• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ARZAModré zóny v Praze - tipy a triky jak na ne
    V této diskuzi bych chtěla sbírat názory, zkušenosti a rady, jak v Praze soužít v částech s modrou zónou. Uvítám -odkazy na články a novinky -tipy a triky na parkování v oblastech s MZ -informace o parkovacích kartách a výjimkách -vaše osobní zkušenosti
    rozbalit záhlaví
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Zóny nepomáhají - ano je pár jedinců, kterým pomůžou. Jsou to lidi zcela bez auta a pak lidi co mají jedno auto a bydlí v lokalitě, kde není moc obyvatel a kterou skutečně využívají cizí k parkování. Těm pomohou s tím, že snadno zaparkují u domu. Jinak samé komplikace (platby, návštěvy atd. atd.). Navíc takových lokalit moc není, protože jsou většinou dál od uzlů MHD a tudíž se skutečně NEVYPLATÍ nikomu dojíždějícímu tam parkovat. Vždyť tvá tvrzení jsou naprosto nelogická?

    P+R je jediný řešení - to taky netvrdím. Jen tvrdím, že tím se má začít. Nejdřív zkusit pomoci a pak případně zakazovat.

    Člověk nemůže chtít v ulici zóny - může, někteří chtějí a ozývají se - viz bod 1. Akorát těm lidem příliš nerozumím...

    Zóny jsou nespravedlivé utlačování přespolních - Ano, s přístupem města takovým jakým je to tak skutečně je. Proč přespolní jezdí do Prahy? Pravě proto, že zde pracují (tudíž platí daně), nakupují (utrácí) atd. atd. To je fakt.

    K Velvarský - ano, takže pokud se budou všichni chovat nelogicky, tak by začali parkovat ve Velvarské. No tak podle stejné nelogiky budou teď parkovat ve Střešovicích, Ořechovce, Vokovicích... Ano, já jsem výjimka. Nechám auto na Ořechovce, ale jen proto, že tam skočím do 18ky, která mě doveze před dům. Kdybych měl jet na metro a pak jít ještě pěšky, tak se na to vykašlu. A možná že to udělám i tak.

    Upřímně jsem od tebe neslyšel v podstatě jedinej rozumnej argument. On totiž žádnej rozumnej argument pro zóny není. Pomohou pár lidem a spoustě uškodí. Říkáš, že si rád, že jsi v zóně, protože bys byl na kraji, ale co pak tedy podle tvé logiky má říkat Ořechovka apod.? A pokud udělají zóny i tam, proč ti místní mají najednou platit za něco, co jim fungovalo dobře zadarmo? A přitom by stačilo, kdyby k problému Praha přistoupila konstruktivně a ne restriktivně. Třeba by to nepomohlo, pak bych řekl že jsem se spletl a byl bych pro zavedení zón. Ale tomu nevěřím ani trochu.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: Řešim to s tebou už po několikátý a ty si přes několik argumentů jedeš svou - zóny nepomáhaj (několik lidí ti řeklo, že jim pomohly), P+R je jediný řešení (neni, protože se nechovaj všichni lidi stejně), člověk nemůže chtít v ulici zóny (lidi se ozejvaj, že chtěj), zóny jsou nespravedlivý utlačování přespolních (který v místě nebydlej, neutrácej, neplatěj daně a v klidu zavíraj místo místním, kterejm tim vytvářej problém) atd. atd.

    K tý Velvarský: Je to další důkaz, že nemáš zkušenosti s konkrétníma lokalitama a jejich situací kolem parkování, jak se tam lidi chovaj, jak tam bydlej/pracujou a v klidu děláš závěry. I když existují precedenční případy o krajích zóny (několikrát zmíněný Vršovice, který jsou pod kopcem, 15 minut tramvají od metra...) tak si jedeš svou a vesele ignoruješ fakta, protože přece neni možný, aby někdo ochotně platil za parkování a chtěl nějakou restrikci.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: Takže to, pokud jsou obě psaná na tebem, znamená 1200 + 7000,- a se služebním máš smůlu, nebo 36000,-, je to tak? Navíc bydlíš v Bubenči, kde už je to s parkováním vcelku v pohodě. Takže dotaz zní - jsi nějak majetkově nebo zájmově angažován v Eltodu? Protože jinak je to na Bohnice... :-D

    V Dejvicích je krizová situace na Hradčanské, kolem Dejvické ulice a Národní obrany po Sibiřské náměstí a pak ještě v okolí Diplomatu. Dál už je parkování v pohodě. Kupodivu bez problémů je už třeba v okolí vily Lanna (u policajtů). Nejsem schopen zhodnotit Petřiny, tam to bylo na prd i před metrem, ale to je tím, že to je zkrátka sídliště postavené před 50 lety, kdy se nad tím, že k bytu bude minimálně jedno auto vůbec nepřemýšlelo. To samé je v těch Stodůlkách - resp. sídliště Velká Ohrada, kde přes den zaparkujete v pohodě, ale večer, když se místní vrátí domů, tak se stojí na chodnících apod. Já netvrdím, že se dojíždějící na problému nepodílí. Jen by se měl ten problém řešit komplexně, globálně a tvořivě, nikoliv destruktivně.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Ale no tak... Proč tedy chceš zóny v Dejvicích, když se ti to zhorší? Fakt nevěřím, že kdokoliv přesídlí do Velvarské s parkováním, když nebude moci stát na Dejvické a okolí. Proč by někdo pak jezdil dvě stanice tramvají nebo šel čtvrt hodiny pěšky? Jako třeba pár jedinců se najde, ale rozhodně to nebude žádný exodus. Fakt vám připadá logické, že bych jel do Velvarské, tam zaparkoval, pak šel na tramvaj, jel na Dejvickou/Hradčanskou tramvají, pak metrem na Staroměstskou/Můstek a zase 10 minut pěšky?

    Shrnu to v jednom odstavečku, protože tu toho bylo napsáno hodně, ale tohle považuji za výstižné.

    Vadí mi, že se dělá restrikce bez toho, aniž by se zkusilo naprosté třeba jen minimum řešení, jak se bez ní obejít. Času na vybudování P+R bylo dost. Místo toho se parcely prodávají Rittigům a Janouškům a Kellnerům na skleněná pekla, kde se asi jen perou prachy (protože většina z nich je poloprázdná). Kde to jen trochu jde se dělají nesmyslná dopravní opatření, aby se ubrala místa na parkování. Přitom kdyby se to nedělalo, a vybudovalo se P+R, tak by třeba zóny ani nebyly potřeba. To zavedení zón bude stát půl miliardy... Nezabírání parkovacích míst by ještě ušetřilo (ty zelený penisy taky něco stojí) a vybudování P+R by se do té ceny taky mohlo vejít. Tohle je to, co mě štve nejvíc. Vše ostatní je jen absolutní rozčarovanost z tohoto vyplývající.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    E2E4: (Zony problem s parkovanim neresi, jen ho posunou jinam.)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    RUDA_JAN: No asi mas stesti ze nebydlis v zone (nebo ti je ~10 tis rocne lhostejnych) a hlavne ne tesne za hranici zony..
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: Čteš, co píšu? Teď je to na hraně. Jakmile udělaj zónu na dejvický, sem bez šance. Takzpe ano, chci a moc rád za to zaplatil. Kdybych měl možnost zaplatit si garáž, zaplatim si garáž. V blízkosti nejsou, nebo jsou nepoužitelný
    THE_MIRACLE: Trvej si, na čem chceš. Podle mě to spravedlivý neni, protože ta anarchie omezuje ty, co v místě bydlej. Ty, když nebudeš mít kde zaparkovat, pojedeš busem. Já mam dělat co? Nechat auto 15 minut tramvaji od místa, kde bydlím?
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    SAMOUT: mluv za sebe. ja jsem prazan, ridic, majitel dvou aut + jednoho firemniho.. a neprijde mi, ze by me jakkoliv poskozovaly :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    THE_MIRACLE: Zásadní zádrhel tkví v tom, že nejvíc jsou zónama poškození Pražané, teprv potom kodokoliv jinej.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Taže ty bydlíš v ulici, kde se parkuje celkem v pohodě a přesto zóny chceš? Tak tomu už nerozumím vůbec...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Já jezdím autem protože jezdím v dobu, kdy nejsou zácpy, je to pro mě tudíž pohodlnější a rychlejší. Pokud bych jezdil na devátou, tak by mě jet autem ani nenapadlo, nebo bych ho nechal na neexistujícím P+R.

    Tvám na tom, že jediné spravedlivé řešení je, kdo dřív přijede na volné místo, parkuje. A pokud Praha vybuduje dostatek P+R, tak tím zvýhodní místní. Nicméně klidně si ty zóny mějte, když jste ochotni platit za to, že někomu přitížíte, ale budujte si je právě až budou ta P+R. Problém je, že pak by se zjistilo, že nejsou potřeba a město a přátelské firmy by měly prd. To je to hlavní, co mě vadí.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: proč dál? Vždyť je to spojený s tim, že "na kraji zóny se buduje problem". Já bydlim ve Velvarský, kde už teď je parkování na hraně. Zaparkuju v pohodě, ale přilehlá Hadovka v kombinaci se zónou kolem Dejvický by to tam úplně odstřelila. Prostě si to představ jako kruh: je střed, kde je bod zájmu. Těsně kolem středu má kružnice malej obvod a obsah - je tam vysoká hustota. Když uděláš kružnici dál od středu, tak se po obvodu kružnice zvětší, takže rozmělníš problém. Jenže to nemůžeš udělat slěpě, musíš brat v potaz, co je na hranicích a těsně za hranicí tý kružnice. Ta Velvarská je konkrétní případ, kde bys pouhym načáránim hranice, bez znalosti lokality pouze přenes problém.
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    nebo jeste lip autem k metru do P+R a pak metrem.
    (ano P+R vyhovujici nemame)
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    THE_MIRACLE: bingo - to je cil.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: heh. Ty se mi fakt zdáš. Ty řikáš, jak máme bejt ve městě tolerantní a přijímat nevýhody a přitom se na těch problémech podílíš. To nevidíš? Mně rozhodně nevadí, že sem jezdíš pracovat a parkuješ. Jen mi, prosim tě, neřikej, že sem sobec, když chci to parkování řídit a usměrňovat. Kdyby ses totiž řídil a usměrňoval sám (parkoval na kraji města, jezdil MHD), tak ti nemusíme diktovat, kde můžeš a kde nemůžeš stát. Chápeš?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: jasne, takze se to posune zase dal. A dal a dal. Kdo pojede aute, aby pak jel autobusem tramvaji a metrem... Nesmysl. To kazdy pojede uz z domova autobusem, ktery jede kmetru...
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    THE_MIRACLE: protoze pak presunes ten problem jen o trochu dal. viz ten pripad kolem delostrelecky. na tramvaji ci metru ses za 5 minut.

    proto zony i v mistech, kde to ted "neni treba". byly by to ale mista hned prvni na rane.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: ad 2) samozřejmě máte. Lidi vám tam aprkují, protože dělají na Praze 7, kde ulice přes den zejou prázdnotou, ale jsou tam zóny. Proto říkám, zrušit a nebudou parkovat u Vás.

    Reálně. Tohle platí okolo Dejvické, protože spojuje metro Hradčanská a Dejvická. A u Hradčanské i odpoledne vždycky místo najdu. Čím to? Ale budiž. Ať se tedy udělá zóna okolo Dejvické po Sibiřák. Proč ale dál?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: Holešovice před zónama byla naprostá pohoda. Kolikrát jsem jel do Alzasoftu (než to byla Alza) a ještě neměli parkoviště a vždy jsem kousek odtamtud zaparkoval. Teť to tam zeje prázdnotou a zaparkovat tam můžu na 3 minuty...
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    ARZA: a holesovice pred zonama? tam parkovalo pres den spousta aut prijizdejici ze severu.
    ARZA
    ARZA --- ---
    THE_MIRACLE: Mno já ti nevim... Těmhle lidem stojí za to vjet do města i za tu cenu, že budou třeba třičtvrtě hodiny hledat nějaký parkování a kroužit tam jak pitomci. Upřímně; i já si fakt ráda svezu zadek. Ale než bych jela tam, tak si radši sednu do tramvaje nebo metra (přestože metro fakt nesnášim). Ale na takovýhle parkovací srandy fakt nemam čas ani nervy. Ale tyhle lidi tam stejně tim autem vjedou, takže odtud má skepse:/
    A teď mě napadlo ještě něco - za náma do studia některý lidi dojížděj. A přestože vědí, jak je to tam nahouby, stejně si do toho auta sednou (a to jsou mnohdy z Prahy).
    Praha 5 je obrovská, takže ti samozřejmě věřim, že o kus dál parkuješ v klidu. Ale nedá se podle toho soudit. Jako Letná a Holešovice. Letná = večerní průser s parkováním víceméně všude, Holešovice (bydlim teď) - celkem pohoda a v některejch ulicích to zeje prázdnotou. Těžko paušalizovat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam