ADAMFC: Já ti nevím... když nejsem línej řekněme do kiláku dojít, tak nemám problém... Ale otočím to zase zpátky... Zkusilo se historicky něco jiného, než restrikce? Dělá se něco proto, aby to bylo lepší, než zákazy a výběr peněz, které mizí v černých dírách? Ty máš fakt auto kvůli tomu, abys jezdil do kilometrový vzdálenosti na úřad a nakoupit?
Debatovali jsme na tohle téma v auditku o autech. Proč to nevyřešit třeba takto? Částky ber jako nástřel, kde by se to mělo pohybovat. Prostě regulovat, ale nelikvidovat...
Celá Praha (respektive centrum a širší centrum (vyjma historických částí), aby se řešili skutečně jen oblasti, kde hrozí přetížení parkováním) by byla jedna zóna, kde by každý občan Prahy měl právo parkovat zdarma (třeba za režii na vydání a správu karty 100,-/ročně). Kdokoliv jiný by si mohl koupit parkovací kupon třeba za 2000,- Kč s možnotí parkování kdekoliv v Praze, nebo za 5000,-, který by obsahoval kupón na MHD po Praze (ta motivace se mi celkem líbí, jen by měl být možnost výběru a to né tak, že navrhovali, že buď si koupíš roční kupón +1200,- a nebo zaplatíš za parkovací kartu 4850,-). To by bylo pro dojíždějící pracující. P+R by byla zdarma pro majitele kupónů MHD za standardní cenu kupónu. Krátkodobí návštěvníci by pak mohli platit třeba SMSkou nějakou symbolickou cenu - 20,-/hod. třeba, aby nebyl problém, když někdo přijede na tři hodiny na návštěvu, případně si třeba za 100,- koupit 24 hodinový lístek. Vybrané peníze ze systému by se použily na modernizaci P+R a dopravní sítě. Věřím, že tohle by jako regulační prvek v nějaké podobě fungovalo v pohodě a všichni by byli spokojení.
A další varianta? Co nabídnout MHD zdarma a finacovat ho z prodaných parkovacích povolenek, které by byly třeba ve dvou cenových hladinách rezident x nerezident? Akorát by to nemohlo stát desítky tisíc ale jednotky - prostě regulace, ne likvidace.