVA_ --- ---
    OGMIOS:

    _BENNY:
    Pánové, píšete, jak šovinistická prasata, mrk. :-)
    Tak trochu souhlasím - nejsme, co jsme bývaly, ale kudy kam k té přirozenosti, že. Co není tak dobře vidět je fakt, že je na nás většina z vás citově dost závislá, takže to sice vypadá, že světu vládnou většinou muži, ale skutečnost je jiná.
    KUATO
    KUATO --- ---
    No, SNOP ve waldorfske skole ucil a moc nadsene se o tom nevyjadroval.
    GEN_IO
    GEN_IO --- ---
    SVA: ano, například.. Waldorfské školy jsou perfektní vlaštovky přístupu k transformaci. doufám, že přežijí ;) Bratr chodil na normální gympl, pak přešel na waldorfské gymnázium, takže mám důkazné srovnání. Říkal, že byla pro něj radost chodit do školy, že tohle nikdy netušil, že může říct. Říkal mi onehda, že si pamatuje ze školy ještě stále téměř všechno, a včetně věcí, které by ani nemusel...
    Honestly I think thats great :)
    SVA
    SVA --- ---
    GEN_IO: myslíš třeba waldorfské školy, to mě docela láká

    Waldorfská škola se sama charakterizuje jako škola, která chce člověka připravovat na život nejen znalostně, nýbrž též rozvojem tvůrčích schopností a sociálních dovedností. Waldorfský učitel by měl pohlížet na dítě jako na duchovní bytost, která přichází na svět nadána možností všestranného vývoje. Jeho úkolem je pěstovat toto nadání a vést dítě k tomu, aby bylo schopno jednou převzít výchovu sebe sama.[7]
    Podle Markéty Hladíkové je široce pojaté výchovné poslání patrné už při zevním pohledu na obsah výuky. Vedle vědomostních předmětů je v ní velmi mnoho místa věnováno jazykům, uměleckým předmětům, ručním pracím a základům řemesel. Ještě význačnějším rysem waldorfské školy je ovšem způsob, jakým se děti k poznatkům a dovednostem dopracovávají. Učitel se snaží vést děti k zážitkům toho, jak věci fungují, a k jejich samostatnému poznávání. Ve waldorfských školách se proto jen zřídka používají hotové učebnice, ale žáci si spíše vytvářejí vlastní učebnice ve svých sešitech.
    Waldorfská škola - Wikipedie
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Waldorfsk%C3%A1_%C5%A1kola

    GEN_IO
    GEN_IO --- ---
    říct, že něco ne-jde, je obrovsky vysvobozující
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam