• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ARZAModré zóny v Praze - tipy a triky jak na ne
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: jasne, takze se to posune zase dal. A dal a dal. Kdo pojede aute, aby pak jel autobusem tramvaji a metrem... Nesmysl. To kazdy pojede uz z domova autobusem, ktery jede kmetru...
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    THE_MIRACLE: protoze pak presunes ten problem jen o trochu dal. viz ten pripad kolem delostrelecky. na tramvaji ci metru ses za 5 minut.

    proto zony i v mistech, kde to ted "neni treba". byly by to ale mista hned prvni na rane.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: ad 2) samozřejmě máte. Lidi vám tam aprkují, protože dělají na Praze 7, kde ulice přes den zejou prázdnotou, ale jsou tam zóny. Proto říkám, zrušit a nebudou parkovat u Vás.

    Reálně. Tohle platí okolo Dejvické, protože spojuje metro Hradčanská a Dejvická. A u Hradčanské i odpoledne vždycky místo najdu. Čím to? Ale budiž. Ať se tedy udělá zóna okolo Dejvické po Sibiřák. Proč ale dál?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: Holešovice před zónama byla naprostá pohoda. Kolikrát jsem jel do Alzasoftu (než to byla Alza) a ještě neměli parkoviště a vždy jsem kousek odtamtud zaparkoval. Teť to tam zeje prázdnotou a zaparkovat tam můžu na 3 minuty...
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    ARZA: a holesovice pred zonama? tam parkovalo pres den spousta aut prijizdejici ze severu.
    ARZA
    ARZA --- ---
    THE_MIRACLE: Mno já ti nevim... Těmhle lidem stojí za to vjet do města i za tu cenu, že budou třeba třičtvrtě hodiny hledat nějaký parkování a kroužit tam jak pitomci. Upřímně; i já si fakt ráda svezu zadek. Ale než bych jela tam, tak si radši sednu do tramvaje nebo metra (přestože metro fakt nesnášim). Ale na takovýhle parkovací srandy fakt nemam čas ani nervy. Ale tyhle lidi tam stejně tim autem vjedou, takže odtud má skepse:/
    A teď mě napadlo ještě něco - za náma do studia některý lidi dojížděj. A přestože vědí, jak je to tam nahouby, stejně si do toho auta sednou (a to jsou mnohdy z Prahy).
    Praha 5 je obrovská, takže ti samozřejmě věřim, že o kus dál parkuješ v klidu. Ale nedá se podle toho soudit. Jako Letná a Holešovice. Letná = večerní průser s parkováním víceméně všude, Holešovice (bydlim teď) - celkem pohoda a v některejch ulicích to zeje prázdnotou. Těžko paušalizovat.
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    THE_MIRACLE: precti si opet co rikam:
    1) chceme aby to tu nevypadalo jako jedno velky NEORGANIZOVANY parkoviste. anarchie v parkovani, neoficialni parkoviste mimo silnice, parkovani na chodniku. rad proste prospeje.
    2) ano, jsme mistni a mame svym zpusobem pravo se zajimat a starat o to, jak to tu bude vypadat. je to nas spolecny prostor. a ano, vadi nam, ze tu pres den je spousta aut lidi, kteri napriklad bydli za prahou a pracuji na P1 ci na P7, kde nezaparkuji.
    3) maly dopad na nekterych mistech v dostupnosti volnych mist bude. napriklad gen.piky, je mimo pracovni dobu polo prazdna ulice. to samy kovaku/k.englise na P5. tak aspon bubenecak bude vedet kde je vzdy misto, ikdyz to pak bude mit 5m od ddomu a ne pred domem.

    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: Aha, takze nikdo si neslibuje zlepšení dostupnosti parkovacích míst... Proč se to tedy dělá?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: A to je právě ten problém. Žijete ve městě, využíváte všech jeho výhod, dostupnosti všeho pod nosem, ale jakmile přichází nevýhody, je to hned špatně... To je taky typicky české... Podívej, já žiju na vesnici, která je na hlavní silnici 240. Má to své výhody, máme slušný autobusový spoj, v Praze jsem autem za chvíli, ale zase ta tranzitní doprava je peklo. A ten kdo bydlí v klidné vesničce má zas všechno tohle na prd. Prostě každé bydlení má své pro a proti, ale chtít město bez aut v dnešní době je prostě nesmysl. A nejvíc úsměvné je to v Praze 6, která má nejvíc zeleně z celé Prahy...
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    RUDA_JAN:
    tu jsou mapy starych navrhu:
    Praha 6 na zóny placeného stání stále čeká – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/...vy/praha/praha-6/3782-16481-praha-6-na-zony-placeneho-stani-stale-ceka.html
    O parkovací zóny se hlásí další pražské čtvrti, mohly by být na podzim - iDNES.cz
    http://praha.idnes.cz/...-komplexni-reseni-1jz-/praha-zpravy.aspx?c=A120110_1713942_praha-zpravy_sfo

    na tech novych uz delostrelecka ap jsou.

    Nevim samozrejme, kde bydlis, kde si vyrustal ap. Ja jen rikam: vyrustal jsem a bydlel do r 2010 na P7, pak tri roky na P5 na andelu, pak rok zpet na P7, ted na P6 v bubenci. zony chci a vnimam vetsinovy zajem o ne z rad mistnich.
    hlavni vyhoda je "zklidneni" a zavedeni radu v parkovani v danych lokalitach. Nikdo si neslibuje, ze se vyrazne zmeni dostupnost volnych mist. To asi jen nekde.
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    THE_MIRACLE: to nesouhlasim. pripad, ktery jsem tu rikal, je toho dukazem. je to misto, ktere bylo zacleneno i kvuli zajmu mistnich.

    ad P5 - bydlel jsem dva roky kovaku/karla englise - muzu potvrdit co rika ARZA. a je to dost stejny i v dejvicich. pres den je to fakt silenost a pokud tam budou zony, uz tam ty auta parkovat nebudou mit sanci.

    a to je asi to, na cem se neshodnem.
    pro me je priorita, aby mesto a jeho ulice nebyly parkovistem a ne abych mohl vsude zajet autem a vsude zaparkovat. radsi budu mit zijici ulice, nez parkoviste kam se kouknes.

    samozrejme chapu, ze neni dostatecna sit a hlavne kapacity parkovist P+R. to tu nikdo nepopira.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    THE_MIRACLE: Vídeň je výbornej příklad, a taky důkaz toho, že P+R fungujou. Speciálně ve Vídni se P+R plněj od kraje k centru, tj. jasko první se naplní ty na okraji, ale u Donnaustadtbrücke najdu místo vždy (parkuju v podstatě výhradně tam). Přitom je to pár stanic linkou U2 od centra (asi je trochu na vině i celkem komplikovanej příjezd). Navíc tam fungujou i předplacený karty, na ně navázaný slevy a tak.

    ADAMFC: Ano ta část pro cyklisty neustále roste. I díky nereálným statistikám teroristů z automatu to jsou již celé nižší jednotky procent...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ARZA: Lidi využijou to, co pro ně bude pohodlnější / rychlejší. Cílem města by mělo být snažit se o to.
    Já parkuju přímo na Újezdě - taky Praha 5. Ráno v půl sedmé je to pohoda a občas najdeš místo i později. Zborovská rozhodně nestojí ve dvou pruzích, pokud nepočítam někoho, kdo si jen odskočí do obchodu. A co popisuješ ty, tomu věřím, ale to je dáno právě tím, že není kvalitní P+R. Nevěřím tomu, že všichni ti lidé co to tam blokují 8-16 tam pracují. A pokud by mohli stát u metra, zůstanou tam. Navíc, rozhodně by bylo možné se snažit zamyslet, jak lépe parkovat. Upravit místa na kolmé stání, pokutovat řidiče, kteří z nedbalosti parkují špatně a zabírají hodně prostoru.

    Vždyť tady jde i o Pražáky... Co je to za nesmysl nemoci se po vlastním městě v případě, že je to pro mě výhodné nebo musím pohybovat autem? Vždyť to přinese tuny nepříjemností i jim (návštěvy, servis, ...).
    ARZA
    ARZA --- ---
    THE_MIRACLE: mno ono je to dvousečný, protože třeba ta Praha 5 zóny ještě nemá a jak jsem psala: 8 - 16h je to stání ve dvou řadách. Odtluče 16h a všichni odjedou a je to pohoda. Večer se tam parkovat dá. Takže zrovna tam by to místním vyloženě pomohlo.
    Nedávno jsem mluvila s buchtou, co bydlí tušim někde mezi Ládvím a Kobylisama, která naříkala, že jim tam mimopražský lidi nechávaj všude možně auta, takže přes den taky nemá kde zaparkovat. (Nutno dodat, že si naivně myslela, že je to kvůli tomu, že je jim líto za to P+R parkoviště platit:)
    Takže souhlas s tim, že P+R parkoviště jsou v současnym stavu fakt tragicky nedostačující. Ale jinak bych byla dost skeptická k tomu co popisuješ (že by víc lidí využívalo pražskou mhd, kdyby se jim "dala šance").
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ARZA: To je přesně ono. Mluví se o invazi ze Středních Čech, ale to je druhotný problém. Zóny akorát postihnou ty, co přes den dojíždí a rezidenti platí za něco, co je jim stejně k ničemu, protože večer už jsou nájezdníci pryč a stejně nezaparkují. Takže zóny situaci pro jednu část zhorší a druhé nepomohou. To je přesně to čecháčkovské, když já ne, tak nikdo...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ARZA: Jak už jsem psal. V historickém centru bych zóny ponechal. Všude jinde bych je zrušil a budoval bych ta záchytná parkoviště. Samozřejmě že část lidí, přesně jak píšeš těch, co se nebojí a vyplatí se jim to by jela až do cíle. Ale jsem přesvědčen, že větší část by využila toho jet metrem, pokud by měla k dispozici P+R a bylo to pro ně rychlejší a bez stresu. Takových lidí je tuna. Pokud pojedeš z Kladna na Chodov, když budeš mít P+R, tak je to lahoda přesednout na metro, pokud nejedeš tak, abys tam byla nejpozději v sedm ráno.
    ARZA
    ARZA --- ---
    AD "nájezdníci": bydlela jsem na Letný. Tam zóny jsou. A musim říct, že přes den se tam zaparkovat celkem dalo. Jenže večer, když se místní vrátili, byl to průser (spousta vysokejch domů, úzký ulice a množství aut). Človek byl rád, když zaparkoval kilometr od domu. Těžko říct, jak to tam mohlo vypadat před zónama, ale asi nic moc.
    Teď pracuju v ulici Kováků na Praze 5. Tam místnáky vyloženě lituju, protože tam přes den auta stojej ve dvou řadách (nekecám) a šance zaparkovat v nejbližším okolí je téměř 0 :(
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Konkrétní dotaz - proč mám být zrovna já nucen platit za parkování v prázdné Bíle v 20:30 večer? Můžete mi to prosím vysvětlit?
    ARZA
    ARZA --- ---
    THE_MIRACLE: Lidi, který maj rezidentní karty pro oblasti s modrejma zónama už dávno platěj. Je to cca 700kč za rok (alespoň na Praze 7; tušim, že na P1 je to snad dokonce 900, ale to už tu zaznělo).
    Neber to jako obhajobu modrejch zón, protože si taky myslim, že v současnym stavu to neni moc funkční. Ale to co popisuješ, je úplnej opak současnýho trendu, kterej se naopak snaží množství aut v centru snižovat.
    To co máme v Praze je oproti jinejm evropskejm městům poměrně úlet, protože kromě "šikany" nerezidentních řidičů v souvislosti s parkováním, tim autem vlastně můžeš všude vjet, včetně těch nejstarších historickejch částí, což je skutečně ojedinělý.
    P+R parkoviště co vím, využívaj hlavně lidi, který se například bojej do Prahy vjet, protože nejsou zvyklý jezdit v takovym provozu, nebo lidi, který vědí, že pojedou do části města, ve který budou metrem 3x rychleji, než kdyby stáli v nějaký nekonečný koloně a ještě si u toho přečtou noviny.
    S tou cenou bych si taky pak nebyla tak jistá. Bohužel co vim, bývaj ty P+R dost nacpaný.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: nebude to 700,-, ale 1200,-. Za co? Za možnost zaparkovat? Super služba. Furt čtu o připomínkách místních, ale co se bavím s lidmi, tak zóny oslavuje tak 1 z deseti.


    RUDA_JAN: Já ti dám můj příklad, jo? Pokud pojedu autobusem, metrem a tramvají, tak do práce dojedu do 60 minut. Absolutně si nemůžu stěžovat na intervaly. Ve špičce domů jezdíme co 15 minut, ráno do Prahy i po deseti minutách. Problém je v přeplněnosti, která bude po zónách ještě horší. A rozhodně bych určitě nejezdil autem, pokud bych musel jít pak 10+ minut na metro. To pojedu radši nacpaným autobusem. Takže zóny v místech, které jsou od metravíc jak kilometr jsou jen a pouze buzerací místně žijících lidí a nemají s avizovaným plánem znemožnění parkování dojíždějících nic společného.

    Jde prostě jen o prachy...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam