• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ARZAModré zóny v Praze - tipy a triky jak na ne
    V této diskuzi bych chtěla sbírat názory, zkušenosti a rady, jak v Praze soužít v částech s modrou zónou. Uvítám -odkazy na články a novinky -tipy a triky na parkování v oblastech s MZ -informace o parkovacích kartách a výjimkách -vaše osobní zkušenosti
    rozbalit záhlaví
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: Pokud nebudeš mít zónu, tak máš parkování zadarmo. P+R a parkovací domy by tudíž taky musely bejt zadarmo. A to je samo o sobě nesmysl. Zejména proto, že to "zadarmo" je z peněz města. Z peněz, který vyberou na našich daních - takže i z mejch peněz. A jestli si mam vybrat, že budu platit tobě parkovací dům, nebo sobě zónu, tak si radši kupuju pro sebe zónu. Protože tam neriskuju, že budou lidi na ty P+R a parkovací domy kašlat a stejně mi budou stát u baráku
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: kdyby se nedělaly zábory parkovacích míst a naopak se budovala parkovací místa a nepomáhalo to?
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    myslim si, ze obcas taky neuskodi se ucit odjinud, nez trapit prahu experimentama.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: hele, já nevim, kde furt bereš to "nejsou potřeba". Co by tě jako přesvědčilo, že jsou potřeba?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Koukám, že začínáme nalézat styčné body. Já jen trvám na tom, že pořadí těch kroků je špatné a měly probíhat jinak. A věřím tomu, že zóny skutečně pomohou jen zlomku lidí. Což se ale dozvíme, že? Netvrdím, že P+R vše vyřeší - souhlasím, že to může být jen částí skládačky. Ale rozhodně dost podstatnou částí. A možná že by ani další dílky už nebyly potřeba. A pokud jo, tak tím, že máš základ bude se ti skládat lépe. Zóny by zkrátka měly být až jako další krok, pokud bude třeba (což nevím já, ale nevíš to ani ty).

    Tohle mi prostě připadá jak nejdříve vyříznout pacientovi ledvinu a pak zkoumat, jestli není náhodou zdravá...
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: Já neřikam, že se bez nich neobejde. Já ti řikam, že máš základní díru v argumentaci - ty tvrdíš, že P+R všechno vyřeší. Já ti řikam, že nevyřeší, protože lidi stejně budou používat auta, dokud budou moct.

    Že je vedení města na prd, to rozhodně nerozporuju. Že jsou díry v plánování je taky naprosto jasný. Já se zas nemůžu smířit s tvym kverulanstvim, že všechno se dělá, aby z toho akorát tekly prachy.

    Ty KONSTRUKTIVNÍ řešení nepřenášíš. Přinášíš pouze část skládačky, kterou mimochodem vůbec nerozporuju. Jen ti dokola opakuju (marně), že to neni všeřešící.

    Stejně, jako Blanka samostatně nevyřeší dopravu v Praze. Má smysl jen jako součást celý sítě. Která neni.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    THE_MIRACLE: Jen taková myšlenka... možná, kdyby ta parkoviště po roce 2000 vznikla, tak by nebyla potřeba ani Blanka... Zkrátka je to jen o tom, že dopravní plánování nedělají kompetentní lidé...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Dalo se to řešit už dávno. Když se třeba povolovaly ty skleněný nemysly. To mi vadí. Taky opakuješ pořád dokola to samé. P+R musí řešit Praha... Praha se bez těch lidí co sem jezdí pracovat a navštěvovat neobejde... Pochop to už. Je to tak. Dobře, neplatí tu přímé daně, ale firma kde dělají je platí. Obchody kde nakupují je platí... Sakra, vždyť to je naprostý fakt. To je jak říct, že tráva je zelená. Jasně, že všichni nevyužijí P+R i když bude, ale je dost velká šance, že hodně lidí ho využije (aktuálně jsou ty již existující přecpaná). Důvody? Už to tu taky padlo... Pro spoustu lidí to bude daleko rychlejší přejet prahu metrem, nebo se prostě bojí jet přes centrum. No a když to nebude fungovat, udělají se zóny. Když bude alternativa, nemám problém. Ale není. Jen ta, že se to vytlačí dál a tudíž, dle vaší logiky že všichni teď půjdou na okraj zóny a budou jezdit k metru tram/bus dopravou, uškodí dalším nevinným Pražanům - je to fér? Prostě Praha totálně zaspala. Je to vidět i na těch zónách, který řeší už vlastně 10 let. Vedení města je naprosto na prd. Ta parkoviště se mohla začít budovat už po roce 2000, kdy ještě bylo dost volných pozemků a zároveň bylo jasné, že doprava bude houstnout. A od roku 2008 třeba mohly být zóny všude (pokud by pak byly potřeba). Já beru jiný názor, jen se nějak nedokážu smířit s tou vaši naivitou, že se to dělá pro lidi. Kdyby se to dělalo pro lidi, tak to bude probíhat podle scénáře, co jsem naznačil já.

    Chápeš to? Konstruktivní řešení versus restriktivní...

    Asi to fakt nemá cenu... nechme to být. Když budete spokojení, tak jen dobře.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: jenže ty mluvíš o projektech, který trvaj roky. Změny v MHD (například pořádný spojení na Kladno) je na deset let. Takže pět nebo deset let prostě nebudeš dělat nic?

    ano, je to o přístupu. A tvuj přístup je stejně sobeckej, jako přístup "udělejme všude zónu". Teď například Praha řeší se Středočeskym krajem P+R po celym kraji. Řeší to Praha. Neřeší to Středočeskej kraj. Protože Středočeskej kraj ten problém nemá a přenáší ho na Prahu. A ty zároveň chceš, aby Praha nechala volný parkování a dělala nějakou úlitbu Středočeskýmu kraji. Vidíš tam ten nepoměr? Praha řeší všechno, Středočeskej kraj se veze.

    Pořád kalkuluješ s tim, že jakmile bude P+R, tak tam všichni budou stát, což je blbost. Každej jedná jinak a jedno řešení neposlouží všem.

    Co se týče kružnic, tak děláš víc kružnic a dál je dělíš. Nemáš jednu velkou kružnici.

    Pokud uděláš parkovací zónu celou Prahu, tak to nebudu fungovat úplně stejně, protože třeba Chodováci budou jezděj do práce do Holešovic. Nebo Holešovický jezděj na Chodov atp. Pořád máš body zájmu, kde se bude parkování zahušťovat a když budeš mít jednu velkou zónu, tak je neodstraníš.

    Ale fakt už mě to neba, protože sem to zopakoval nejmíň pětkrát a ty pořád jedeš P+R (který mimochodem sám nevyužíváš, protože jezdíš brzo ráno, takže si schopnej si zabrat místo. Úplně stejně se budou chovat lidi i dál, dokud se bude dát parkovat). Přenášíš svuj problém na jiný a chceš po nich, aby tě tolerovali. Ech...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Naposledy... Jde o přístup. Nejdřív by měla být snaha o řešení nedestruktivně. Rozšiřovat parkovací místa, stavět P+R, zlepšovat MHD... A pak, když to nebude mít efekt dělat zóny. Já věřím tomu, že by to fugovalo bez zón a ty by mohly být jen v turistickém centru Prahy. Ty tomu nevěříš, na což máš právo. Nicméně logicky by měl být postup takový. A věřím, že na západě to tak je.

    Pokud by zóny nebyly a parkování fungovalo, vydělají na tom všichni občané. Bude svoboda pohybu a nebude problém. Tím, že jsou zóny a chybí P+R se koncentruje situace na okrajích zón. Nechavají tam auta ti, co přijedou i ti, co jsou ze zóny ale nechtějí platit nebo mají víc aut. S těmi kružnicemi nemáš pravdu (pokud jsem tě správně pochopil), protože sice čím větší, tím se to víc rozmělní, jenže zase musíš brát v potaz, že čím větší, tím větší oblast je v ní ukryta a tudíž toho zájmu o parkování vně je logicky víc. Ať je parkovací zóna třeba celá Praha, pokud se před jejím zavedením udělá alespoň něco pro zlepšení stavu bez restrikcí.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: já sem otevřenej rozumnejm argumentum, ale ty je nedáváš.. samostatný P+R prostě není řešení. A to je jedinej argument, co jsi tu dával..

    A zamýšlím se nad tim pravidelně. Zamejšlel jsem se nad tim, když sem bydlel na Vinohradech, ve Vršovicích, v Seattlu, teď v Dejvicích, když navštěvuju města jako Berlín, Mnichov, Londýn, Milán... Všude zóny v nějaký formě jsou. Všude jinak
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: Já vás nechci překecávat, to už jsem dávno pochopil, že na diskuzích není možné. Vždy to končí tak, že na rozumný argument už se na diskuzi nereaguje.

    Byl bych rád, abyste se nad tím zamysleli, že tohle řešení by měla být až poslední možnost. Nic víc nežádám. Je to obrovský komplexní problém, který vyžaduje komplexní řešení. O mou maličkost zas tolik nejde. Nějak si poradím, nebo budu jezdit autobusem. Fuk mi to není, ale zvládnu to. Jde mi o princip. O to, že tohle je zlodějina podvod na vlastní občany, který navíc uškodí i ostatním a omezí svobody. To je vše...

    RUDA_JAN: Takže jedno auto ok, druhým zabereš místo dál. Takže vlastně budeš škodit svým sousedům o pár ulic dál. Když to udělá takto víc lidí, tak v místech, kde problém není najednou bude... Super...

    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    Fuj sory za ty čárky. Psal jsem to na mobilu a ještě prehazoval části věty..
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    THE_MIRACLE: Ta diskuze uz je unavna, uz nemam ani chuť číst znovu tvy protiargumenty.

    Vlastně me i překvapuje tvoje odvaha - tebe S-kare pracujícího na narodce,prekecavat ty, kteří tu bydlí, o tom ze, jsou pro nas zóny nevýhodný, když tu uz nebudeš moct parkovat... Chjo


    Měj se a pozdravuj na veleslavine!
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    Ted bydlím na p6. Jednou auto holt bude parkovat dal (je to stara felcka co pujde za rok do šrotu) a kvůli druhymu se prehlasim z p7 na p6. Zas tak velkej bug deal to není

    A firemní - to se musíme s kolegama ještě dohodnout, jak to budem řešit.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Jinak tedy, abych byl spravedlivý, jeden kladný bod dávám alespoň za to, že snad neprojde ten nesmysl s tramvajenkou a že obyvatel Prahy 6 bude moci po Praze 6 zaparkovat s kartičkou všude... To dělá z totálně destruktivního řešení jen destruktivní...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Dál od Roosveltovy a Terronské zásadní problém není.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Zóny nepomáhají - ano je pár jedinců, kterým pomůžou. Jsou to lidi zcela bez auta a pak lidi co mají jedno auto a bydlí v lokalitě, kde není moc obyvatel a kterou skutečně využívají cizí k parkování. Těm pomohou s tím, že snadno zaparkují u domu. Jinak samé komplikace (platby, návštěvy atd. atd.). Navíc takových lokalit moc není, protože jsou většinou dál od uzlů MHD a tudíž se skutečně NEVYPLATÍ nikomu dojíždějícímu tam parkovat. Vždyť tvá tvrzení jsou naprosto nelogická?

    P+R je jediný řešení - to taky netvrdím. Jen tvrdím, že tím se má začít. Nejdřív zkusit pomoci a pak případně zakazovat.

    Člověk nemůže chtít v ulici zóny - může, někteří chtějí a ozývají se - viz bod 1. Akorát těm lidem příliš nerozumím...

    Zóny jsou nespravedlivé utlačování přespolních - Ano, s přístupem města takovým jakým je to tak skutečně je. Proč přespolní jezdí do Prahy? Pravě proto, že zde pracují (tudíž platí daně), nakupují (utrácí) atd. atd. To je fakt.

    K Velvarský - ano, takže pokud se budou všichni chovat nelogicky, tak by začali parkovat ve Velvarské. No tak podle stejné nelogiky budou teď parkovat ve Střešovicích, Ořechovce, Vokovicích... Ano, já jsem výjimka. Nechám auto na Ořechovce, ale jen proto, že tam skočím do 18ky, která mě doveze před dům. Kdybych měl jet na metro a pak jít ještě pěšky, tak se na to vykašlu. A možná že to udělám i tak.

    Upřímně jsem od tebe neslyšel v podstatě jedinej rozumnej argument. On totiž žádnej rozumnej argument pro zóny není. Pomohou pár lidem a spoustě uškodí. Říkáš, že si rád, že jsi v zóně, protože bys byl na kraji, ale co pak tedy podle tvé logiky má říkat Ořechovka apod.? A pokud udělají zóny i tam, proč ti místní mají najednou platit za něco, co jim fungovalo dobře zadarmo? A přitom by stačilo, kdyby k problému Praha přistoupila konstruktivně a ne restriktivně. Třeba by to nepomohlo, pak bych řekl že jsem se spletl a byl bych pro zavedení zón. Ale tomu nevěřím ani trochu.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: V Bubenči je to s parkovánim celkem pohodě? Ty se mi zdáš
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: Řešim to s tebou už po několikátý a ty si přes několik argumentů jedeš svou - zóny nepomáhaj (několik lidí ti řeklo, že jim pomohly), P+R je jediný řešení (neni, protože se nechovaj všichni lidi stejně), člověk nemůže chtít v ulici zóny (lidi se ozejvaj, že chtěj), zóny jsou nespravedlivý utlačování přespolních (který v místě nebydlej, neutrácej, neplatěj daně a v klidu zavíraj místo místním, kterejm tim vytvářej problém) atd. atd.

    K tý Velvarský: Je to další důkaz, že nemáš zkušenosti s konkrétníma lokalitama a jejich situací kolem parkování, jak se tam lidi chovaj, jak tam bydlej/pracujou a v klidu děláš závěry. I když existují precedenční případy o krajích zóny (několikrát zmíněný Vršovice, který jsou pod kopcem, 15 minut tramvají od metra...) tak si jedeš svou a vesele ignoruješ fakta, protože přece neni možný, aby někdo ochotně platil za parkování a chtěl nějakou restrikci.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: Takže to, pokud jsou obě psaná na tebem, znamená 1200 + 7000,- a se služebním máš smůlu, nebo 36000,-, je to tak? Navíc bydlíš v Bubenči, kde už je to s parkováním vcelku v pohodě. Takže dotaz zní - jsi nějak majetkově nebo zájmově angažován v Eltodu? Protože jinak je to na Bohnice... :-D

    V Dejvicích je krizová situace na Hradčanské, kolem Dejvické ulice a Národní obrany po Sibiřské náměstí a pak ještě v okolí Diplomatu. Dál už je parkování v pohodě. Kupodivu bez problémů je už třeba v okolí vily Lanna (u policajtů). Nejsem schopen zhodnotit Petřiny, tam to bylo na prd i před metrem, ale to je tím, že to je zkrátka sídliště postavené před 50 lety, kdy se nad tím, že k bytu bude minimálně jedno auto vůbec nepřemýšlelo. To samé je v těch Stodůlkách - resp. sídliště Velká Ohrada, kde přes den zaparkujete v pohodě, ale večer, když se místní vrátí domů, tak se stojí na chodnících apod. Já netvrdím, že se dojíždějící na problému nepodílí. Jen by se měl ten problém řešit komplexně, globálně a tvořivě, nikoliv destruktivně.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam