• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ARZAModré zóny v Praze - tipy a triky jak na ne
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ARZA: Jak už jsem psal. V historickém centru bych zóny ponechal. Všude jinde bych je zrušil a budoval bych ta záchytná parkoviště. Samozřejmě že část lidí, přesně jak píšeš těch, co se nebojí a vyplatí se jim to by jela až do cíle. Ale jsem přesvědčen, že větší část by využila toho jet metrem, pokud by měla k dispozici P+R a bylo to pro ně rychlejší a bez stresu. Takových lidí je tuna. Pokud pojedeš z Kladna na Chodov, když budeš mít P+R, tak je to lahoda přesednout na metro, pokud nejedeš tak, abys tam byla nejpozději v sedm ráno.
    ARZA
    ARZA --- ---
    AD "nájezdníci": bydlela jsem na Letný. Tam zóny jsou. A musim říct, že přes den se tam zaparkovat celkem dalo. Jenže večer, když se místní vrátili, byl to průser (spousta vysokejch domů, úzký ulice a množství aut). Človek byl rád, když zaparkoval kilometr od domu. Těžko říct, jak to tam mohlo vypadat před zónama, ale asi nic moc.
    Teď pracuju v ulici Kováků na Praze 5. Tam místnáky vyloženě lituju, protože tam přes den auta stojej ve dvou řadách (nekecám) a šance zaparkovat v nejbližším okolí je téměř 0 :(
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Konkrétní dotaz - proč mám být zrovna já nucen platit za parkování v prázdné Bíle v 20:30 večer? Můžete mi to prosím vysvětlit?
    ARZA
    ARZA --- ---
    THE_MIRACLE: Lidi, který maj rezidentní karty pro oblasti s modrejma zónama už dávno platěj. Je to cca 700kč za rok (alespoň na Praze 7; tušim, že na P1 je to snad dokonce 900, ale to už tu zaznělo).
    Neber to jako obhajobu modrejch zón, protože si taky myslim, že v současnym stavu to neni moc funkční. Ale to co popisuješ, je úplnej opak současnýho trendu, kterej se naopak snaží množství aut v centru snižovat.
    To co máme v Praze je oproti jinejm evropskejm městům poměrně úlet, protože kromě "šikany" nerezidentních řidičů v souvislosti s parkováním, tim autem vlastně můžeš všude vjet, včetně těch nejstarších historickejch částí, což je skutečně ojedinělý.
    P+R parkoviště co vím, využívaj hlavně lidi, který se například bojej do Prahy vjet, protože nejsou zvyklý jezdit v takovym provozu, nebo lidi, který vědí, že pojedou do části města, ve který budou metrem 3x rychleji, než kdyby stáli v nějaký nekonečný koloně a ještě si u toho přečtou noviny.
    S tou cenou bych si taky pak nebyla tak jistá. Bohužel co vim, bývaj ty P+R dost nacpaný.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: nebude to 700,-, ale 1200,-. Za co? Za možnost zaparkovat? Super služba. Furt čtu o připomínkách místních, ale co se bavím s lidmi, tak zóny oslavuje tak 1 z deseti.


    RUDA_JAN: Já ti dám můj příklad, jo? Pokud pojedu autobusem, metrem a tramvají, tak do práce dojedu do 60 minut. Absolutně si nemůžu stěžovat na intervaly. Ve špičce domů jezdíme co 15 minut, ráno do Prahy i po deseti minutách. Problém je v přeplněnosti, která bude po zónách ještě horší. A rozhodně bych určitě nejezdil autem, pokud bych musel jít pak 10+ minut na metro. To pojedu radši nacpaným autobusem. Takže zóny v místech, které jsou od metravíc jak kilometr jsou jen a pouze buzerací místně žijících lidí a nemají s avizovaným plánem znemožnění parkování dojíždějících nic společného.

    Jde prostě jen o prachy...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: tak moment, do posledních dvou nebo tří příspěvků si tak označoval hlavně je... Dobře, ale není tedy pak snazší úplně ve městě auta zakázat? To bymělo alespoň přínos v kvalitě ovzduší a vůbec stavu prostředí. Ale tohle mi fakt vadí. Já nejsem žádnej zástance absolutní svobody. Nějaká regulace je vždy potřeba, ale tohle je prostě tak jasnej důkaz buzerace a snaze o dojení lidí, že mě překvapuje, že to neprokoukneš.

    Jinak ano, nechal bych zóny v turistických centrech, tam kde vlastně nechci aby auta parkovala a tudíž tam se skřípěním zubů nechám parkovat jen skutečné obyvatele. Zbytek je buzerace.

    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    a jeste jedna vec. vazne tomu budem rikat PLATIT? je to 700 korun na rok. promin, to je pro kazdyho automobilistu uplny hovno..
    platej ti, co nema na to narok jako resident. 36 000 za rok. to uz je jina castka ale to je snad dobre, na tom se shodnem ne?
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    THE_MIRACLE: k ty vzdalenosti - ano, jsou mista, kde to neni potreba - z dnesniho pohledu je to blbost. ale pokud chces udelat system parkovacich zon nejak zodpovedne, tak musis myslet i na dusledky - nekterym lidem tech 10-15 minut na metro moc neprijde budou klidne parkovat dal.

    proto treba jsou v tom navrhu zahrnuty i ulice delostrelecka a nad hradbami (uzemi mezi vozovnou, prasnakem a bustehr. drahou) a to na zaklade pripominky mistnich obyvatel. protoze nechteli, aby se jim to sem navalilo. v minulem planu se se zonama v teto lokalite nepocitalo.

    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    viz [ RUDA_JAN @ Praha 7 :: Letna - Holesovice - Bubenec :: Jirečková, Pštrosmajerák ]

    Ano, ja si myslim, ze zony pomohly. A jsem jejich zastance - spousta jinych veci se vyzkouselo, v praze mozna ne vsechny, ale kazde mesto, jenz ma blokovou, nikoliv vilovou zastavbu, potrebuje bud zony, nebo zastavbu ktera si resi parkovani sama - nejcasteji to resi parkovanim v podzemi. bohuzel jsme historicke mesto, kde i zastavba ze 20. a 30. let s tim rozhodne nepocitala a komunisti uz vubec (viz parkovani na prazskych sidlistich - taky dobrej mordor)

    rozsirovani kapacity parkovacich mist se delo po desetileti az to skoncilo parkovistem na kazdem volnem miste a anarchii v parkovani viz dnesni dejvicka ulice (napr.)

    a to je to, co me stve - anarchie parkovani. P7 to pomohlo hlavne v tom a jestli to same se stane i na P6, budu vzdy hlasovat pro zony.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: po 105. ti řikam, že nejsou hlavní problém středočeši. Proto P+R nevyřeší celej problém. Problém jsou i pražáci, který jezděj z dejvic parkovat na chodov. Problém jsou lidi, co bydlej přes tejden v praze a přes víkend jedou zpátky. Atd atd. Jak ti to mam už jinak napsat?

    Souhlasim, že bych klidně zaved interval 8-20. 8-24 je, podle mě, kvůli mhd.

    Lidi, co nemaj trvalý bydliště: nepřekrucuj to, co řikam. Já nedávam vinu jen jedný skupině. Je to spojitej problém. Pokud si lidi, co nemaj trvalý bydliště, to bydliště udělaj, tak získaj právo parkovat. A město za nich bude něco mít. Teď z nich nemá nic a v podstatě je dotuje. A všichni si rozhodně to trvalý bydliště neudělaj.

    THE_MIRACLE: bez nich se praha neobejde, to je prostě nesmysl.. Minimálně v centru je musíš mít.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Jen pro pobavení - využití zón na Praze 2:

    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Základ vidím zde - nemám nic proti zónám, když se před jejich zavedení udělá dostatek pokusů, jak se obejít bez nich. Praha neudělala téměř nic (někde jsou ty P+R). Naopak, postupuje proti tak, aby situaci ještě zhoršila. Připadá ti to v pořádku? To je totiž to, co mě vadí nejvíc.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Dobře, sice s tím nesouhlasím, ale připusťme, že tedy hlavním problémem parkování jsou Středočeši. 99 % z nich jsou denní. Dobře, okolo Kulaťáku možná 95 %. Možná tam parkují nějací studentni, co přijedou v pondělí rovnou do školy a na kolej jezdí MHD a v pátek zase odjíždí autem. OK. Ale to je vyjímečný případ konkrétní lokality, kdy zase město zaspalo a neřešilo to, že když chce mít prestižní VŠ, tak by bylo dobré k ní mít i parkoviště (na jednom vyrostla knihovna, že?). Pořád tedy nechápu, proč zřizovat zóny daleko od metra, kde problém s parkováním není - tzn. není tam ani problém s těmi, kdo nemají trvalé bydliště a Středočeši tak daleko od metra parkovat nebudou.

    P+R se bude využívat pouze v kombinaci s restrikcí. Dokud bude možnost zaparkovat v místě, budou lidi hledat parkování v místě

    Ano i ne. Abys tohle mohl tvrdit, tak by nejdřív nějaká P+R musela být. Samozřejmě, část lidí pojede až do cíle. Třeba já, protože mně vyhovuje jezdit brzo ráno a vracet se relativně brzo kdy není špička, ale autem jezdí dost lidí co dělá ve firmách s pozdějším začátkem pracovní doby (okolo 9. - 18. hod.) a těm se prostě přes město nikdy nevyplatí jet autem. Takže nechají auto na P+R. Stačí už to, že bude možnost volby... Věř, že hodně lidí to využije (viz třeba ta Vídeň.)

    argumentace "zrušme cyklopruhy a udělejme víc parkování"? Sleduješ nějak vývoj nálad a tlaků na vývoj kolem dopravy ve městě? Ten trend je přesně opačnej, než po kterým voláš. A věř mi, že když dáš pražákovi vybrat - víc míst pro parkování vs. víc milsta pro cyklisty, tak ta část "pro cyklisty" neustále roste

    Na základě čeho tak usuzuješ? Na základě těch nesmyslných sdružení jako Auto*mat? Já tedy na ty cyklostezky a kolíky, co zabírají další parkovací místa slyším jen kritiku a hlavně od místních. A i kdyby to tak bylo. Sakra, Praha je město. Tak prostě musím počítat s tím, že bude plná aut...

    Nejvilc ze všeho by pomohla stavba železnic a pořádný napojení mhd. Ale musí to bejt kombinace opatření. Zóny samostatně pomůžou částečně. P+R pomůže částečně. Železnice pomůže částečně.

    Ano, dokud to nebude, veškeré restrikce jsou liché...


    ADAMFC: No tak pokud to má být ochrana, tak interval 8-18 hod mi připadá naprosto rozumný, nebo třeba 8-20 hod, budiž.

    A jinak tedy, chápu to tedy správně, že tobě vadí ti, kteří nemají trvalé bydliště, ale v Praze bydlí? No třeba k tomu mají svůj důvod... Nicméně tímto víceméně nám ostatním dáváš za pravdu... Protože teď se stane co? Oni budou donuceni si to bydliště změnit. Pokud jim to bude umožňeno ze strany majitele nemovitosti, ok. Tím pádem vznikne kupa lidí, co mají na parkování nárok, ale místa to nepřidá. Takže zase patová situace. A co ti, kterým to majitel neumožní? Budou se stěhovat jinam, majitel přijde o příjem... Já ti nevím... Připadá mi to fakt dost na hovno...
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: Já se zeptám opačně - od kolika by to nemělo platit? Od 6? Od 8? Od 10?

    Pořád šermuješ "nájezdnikama", ale fakt si uvědom, že je vysoký procento těch, co nemaj trvalý bydliště.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: Už sem ti vedle několikrát napsal, že těch skupin je několik a nejsou to jen "denní" nájezdníci. Když přijedeš na tejden, tak si to těch 10 minut v klidu necháš. Aha.

    THE_MIRACLE: Ano, už sem ti několikrát ujasnil, že věřím, že to rezidentum pomůže. A tvoje argumenty opravdu nepomáhaj, protože
    - P+R se bude využívat pouze v kombinaci s restrikcí. Dokud bude možnost zaparkovat v místě, budou lidi hledat parkování v místě
    - argumentace "zrušme cyklopruhy a udělejme víc parkování"? Sleduješ nějak vývoj nálad a tlaků na vývoj kolem dopravy ve městě? Ten trend je přesně opačnej, než po kterým voláš. A věř mi, že když dáš pražákovi vybrat - víc míst pro parkování vs. víc milsta pro cyklisty, tak ta část "pro cyklisty" neustále roste

    Nejvilc ze všeho by pomohla stavba železnic a pořádný napojení mhd. Ale musí to bejt kombinace opatření. Zóny samostatně pomůžou částečně. P+R pomůže částečně. Železnice pomůže částečně.

    Chceš čekat, až udělaj všechny tři, abys byl spokojenej??
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    THE_MIRACLE: k tomuhle ještě jeden dotaz - Proč někteří tak vehemntně chtějí, aby ty zóny platili do půlnoci? To už je přeci 99 % nájezdníků je dávno doma...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Co mě vadí hlavně je právě tohle to... Dělůá se to všechno naopak. Nejdřív restrikce a pak možná v budoucnu nějaká pomoc (P+R). Jak už jsem říkal, parkuju teď většinou na Újezdě (Praha 5). V průměru tak 3 dny v týdnu. Dva dny jezdím alternativně. Buď s kamarádem, nebo mám třeba nějakou služebku a tudíž mám služební auto. Ráno (cca 6:40) v 98 % zaparkuju v pohodě v okolí do 300 m od mostu Legií. Přestože Zborovská aspol. je na hranici zóny s Prahou 1. Dopoledne nebo později přes den je to horší, ale rozhodně to tu nevypadá jako v okolí Dejvické. A místo člověk po chvilce najde i tak. Já prostě věřím tomu, že kdyby se raději udělala nějaká rozumná opatření, zrušení těch nesmyslných cyklopruhů, optimalizace ulic, aby bylo k parkování víc místa a ne méně a zóny by se kromě historického centra zrušili všude, tak se vejdeme. A klidně by to mohlo být tak, že by každý kdo v Praze chce parkovat, platil nějakou symbolickou parkovací daň. Třeba by byla parkovací známka na rok za 500,- a mohl by si jí koupit kdokoliv, aby tedy bylo z čeho budouvat P+R a udržovat.

    Každý z vás obhájců si prosím s vlastním svědomím vyjasněte, zda fakt věříte tomu, že ten nesmysl pomůže, nebo je to prostě jen naschvál těm, kteří taky tvoří Prahu, protože v ní pracují, nakupují, navštěvují divadla apod.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: nerozumím tvé odpovědi... Naprosto bez svého zájmu... Proč má platit obyvatel Prahy 6 za parkování tam, kde je riziko přespolních naprosto minimální? A vzhledem ke vzdálenosti metra je velmi nepravděpodobný přesun dojíždějících? Jsem ochotný chápat potřebu závést zóny v okolí Dejvické ulice. Možná až po Sibiřské náměstí, tam je to s parkováním fakt děsné. Sice nevěřím, že to pomůže, nebo jen minimálně (rezidenti mají více aut, než je míst, což dokazuje právě Sibiřák - nedovedu si představit Středočecha, co tam zaparkuje a pak jde 10-15 minut pěšky na metro), ale budiž. Pak třeba ještě Jugoslávky a přilehlé ulice. Ale proč proboha až po Julisku? Fakt si někdo myslí, že já pojedu, nechám auto v Bílé a půjdu zase minimálně 10 minut na metro? Aha, takže ti nájezdníci jsou spíše jen zástěrka, jak to zpoplatnit místním, že?
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    SAMOUT: Tady je to naznačený jako "cenový pásmo". Ale fakt nevim, jestli to tak opravdu je, nebo bude cenový pásmo jen nadstavba současnýmu stavu

    Návrh zón placeného stání v Praze 6 • Aktuality • Praha 6
    http://www.praha6.cz/aktuality/navrh-zon-placeneho-stani-v-praze-6-2015-11-20.html?&q=
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ADAMFC: By me teda fakt zajimalo, co si na magistrate predstavuju pod takym pojmom "vnejsi centrum". Ja se prave bojim, ze to bude treba i P7, 6 nebo 3, coz je pochopitelne naprosta blbost. At udelaj jednu teda v centru, a pak zbytek Prahy. S tim, ze definice centra neopusti ani o pid P1 a prilehle casti P2 (Vinohrady proste uz centrum nejsou, P2 od Karlaku smerem do Nusli uz taky ne). Zbytek at je pro A volne pristupnej zdarma, pro prespolni automaty.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam