• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKAndroid development
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    JOHNY_G: Po dlouhe dobe hledani a cteni clanku a zrojaku jsem se dostal k podobnymu zaveru :). Nejvetsi vyhoda mi prijde prave v bode 2.

    Oddelovat logiku a vzhled je jasny - ale xml zapis neni podminkou nutnou, ani dostacujici :).
    JOHNY_G
    JOHNY_G --- ---
    Pánové, já se z vás zvencnu. Objekty definované v XML se samozřejmě instancují jako každé jiné, nehledě na to, jestli na ně hodláte vytvářet pointer přes findViewById(). Jejich zápis do XML jen zavolá konstruktor toho View s patřičným AttributeSetem a přidá ho do nadřazeného View. Nic víc, nic míň. Jeho výhody mě napadají v zásadě 3, všechny však velmi důležité:

    1) Přehlednost, čitelnost a tím i upravitelnost a znovupoužitelnost kódu.
    2) Možnost použití kvalifikátorů, které vydefinují rozdíly na různých velikostech displejů, DPI, orientacích, jazykových mutacích, verzích Androidu, atp.
    3) Snadná práce s density-independent pixels.

    A vůbec, design a logika se musí oddělovat, jinak se z každé budoucí úpravy posereš :-).
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    TENCOKACISTROMY: Hmm, tak findViewById(int) uz ty objekty urcite nevytvari.
    Podarilo se mi najit online zdrojaky a View.findViewById(int) a pak prespana metoda ViewGroup.fiendViewTraversal(int) nic nevytvari.

    Budu hledat dal.
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    VIRTUALVOID: To nevytvareni objektu me napadlo jako prvni. Ale neni mi moc jasny jak to pak muze fungovat v kombinaci s tim vsim vykreslovanim a zpracovavanim udalosti jako treba "onClick" apod...

    Ze by se ten objekt vytvarel pouze v pripade, ze k sobe ma nejaky kod v pozadi?
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    TENCOKACISTROMY: hm, mam skor dojem, ze tie objekty sa z xml nevytvoria pokial o ne nepoziadas (findViewById). ten layout sa lahsie upravuje v xml ako v kode, a to ja robim dost casto :)
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    VIRTUALVOID: Nehodalm nikomu cpat, ze mu vyhovuje neco jinyho nez sam uzna za vyhovujici ... a ocekavam to samy od ostatnich :).

    Jde mi vylozene o to, jestli to ma vliv na neco pri behu. Vysledek ma mensi footprint? Je to rychlejsi? Ma to mensi pametovy naroky? Nebo to je proste jeden ze zpusobu zapisu, kterej je +- ekvivalentni k vytvareni prvku v kodu?

    Protoze jestli jsem to spravne pochopil, tak se z toho XML stejne udelaj ty samy objekty jako z kodu a stejne se sestavi dotycny objektovej model.
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    TENCOKACISTROMY: no ja ti nevim karle. pre mna je vopruz to robit z kodu... aku ma to vyhodu ?
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    2NDREALITY: pokus nepouzivas streaming mod, tak by to melo byt pomerne dobry :)
    2NDREALITY
    2NDREALITY --- ---
    ? jak je to s lateanci zvuku , jde udelat real tajm efekty jako na iOS...
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    Snazil jsem se hledat, ale neuspesne.
    Jaky jsou benefity z layoutu activity/view ulozenyho v xml vs. layoutu vytvorenyho z kodu? Ziskam tim nejaky vykonostni zisk? Nebo se mi tim zrychli/zautomatizuje nejake ukladani/nacitani stavu? Ci to je proste "jen" zpusob, jak oddelit UI zobrazeni od kodu aplikace?

    Jsem zvyklej delat data-driven aplikace, kde se vetsina UI vytvori na zaklade nactenejch dat. Mit pak rozdeleny UI i kod mezi dva soubory v uplne odlisnejch adresarich je pak pro me docela obtezujici v dobe vyvoje aplikace. Nicmene jsem ochotnej se nechat obtezovat pri vyvoji, pokud to pak pri behu bude mit nejakz zasadni benefity.
    PEPUS
    PEPUS --- ---
    Shanime Android programatora, co by byl schopen do konce mesice udelat cca toto: https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.rockforpeople&feature=search_result
    Backend a grafiku mame. Moznost dalsi spoluprace. Odmena 200-400 kc/h, dle schopnosti.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    a jeste noticka - vysla 4.1 sources....
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    ejhle :)

    GitHub Releases Awesome App For Android, Lets You Keep Up With Your Projects On The Go
    http://www.androidpolice.com/2012/07/09/github-releases-awesome-app-for-android-lets-you-keep-up-with-your-projects-on-your-mobile-device/
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    DARKIE: to snad ani ne... navic by stejne nemel zdrojaky
    DARKIE
    DARKIE --- ---
    MRAKY: potom je este jedna moznost kupit si unity3d pre handroida
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    DARKIE: premyslel jsem o tom. jenze nevim jak udelat ovladani - a ja nemam matematicky zaklad pro grafiku... tahle oblast vzdycky sla mimo me a nemam cas to studovat :/
    chci proste knihovnu s definovanym interfacem.
    pro me potreby me vyjde lepe si to nechat udelat - pokud nekdo pouzije nejaky opensource proc ne.
    DARKIE
    DARKIE --- ---
    MRAKY: a preco nepouzit nejaky hotovy engine? jptc-ae, rajawali apod ?
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    ahojte - mate tu nekdo zkusenosti s opengl v androidu?( tim myslim, ze uz jste delali nejaky projekt postaveny nad opengl ?)

    potreboval bych si nechat napsat mini 3d engin/knihovnu.
    ve zkratce
    - zobrazeni 3d objektu a jednoduchych spojnic mezi jejich stredy na zaklade definice
    - zmena polohy 3d objektu - animace presunu
    - vyreseni kolizi - nemoznost vlozeni/presunu objektu na misto, kde uz nejaky existuje
    - moznost menit vlastnosti objektu, spojnic
    - pohyb v prostoru ala google earth( priblizeni, otaceni stejnym zpusobem). moznost pohybovat prstem s nejakym objektem v XY
    - moznost pripojit listener, ktery zachyti kliknuti na spojnici/objekt
    - chci byt vlastnikem zdrojaku te knihovny
    davam detaily dohromady. Je mi jasne ze psani knihovny je extremne nelukrativni, ale celkovy projekt nemohu dat, protoze na nadroidu je jen prezentacni vrstva( a navic jen pro specificke ucely). data do toho chci sypat z ruznych systemu.
    neziji v cesku, takze ofiko uctovani bude problem.
    pokud preze vsechno co jsem napsal, mate zajem, dejte mi vedet do posty a muzeme se domluvit na cene. Jestli si myslite, ze jsem napsal nejakou blbost, tak dejte taky vedet at to opravim :)

    //smazala jsem poznamku o renderscriptu... prehledl jsem, ze behem jedne verze uz ho stacili dat do deprecate...
    ZACK
    ZACK --- ---
    OMNISLASH: nicmene je dobry mit na pameti, ze ti ji kdykoliv muze system zabit celou, takze je dobry do onPause dat nejaky typ "autosave".
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    diky za info. nevedel jsem, ze kliknuti na home aplikaci pouze "upozadi"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam