• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ARZAModré zóny v Praze - tipy a triky jak na ne
    V této diskuzi bych chtěla sbírat názory, zkušenosti a rady, jak v Praze soužít v částech s modrou zónou. Uvítám -odkazy na články a novinky -tipy a triky na parkování v oblastech s MZ -informace o parkovacích kartách a výjimkách -vaše osobní zkušenosti
    rozbalit záhlaví
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Proč dělat zákazy, když nejsou potřeba? Zakážeš důchodcům chodit k doktorovi, protože většina tam chodí zbytečně a zdržuje ostatní fakt nemocné? Nebo uděláš regulační poplatek, aby měl člověk motivaci přemýšlet o tom, zda tam fakt potřebuje? Já vím, jsme v ČR. Takže ty budeš mít zóny a auto budeš používat k tomu, aby sis dojel kilometr od baráku na úřad. Bomba.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: a proč by se mělo ustupovat zpět? Jakmile budou zóny, ať zustanou. Když někdo sedí v autě, tak chce dojet co nejblíž k cíli to jde. Takže pojede tam, kde může zaparkovat/má dostupnost. Takže jakmile jednou bude zóna, tak ať už tam zustane napořád
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: problémy přesouvá stávající řešení. tady se fakt neshodneme. Souhlasím, že je potřeba regulace, souhlasím, že je vcelku rozumné, že rezidenti budou zvýhodněni. Ale zbytek ne. Ze zkušenosti, když se zavede restrikce, nikdy už se neustupuje zpět.

    Lidé, co dělají v Praze celý týden? Ideální klient P+R. Koupí si legitku a tím má nárok tam auto týden nechat a nebude zbytečně jezdit po Praze. Pražáci si můžou jezdit více méně bez omezení a návštěvníci mají možnost si koupit kupon na parkování (denní, týdenní, měsíční, roční). Pokud by se to nastavilo dobře cenově a dokence třeba kombinovalo s MHD po Praze zdarma, věřím, že by to fungovalo. A nejen že by ubylo aut, co parkují, ale ubylo by i aut v ulicích.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: jedna zóna/nízká segementace/omezený území - vždycky budou rezultovat v přesunu problému o kousek vedle. A pořád se hodně zapomíná na vysoký procento lidí, co v Praze nemá trvalí bydliště a dojíždí jen na pracovní tejden. Přijedou o víkend, postavěj auto na tejden a je jim jedno, kde to stojí. To jsou pak lidi, který stojej klidně dva kiláky od bydliště a je jim jedno, jestli je to frekventovaný místo nebo ne.

    Nutnost parkovacích domů na metrech, P+R atd. To je neoddiskutovatelný. Ale nemůžeš na to, při navyšujícím objemu dopravy, čekat.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Já ti nevím... když nejsem línej řekněme do kiláku dojít, tak nemám problém... Ale otočím to zase zpátky... Zkusilo se historicky něco jiného, než restrikce? Dělá se něco proto, aby to bylo lepší, než zákazy a výběr peněz, které mizí v černých dírách? Ty máš fakt auto kvůli tomu, abys jezdil do kilometrový vzdálenosti na úřad a nakoupit?

    Debatovali jsme na tohle téma v auditku o autech. Proč to nevyřešit třeba takto? Částky ber jako nástřel, kde by se to mělo pohybovat. Prostě regulovat, ale nelikvidovat...

    Celá Praha (respektive centrum a širší centrum (vyjma historických částí), aby se řešili skutečně jen oblasti, kde hrozí přetížení parkováním) by byla jedna zóna, kde by každý občan Prahy měl právo parkovat zdarma (třeba za režii na vydání a správu karty 100,-/ročně). Kdokoliv jiný by si mohl koupit parkovací kupon třeba za 2000,- Kč s možnotí parkování kdekoliv v Praze, nebo za 5000,-, který by obsahoval kupón na MHD po Praze (ta motivace se mi celkem líbí, jen by měl být možnost výběru a to né tak, že navrhovali, že buď si koupíš roční kupón +1200,- a nebo zaplatíš za parkovací kartu 4850,-). To by bylo pro dojíždějící pracující. P+R by byla zdarma pro majitele kupónů MHD za standardní cenu kupónu. Krátkodobí návštěvníci by pak mohli platit třeba SMSkou nějakou symbolickou cenu - 20,-/hod. třeba, aby nebyl problém, když někdo přijede na tři hodiny na návštěvu, případně si třeba za 100,- koupit 24 hodinový lístek. Vybrané peníze ze systému by se použily na modernizaci P+R a dopravní sítě. Věřím, že tohle by jako regulační prvek v nějaké podobě fungovalo v pohodě a všichni by byli spokojení.

    A další varianta? Co nabídnout MHD zdarma a finacovat ho z prodaných parkovacích povolenek, které by byly třeba ve dvou cenových hladinách rezident x nerezident? Akorát by to nemohlo stát desítky tisíc ale jednotky - prostě regulace, ne likvidace.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: ale vždyť teď nemůžeš stejně nikde jinde zaparkovat :D Předpokládáš, že se to nějak zhorší, oproti tomu, jak je to teď. Přitom se nedá po městě přes den skoro pohybovat, protože je všude naparkováno ve dvou řadach.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: to já právě vím a to je i to, co nechápu, že je pro tebe přednější mít parkování v pohodě v okruhu do kiláku od baráku vs. nemoci zaparkovat nikde jinde. Mně to přijde mimo, sorry. Kór v kontextu, kdy to sebou nese ta známá negativa a není jisté, že to bude fungovat. Ale jako budiž.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: no jasně. Tak je to od začátku. To je muj hlavní sobeckej důvod - abych měl kde zaparkovat kolem baráku a i ve čtvrti. Ale zároveň si uvědom, že to má další dopad - nebudu moct parkovat "svobodně" v jinejch městskejch částech. Což akceptuju, protože tam prostě nemam co dělat. Nebo za to musim zaplatit. Ale i s tim zaplacenim vim, že tam můžu alespoň něco vyzvednout a nemusim kroužit 15 minut na jedno místo, nebo musim parkovat na hulváta v druhý řadě.

    Vidim v tom výhody jak pro mojí čtvrť, tak pro obslužnost ostatních čtvrtí.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Asi mi to stačí. Tvůj důvod pro zóny a proč v ní i chceš být je ten, že budeš moci na Praze 6 ty zóny využívat, chápu to správně?
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: proč by toho měli začít využívat třeba lidi z Vokovic? Šestka nejsou jen Dejvice a Bubeneč, má několik center. To je právě to, co ti vůbec nedochází.

    Úřady dělaj kdy? V tejdnu. Kdy chodim do práce? V tejdnu. Pokud bych to měl udělat bez auta, tak 20 minut na úřad, pak 20 minut zpátky z úřadu pro auto. 40 minut v hajzlu. A to se kumuluje. To samý s poštou. To samý s krámem. Pořád to izoluješ do jednotlivejch bloků, který samostatně nevypadaj tak strašně, ale nedáváš si to do obrázku celýho fungování tý čtvrti a tý locality.

    Proč bych měl parkovat na druhý straně města, když tam nemam co dělat. Pokud tam potřebuju něco vyřešit, má bejt možnost krátkodobýho parkování (teď neni, se zónama bude). Pokud tam jezdim pravidelně, měl bych si tam sehnat parkovací místo, abych s tim nesral místní. Pokud tam parkovací místo nemam, tak musim použít MHD.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: a ty myslíš, že toho nezačne využívat celá šestka?

    ADAMFC: na ty úřady fakt potřebuješ jezdit autem? Podívej, jde mi o princip, že se to bude šířit po celé Praze. Takže ty sice získáš možnost jet kilometr na úřad autem, ale na druhém konci Prahy, kde bys byl autem výrazně rychleji než MHD nezaparkuješ...
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: jinak to samozřejmě neni jen o poště. Jsou tam všechny úřady, krámy atd. atd. Když jdu do hospody, tak samozřejmě jedu městskou. Když je sobota, tak většinou radši jdu/jedu mhd. Ale přes tejden, když máš omezenej čas na jakýkoliv návštěvy, tak je to prostě no-go. Radši jedu nakoupit někam na Veleslavín, než abych se zastavil blíž domovu.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: 6) minimálně se tam bude dát zaparkovat na placenym místě. A radši zaplatim 30 korun, abych si moh naložit a vyložit, než abych strávil hodinu akcí balik na poště.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Konečně vidím nějakou snahu místo mínuskování.
    1. super odpověď

    2. jaké to má řešení? Spoje přidat nelze, respektive je to drahé a i technicky dosti těžko proveditelné (kapacita silnic). A navíc nápor je vždy v jednom směru, takže ve druhém bude jezdit bus za busem prázdný...

    3. Souhlasím, je to domněnka. Vycházím z osobní zkušenosti a z kontaktu s lidmi. A taky rozumnou úvahou. Nechápu, proč by někdo chtěl platit za něco, co mu funguje zadarmo. A na Praze 6 je to vzhledem k její velikosti skutečně jen zlomek ulic, kde je opravdu problém. V podstatě to vystihuje ta mapa pilotu a i tam bych se o některé ulice hádal.

    4. podle sebe soudím tebe? Jak už jsem psal, nemám problém to přiznat, že mě osobně se to dotkne a proto mi to vadí. Ale ten princip mi vadí víc. Věř si tomu nebo ne. Kdyby šlo jen o mě, neřeším to.

    5. Dobře, tohle beru jako objetivní názor jednoho občana. Nikdy jsem netvrdil, že to nepomůže NIKOMU a že se tam nedá žít. Specifickému občanovi to pomůže a nevadí. Jen je to menšina. V případě Prahy 6 dost podstatná.

    6. Takže jsem měl pravdu s tím důvodem, že ti to pomůže v pohybu autem po tvé čtvrti? Sorry, ale jako jet 500 m na poštu autem. Ale jo, pokud vezeš balík, chápu, taky to dělám. Je to tam na hovno. Akorát sladké tajemství, to zóny fakt nevyřeší, protože to, že v Kafkově nebude stát 5 Středočechů rozhodně nevyřeší to, že před poštou bude prázdno. V tu chvíli si to tam zaplníte sami, protože toho okamžitě začnou využívat všichni.

    Co se zkusilo udělat pro to, aby to šlo bez restrikce? Akorát se ruší další parkovací místa. Prodloužilo se metro, bez P+R. Vše je spíš kontra...
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: Na každej z těch bodů už sem ti odpovídal ;)

    1) bylo ode mě popíchnutí

    2) když je spojení dobrý, tak jezdi busem. Pokud jsou přeplněný, tak spojení neni dobrý.

    Můj oblíbenej bod č.3 - většina lidí z postiženejch oblastí. Čísla na to nemáš, ale máváš většinou. "Postižená oblast" je už jen třešnička na dortu

    4) každej to řeší především sobecky

    5) pokud jde o zkušenosti, žil jsem v zónách přes pět let. Je naprosto jednoduchý se přizpůsobit. Argument s návštěvama jsme probírali samostatně

    6) opět jsme řešili. Bez restrikce to prostě nejde. Kdyby to šlo bez restrikce, tak nemam za barákem, 500m od kulaťáku, prázdnou ulici a nemusím porušovat předpisy, když chci na poštu
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Koukám, že ty to čteš, co já píšu. Tak to je super...

    Pro ostatní (protože ty to asi nepochopíš, jak vidno):

    1) nebydlím v satelitu, bydlím na vesnici už 20 let (to žádné satelity ještě nebyly). Důvody, proč jsme se tam odstěhovali byly především ty, že jsme musely (restituce). Druhá varianta byl panelák v Praze.

    2) spojení s Prahou je dobré, není perfektní, ale je dobré. Problém je přecpanost některých spojů právě z důvodu vybudování velkého satelitu ve vedlejší obci, ale není to tak zlé.

    3) nenadávám lidem (většina lidí z postižených oblastí má podovný názor jako já a ti, kteří ho mají jiný ze zoufalství chápu), nadávám vedení města (částí), kteří řeší problém nejsnazším způsobem, který jim a spřízněným přinese nejlepší zisk a většině lidí včetně místních občanů situaci zhorší

    4) Ano, sere mě to i z čistě mého sobeckého pohledu, kdy teď nechám auto na Újezdě a jdu do práce 10 minut pěšky, což je pro mě super pohodlné a luxusní. Na druhou stranu, autem + pěšky jedu do práce cca 45 minut. Pokud to budu řešit tak, že budu stát na Ořechovce a pojedu tramvají, tak to je +- stejné. Pokud bych jezdil čistě MHD, je to asi hodina. Takže na věšení to fakt není a nějak se s tím pošpásuju. Jde mi hlavně o princip viz. bod 3

    5) fakt jsem si myslel, že jsem blbej já, že mi prostě něco uniká, proč někdo v situaci ADAMAFC má takový názor, ale beru to zpět. Já jsem uvedl spoustu jednoznačných argumentů proč mám takový názor. Jistě, některé se třeba časem úkážou jako mylné (třeba to fakt pomůže více lidem, než si myslím), jiné jsou jednoznačné ze zkušeností odjinud (komplikované návštěvy, komplikace při potřebě parkování více aut/náhradního auta/služebního auta, nutnost platit i tam kde to funguje bez zón...).

    6) a nakonec jen opáčko, co jsem napsal již několikrát - to co mi vadí nejsou zóny, vadí mi princip restrikce. Pokud není jiná možnost řešení problému, ať se omezuje, zakazuje apod. Pokud ale je, měla by se nejdřív vyzkoušet tahle jiná cesta. Pro tento případ může platit například to, že když se bude důsledně vymáhat, aby u nových staveb bylo počítáno s parkováním, budou se budovat záchytná parkoviště, obchvaty města a bude se optimalizovat veřejná doprava a stejně to bude k ničemu, ať se zavádějí zóny...
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: Sorry, tak si hloupej a neumíš číš. A ani mě to nepřekvapuje, protože co se dá čekat od člověka, kterej se odstěhuje do satelitu, odkud neni pořádná doprava, nadává lidem z jinýho města, že se tam nemá jak dostat a že tam nemá kde parkovat. Místo, aby to řešil v místě svýho bydliště, se svojí radnicí.

    Nebudu to s tebou už řešit, protože argumenty nemáš, akorát skuhráš, jak se staráš o lidi, přitom je to jen proto, že ti seberou volný parkování. Jinak by ti to bylo úplně putna.

    A ještě to furt sereš do tý P6, přitom jezdíš parkovat někam na Újezd.

    Už ne.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    THE_MIRACLE: Taky odpověď. Tak díky.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Asi by mi pomohlo mít to prostě v jednom postu. Protože, když si to tu tak projíždím, tak jediný argument, co jsem našel je
    - je to lepší, než nic -

    A zas tak blbej nejsem, aby mi tohle stačilo. Napsal si tady toho tunu a v P6 taky v diskuzi se mnou, proč ti tedy teď dělá problém napsat 1-10 bodů, v čem ti to pomůže a v čem vidíš přínos? Je to tak 5 minut času. Chtěl bych to tím korektně ukončit.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: Projdi si tady celou diskusi, odfiltruj si nas dva. To samý udělej v P6. Už bylo všechno řečený (dokonce zopakovaný) a ty to znova vytahneš od začátku. Proč? To nevim. Asi bílá díra.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: fakt jsem inteligence moc nepobral, hoď mi to sem shrnuté v bodech. Díky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam