• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ARZAModré zóny v Praze - tipy a triky jak na ne
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    THE_MIRACLE: Zásadní zádrhel tkví v tom, že nejvíc jsou zónama poškození Pražané, teprv potom kodokoliv jinej.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Taže ty bydlíš v ulici, kde se parkuje celkem v pohodě a přesto zóny chceš? Tak tomu už nerozumím vůbec...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Já jezdím autem protože jezdím v dobu, kdy nejsou zácpy, je to pro mě tudíž pohodlnější a rychlejší. Pokud bych jezdil na devátou, tak by mě jet autem ani nenapadlo, nebo bych ho nechal na neexistujícím P+R.

    Tvám na tom, že jediné spravedlivé řešení je, kdo dřív přijede na volné místo, parkuje. A pokud Praha vybuduje dostatek P+R, tak tím zvýhodní místní. Nicméně klidně si ty zóny mějte, když jste ochotni platit za to, že někomu přitížíte, ale budujte si je právě až budou ta P+R. Problém je, že pak by se zjistilo, že nejsou potřeba a město a přátelské firmy by měly prd. To je to hlavní, co mě vadí.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: proč dál? Vždyť je to spojený s tim, že "na kraji zóny se buduje problem". Já bydlim ve Velvarský, kde už teď je parkování na hraně. Zaparkuju v pohodě, ale přilehlá Hadovka v kombinaci se zónou kolem Dejvický by to tam úplně odstřelila. Prostě si to představ jako kruh: je střed, kde je bod zájmu. Těsně kolem středu má kružnice malej obvod a obsah - je tam vysoká hustota. Když uděláš kružnici dál od středu, tak se po obvodu kružnice zvětší, takže rozmělníš problém. Jenže to nemůžeš udělat slěpě, musíš brat v potaz, co je na hranicích a těsně za hranicí tý kružnice. Ta Velvarská je konkrétní případ, kde bys pouhym načáránim hranice, bez znalosti lokality pouze přenes problém.
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    nebo jeste lip autem k metru do P+R a pak metrem.
    (ano P+R vyhovujici nemame)
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    THE_MIRACLE: bingo - to je cil.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: heh. Ty se mi fakt zdáš. Ty řikáš, jak máme bejt ve městě tolerantní a přijímat nevýhody a přitom se na těch problémech podílíš. To nevidíš? Mně rozhodně nevadí, že sem jezdíš pracovat a parkuješ. Jen mi, prosim tě, neřikej, že sem sobec, když chci to parkování řídit a usměrňovat. Kdyby ses totiž řídil a usměrňoval sám (parkoval na kraji města, jezdil MHD), tak ti nemusíme diktovat, kde můžeš a kde nemůžeš stát. Chápeš?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: jasne, takze se to posune zase dal. A dal a dal. Kdo pojede aute, aby pak jel autobusem tramvaji a metrem... Nesmysl. To kazdy pojede uz z domova autobusem, ktery jede kmetru...
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    THE_MIRACLE: protoze pak presunes ten problem jen o trochu dal. viz ten pripad kolem delostrelecky. na tramvaji ci metru ses za 5 minut.

    proto zony i v mistech, kde to ted "neni treba". byly by to ale mista hned prvni na rane.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: ad 2) samozřejmě máte. Lidi vám tam aprkují, protože dělají na Praze 7, kde ulice přes den zejou prázdnotou, ale jsou tam zóny. Proto říkám, zrušit a nebudou parkovat u Vás.

    Reálně. Tohle platí okolo Dejvické, protože spojuje metro Hradčanská a Dejvická. A u Hradčanské i odpoledne vždycky místo najdu. Čím to? Ale budiž. Ať se tedy udělá zóna okolo Dejvické po Sibiřák. Proč ale dál?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: Holešovice před zónama byla naprostá pohoda. Kolikrát jsem jel do Alzasoftu (než to byla Alza) a ještě neměli parkoviště a vždy jsem kousek odtamtud zaparkoval. Teť to tam zeje prázdnotou a zaparkovat tam můžu na 3 minuty...
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    ARZA: a holesovice pred zonama? tam parkovalo pres den spousta aut prijizdejici ze severu.
    ARZA
    ARZA --- ---
    THE_MIRACLE: Mno já ti nevim... Těmhle lidem stojí za to vjet do města i za tu cenu, že budou třeba třičtvrtě hodiny hledat nějaký parkování a kroužit tam jak pitomci. Upřímně; i já si fakt ráda svezu zadek. Ale než bych jela tam, tak si radši sednu do tramvaje nebo metra (přestože metro fakt nesnášim). Ale na takovýhle parkovací srandy fakt nemam čas ani nervy. Ale tyhle lidi tam stejně tim autem vjedou, takže odtud má skepse:/
    A teď mě napadlo ještě něco - za náma do studia některý lidi dojížděj. A přestože vědí, jak je to tam nahouby, stejně si do toho auta sednou (a to jsou mnohdy z Prahy).
    Praha 5 je obrovská, takže ti samozřejmě věřim, že o kus dál parkuješ v klidu. Ale nedá se podle toho soudit. Jako Letná a Holešovice. Letná = večerní průser s parkováním víceméně všude, Holešovice (bydlim teď) - celkem pohoda a v některejch ulicích to zeje prázdnotou. Těžko paušalizovat.
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    THE_MIRACLE: precti si opet co rikam:
    1) chceme aby to tu nevypadalo jako jedno velky NEORGANIZOVANY parkoviste. anarchie v parkovani, neoficialni parkoviste mimo silnice, parkovani na chodniku. rad proste prospeje.
    2) ano, jsme mistni a mame svym zpusobem pravo se zajimat a starat o to, jak to tu bude vypadat. je to nas spolecny prostor. a ano, vadi nam, ze tu pres den je spousta aut lidi, kteri napriklad bydli za prahou a pracuji na P1 ci na P7, kde nezaparkuji.
    3) maly dopad na nekterych mistech v dostupnosti volnych mist bude. napriklad gen.piky, je mimo pracovni dobu polo prazdna ulice. to samy kovaku/k.englise na P5. tak aspon bubenecak bude vedet kde je vzdy misto, ikdyz to pak bude mit 5m od ddomu a ne pred domem.

    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: Aha, takze nikdo si neslibuje zlepšení dostupnosti parkovacích míst... Proč se to tedy dělá?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: A to je právě ten problém. Žijete ve městě, využíváte všech jeho výhod, dostupnosti všeho pod nosem, ale jakmile přichází nevýhody, je to hned špatně... To je taky typicky české... Podívej, já žiju na vesnici, která je na hlavní silnici 240. Má to své výhody, máme slušný autobusový spoj, v Praze jsem autem za chvíli, ale zase ta tranzitní doprava je peklo. A ten kdo bydlí v klidné vesničce má zas všechno tohle na prd. Prostě každé bydlení má své pro a proti, ale chtít město bez aut v dnešní době je prostě nesmysl. A nejvíc úsměvné je to v Praze 6, která má nejvíc zeleně z celé Prahy...
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    RUDA_JAN:
    tu jsou mapy starych navrhu:
    Praha 6 na zóny placeného stání stále čeká – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/...vy/praha/praha-6/3782-16481-praha-6-na-zony-placeneho-stani-stale-ceka.html
    O parkovací zóny se hlásí další pražské čtvrti, mohly by být na podzim - iDNES.cz
    http://praha.idnes.cz/...-komplexni-reseni-1jz-/praha-zpravy.aspx?c=A120110_1713942_praha-zpravy_sfo

    na tech novych uz delostrelecka ap jsou.

    Nevim samozrejme, kde bydlis, kde si vyrustal ap. Ja jen rikam: vyrustal jsem a bydlel do r 2010 na P7, pak tri roky na P5 na andelu, pak rok zpet na P7, ted na P6 v bubenci. zony chci a vnimam vetsinovy zajem o ne z rad mistnich.
    hlavni vyhoda je "zklidneni" a zavedeni radu v parkovani v danych lokalitach. Nikdo si neslibuje, ze se vyrazne zmeni dostupnost volnych mist. To asi jen nekde.
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    THE_MIRACLE: to nesouhlasim. pripad, ktery jsem tu rikal, je toho dukazem. je to misto, ktere bylo zacleneno i kvuli zajmu mistnich.

    ad P5 - bydlel jsem dva roky kovaku/karla englise - muzu potvrdit co rika ARZA. a je to dost stejny i v dejvicich. pres den je to fakt silenost a pokud tam budou zony, uz tam ty auta parkovat nebudou mit sanci.

    a to je asi to, na cem se neshodnem.
    pro me je priorita, aby mesto a jeho ulice nebyly parkovistem a ne abych mohl vsude zajet autem a vsude zaparkovat. radsi budu mit zijici ulice, nez parkoviste kam se kouknes.

    samozrejme chapu, ze neni dostatecna sit a hlavne kapacity parkovist P+R. to tu nikdo nepopira.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    THE_MIRACLE: Vídeň je výbornej příklad, a taky důkaz toho, že P+R fungujou. Speciálně ve Vídni se P+R plněj od kraje k centru, tj. jasko první se naplní ty na okraji, ale u Donnaustadtbrücke najdu místo vždy (parkuju v podstatě výhradně tam). Přitom je to pár stanic linkou U2 od centra (asi je trochu na vině i celkem komplikovanej příjezd). Navíc tam fungujou i předplacený karty, na ně navázaný slevy a tak.

    ADAMFC: Ano ta část pro cyklisty neustále roste. I díky nereálným statistikám teroristů z automatu to jsou již celé nižší jednotky procent...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ARZA: Lidi využijou to, co pro ně bude pohodlnější / rychlejší. Cílem města by mělo být snažit se o to.
    Já parkuju přímo na Újezdě - taky Praha 5. Ráno v půl sedmé je to pohoda a občas najdeš místo i později. Zborovská rozhodně nestojí ve dvou pruzích, pokud nepočítam někoho, kdo si jen odskočí do obchodu. A co popisuješ ty, tomu věřím, ale to je dáno právě tím, že není kvalitní P+R. Nevěřím tomu, že všichni ti lidé co to tam blokují 8-16 tam pracují. A pokud by mohli stát u metra, zůstanou tam. Navíc, rozhodně by bylo možné se snažit zamyslet, jak lépe parkovat. Upravit místa na kolmé stání, pokutovat řidiče, kteří z nedbalosti parkují špatně a zabírají hodně prostoru.

    Vždyť tady jde i o Pražáky... Co je to za nesmysl nemoci se po vlastním městě v případě, že je to pro mě výhodné nebo musím pohybovat autem? Vždyť to přinese tuny nepříjemností i jim (návštěvy, servis, ...).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam