• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FOSSYMýty, Legendy a Pověsti
    O legendách, pověstech a mýtech minulosti, ze všech koutů světa. Od Hercula po Sun Wu Kunga. Od Draků po Čachtickou paní.
    Nikoliv UL!

    - Legendy o stvoření světa
    - Mýtičtí tvorové
    - Bájní hrdinové

    Slyšeli jste střípek nějaké legendy, a chcete ji znát celou?
    Znáte nějaký pěkný mýtus, který Vás oslovil, a chcete se o něj podělit?
    Zajímá Vás, kdo byl Belerofontes, Tyr, nebo Hannibal?
    rozbalit záhlaví
    ALDARION
    ALDARION --- ---
    GUYVER: No teda to je snad lepší než DMDU - a mít obrázky, konkurují i samotnému I.A.Bendovi! :D
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    Takže jsem vybral část, kterou považuji z celého Evangélia podle sepsání Tatroušova za nejepičtější:

    Je velmi brzy ráno, noc po ukřižování. Najatí lidé vedení člověkem vyššího postavení přicházejí ke skalnímu hrobu. Jsou ještě doprovázeni nehmotnou temnou bytostí, která dokáže na určitou dobu odstínit ochranné silové pole vytvořené Plejáďany. Lidé odvalí kameny před vstupem a pronikají dovnitř. Ponechají na místě část pláten, do kterých byl zabalen Ježíš a zabalí jej do koberce, který si přinesli s sebou. Ve spěchu pak odcházejí. Silové pole je poté obnoveno do původní podoby a neproniknutelnosti. Ten, co je vede, říká:

    „Dělejte rychle, aby vás nikdo neviděl. A neste ho opatrně, není to přece mrtvola.“
    Ježíšovi je vymazána paměť a poté je probuzen

    Nesou ho do nějakého kláštera.

    Přichází kněz, má divné oči, velkou sílu v sobě, je to černý mág. Už bez svědků mu dává několik kapek tekutiny na jazyk. Vypadá to jako roztavený kov. Má to stříbrozelenou barvu. Jakési magické sérum. Ježíš začíná dýchat. Mág zve zpět ty lidi, aby Ježíše očistili a uložili na lůžko.

    Sám jde do vedlejší místnosti, kde je nějaká skupina bytostí, co toto všechno zařizovala. Jsou to temné bytosti, úplné zrůdy, jde z nich otřesná energie. Je to tehdejší nejvyšší temná rada Planety, jádro budoucího Černého bratrstva. Nejsou plně hmotní. Sedí u stolu. Jsou to zrůdné útvary, které mají přibližně tvar lidského těla. Mág je potřebuje, dodávají mu temnou energii, ale zároveň sám cítí, že je výš než oni, že řadu věcí, které umí on, oni neumějí. Oznamuje jim, že vše je v pořádku.

    Pak se vrací k Ježíšovi, který je sám. Zvedá ruku a zdálky směruje na Ježíše ohromně silný paprsek modrého světla. Ježíš dostal zásah do třetího oka. Energie mu vymazává část vědomé paměti.

    Později se Ježíš probouzí. Nic si nepamatuje. Neví, jak se jmenuje, kým byl, co dělal, co bylo dříve. Nějaký čas poté se zotavuje. Začíná nová etapa jeho života, zcela oddělená od života předcházejícího.


    Zbytek téhle části je taky moc dobrý a byl by z něj pěkný kemix. Více zde:

    Více zde: http://www.novaduchovnicesta.cz/clanky-iv-50-59/a50b-pravda-o-zivote-a-ukrizovani-jezise-krista-ii/
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    GORGLIN: Nejsou v tom jednotní. Ortodoxní tvrdí, že zachránil život, reformní že maskoval šolich. Ovšem, Tatrouš Novák je ultraortodoxní zachránce a musí to dobře vědět, protože u toho byl, jak tvrdí v Evangéliu podle sepsání Tatroušova. Mohu postnout, ale je to celkem dlouhé a nudné čtení. Má to pět dílů, z toho třetí napsala Marie Mejdrová, zvaná Hlodavá Máňa, alias Jan Křtitel, která napsala také dodatek, v němž rozebírá kde udělali soudruh Ježíš a soudruzi apoštolové chybu.
    GORGLIN
    GORGLIN --- ---
    GUYVER:
    A vyznavači pytlíku osudu ho vyznávají proto že zachránil Ježíšův život, nebo pro to že jím Longion maskoval šolich, kterým zachraňoval Ježíši život?
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    GORGLIN: Teorie Zasouvacího Kopí je v očích Vyznavačů Pytlíku Osudu rouhačstvím. A to přesto, že tzv. Kopí Osudu je tvořeno dvěma díly, spojenými zlatou manžetou.
    LENZIE
    LENZIE --- ---
    GORGLIN: Jo, uznávám, věčná škoda...
    GORGLIN
    GORGLIN --- ---
    LENZIE:
    Sakra, už nikdo neocení genialitu té myšlenky.
    LENZIE
    LENZIE --- ---
    GORGLIN: No to já nevím, když nebyla nikdy publikovaná.
    GORGLIN
    GORGLIN --- ---
    LENZIE:
    Kerá?
    LENZIE
    LENZIE --- ---
    GORGLIN: Obávám se, že tuto teorii nikdo nikdo nepublikoval, neb byla zavržena dříve, než mohla spatřit světlo tohoto světa.
    GORGLIN
    GORGLIN --- ---
    GUYVER:
    Která?
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    GORGLIN: Ne. Ostaně, tato teorie byla zastánci teorie Pytlíku Osudu zavržena.
    GORGLIN
    GORGLIN --- ---
    GUYVER:
    Tohle už jsou dost detailní informace, fakt jsi tam nebyl?
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    GORGLIN: Mohlo. Nebylo to bodnutí, ale povrchové škrábnutí a hrot kopí byl zasouvaci, protože bylo vypůjčeno z fundusu Tiberiova divadla v Caesareji Filipově.
    GORGLIN
    GORGLIN --- ---
    GUYVER:
    Nemohlo to být jinak, protože je to těžké?
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    GORGLIN: Být jsem tam nemusel. Je moc těžké někoho bodnout tam, kde byl Ježíš bodnut a pneumothorax nevytvořit. Podstata pneumothoraxu spočívá v tom, že plíce drží na hrudním koši tenká vrstva tekutiny mezi poplicnicí na straně plic a pohrudnicí na straně hrudního koše. Pokud se do této mezery dostane vzduch, příslušná plíce zkolabuje. Čehož se využívalo při léčbě tuberkulózy.


    Pokud člověk visí na kříži, je činnost dýchacích svalů dost podstatně omezena. Jestliže se ještě navíc jedna plíce vyřadí pneumothoraxem s cílem předstírat odsouzencovu smrt, docílí se pouze toho, že se udusí podstatně rychleji. Ovšem, dojde-li k probodnutí srdce, je pneumothorax komplikací poměrně bezvýznamnou.
    LENZIE: Ježíšovy obrazy a sochy jsou autorská licence a hubený je proto, že se to na kříži líp vyjímá. Stejný případ jako s Husem, který byl, dle vlastních slov, tlust a měl potíže chodit do kopce. takže asi hodně tlust. A teď si to představ jako sochu na Staromáku... O mechanismu vzniku otisku na Turínskémplátně je známo pouze to, že není kontaktní, takže teorii kombinace masti a horečky můžeme prakticky vyloučit. Tohle mi připadá jako docela schopný zdroj k tématu: http://sagan.blog.cz/0807/turinske-platno-2-2

    GORGLIN
    GORGLIN --- ---
    GUYVER:
    Tys tam taky byl, že víš že měl pneumotorax?
    Hele, nebodnuls ho?
    LENZIE
    LENZIE --- ---
    GUYVER: Ale jo... já byla těch sedm dní v naprosté pohodě.
    Nicméně Ježíš je často zpodobněn jako "kost a kůže", takže je otázka, jak ve skutečnosti opravdu vypadal a jak na tom byl se svalovou tkání...
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    LENZIE: Během toho půstu na poušti se Ježíš oddával modlitbám, meditacím a kontemplacím, takže se rozhodně fyzicky nepřetrhl. Člověka, který má hodně svalové a málo tukové tkáně, to za daných podmínek zase tak moc nezmění. Spíš se to pozná v obličeji, rozhodně ještě nebude vypadat jako kulturista z Mauthausenu.
    LENZIE
    LENZIE --- ---
    GORGLIN: Já vím, jak vypadám po sedmidenním půstu... :)
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    GORGLIN: Radioaktivní uhlík mohl být dost podstatně zdžemován zplodinami při požáru, který plátno prodělalo (1532). Podobně jako ho v současné době džemuje spalování fosilních paliv, jenže obráceně. Kromě toho je vyspravované. Pokud ten Němec osobním příkladem nedokáže že otisk vznikl tak jak popisuje, tj. nedá se přibít na kříž, kde si pár hodin povisí, nenechá si udělat pneumotorax kopií římského kopí, nedá se namazat příslušnými mastmi a následně nevytvoří díky kombinaci mastí a horečky selfie na lajntuchu a všecko to přežije, bude to mít hodnotu důkazu.
    GORGLIN
    GORGLIN --- ---
    GUYVER:
    Ale tohle všechno se zakládá na předpokladu, že došlo k pneumotoarxu a to je jen předpoklad. Tedy pokud Jirka s titulem nebyl u toho.

    GUYVER:
    Což ja další věc, už jste někdy viděli člověka po čytřiceti dnech půstu?


    VITEK_ARCANUS:
    Radiokarbonovou metodou bylo datováno 1260-1390.

    Turínské pátno je v držení církve a ona sama poskytla vzorky k tesotvání.
    Nějaký němec, myslím, ty výsledky zpochybňuje a poukazuje na nesrovnalosti mezi vzorky a plátnem.
    Z manipulace obviňuje samu církev. To by se zdálo nesmyslné, proč by církev spochybňovala pravost takové relikvie.
    Rozvádí k tomu teorii, že Ježíš na kříži nezemřel. Po sejmutí byl namazán mastmi proti zánětu a podporující hojení, tím také vysvětlije vznik Turínského plátna (kombinace toho mazání a horečky), do kterého ho zabalili, aby na něj nesedali mouchy.
    Takže po třech dnech nebylo žádné z mrtvých vstání. Prostě se probral z bezvědomí, odešel a dožil život v ústraní.
    No, s ohledem na to, že křesťanství dost stojí, na boží oběti vlastního syna za hříchy nás postardatelných, tak se bála že by to vyšlo na jevo.
    Jak už tu padlo, pokud by Longin bodl dost, nemohl by Ježíš přežít, takže pro tuto verzi bodl jen málo.

    GUYVER
    GUYVER --- ---
    VITEK_ARCANUS: Jo. Někdy v roce 10 př.Kr. plus mínus 1500 let.
    LENZIE: Pytlík Osudu na plátně není, neboť ho ještě před pořízením snímku šlohli Temní, aby se po mnoha bojích, vitězstvích i nezdarech dostal k RNDr Jiřímu Novákovi CSc, který si díky jeho vlastnictví uvědomil, že je Metatronem a právoplatným vládcem Strašnic a přilehlých planet. I shromáždil kolem sebe skupinu Bojovníků Karmy a zahájil tažení za záchranu světa.
    LENZIE
    LENZIE --- ---
    A žádný pytlík na něm rozhodně není (vidět) :)
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    GORGLIN: Podle Turínského plátna Ježíš kost a kůže nebyl, ale byl kontituce metrosomní.
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    GORGLIN: Způsobit člověku pneumotorax má za následek kolaps plíce a znemožněné dýchání. Tedy zcela nepochybně smrt. Zvlášť když visí za ruce, kdy je činnost dýchacích svalů omezena. Takže, pokud Longinus neprodleně nepřiplácl na ránu pytlík od svačiny, moc Ježíšovi nepomohl. Teorii pneumotoraxu zastává například Jiří Metatron Novák-Strašnický, který je RNDr. Ale ani on neví nic o Svatém Pytlíku. Nebo že by byl sám jeho držitelem???
    GORGLIN
    GORGLIN --- ---
    Nevím jaké jsou teorie, ani verze legendy o kopí osudu.
    Z obrazů, co jsem kdy viděl, jsem nabyl dojmu, že byl Ježíš bodnut kopím opěšalým vojákem. A Ten bodal dost vysoko. Takže kdyby ho bodnul na plnou délku čepele do pravého boku, spíš trefí bradu, než srdce.
    Ale o to nejde, jestli měl Ježíš chodidla nad zemí tři metry, nebo tři centimetry se nikdy nedozvíme.
    Já jsme jen chtěl přidat, že podle jedné teorie, Pilát ukul podraz na židy a Longin na jeho rozkaz Ježíše jen lehce poranil, jako vážné zranění to mělo jen vypadat, aby mohli Ježíše brzy sundat a zachránit mu tak život.
    FOSSY
    FOSSY --- ---
    GORGLIN: Co jsem četl, bodal Longin z koně (pravda, ne všude)...
    A zrovna s kopím je metr tak trochu o ničem...
    GORGLIN
    GORGLIN --- ---
    FOSSY:
    V žádném případě to nespochybňuji.
    40 cm je dost na celý hrudník, o to víc u Ježíše, který byl kost a kůže.
    Ale představ si jak bodáš kopím někoho, kdo je nějaký ten metr nad tebou.
    Každopádně to zpochybnění se týkalo Turínského plátna.
    FOSSY
    FOSSY --- ---
    GORGLIN: Jak jsem našel, tak prodávám. Rána mezi 3 a 4 žebro. U dlouhé zbraně, jako je kopí, je myslím bok celkem irelevantní. Samotná čepel je odhadem 40 cm dlouhá.
    Nepsal jsem, že by pravost Kopí zpochybnila Církev. Psal jsem, že vznikly pochybnosti. Nejspíše mezi zlými jazyky těch, kdo nepřáli držení takové relikvie křižákům. Zkoušku ohněm si Bartoloměj vybral dobrovolně, aby pomluvy ukončil, nebyla mu nařízena Církví.
    Jak a proč Longin bodl bude vědět už asi jen on sám.
    Nicméně Kopí tu je a s ním i jeho legenda. Ajejí nesčetné verze, samozřejmě.
    GORGLIN
    GORGLIN --- ---
    Budu to muset ještě ověřit, ale Ježíše bodli do pravého boku. Tam srdce běžně nebývá.

    Nedávno jsem četl zajímavé pojednání o Turínském plátně.
    Církev tam byla obviněna z manipulace se vzorky k radiokarbonové metodě, která měla určit jeho stáří.
    Výsledek byl nějak kolem roku 1300.
    Proč by církev zpochybňovala pravost tak významné relikvie?
    Ježíš byl z kříže sňat ještě živý.
    Longin se stal biskupem, či čím, jen velmi krátce po Ježíšově ukřižování. A záměrně zranil Ježíše tak, aby nezpůsobil pneumotorax.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam