• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ARZAModré zóny v Praze - tipy a triky jak na ne
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---

    THE_MIRACLE: Vy, jako dojíždějící, ste pro lepší dopravu nic nedělali. Tak to muselo jít silou.

    A znova, že Praha až teď plánuje pořádný P+R je úlet. Ale úplně stejnej, jako když se Kladno nestará o lepší dopravu pro svoje lidi za prací. Že někdo hází kvalitu středočeský dopravy mi přijde prostě mimo.
    MVEK
    MVEK --- ---
    GREVE: Přineslo, přineslo jim to jedno promile promile promile lepšího prostředí:-D.
    Samozřejmě, že tohle se musí řešit systémově, to je zásadní chyba, upravovat jednu veličinu a nedbat na další.

    Myslel jsem to trochu s nadsázkou, i když jen trochu. Protože se na to na druhou stranu můžeš podívat jako na volný trh, takže když jim to zhoršilo kvalitu života, budou někteří uvažovat o alternativních cestách, zaměstnání apod.

    Ale samozřejmě beru protiargumenty, je to zdlouhavá změna, navíc spojená s nas*aností lidí, místo aby se motivovali k dojíždění MHD apod. pozitivně. Navíc uvažovat liberálně o tom, že by lidé, co ve své profesi nemůžou najít práci blíž, se přestěhovali, nebo překvalifikovali, je opravdu zvrhlé, takže to není pro všechny:-).
    KACIR
    KACIR --- ---
    MAKROUSEK: Jo, viděl na Ládví, malá bílá Toyota Aygo s logem "Parkujvklidu.cz", oranžovej fleš-majáček a několik kamer na střeše. Nepřehlídnutelný...
    Fotka z fb skupiny Ládví...

    GREVE
    GREVE --- ---
    MVEK: Příklon k hromadné dopravě ovšem neznamená, že to přineslo jakýkoliv prospěch těm, kteří musí dojíždět. Když si vezmeš, že každý z dojíždějících ztratí teď kvůli modrým zónám každý den o hodinu víc cestováním, tak kromě zhoršení kvality života těch lidí to má ohromné ekonomické škody pro celý stát. Možná i větší než externality z individuální dopravy.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    MVEK: Pokud bereš příklon z donucení jako plus... Nevím. A ta bezpečnost je taky diskutabilní. Když vidím třeba zastávky u nás na trase, tak u některých nelze o bezpečnosti hovořit vůbec. A posilování spojů taky není jen problém z hlediska nedostatku řidičů, ale i z hlediska kapacity linek. K nám třeba kvůli členitosti trasy nemůže jezdit kloubák. Autobusy ve špičce jezdí každých 15 minut a mezi nimi vždy ještě jeden autobus s téměř totožnou, ale kratší trasou. Už teď v krizových časech se ty autobusy v zastávce střídají natěsno, protože tím, kolik lidí nastupuje dochází k tomu, že ten nástup trvá 5+ minut. Určitě by pomohlo, pokud by se povolilo nastupovat všemi dveřmi. Jenže to pak zase znamená posílení revizorů. Prostě jak už jsem říkal. Každá restrikce bez nějaké alternativy povede jen ke komplikacím. Nejdříve se mělo řešit zlepšení MHD, vybudování parkovišť (P+R, ale i pro místní) a pokud by se ukázalo, že i pak všichni okupují Dejvice aspol. se měly řešit zóny. To by se ale nestalo. Takhle jsou zóny, problémy mají v podstatě všichni. Někdo menší a někdo větší. Jde jen o prachy. O nic víc.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Ad příměstská doprava atd. Ale to opatření tedy očividně přineslo jiný prospěch - příklon k hromadné dopravě, což zase má pozitivní dopad na prostředí, na bezpečnost ve městě apod. Takže to vlastně nakonec potvrzuje, že to k něčemu bylo, jen by to chtělo trochu pořešit to nasírání pro některé případy, jako aspoň zlepšit a zlevnit krátkodobé možnosti zastavení.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Unrelated - videl jste uz nekdo takova ta auta, co maji kontrolovat novy zony? Opravdu jezdi, nebo jako obvykle: "Snazili jsme se co to slo a dopadlo to jako vzdycky."?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Viz třeba tento názor z článku:

    Velké Přílepy i další obce na trase do Prahy podle něj teď zvažují, že by na nové spoje přispěly. „Nejlepší by ale bylo obrátit se na vedení Prahy 6, aby zvýšené náklady na dopravu hradilo, když udělalo modré zóny,“ dodává.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/...replnene-autobusy-f44-/praha-zpravy.aspx?c=A161031_2282884_praha-zpravy_nub

    Přesně to potvrzuje můj názor, že se na úkor menšiny (pár skutečně parkováním přetížených ulic v okolí Dejvické) uškodilo naprosté většině. Většina Prahy 6 je bez zóny a lidi co bydlí mimo zónu jsou logicky naštvaní, protože když budou chtít jezdit jednou za týden nakoupit do Billy na Petřiny, tak si kvůli tomu musí koupit kartu za 1200,-, přitom dřív si prostě jen vybrali čas, kdy tam bude volněji a nebo zkrátka zaparkovali o ulici dál. Ti, co bydlí v zóně v místech, kde problémy nebyly jsou logicky taky naštvaní, protože platí za něco, co předtím fungovalo i bez zóny. V okolí Dejvické to skutečně přes den pomohlo, to je bez diskuze. Ale ta daň je fakt veliká. A nesmysly budou pokračovat na obou stranách. Jedna strana bude obviňovat druhou.

    Zóny, tak jak jsou řešeny jsou totiž stejný nesmysl, jako požadavek na Prahu, aby přispívala na příměstský autobus. Klasika. Udělá se nesmyslné opatření a pak se dělají opatření, aby se snížily negativní dopady toho opatření. Fakt super. Místo toho, aby někdo přišel s něčím rozumným.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    KACIR: Praha by měla nejradši vše. Byla suveréním městem, kde má sídlo spousta významných firem od kterých by vybírala vysoké daně, měla širokou infrastrukturu pro kulturní a občanské vyžití, spousty turistů atd. atd. Na druhou stranu by ráda, aby v ní byl klid, jako v zapadlých vesničkách, nikdo do ní nedojížděl individuální dopravou a ideálně, aby dojíždějící ani přiliš neuvyužívali tu pražskou. To ať se řeší jinde.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    KACIR: Jakože kdyby Praha nepovolila výstavbu admin center, tak by tam lidi nejezdili za prací? To se dá říct úplně o každý práci. Praha samozřejmě má mít zájem řešit příměstskou dopravu, ale primárně se o to má starat ten, kdo dojíždí. Ne ten, kam je dojížděno. Spousta lidí jezdí z Ústeckýho kraje. Má se Praha starat i o něj?

    Neříkám, že Praha nemá máslo na hlavě (p+r atd), ale nečinnost krajů se teď odkrejvá.
    KACIR
    KACIR --- ---
    ADAMFC: Ne kolem Prahy, ale v Praze. Různý administrativní centra zaměstnávaj tisíce lidí, který stahujou z širokýho okolí...
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    KACIR: Jak za "lidojemy" může Praha? Praha rozhoduje o územních rozhodnutích a stavebnilch povoleních "lidojemů" kolem Prahy? SČ je samospráva, která zastupuje "lidojemy", má z nich prachy a nedělá pro jejich dopravu za prací lautr nic. Respektive, teď už musí.
    KACIR
    KACIR --- ---
    ADAMFC: Jen tak na okraj: Původci problému ze SČ? A Praha nemůže za to, že podporuje stavby lidojemů, které stahují lidi do Prahy z širokýho okolí?
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    Jak se dalo čekat, začínaj to řešit, až když do toho Praha hodila vidle. Najednou se začnou o problému bavit i původci problému ze Středních Čech

    Autobusy jsou kvůli modrým zónám přeplněné, řidiči přitom v Praze chybí - iDNES.cz
    http://praha.idnes.cz/...replnene-autobusy-f44-/praha-zpravy.aspx?c=A161031_2282884_praha-zpravy_nub
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    KORKMAZ: Třeba se bude hodit: V 8:30 ráno jsem bezu problémů našel místo v ulici Otevřená, což je hned za hranicí zóny. V pátek tam ale bude čistění ulice. Ve smíšence v Parléřově pak bylo skoro prázdno.
    MVEK
    MVEK --- ---
    KORKMAZ: Nevím, co je na dodatkové tabulce, ale jinak tahle by mě naopak potěšila a zaparkoval bych tam. Očividně někdo zmrvil značku zákazu vjezdu pro dvě různé skupiny, jen je tam nenakreslil a udělal navíc plocuh místo bílé modrou...
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    THE_MIRACLE: No já právě chtěl zaparkovat někde na tý petynce, ale celkem mě odradila tadle značka :-)

    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    KORKMAZ: Petynka nevím. Ale třeba pravá strana Patočkové, nebo Ořechovka je trochu plnější na krajích zóny, ale není to nic hrozného. V každém bloku je několik volných míst v kteroukoliv dobu. Hodně tam parkují lidi ze zón, co nechtějí/nemohou platit.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Nevíte, jak je to s parkováním na P6 za hranicí zón, např v okolí petynky? Čekla bych zacpáno. Případně pak obsazenost smíšenky v Parléřově - zda je tam vůbec šance zaparkovat (cena zdá se, že 20 Kč/hod skrze automat)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam